Gjest AnonymBruker Skrevet 12. mai 2010 #1 Skrevet 12. mai 2010 Jeg har windows live messenger, altså msn og flere epostkontoer koblet sammen. Inatt ble plutselig msn logget av automatisk og jeg fikk ikke logget på igjen. Fikk plutselig opp at enten mailadresse eller passord var feil. (Forøvrig helt umulig da dette var 100%korrekt) Jeg kom fortsatt inn når jeg logget på hotmailen. Så idag, når jeg skulle logge på hotmailen fikk jeg opp at passord har blitt tastet feil for mange ganger, og kontoen er låst!! Samme for jeg opp når jeg prøver å logge på en av de andre hotmailene som er koblet sammen med "hovedmailen"... Passord er feil igjen og igjen.. Så får jeg opp at jeg må svare på "hemmelig spørsmål" men jeg har hatt denne mailen i ca 10 år, og selvom jeg får opp et spørsmål som har et logisk svar, så stemmer ikke svaret overens.. Jeg skjønner ingenting!!! Seinest klokken ett inatt var jeg logget på mailen min, men nå går det plutselig ikke lenger... Håper noen kan hjelpe meg, da jeg er avhengig av å bruke denne mailen i mange sammenhenger!!! På forhånd takk!!!!!
Linoge Skrevet 12. mai 2010 #2 Skrevet 12. mai 2010 You are being locked out. Someone is using ICE Cold or somesuch program. Have you done anything to piss someone off lately? There is really not much you can do. The program works by trying to access your account 5-6 times a minute with a bogus password. Since MSN protects you from bruteforcing, it only allows 4 login attempts per 15 minutes. Thus, while ICE is running and trying to log you in continuosly, your account remains locked. Your best bet, find out whom you pissed off, ask them kindly to turn off the ICE. Or threaten them with severe beatings. -L.
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. mai 2010 #3 Skrevet 12. mai 2010 Tuller du med meg?? Dette hørtes kjempe skummelt ut, nei har ikke "pissed someone off" Ifølge windows support så kan de etterforske og tilbakestille kontoen eller noe sånt. Men da måtte jeg opprette ny hotmail, slik at de kunne kontakte meg. Gjorde så det, men nå får jeg ikke logget på den nye hotmail heller... Det kommer bare opp at jeg skal taste inn mailadresse og passord (vanlig innlogging) så trykker jeg logg på, siden oppdaterer seg, og samme "hovedinnloggings side" kommer opp på nytt...... (Altså det står ikke feil passord eller noe, den bare går ikke videre til mailkontoen) HJELP !!!!!!!!!
Linoge Skrevet 12. mai 2010 #4 Skrevet 12. mai 2010 HJELP !!!!!!!!! Hm. If you cant use your new account either, this might be something else entirely. Do you have the opportunity to use another computer to log in? Alternatively another browser (firefox, opera, chrome, etc)? Run a virus scan on your computer too, just to be safe. Might be a phishy there on your hotmail (meaning, you connect to www.evilhacker.com while you think you connect to www.hotmail.com). But try another computer, thats my first suggestion. If it doesnt work, poke me back in this thread and i'll see what I can do. )))
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. mai 2010 #5 Skrevet 12. mai 2010 Kjører full virus scan nå, bruker en bærbar laptop. Har en stasjonær pc stående som er koblet til samme nett. Der prøvde jeg å logge på med en annen adresse i windows live nettverket mitt, men fikk opp det samme... Altså passord har blitt tastet for mange ganger.. (og dette gjaldt da en helt annen mail adresse enn jeg har prøvd tidligere) Nettverket jeg er koblet til er forøvrig låst. Kommer fortsatt ikke inn på den nyeste mailen jeg lagde. Flere råd og tips tas imot med stooor takk!!!
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. mai 2010 #6 Skrevet 12. mai 2010 Prøvde akkurat å logge på med den nye mail adressen og nye passordet og nå fikk jeg opp følgende : E-postadressen eller passordet er feil. Prøv på nytt.
