Gå til innhold

Finnes ikke på skattelistene?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sjekket vedkommende tidligere, for bare noen måneder siden, og da var han der.

Nå er han borte, og dukker ikke opp i noen lister.

Har det kommet en ny lov som sier man kan reservere seg?

Hvis jeg googler ham, kommer det opp FB-kontoen hans, samt en lenke til VG's skattelister, men når jeg går inn på den kommer jeg til en søkeside. Gjør jeg det samme med meg selv kommer jeg opp med en gang, så det er tydelig at hans navn ikke "eksisterer".

Jeg trodde ikke man kunne bli borte fra skattelistene uten videre, men det er kanskje noe nytt jeg ikke vet om?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Når man søker via google kan det ofte hende at opplysningene står lenger ned på siden når du kommer inn på "søkesiden". Har du sett på hele siden? Ellers aner jeg ikke hva det kan være..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg har vært "overalt", på Aftenpostens sider, Dagens Næringsliv, overalt hvor det kan gjøres et søk, og det kommer opp "O treff". Ingen skrivefeil heller...

:klø:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Når jeg tenker etter har jeg aldri funnet min x i skattelistene. Til og med advokaten min måtte lete etter han der men han finnes ikke. Lurer på hvorfor og hva det evt kan komme av...

Skrevet

Personen har hemmelig adresse, vil jeg anta.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Han har ikke hemmelig adresse.

Hva skal forresten til for at man får det?

Han er oppført i gulesider og på bedriftssøk. Riktignok med en postboksadr, men har har nylig meldt flytting, så det skal ikke ha noe å si - det er ingenting "hemmelig" med ham.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvis han nettopp har meldt flytting har du svaret på det hele der:

Han har meldt flytting, ny adresse er "uten fast bopel", han har kun oppgitt en postboksadresse til folkeregisteret.

Ingen av personene som står oppført som "uten fast bopel" i folkeregisteret kommer opp i skattelistene nemlig.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvis han nettopp har meldt flytting har du svaret på det hele der:

Han har meldt flytting, ny adresse er "uten fast bopel", han har kun oppgitt en postboksadresse til folkeregisteret.

Ingen av personene som står oppført som "uten fast bopel" i folkeregisteret kommer opp i skattelistene nemlig.

Nei, han hadde postboksadresse i mange år, nå har han flyttet i egen leilighet og meldt flytting dit. Med mindre han sier noe annet til meg.

Det er altså slik at man ikke kan velge å reservere seg i skattelistene, man må i så fall ha adresse ukjent i Folkeregisteret? Dvs en postboksadr.

Rart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...