Gå til innhold

Lom

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Noen som bor i Lom? Hvordan er det å bo der? Hvordan er arbeidsmarkedet for de med høyere utdanning?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Bor ikke i Lom, men kommer opprinnelig fra Nord-Gudbrandsdalen. Lom er ei trivelig bygd, men dersom du kommer dit uten å kjenne så mange fra før må du være forberedt på å gjøre en innsats for å få et nettverk.

Det kan være et pluss å ha interesser innen natur- og friluftsliv, og å være litt "selvgående". Det er ikke voldsomt med fritidstilbud, men det er bra med liv når det faktisk skjer noe.

Angående arbeidsmarkedet er det OK jobber for høyt utdannede i kommuneadministrasjonen. Du kan jo også se etter jobber i de nærmeste nabokommunene. I det private er det ikke flust å velge mellom, men det er jo veldig avhengig av hva slags bakgrunn du har... Folk med profesjonsutdannelse innen helse/bygg/pedagogikk vil nok greit kunne finne seg en jobb, det er nok litt verre for humanister/samfunnsvitere etc.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. :) Er utdannet innen arealplanlegging. Dvs, jeg er ferdigutdannet nå til sommeren.

Har ingen kontakter/venner/familie der oppe, men er så forelsket i stedet etter hyppige ferieturer dit at jeg sterkt vurderer å forsøke å finne meg jobb der allikevel!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Så spennende:) Du har jo et godt utgangspunkt i og med at du kjenner stedet og trives der, om enn bare på ferie foreløpig. Det verste som kan skje er jo at du ikke finner deg til rette og flytter igjen. Men da er du iallfall en erfaring rikere.

Tenker nok også at flere kommuner i regionen vil synes du har en ettertraktet kompetanse. Blant annet Lom har jo ganske mye jobb opp mot nasjonalparkproblematikk...

Du har kanskje sett dennen annonsen?

https://www.nav.no/sbl/stillingssok/stillingsannonse.do?id=2313824

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...