Linoge Skrevet 12. mai 2010 #7 Skrevet 12. mai 2010 Hm. Strange. What browsers do you use? Try logging in to [email protected] with password 654321 (new account, doesnt matter if you use it or steal it or whatever. ) If this works, your account(s) are screwed, if this doesnt, your computer or network is the problem.
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. mai 2010 #8 Skrevet 12. mai 2010 Jeg prøvde å logge inn med purplegreeen..... som du sa, kom ikke inn. Det kom opp samme som istad : E-postadressen eller passordet er feil. Prøv på nytt.
Linoge Skrevet 12. mai 2010 #9 Skrevet 12. mai 2010 Okaaay.. that's just weird. At least we know that the screwup is on your network/your computers. Do you have the opportunity to use another WLAN on your laptop? Like, neighbour with unsecured net or something?
REV Skrevet 12. mai 2010 #10 Skrevet 12. mai 2010 Okaaay.. that's just weird. At least we know that the screwup is on your network/your computers. Do you have the opportunity to use another WLAN on your laptop? Like, neighbour with unsecured net or something? Slå av caps lock? kanskje? Ta opp et blankt word dokument, skriv inn tilfeldige setninger. Dette for å sjekke om windows kan ha krølla opp noen av bokstavene dine. Kan særlig gjelde særnorske tegn, eller andre spesialtegn. Lykke til ..
Linoge Skrevet 12. mai 2010 #11 Skrevet 12. mai 2010 Slå av caps lock? kanskje? Ta opp et blankt word dokument, skriv inn tilfeldige setninger. Dette for å sjekke om windows kan ha krølla opp noen av bokstavene dine. Kan særlig gjelde særnorske tegn, eller andre spesialtegn. Lykke til .. Shite, why didnt I think of this?! Well done REV, +1 points to you. )) Do as REV says. (though it would be strange that OP couldnt log in to purplegreen.... mail since password there is set to numbers only)
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. mai 2010 #12 Skrevet 12. mai 2010 Jeg logget på naboens usikrede nett men kom ikke inn på internett med det.. Mulig det er for svakt eller noe ? Så prøvde jeg mobilnettet på telefonen min, skrev inn hotmail.com og fikk opp følgende: "vi kan ikke logge deg på med din windows live id. gå til login.live.com på pcn viss du trenger hjelp til å løse dette problemet"
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. mai 2010 #13 Skrevet 12. mai 2010 Caps lock og tastatur bokstavene var det første jeg sjekka Det er ingen problemer der
Linoge Skrevet 12. mai 2010 #14 Skrevet 12. mai 2010 Jeg logget på naboens usikrede nett men kom ikke inn på internett med det.. Mulig det er for svakt eller noe ? Så prøvde jeg mobilnettet på telefonen min, skrev inn hotmail.com og fikk opp følgende: "vi kan ikke logge deg på med din windows live id. gå til login.live.com på pcn viss du trenger hjelp til å løse dette problemet" Seems the world is against you today OP. Can you use WLM to attempt logging on? Tried a different browser? How is the virus scan going? Im really running out of ideas here.
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. mai 2010 #15 Skrevet 12. mai 2010 he he yeah it really seems that way Jeg forsøkte WML helt umulig, kommer opp at adressen eller passordet er feil. Virus scanneren jobber iveg, har foreløpig funnet en risiko som ble fikset. Kan det ha noe for seg å ringe nettleverandøren tror du?? Takk for all hjelp, setter veeldig stor pris på det
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. mai 2010 #16 Skrevet 12. mai 2010 Oppdatering fra TS Da var virus scanningen overstått, jeg prøvde å å logge på msn og kom rett inn uten problemer... Kom også deretter rett inn på hotmailen.. Jeg aner fortsatt ikke hva problemet var, men er veldig glad for at det ordnet seg:D Takk igjen for hjelp og forslag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå