Gå til innhold

Hvor mye kostet forlovelsesringen?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Nå er dette flere år siden og jeg går ut ifra at prisnivået på forlovelsesringer har gått rett til himmels i forhold til da, men jeg husker at min ring med tre små diamanter kostet 3000,- og hans 2000,-

Endret av Pimpernell :-)
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min kostet 3000 kr, og jeg betalte den selv. Synes det var mer enn nok. Er i hvitt gull med en liten diamant.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Syringa_Lilac
Skrevet

Vi har ikkje forlovelsesringer, skal ikkje ha "ekte" gifteringer heller (vi går for noe litt meir originalt som varer), det kommer til å koste et sted mellom 1500 og 2500 kr tipper eg.

Skrevet

Synes ikke det handler så mye om å forvente en pris på ringen, men jeg forventet kanskje at han kjente meg så godt at han kjøpte en ring som passet til meg :) Han visste at jeg ønsket meg en diamantring, men utover det så hadde jeg egentlig ingen krav om størrelse eller pris. Nå var jo ikke jeg med å kjøpe forlovelsesringen min, men tipper at den er i prisklassen 10-12.000 kr. Hadde ikke forventet at han skulle kjøpe en så flott ring, men jeg ble selvfølgelig superglad for den! :rødme:

Når det gjelder spørsmålet om hva man gjør med forlovelsesringen etterpå: Jeg bruker iallefall min sammen med gifteringen. Gifteringen ble kjøpt spesielt for å matche forlovelsesringen, så det passer jo bra... Ellers vil jeg bare kommentere at jeg bruker min ring hver dag hele tiden selv om det er diamantring, og ikke kun til høytidelige anledninger... Men det er jo smak og behag :)

Skrevet

Har det blitt moderne med at bare hun skal ha forlovelsesring nå?

Jeg ser i utgangspunktet for meg at vi kjøper enkle ringer i gult eller hvitt gull til hverandre og deler regninga på 4-6 000 kr.

Skrevet (endret)

Har det blitt moderne med at bare hun skal ha forlovelsesring nå?

Jeg ser i utgangspunktet for meg at vi kjøper enkle ringer i gult eller hvitt gull til hverandre og deler regninga på 4-6 000 kr.

Nei? Men når jeg i utgangspunktet tjener dobbelt så mye som han, og han kun har studielånet er det bare rett og rimelig at jeg betaler for min ring. Han betalte forøvrig for sin egen ring, som kostet 1000 kroner mindre. Har uansett aldri skjønt greia med at det er mannen i forholdet som absolutt skal kjøpe ringen, men det er meg.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Jeg og samboeren hadde vært sammen i 4 år da vi forlovet oss. siden vi hadde felles økonomi, og jeg hadde full oversikt på alt som skjedde på kontoen, klarte han faktisk å lure unna noen tusenlapper, og fridde til meg på julaften foran hele familien sin! Det var ganske kult!

Fikk en ring i hvitt gull med tre diamanter, tror han hadde betalt rundt 5000 for begge ringene. Syns det var mer enn nok jeg. Når vi gifter oss, skal vi sette på 2 diamanter til på min ring og rense den. For min del er det helt unødvendig å bytte ring når man skal gifte seg, men litt oppussing er jo greit da:)

Skrevet

Jeg fikk ingen ring da han fridde og har enda ikke noen ring. Frieriet han kom helt spontant så han hadde ikke fått kjøpt noen ring og vi har vel ikke helt hatt råd til å kjøpe det enda heller. Men for meg så er ikke ringen så viktig. Det viktige er jo at vi vet at vi skal gifte oss og jeg er så lykkelig over at han vil gifte seg med meg. Vi driver og ser på gifteringer nå for det må vi jo ha =o)Synes vel det er litt teit å forvente gull og diamanter og svinedyre ringer. Er vel ikke ringen som er det viktige. For meg er det hvertfall mannen og at vi skal dele livet vårt sammen!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Min kosta nok litt over tusenlappen, og det er egentlig ganske akkurat det jeg håpte på og forventet. Regner med de fleste vil ha en ring som er litt "ekstra" i forhold til en helt vanlig ring, men samtidig ville jeg synes det var litt ubehagelig å gå med en dyrere ring, og ikke minst ubehagelig å vite at kjæresten hadde brukt mer penger enn det. Min er en Huldresølv-ring med en zirconia-stein, ser litt annerledes ut enn en standard diamantring, og jeg er veldig, veldig glad i den, helt perfekt for meg. Akkurat hvilken type ring jeg ville like var han nok ganske sikker på på forhånd. I tillegg har han en helt enkel sølvring som passer fint sammen med min, og kosta bare noen hundrelapper (selv om vi riktignok har kjøpt to fordi han mista den første:P) Gifteringene blir helt standard gullringer for omtrent 3500. :)

Gjest Emera
Skrevet

Jeg har null interesse av diamanter og bling, så en helt vanlig blank ring hadde holdt i massevis. Grunnen til at jeg bærer ringen er mye viktigere enn hvor dyr ringen er.

Gjest Blå Fisk
Skrevet

Vi var studenter, og hadde rundt 10.000 kroner tilsammen hver måned, så budsjettet var ikke stort ;) Fant oss gullringer med mønster til rundt 3000. Var veldig glad for at vi fikk til å kjøpe oss ringer i det hele tatt :)

Ser at mange har både forlovelsesringer og gifteringer. Vi brukte samme ringen. Er det helt uvanlig?

Skrevet

Jeg hadde ihvertfall ikke forventet det jeg fikk (ring i hvitt gull med tre stener, tilsammen 1 karat). Jeg har ikke spurt hva den kostet, men tror det var rundt £3000. Ringen var perfekt, men jeg hadde helt sikkert vært fornøyd med noe som var mindre dyrt også.

Det eneste jeg kan si i etterkant er at det er veldig praktisk med tre diamanter, siden det gjør at ringen som regel er sentrert på fingeren, og ikke sklir til den ene siden, som jeg ser at ringer med en diamant ofte gjør. Hvis min sklir litt til siden kan jeg enkelt justere det med lille- og langefingeren.

Men for min del er det altså ikke prisen som teller - det er flott at det er hvitt gull og diamanter, men at det er så så mange karat osv er jeg egentlig ikke opptatt av. Det viktigste er at han har plukket ut en ring som er et symbol på at han elsker meg, og at han føler den er riktig for oss.

Skrevet (endret)

Jeg syntes det var ubehagelig nok at sambo brukte 2-3000 på ringene uten at jeg kunne spytte i, så jeg skjønner ikke helt hvordan noen klarer å forvente at man skal få en ring til det tidobbelte av det.

Jeg var bare glad til for at jeg av prinsipp ikke bruker diamanter så ble det ihvertfall ikke dyrere ;)

Jeg tenker som Yvonne der, jeg skjønner ikke hvorfor det absolutt er mannen som skal betale ringene

Hadde jeg ikke vært så blakk når vi handlet ringer (han insisterte på at vi skulle gjøre det da..) hadde jeg vært med å betale enten han ville eller ikke.

Endret av Shade
Skrevet

Vi var studenter, og hadde rundt 10.000 kroner tilsammen hver måned, så budsjettet var ikke stort ;) Fant oss gullringer med mønster til rundt 3000. Var veldig glad for at vi fikk til å kjøpe oss ringer i det hele tatt :)

Ser at mange har både forlovelsesringer og gifteringer. Vi brukte samme ringen. Er det helt uvanlig?

Det samme lurte jeg på.

Hos oss betalte vi begge to for ringene , samme økonomi, så derfor ble det en ring, denne tar vi av på morgen vi gifter oss, og sette den på i kirken.

men jeg har sagt at jeg ønsker meg ring i gave en eller annen gang.

Gjest Idzi-bidzi
Skrevet

hahaha æsj, samboeren min så tilfeldigvis denne tråden i går når jeg satt å leste!

"Hvor mye koster forlovelsesringen???? Velkommen Idzi-Bidzi, er det liksom deg?? Hva er det du driver med egentlig?"

hahaha søren, nå kommer´n til å snoke på innleggene mine, nå blir jeg aldri godt gift! haha :regn:

Skrevet

4-6000 kr (husker ikke). Fikk velge den ut selv. Hadde vært fornøyd med Zirkonia, jeg :) Men når jeg så ringen min med diamant i, var jeg helt fortapt :)

Skrevet

Jeg forventer faktisk ikke å få en ring i det hele tatt :) Hadde vært koselig, men jeg tviler på det. Jeg tenker nok jeg må vente til gifteringen, og det blir nok bare jeg som kommer til å bruke giftering.

Skrevet

Jeg er vel en av dem som har en del forventninger om hvordan ringen bør være, men det synes jeg er helt greit. Hadde blitt veldig skuffet om jeg fikk en ring til under 10.000...

Gjest SmallTalk
Skrevet

Er det virkelig noen som forventer en forlovelsesring til ca 40-50 000? Det er vel det som er vanlig for tre mnds lønn?

Det kommer vel an på om man regner brutto- eller nettolønn, men uansett så er dette sykt å forvente.

Tre mnd lønn er i huset akkurat nå er over 100.000 netto, og det er galskap å skulle bruke noe slikt. Jeg for min del vil si at man kommer langt med 5000 kr for en forlovelsesring.

Skrevet

Siden min samboer er student ønsket jeg meg ikke en fancy ring. Vi valgte forlovelsesringer sammen som også skal brukes som giftering. De kostet 12 000 totalt, og min har en diamant. Jeg kan heller ønske meg en flott ring til ti års bryllupsdag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...