Gjest AnonymBruker Skrevet 12. mai 2010 #1 Skrevet 12. mai 2010 Jeg veit ikke hva jeg skal si eller tenke. Jeg har prøvd å gå ned litt i vekt. I dag tidlig veide jeg meg. Tallet viste 65,7 (som er mindre enn i går og jeg dermed er fornøyd med). Jeg gikk tilbake til senga og sov litt mer. Når jeg en time senere sto opp tenkte jeg det var moro å viee seg igjen (etter stort do-besøk). Da veide jeg 65,8! Jeg ble litt forskrekka og prøvde å veie meg igjen (jeg kan jo ikke ha gått opp i vekt av å sove og gå på do uten å ha drukket eller spist noe som helst??) 65,9! Hjelp. Dette måtte være en feil, tenkte jeg. Et siste forsøk 66 kg... Hva hender? Viser vekta feil? det er sånn man kjøper på Clas Ohlson. Eller kan jeg faktisk gå opp av ingenting? Hvis den viser feil, hvilket tall skal jeg stole på? Hjelp!
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. mai 2010 #2 Skrevet 12. mai 2010 Det er helt normalt at vekten varierer med noen 100 gram gjennom dagen, derfor må du veie deg på samme tidspunkt og helst ikke hver dag. I hvert fall ikke flere ganger hver dag.
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. mai 2010 #3 Skrevet 12. mai 2010 Det er helt normalt at vekten varierer med noen 100 gram gjennom dagen, derfor må du veie deg på samme tidspunkt og helst ikke hver dag. I hvert fall ikke flere ganger hver dag. Takk for svar, men jeg forstår ikke helt. Jeg hadde ikke spist, dusja, drukket, kledd på meg eller fått noen ekstra vekt. Jeg veide 100 gram mer etter en time, så 100 gram mer etter ett minutt, så 100 gram mer minuttet etterpå. Eller mener du at vekta ikke fungerer skikkelig hvis jeg veier meg for ofte?
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. mai 2010 #4 Skrevet 12. mai 2010 Ta kontakt med fastlegen din og få henvisning til psykolog
o..o Skrevet 12. mai 2010 #6 Skrevet 12. mai 2010 Muligens det er noe feil med vekta, eller så er det noe feil med deg
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. mai 2010 #7 Skrevet 12. mai 2010 Takk for svar, men jeg forstår ikke helt. Jeg hadde ikke spist, dusja, drukket, kledd på meg eller fått noen ekstra vekt. Jeg veide 100 gram mer etter en time, så 100 gram mer etter ett minutt, så 100 gram mer minuttet etterpå. Eller mener du at vekta ikke fungerer skikkelig hvis jeg veier meg for ofte? Det er vanskelig å få nøyaktige målinger når man snakker om så høye tall. Det tallet du fikk først er 65.700 gram, vekten din vil alltid ha en feilmargin på noen hundre gram og som sagt varierer kroppsvekten din også, helt naturlig. 100 gram er så lite at det knapt er målbart hos mennesker, det er ikke noe du kan ta hensyn til. Støtter den som foreslår psykolog.
Gjest Syringa_Lilac Skrevet 12. mai 2010 #10 Skrevet 12. mai 2010 100 gram er ingenting, i følge vekta mi gikk eg opp over 2 kg på under 1 dag
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. mai 2010 #11 Skrevet 12. mai 2010 Slik er vekta mi også, men det betyr ikke så mye Ta heller og vei deg på et fast tidspunkt én gang hver måned/uke, f.eks om morgenen før frokost og dassbesøk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå