Gå til innhold

Farge- og materialsammensetning ved oppussing:

Anbefalte innlegg

Gjest Vito - nr to
Skrevet

Vi skal totalrenovere huset i sommer/høst, snekkeren kom i går kveld og har alt startet arbeidet ute, senere overtar vi selv inne. Vil i den forbindelse gjerne ha noen konstruktive innspill med tanke på farger/materialer i huset. Foreløpig tenker vi slik:

Vindfang: Epoxygolv, hvitt med mønster i rødt. Panelte vegger, hvitmalt. Panelt tak, hvitmalt. Golv-/dørlister malt i skarpt rødt.

Gang 1. etasje: Golv/vegger/lister i furu, oljet med båtolje (les: bittelitt gyllenbrun og ganske blank). Hvitmalt paneltak.

Kjøkken: Dette er tydelig delt i en «arbeidsdel» og en «spisedel», her mangler bare en meter vegg/dør for total atskillelse. I arbeidsdelen epoxygolv som vindfang, panel blankmalt i «Hvit rose» (hvitt med en ørliten anelse rødt/rosa), kjøkkeninnredning med glatte dører malt i samme farge, benkeplate i bøk oljet med båtolje. I spisedelen golv/vegger som vindfang. Hvitmalt paneltak i hele kjøkkenet.

Stue: Her er vi ikke helt enige med oss selv om løsningen ennå, denne kommer jeg tilbake til i et senere innlegg.

Gutteværelse (for gutt ca fem år når værelset tas i bruk): Golv i vinyl, steinmønster i lys grått. Panelte vegger, malt himmelblå. Panelt tak, hvitmalt. Golv-/dørlister malt i flaggblått. Rommet får køyseng i hvitbeiset furu og detaljer malt med flaggblått, vegghengt skrivebordsplate i hvitbeiset fur med rulleseksjon under hvitt strekkmetall med tre skuffer, samt garderobe-/lekeskap med fururamme, sider av hvit plast og hvitt plastgardin foran. Dette settes om ett – to år i kjellergang og erstattes med hvitt takhøyt garderobe-/lekeskap.

Gang 2. etasje: Som gang 1. etasje.

Vårt soveværelse: Som gang. Møbleringen her blir kontinentalmadrass og to små kommoder/store nattbord i oljet furu. Rommet får eget garderoberom, derfor unødvendig med garderobeskap.

Gutteværelse (for gutter i 10. klasse når værelset er ferdig, blir om ett – to år omgjort til jenteværelse): Golv i oljet furu, ubehandlet panel på vegger/i tak, lister malt i eplegrønt. Møblering blir to rammemadrasser, dobbel (to meter lang) vegghengt skrivebordsplate i oljet furu, tilsvarende hylle over, rulleseksjons som på gutteværelse i første etasje, men sølvfarget, midt under, skrivebordsstoler med svart (tekstil) i rygg/sete, enkelt hengegardebeskap i hvitt, lenestol i bjørk med puter i offwhite. Værelset har et innebygd garderobeskap med hyller, dørene her blir malt i eplegrønt. Foran senger blir gardinskinne i tak, her blir opphengt gardiner i offwhite. Om ett – to år blir panel på vegger malt blomsterrosa og panel i tak hvitmalt.

Jenteværelse (for jenter i 5. og 7. klasse når værelset er ferdig, blir om ett – to år omgjort til gutteværelse): Som gutteværelse, men panel blir hvitbeiset og lister malt i blomsterrosa. Møblering blir som gutteværelse, men skrivebordstoler med svart rygg/rosa sete, uten lenestol og med to hvite takhøye garderobeskap. Foran senger blir gardinskinne i tak, her henges tynn «slørgardin» i rosa. Om ett – to år blir gardinene på værelsene byttet om, samtidig blir lister malt dypgrønne og det ene garderobeskapet satt på gutteværelset i 1. etasje, i stedet settes inn lenestol i bjørk med pute i offwhite. (Værelset blir da bare brukt i ferier og evt helger, så behovet for garderobeplass blir langt mindre.)

Kjellergang: Vinylgolv med lys grått steinmønster, hvitmalte vegger, hvitt paneltak, røde eller lysblå golv-/dørlister.

Kjellerstue: Parkettgolv i hvitbeiset eik, hvitbeisede panelvegger og -tak, dypgrønne golv-/dørlister. To sofaer med bjørk treverk og puter i offwhite, bord og stor bokhylle som i stue, men hvitbeiset, i tillegg blir det her eldre elektrisk orgel i «plastvalnøtt».

Bad: Golv i hvit epoxy, mønster i rødt og svart. Hvitmalte vegger i høyglansepoxy uten mønster. Hvitmalt paneltak. Rommet får golvstående toalett, vaskeseksjon i bjørk og dusj.

Vaskerom: Golv i hvit epoxy, mønster i gult. Gulmalte vegger i høyglansepoxy uten mønster. Hvitmalt paneltak. Rommet får stor VV-bereder (300 l), arbeidsbenk på 120 cm i oljet furu med bøkeplate, vaskekar i stål, vaskemaskin, dusjhjørne med gul dusjgardin, samt to hyller med rom malt i alle regnbuens farger (for sorteringens del, en brukes til sortering av skittentøy, en til fralegging av rent og evt strøket tøy).

Gang ved vaskerom/bad: Hvitmalt betonggolv med svart fillerye, hvitmalte vegger, hvitt paneltak, svarte lister.

Matbod og kjellerrom: Hvitmalt betonggolv, ubehandlede vegger.

Ytterdør + alle vinduer/vinduskarmer i 1. og 2. etasje er i rødlig mahogny, i kjeller er disse hvite. Vinduer på soveværelser får hvite persienner, stue får blomstrede blomstergardiner i bomull med bunnfarge i fløtegult, kjøkken gardiner i offhwite i spisedelen. Kjellerstue får tilsvarende gardiner, bad har frostet glass og blir gardinløst. Alle dører i 1. og 2. etasje blir malt i «hvit rose», kjellerdører får båtoljede furudører med speil malt i rommets mest dominerende farge.

Kan legge til at alle er veldig fornøyd med løsningen for «sine» soveværelser, at kjøkken er oppusset i 2009 så endring her er ikke er aktuelt, at farge på vinduskarmer er gitt (vinduene er levert, nye vinduer i kjeller er i aluminium og kan ikke ommales) og at golv i alle rom unntatt vindfang/kjellergang er endelig avgjort.

Noen konstruktive tanker/tips/idéer rundt innredningen ellers?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke noen gidder å lese hele innlegget ditt, Vito. Har vært en del slike lange og svært detaljerte innlegg i det siste...

Skrevet

Beklager; men jeg spacer ut halvveis i innlegget ditt, og klarer ikke lese mere...mulig det blir litt for mye nå når jeg har nattevakt!

Har lest tidligere innlegg av deg, og du virker veldig detaljorientert, og jeg skjønner ikke helt den bekreftelsen det virker som du søker etter. Er du usikker på din egen smak og hva du og din familie trenger her?

Jeg mener at når det kommer til oppussing så gir en blanke i hva andre mener, og pusser opp etter egen smak og behov...

F.eks så er det veldig "in" med shabby chick (?) og "fransk landsbystil" nå, tidligere så var det minimalistisk og rene linjer.. Jeg gir blanke, og har ei bikkje av hver sort i forhold til møbler, bilder, servise.. Kjøpte et gammelt kråkeslott for noen år siden, og elsker det! Innreder som vi liker å ha det, og pusser litt opp etterhvert...

Skrevet

Hvorfor i all verden skal gutterom og jenterom byttes om om et år eller to?

Ellers enig med Maya76. Gir også fullstendig blanke i hva andre utenom kjernefamilien mener om innredningen hjemme hos oss. Har det slik vi liker det rett og slett.

Skrevet

Puuuuuh!

Kommer meg ikke halvveis engang, og konstruktive råd? Har mange, men greier overhodet ikke å komme med de fordi 1. jeg greier ikke lese hele innlegget 2. det er for mange spørsmål 3. jeg skjønner overhodet ikke hva det er du egentlig spør om.

Gjest Vito - nr to
Skrevet

Puuuuuh!

Kommer meg ikke halvveis engang, og konstruktive råd? Har mange, men greier overhodet ikke å komme med de fordi 1. jeg greier ikke lese hele innlegget 2. det er for mange spørsmål 3. jeg skjønner overhodet ikke hva det er du egentlig spør om.

Kjapp kommentar: Dette var tydeligvis ikke rett forum mht innredning. Jeg har notert meg det, jeg bad om konstruktive råd, jeg er framdeles åpen for dem, i motsetning til off-topic. Tråden avslutter jeg for min del om et døgn, og vi baserer oss på evt råd vi har fått til da. I helga må vi begynne å ta de første avgjørelsene.

Jeg er glad om noen har konstruktive råd og vil dele disse. Har noen det ikke, må jeg også forholde meg til det, jeg har ikke mer enn andre krav på at andre tar seg tid til å gi råd. Vi klarer veldig godt å avgjøre alene, men vet samtidig at gode råd sjelden gjør avgjørelser dårligere.

Ellers er jeg klar for å utdype, om jeg får vite noe konkret jeg skal utdype. Men å forholde meg til en påstand som "jeg greier ikke å lese hele innlegget"? får meg til å stille spørsmålet. "Hvorfor ikke?" Eller var dette egentlig et svar for å slippe å svare på HI?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer hvertfall ikke lese hele fordi du gir alt for mange detaljer, skriver litt for masse tekst uten linjeskift + linjemellomrom, pluss at jeg føler jeg må konsentrere meg mer enn i en avansert mattetime for å lese innleggene dine (...noe jeg ikke har energi til etter en lang dag!)

Så beklager, men jeg tror det er litt av "problemet"

Gjest Vito - nr to
Skrevet (endret)

Jeg klarer hvertfall ikke lese hele fordi du gir alt for mange detaljer, skriver litt for masse tekst uten linjeskift + linjemellomrom, pluss at jeg føler jeg må konsentrere meg mer enn i en avansert mattetime for å lese innleggene dine (...noe jeg ikke har energi til etter en lang dag!)

Så beklager, men jeg tror det er litt av "problemet"

Helt OK. Oppfatter du dette som "jeg må konsentrere meg mer enn mer enn i en avansert mattetime" får jeg "bare" en beklemmende følelse av at du har særdeles dårlig konsentrasjonsevne. Helt OK det også, men da stiller jeg et visst spørsmål rundt hvorvidt et svar på HI fra deg egentlig ville være av særlig verdi for meg... Jeg HAR nemlig blikk for detaljer. :)

Endret av Vito - nr to
Skrevet

Har du sett på ulike interiørblogger? Der finner man som regel mange ideer til design og innredning. Selv om de kanskje ikke har din stil, er det alltid noe lurt som inspirerer. Bare å google i vei! :)

Gjest Vito - nr to
Skrevet

Har du sett på ulike interiørblogger? Der finner man som regel mange ideer til design og innredning. Selv om de kanskje ikke har din stil, er det alltid noe lurt som inspirerer. Bare å google i vei! :)

Nei, visste faktisk ikke det fantes! Takk for tips. Men har tatt et søk, og drukner i muligheter... Har du noen tips til å vise vei i jungelen? :)

Skrevet

Det er litt vanskelig når jeg ikke kjenner stilen din, men apartment therapy er en side med litt forskjellig. Søk litt her inne etter interiørblogger, tror det er en tråd om det et sted.

Jeg liker young house love om forskjellig diy og interiør. Man må nesten se litt rundt og finne selv. Lykke til! :)

Gjest Vito - nr to
Skrevet

Det er litt vanskelig når jeg ikke kjenner stilen din, men apartment therapy er en side med litt forskjellig. Søk litt her inne etter interiørblogger, tror det er en tråd om det et sted.

Jeg liker young house love om forskjellig diy og interiør. Man må nesten se litt rundt og finne selv. Lykke til! :)

Takk! :)

Gjest SmallTalk
Skrevet

Jeg vil bare si en ting: Etter å ha bodd i et hus hvor alt av tak, vegger, dører og lister var oljet furu, så er absolutt ikke dette noe jeg vil anbefale på mange vegger og i flere rom. Furuen gulner, blir mørk og stjeler noe helt vanvittig mye lys. Den er pen når den er helt ny, men ikke etter noen år. Og da er eneste alternativ maling eller beis.

Jeg ville vurdert å male listene hvite (eventuelt så nøytrale som mulig), og ikke i knallfarger. Dette er noe som er pent en liten stund, men så blir man lei og vil gjøre det om. Da er lister verdens kjipeste ting å beise pga pirkearbeid og mye teiping. Da ville jeg heller spreket opp rommene med fargerike detaljer som er enkle å bytte ut.

Gjest Elastica
Skrevet

Kontstruktivt råd fra meg: Mal i samme farge over hele huset og ha noenlunde like gulv i hele huset. Gjerne i nøytrale farger, da er det lettere å møblere. Dropp lister i kontrastfarger, det vil bare se skrikete ut.

Det høres veldig rotete ut det du har tenkt ut.

Og forresten; jeg tviler ikke ett sekund på at du har øye for detaljer. :fnise:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Helt OK. Oppfatter du dette som "jeg må konsentrere meg mer enn mer enn i en avansert mattetime" får jeg "bare" en beklemmende følelse av at du har særdeles dårlig konsentrasjonsevne. Helt OK det også, men da stiller jeg et visst spørsmål rundt hvorvidt et svar på HI fra deg egentlig ville være av særlig verdi for meg... Jeg HAR nemlig blikk for detaljer. :)

Og det kan jeg love deg jeg har og (blikk for detaljer!). Jeg har nemlig en ganske lang og høy utdannelse innen design. Har også toppkarakterer i alle fag (design som teorifag!). Så tror det er du som går glipp av mange gode svar på dette forumet ;) Ikke nødvendigvis fra meg, men fra mange smarte mennesker på dette forumet!

Og du, jeg er faktisk kjent for å ha en usedvanlig god konsentrasjon og forståelse for informasjon. Så der tok du feil! ;)

Gjest Vito - nr to
Skrevet

Kontstruktivt råd fra meg: Mal i samme farge over hele huset og ha noenlunde like gulv i hele huset. Gjerne i nøytrale farger, da er det lettere å møblere. Dropp lister i kontrastfarger, det vil bare se skrikete ut.

Det høres veldig rotete ut det du har tenkt ut.

Og forresten; jeg tviler ikke ett sekund på at du har øye for detaljer. :fnise:

Golv blir ikke bare "noenlunde like", men helt like i alle rom i 1./2. etasje, unntatt to steder: I våtrom (og her blr nok også vindfang defineres som akkurat det :) ) og i minsteguttens rom (soverommet i 1. etasje), siden disse ikke har særlig godt av et oljet furugolv.

Lister blir også nøytrale, unntatt i barnas rom. Her mener vi deres ønske er viktigere enn stil, og det er fullt mulig å male om den dagen de flytter ut. Selv hadde vi så gjerne sett noe mer "avdempede" lister, men vi synes da barna skal få avgjøre selv så lenge det ikke betyr "varig skade". Det kan vel knapt noen lister sies å være?

Men å male i samme farge i hele huset? Fint nok å se på for ei kort tid, men det hørtes ikke ut som noe for oss. Litt for kjedelig, rett og slett. :) Akkurat her får vi vel leve med at "smaken er som baken, delt noenlunde midt på"?

Gjest Vito - nr to
Skrevet

Og det kan jeg love deg jeg har og (blikk for detaljer!). Jeg har nemlig en ganske lang og høy utdannelse innen design. Har også toppkarakterer i alle fag (design som teorifag!). Så tror det er du som går glipp av mange gode svar på dette forumet ;) Ikke nødvendigvis fra meg, men fra mange smarte mennesker på dette forumet!

Og du, jeg er faktisk kjent for å ha en usedvanlig god konsentrasjon og forståelse for informasjon. Så der tok du feil! ;)

Nei, tok slett ikke feil, ganske enkelt fordi jeg ikke har KONKLUDERT. Jeg har tatt en "foreløpig konklusjon" basert på det du skriver, en forutsetning i forhold til det, og bare det. Konklusjonen etter ditt siste innlegg er følgende: "innlegg 7 og innlegg 15 er enten skrevet fra to personer, eller en/ei som snakker som om ikke leppene er par (klarer ikke i innlegg 7 å lese pga for mange detaljer, har i innlegg 15 blikk for nettopp de samme detaljene, oppfatter i innlegg 7 vanlig tekst på ei A4-side uten å "konsentrere meg mer enn i en avansert mattetime", men har i innlegg 15 "toppkarakterer" og "usedvanlig god konsentrasjon" etc..).

I begge tilfeller: UPÅLITELIG informasjon det ikke er grunn til å legge vekt på for meg!

Gjest Vito - nr to
Skrevet

Jeg vil bare si en ting: Etter å ha bodd i et hus hvor alt av tak, vegger, dører og lister var oljet furu, så er absolutt ikke dette noe jeg vil anbefale på mange vegger og i flere rom. Furuen gulner, blir mørk og stjeler noe helt vanvittig mye lys. Den er pen når den er helt ny, men ikke etter noen år. Og da er eneste alternativ maling eller beis.

Jeg ville vurdert å male listene hvite (eventuelt så nøytrale som mulig), og ikke i knallfarger. Dette er noe som er pent en liten stund, men så blir man lei og vil gjøre det om. Da er lister verdens kjipeste ting å beise pga pirkearbeid og mye teiping. Da ville jeg heller spreket opp rommene med fargerike detaljer som er enkle å bytte ut.

Takk for svar. Bare en saksopplysning: Vi satser på båtolje, så da fjerner vi 90 % av gulningsproblemet, til gjengjeld blir veggene (avhengig av siste olje) enten litt "tørre" eller ganske blanke i overflaten.

Lys er vi ellers ikke så veldig opptatt av, huset har helt OK med vinduer, og vi har aldri vært redd for mange lamper. Intimt og hyggelig er like viktig for oss, og vi synes selv at furu er lunt. Inntil ei viss grense da, vi ønsker ikke ei hytte med furu i golv, tak og vegg i alle rom!

Vi ser nok for oss hvite/lyse lister i de rommene hvor lister blir malt, unntatt på barnas rom, og jeg viser til dagens første kommentar for begrunnelse. Vi er ellers ikke så "stresset" med tanke på listemaling, vi har et "proffverktøy" her og maler lister uten verken tape eller pirk.

Tygger og tenker ennå...

Gjest Vito - nr to
Skrevet (endret)

Da har vi avgjort i saken. For den som er interessert, løsningen ender slik (å kommentere den for å oppnå noe som helst er nå nytteløst, jeg regner saken som avgjort/avsluttet og har forlatt tråden straks innlegget er lagt ut, men fortelle «jeg klarer overhodet ikke å fatte at når en avgjørelse er tatt ER den tatt» eller bruke den som arena for sladder om noen som ikke er til stede kan man jo alltids...):

Vindfang: Epoxygolv, hvitt med mønster i rødt. Panelte vegger, hvitmalt. Panelt tak, hvitmalt. Golv-/dørlister + to skapdører malt i skarpt rødt. Ingen møblering ellers.

Gang 1. etasje: Golv/vegger/lister i furu, oljet med båtolje (les: bittelitt gyllenbrun og ganske blank). Hvitmalt paneltak. Møblering ellers er speil/vegghengt speilkommode i lakket (og bittelitt gulnet) furu.

Kjøkken: Dette er tydelig delt i en «arbeidsdel» og en «spisedel», her mangler bare en meter vegg/dør for total atskillelse. I arbeidsdelen epoxygolv som vindfang, panel blankmalt i «Hvit rose» (hvitt med en ørliten anelse rødt/rosa), kjøkkeninnredning med glatte dører malt i samme farge, benkeplate i bøk oljet med båtolje. I spisedelen golv/vegger som gang, møblering her er stort bord/benker i båtoljet furu. Hvitmalt paneltak i hele kjøkkenet.

Stue: Golv som gang. Vegger beises i en helt lys grågul farge, lister i en dypere gul. Salong blir her i skinn, olivengrønt, med synlig treverk beiset som veggfarge. Bokhyller/bord/skrivebord blir beiset som listene, i tillegg oljet (pga slitestyrke på bordplater). Peisvegg må av tekniske grunner males, den males i en farge så lik beisfargen som mulig. Profillist rundt peis beises i som lister. Hylle over peisen droppes, (blir en del av veggen, malt slik), et felt under peisovnen får dypgrønne fliser). Bokhyller blir en integrert del av veggen og mest mulig «usynlige». Tak blir hvitbeiset som de andre.

Gutteværelse (for gutt ca fem år når værelset tas i bruk): Golv i vinyl, steinmønster i lys grått (det er furugolv som i gang under). Panelte vegger, malt himmelblå. Panelt tak, hvitmalt. Golv-/dørlister malt i flaggblått. Rommet får køyseng i hvitbeiset furu og detaljer malt med flaggblått, vegghengt skrivebordsplate i hvitbeiset furu med rulleseksjon under hvitt strekkmetall med tre skuffer, samt garderobe-/lekeskap med fururamme, sider av hvit plast og hvitt plastgardin foran. Dette settes om ett to år i kjellergang og erstattes med hvitt takhøyt garderobe-/lekeskap.

Gang 2. etasje: Som gang 1. etasje.

Vårt soveværelse: Som gang. Møbleringen her blir kontinentalmadrass og to små kommoder/store nattbord i oljet furu. Rommet får eget garderoberom, derfor unødvendig med garderobeskap.

Gutteværelse (for gutter i 10. klasse når værelset er ferdig, blir om ett to år omgjort til jenteværelse): Golv i oljet furu, ubehandlet panel på vegger/i tak, lister malt i eplegrønt. Møblering blir to rammemadrasser, dobbel (to meter lang) vegghengt skrivebordsplate i oljet furu, tilsvarende hylle over, rulleseksjons som på gutteværelse i første etasje, men sølvfarget, midt under, skrivebordsstoler med svart (tekstil) i rygg/sete, enkelt hengegardebeskap i hvitt, lenestol i bjørk med puter i offwhite. Værelset har et innebygd garderobeskap med hyller, dørene her blir malt i eplegrønt. Foran senger blir gardinskinne i tak, her blir opphengt gardiner i offwhite. Om ett to år blir panel på vegger malt blomsterrosa og panel i tak hvitmalt.

Jenteværelse (for jenter i 5. og 7. klasse når værelset er ferdig, blir om ett to år omgjort til gutteværelse): Som gutteværelse, men panel blir hvitbeiset og lister malt i blomsterrosa. Møblering blir som gutteværelse, men skrivebordstoler med svart rygg/rosa sete, uten lenestol og med to hvite takhøye garderobeskap. Foran senger blir gardinskinne i tak, her henges tynn «slørgardin» i rosa. Om ett to år blir gardinene på værelsene byttet om, samtidig blir lister malt dypgrønne (evt hvitt/offwhite om guttene selv varsler de er overbevist om fargen, men vi presser ikke) og det ene garderobeskapet satt på gutteværelset i 1. etasje, i stedet settes inn lenestol i bjørk med pute i offwhite. (Værelset blir da bare brukt i ferier og evt helger, så behovet for garderobeplass blir langt mindre.)

Kjellergang: Vinylgolv med lys grått steinmønster, hvitmalte vegger, hvitt paneltak, hvitmalte lister.

Kjellerstue: Parkettgolv i hvitbeiset eik, hvitbeisede panelvegger og -tak, golv-/dørlister. To sofaer med bjørk treverk og puter i offwhite, bord og stor bokhylle i hvitbeiset furu, i tillegg blir det her eldre elektrisk orgel i «plastvalnøtt».

Bad: Golv i hvit epoxy, mønster i rødt og bittelitt svart. Hvitmalte vegger i høyglansepoxy uten mønster. Hvitmalt paneltak. Rommet får golvstående toalett, vaskeseksjon i bjørk og dusj.

Vaskerom: Golv i hvit epoxy, mønster i gult, hvite lister. Gulmalte vegger i høyglansepoxy uten mønster. Hvitmalt paneltak. Rommet får stor VV-bereder (300 l), arbeidsbenk på 120 cm i oljet furu med bøkeplate, vaskekar i stål, vaskemaskin, dusjhjørne med gul dusjgardin, samt to hyller med rom malt i alle regnbuens farger (for sorteringens del, en brukes til sortering av skittentøy, en til fralegging av rent og evt strøket tøy).

Gang ved vaskerom/bad: Hvitmalt betonggolv med svart fillerye, hvitmalte vegger, hvitt paneltak, hvite lister.

Matbod og kjellerrom: Hvitmalt betonggolv, ubehandlede vegger.

Ytterdør + alle vinduer/vinduskarmer i 1. og 2. etasje er i rødlig mahogny, i kjeller er disse hvite. Vinduer på soveværelser får hvite persienner, stue får blomstrede blomstergardiner i bomull med bunnfarge i fløtegult, kjøkken gardiner i offhwite i spisedelen. Kjellerstue får tilsvarende gardiner, bad har frostet glass og blir gardinløst. Alle dører i 1. og 2. etasje blir malt i «hvit rose», kjeller får båtoljede furudører med speil malt i rommets mest dominerende farge.

Nå er altså tråden forlatt av meg. Takk til dem som gav konstruktive innspill!

Endret av Vito - nr to
Gjest Elastica
Skrevet

Tusen takk, Vito. :kose: Nå får jeg sove i natt også. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...