Gjest AnonymBruker Skrevet 12. mai 2010 #1 Skrevet 12. mai 2010 Altså, jeg er gravid og tenker på å dra til en fornøyelsespark sammen med tanteungene mine. Det vil si at jeg da kommer til å dra i både den ene og den andre karusellen. Hva tror dere om det? Noen sier det kan være skadelig??
Dark Star Skrevet 12. mai 2010 #2 Skrevet 12. mai 2010 Hvis du overhodet vurderer karusell i din tilstand er du rett og slett ikke moden for å få barn. Det burde du vente med til du er ferdig å leke deg i fornøyelsesparker
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. mai 2010 #3 Skrevet 12. mai 2010 Men, altså, hvor alvorlig kan det egentlig være? Kan barnet ta noen skade av at jeg tar en loop?? Jeg synes ikke akkurat at jeg ikke er moden for å få barn, så den uttalelsen synes jeg egetnlig er litt stygg!!
lilljan Skrevet 12. mai 2010 #4 Skrevet 12. mai 2010 (endret) Ikke så lenge siden jeg var på tivoli med min sønn og pappaen. Pappaen tok karuseller med gutten vår mens jeg sto på sidelinjen. De fleste karuseller var også merket med ikke tilatt for gravide. Men selv om jeg er gravid med nr to har jeg ikke vokst fra fornøyelsesparker (så trist) men har satt det på vent til jeg ikke lenger er gravid. (på den andre siden er jeg blitt en del mer pysete etter at jeg fikk barn, så det holder med karuseller på barnas nivå) Endret 12. mai 2010 av lilljan
Gjest pysepusen Skrevet 12. mai 2010 #5 Skrevet 12. mai 2010 Hvis du overhodet vurderer karusell i din tilstand er du rett og slett ikke moden for å få barn. Det burde du vente med til du er ferdig å leke deg i fornøyelsesparker
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. mai 2010 #6 Skrevet 12. mai 2010 Det er ikke anbefalt og ta looper og sånn når man er gravid. Vet ikke akkurat hvorfor... For mye skrekk kanskje?
Gjest Iril Skrevet 12. mai 2010 #7 Skrevet 12. mai 2010 Jeg hadde ikke turd å ta en eneste karusell mens jeg er gravid.
Concertina Skrevet 12. mai 2010 #8 Skrevet 12. mai 2010 Er du synlig gravid så får du vel ikke tatt karuseller uansett.
Gjesten Skrevet 12. mai 2010 #9 Skrevet 12. mai 2010 Det kan være skadelig for barnet av flere grunner. Blandt annet stopper mange av de attraksjonene såppas fort at du gjerne får beltestangen i magen. I alle fall på tusenfryd er omtrent alle karuseller som går fort merket ulovlig for gravide. Et annet problem er at om du har fått stor mage, kan det være problematisk å få festet beltet/stangen ordentlig, og det er farlig av åpenbare grunner. Jeg vet ikke om hormoner kan være deler av grunnen, adrenalin og stress og sånn? Bare en gjetning. Hvis du overhodet vurderer karusell i din tilstand er du rett og slett ikke moden for å få barn. Det burde du vente med til du er ferdig å leke deg i fornøyelsesparker Dette var frekt og unødvendig, og jeg mener den uttalelsen sier mye om deg.
Dark Star Skrevet 12. mai 2010 #10 Skrevet 12. mai 2010 (endret) Dette var frekt og unødvendig, og jeg mener den uttalelsen sier mye om deg. Jaha, du. Hva sier det så om meg da? Endret 12. mai 2010 av Dark Star
Gjesten Skrevet 12. mai 2010 #11 Skrevet 12. mai 2010 Jaha, du. Hva sier det så om meg da? TS stilte et helt legitimt spørsmål, da synes jeg det er latterlig å slenge en sånn kommentar. Det antyder at du kan være relativt sneversynt, spesielt hvis du ikke forstå at folk har forskjellige interesser og at mange voksne kan synes det er moro med karuseller.
Dark Star Skrevet 12. mai 2010 #12 Skrevet 12. mai 2010 TS stilte et helt legitimt spørsmål, da synes jeg det er latterlig å slenge en sånn kommentar. Det antyder at du kan være relativt sneversynt, spesielt hvis du ikke forstå at folk har forskjellige interesser og at mange voksne kan synes det er moro med karuseller. Jeg forstår utmerket godt at voksne kan ha det morsomt med karuseller, men jeg fortår ikke at gravide vurderer å ta tøffe karuseller. Det medfører en del uvante beveglseser og trykkforandringer som ikke er bra for babyen. Hvis gravide ikke skjønner det sånn noenlunde av seg selv er de kanskje ikke moden nok til å få barn.. Men snversynt, tja,- det kan jeg godt leve med å være.
