Gå til innhold

Hvordan tilberede flintsteak...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde tilbudsbrillene på når jeg var på Ica Maxi i går gitt... Flintstek til 20kr stykket? Ja takk!

Men jeg har aldri tilberedt flintstek på noe annet enn grill... Og grill har vi da ikke :rolleyes: Så, noen gode forslag til hva jeg kan gjøre med den? :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat slik du gjør det på grillen skulle vel være mulig :) To-tre minutts bruning på hver side på høy varme, og så ti minutt under lokk på middels varme.

Skrevet

Har aldri grillet flintstek selv, så vet ikke hvordan det gjøres... :blush: Ti minutter på hver side under lokk da eller?

Skrevet

Når den ligger under lokk, så skal den bare ligge på den ene siden, for man skal helst ikke åpne lokket. Dette er for å få en saftig stek :) På grillen har man jo kull på halve bunnen og der griller man flintsteken i to - tre minutter på hver side, og så flytter man den på andre halvdel av grillen hvor det ikke ligger kull og legger på lokk og venter i ti minutter.

Da får man en saftig og god flinstek :)

Har ikke tilberedt flintstek andre plasser enn grillen selv heller, men man skulle jo tro at det var mulig å gjøre det på samme måte hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...