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. mai 2010 #13 Skrevet 12. mai 2010 Jeg forstår utmerket godt at voksne kan ha det morsomt med karuseller, men jeg fortår ikke at gravide vurderer å ta tøffe karuseller. Det medfører en del uvante beveglseser og trykkforandringer som ikke er bra for babyen. Hvis gravide ikke skjønner det sånn noenlunde av seg selv er de kanskje ikke moden nok til å få barn.. Men snversynt, tja,- det kan jeg godt leve med å være. TS nevnte jo ingenting om tøffe karuseller da.. Hun sa bare at hun kom til å ta karuseller
Dark Star Skrevet 12. mai 2010 #14 Skrevet 12. mai 2010 TS nevnte jo ingenting om tøffe karuseller da.. Hun sa bare at hun kom til å ta karuseller Ettersom hun sier "både den ene og den andre karusellen" tolket jeg det slik. Trodde ikke hun mente "både barnekarusellen og barnekarusellen", liksom.
Gjest Iril Skrevet 12. mai 2010 #15 Skrevet 12. mai 2010 Jeg forstår utmerket godt at voksne kan ha det morsomt med karuseller, men jeg fortår ikke at gravide vurderer å ta tøffe karuseller. Det medfører en del uvante beveglseser og trykkforandringer som ikke er bra for babyen. Hvis gravide ikke skjønner det sånn noenlunde av seg selv er de kanskje ikke moden nok til å få barn.. Men snversynt, tja,- det kan jeg godt leve med å være. Jeg er enig med det du sa, men ikke måten du sa det på. I første innlegget ditt altså. Burde være åpenbart at man ikke tar karuseller når man er gravid.
Harlekin Skrevet 12. mai 2010 #16 Skrevet 12. mai 2010 Hvis du overhodet vurderer karusell i din tilstand er du rett og slett ikke moden for å få barn. Det burde du vente med til du er ferdig å leke deg i fornøyelsesparker Utrolig stygt sagt. Jeg var faktisk ikke klar over at karuseller er "off-limits" for gravide, fordi jeg nesten aldri har vært på Tivoli. Betyr det at jeg ikke burde ha fått barn?
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. mai 2010 #17 Skrevet 12. mai 2010 Og dere snakker og snakker om karuseller, men det er vel kanskje berg- og dalbaner som er mest aktuelt her? Karuseller er vel per def sånne søte, langsomme med hester og flotte vogner, som ikke akkurat er særlig skadelige for gravide. Andre attraksjoner som "tekopper" etc. som snurrer veldig fort rundt, er vel mest ubehagelige og kvalmende for gravide. Svære berg- og dalbaner er ikke bra for gravide (avhengig av hvor langt man er på vei), med tanke på (som tidligere nevnt) stang som dyttes mot magen når man bremser, sterke G-krefter og krappe svinger som slenger den gravide fra side til side etc. Forbudet i fornøyelsesparker handler minst like mye om parkenes behov for å ha ryggen fri og ikke få ansvar i forhold til gravide. Jeg tok selv en mindre skummel berg- og dalbane i ca. uke 8-10 (a la tømmer-renne), og ble litt uvel etterpå, så jeg droppet de andre attraksjonene. Et så lite foster hadde høyst sannsynlig ikke tatt skade av noe slikt, men siden jeg ble litt uvel tenkte jeg det var best å være føre var. Man må se attraksjonene an, og ikke minst vurdere det i forhold til hvor langt man er på vei.
Gjest chiki Skrevet 12. mai 2010 #18 Skrevet 12. mai 2010 Hun rimelig unge på unge mødre tok tømmerrenna mens hun var rimelig synlig gravid:) Og dere snakker og snakker om karuseller, men det er vel kanskje berg- og dalbaner som er mest aktuelt her? Karuseller er vel per def sånne søte, langsomme med hester og flotte vogner, som ikke akkurat er særlig skadelige for gravide. Andre attraksjoner som "tekopper" etc. som snurrer veldig fort rundt, er vel mest ubehagelige og kvalmende for gravide. Svære berg- og dalbaner er ikke bra for gravide (avhengig av hvor langt man er på vei), med tanke på (som tidligere nevnt) stang som dyttes mot magen når man bremser, sterke G-krefter og krappe svinger som slenger den gravide fra side til side etc. Forbudet i fornøyelsesparker handler minst like mye om parkenes behov for å ha ryggen fri og ikke få ansvar i forhold til gravide. Jeg tok selv en mindre skummel berg- og dalbane i ca. uke 8-10 (a la tømmer-renne), og ble litt uvel etterpå, så jeg droppet de andre attraksjonene. Et så lite foster hadde høyst sannsynlig ikke tatt skade av noe slikt, men siden jeg ble litt uvel tenkte jeg det var best å være føre var. Man må se attraksjonene an, og ikke minst vurdere det i forhold til hvor langt man er på vei.
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. mai 2010 #19 Skrevet 12. mai 2010 Hun rimelig unge på unge mødre tok tømmerrenna mens hun var rimelig synlig gravid:) Ser ikke helt hva tømmerrenna skal gjøre av skade. Når man er gravid kan man jo fortsette med vanlige aktiviteter så lenge formen tillater det, og en litt humpete sykkeltur vil være en større påkjenning for magen enn tømmerrenna.
leirbål Skrevet 13. mai 2010 #20 Skrevet 13. mai 2010 Jeg håper jeg aldri blir for voksen for karuseller. Selv om jeg er i ferd med å bli to barns mamma. Jeg håper også at jeg aldri vil la være å stille spørsmål som noen kanskje synes er dumme pga. spydige svar. Og jeg nærmer meg førtiårene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå