Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Si at du har ett menneske ut av millioner av mennesker i verden du ALLTID har mislikt. Et menneske du rett og slett ikke tåler, ETT eneste menneske! Du forteller din samboer at av alle menneskene i hele verden så PLEASE ikke legg inn dette menneske som venn, så går det noe uker, så legger han henne til som venn.......

Hva hadde du gjort da? Hvordan hadde du reagert?

(Har ikke sett det mennesket på sikkert 15 år, ikke samboeren heller....)

Jeg syntes det vitner til total mangel på respekt! Jeg hadde da aldri lagt til et menneske jeg visste min samboer ikke tålte........

Videoannonse
Annonse
Gjest Airi Chikako
Skrevet (endret)

Det betyr vel ingenting. Han har sikkert glemt det eller ikke tatt deg seriøst. Det er snakk om Facebook. Det ville jeg ikke reagert på i det hele tatt

Endret av Airi Chikako
Gjest Tulla
Skrevet

Det kommer an på grunnen til at jeg ikke likte det mennesket. Hadde h*n gjort meg noe forferdelig, så hadde jeg nok forlangt at han slettet h*n som venn. Er det bare at jeg ikke liker h*n som hadde jeg ikke hengt meg opp i det.

Gjest jomfrua
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan du kan være berettiget til å fortelle noen andre hvilke venner de skal ha på Facebook.

Din kjæreste har tydeligvis ikke samme følelser for denne personen som du har - og det er jo hans side og hans "eiendom" - så hvorfor skal du legge føringer der, så lenge han selv ikke har noen motforestillinger?

Skrevet (endret)

Hei. Er de venner? Er det slik at du ber han kutte ut vennskapet sitt på grunn av din aggresjon? Er det slik at hun har gjort noe helt ubeskrivelig grusomt mot deg eller er det bare tull egentlig? Jeg vil nok vite litt mer om situasjonen før jeg kan svare på dette

Selv har jeg nektet min kjæreste å snakke med min x-bekjent som stjal forrige typen min og er kjent for å stjele andres typer. Av den enkle grunn at det tror jeg ikke jeg takler å gå igjennom en gang til. De kjenner ikke hverandre, men vanker i samme miljø 2-3 ganger i året (biltreff via en bestemt klubb). Og jeg har gitt han beskjed om at han aldri kan bli venner med hun om han vil beholde meg, fordi jeg klarer det ikke.... Jeg syntes til og med det virket litt urimelig fra min side, men den torturen jeg har gått igjennom med min x-samboer pga henne vil jeg ikke oppleve en gang til.

Endret av Hapzen
Skrevet

Jeg spurte mine nærmeste venner og familie om de kunne slette eksen min som venn, fordi jeg var redd for at han kunne få tilgang til min profil gjennom at det ble tagget bilder av meg. Alle hadde stor forståelse for det, untatt "beste"venninnen min. Hun endte opp med å slette meg og beholdt ham som venn. I dag vet jeg at de snakker sammen. Så jeg skjønner TS veldig godt...

Gjest jomfrua
Skrevet

Jeg spurte mine nærmeste venner og familie om de kunne slette eksen min som venn, fordi jeg var redd for at han kunne få tilgang til min profil gjennom at det ble tagget bilder av meg. Alle hadde stor forståelse for det, untatt "beste"venninnen min. Hun endte opp med å slette meg og beholdt ham som venn. I dag vet jeg at de snakker sammen. Så jeg skjønner TS veldig godt...

Dette finner jeg ganske tåpelig.

Du har satt deg i en posisjon og på grunn av det så skal du liksom ha føringer for andre for hvilke venner de skal ha? Jeg synes dette burde du ta ansvar for selv og heller ikke legge ut info som andre ikke skal ta. Andre skal da vel ikke ta konsekvenser av det?

Skrevet

Det er jo bare Facebook ... jeg synes det er skremmende at Facebook taes så alvorlig. Det er mange som legger til saker og folk i hytt og pine uten å legge merke til hva det er de gjør. Jeg hadde ikke brydd meg.

Skrevet

Hadde det ikke holdt at du hadde blokkert han?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

TS her!

Nei, de er ikke venner, var bekjente for 15-20 år siden. Ja hun har gjort ting jeg ikke engang orker å si noe om her, (hun er/var en skikkelig manhunter, bryr seg ikke om at typene hun åler seg innpå har forloveder, klemmer puppa opp itrynet på alle menn, uansett status)........

Siden de aldri var venner engang skjønner jeg ikke hvorfor han måtte legge henne til da han visste at dette ville såre meg. Hva er vitsen med det?!?!?!?!!?

Gjest jomfrua
Skrevet

TS her!

Nei, de er ikke venner, var bekjente for 15-20 år siden. Ja hun har gjort ting jeg ikke engang orker å si noe om her, (hun er/var en skikkelig manhunter, bryr seg ikke om at typene hun åler seg innpå har forloveder, klemmer puppa opp itrynet på alle menn, uansett status)........

Siden de aldri var venner engang skjønner jeg ikke hvorfor han måtte legge henne til da han visste at dette ville såre meg. Hva er vitsen med det?!?!?!?!!?

Bekjente/venner går vel ut på det samme på Facebook.

Jeg synes du er urimelig.

Hva vitsen er??? Hvorfor i all verden stille det spørsmålet - han kan vel ha sine bekjente som han selv føler.

Jeg tror at hvis du kjører kamp på noe så tåpelig som dette - så er du på vei ut av ett forhold.

Det er DU som har problemer med denne personen - så jobb med deg selv og ta valg for egen del - ikke for andre.

Skrevet (endret)

TS her!

Men hvorfor er det så ille at han har henne som venn? Hvordan vil det påvirke deg rent praktisk? Er du redd hu skal virtuelt presse puppene sine i ansiktet på typen din?

Og som Harlekin påpeker: det er facebook, det er internett. Hvorfor ta det så himla alvorlig?

Endret av Jumpforjoy
Gjest AnonymBruker
Skrevet

TS igjen.... det er vel kanskje en prinsippsak...kanskje....

Men hvis han hatet kun EN person i HELE verden og jeg ikke hadde noe omgang med denne personen så hadde jeg da selvfølgelig IKKE lagt til den personen som venn!! Hvorfor i alle dager skulle jeg gjort det??? Hva hadde jeg fått ut av det liksom?? Kun en skuffet partner!

Gjest jomfrua
Skrevet

Men hvis han hatet kun EN person i HELE verden og jeg ikke hadde noe omgang med denne personen så hadde jeg da selvfølgelig IKKE lagt til den personen som venn!! Hvorfor i alle dager skulle jeg gjort det??? Hva hadde jeg fått ut av det liksom?? Kun en skuffet partner!

Prinsipp sak er vel greit at du har på egne vegne.

Men at du har prinsippsak på hvordan andre skal forholde seg til dine problemstillinger som de ikke er en del av er jo ganske urimelig.

Gå heller litt i deg selv og se etter problemstillingen der og ikke trykk den nedover andre som ikke er en del av det.

Skrevet

Jeg ser du reagerer, men veit du egentlig hvorfor du gjør det ettersom du ikke svarer på spørsmålene om hvorfor? Hvilke praktiske konsekvenser vil det ha for deg? Hvorfor er det så ille at han la til dama? Hva kan skje, annet enn at du blir skuffa fordi han ikke gjør som du vil?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser du reagerer, men veit du egentlig hvorfor du gjør det ettersom du ikke svarer på spørsmålene om hvorfor? Hvilke praktiske konsekvenser vil det ha for deg? Hvorfor er det så ille at han la til dama? Hva kan skje, annet enn at du blir skuffa fordi han ikke gjør som du vil?

Hva får han ut av å legge henne til da??? (utenom 0 sex). Grunnen til at jeg reagerer at at jeg HATER henne og har spurt han om å være så snill å ikke legge henne til! Har jeg ti drops i forskjellige farger som smaker likt og mannen min sier "vær så snill, ikke ta den grønne" så gjør jeg da ikke det! HVORFOR skulle jeg det? Bare for å irritere?, Ja, dum sammenligning men skulle ikke tro det betydde noe for han om hun er i vennelista hans eller ei!

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Hva får han ut av å legge henne til da??? (utenom 0 sex). Grunnen til at jeg reagerer at at jeg HATER henne og har spurt han om å være så snill å ikke legge henne til! Har jeg ti drops i forskjellige farger som smaker likt og mannen min sier "vær så snill, ikke ta den grønne" så gjør jeg da ikke det! HVORFOR skulle jeg det? Bare for å irritere?, Ja, dum sammenligning men skulle ikke tro det betydde noe for han om hun er i vennelista hans eller ei!

Du kan jo kanskje spørre ham? Kanskje har han glemt det, for så å få en friendrequest han ikke tenker over og bare godkjenner. Trenger ikke å være tillitbrudd av den grunn.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo stille inn slik at det bare er du som får se bilder tagget av deg, og du kan blokkere ham (selv om jeg regner med det finnes noen sikkerhetshull, facebook fungerer ikke alltid slik man tror). Jeg synes det er litt drøyt å be andre slette en person som venn egentlig...

Skrevet (endret)

Jeg aner ikke hva han "får ut av det". Hva får man ut av å legge til noen som helst på facebook? Jeg spør bare hvorfor det er så vanskelig for deg, noe du igjen ikke svarer på. Jeg forstår du synes det er dårlig gjort, men jeg lurer på hvorfor, annet enn fordi du sa han ikke skulle det?

Endret av Jumpforjoy
Gjest AnonymBruker
Skrevet

TS her! Føler meg mye bedre nå! Han har en x-kompis som jeg vet liker meg VELDIG godt. Min samboer hater han fordi han alltid kikker på meg og blir litt "klengen" på fester ol. Nå er jeg venn med han på facebook, noe jeg vet samboeren min IKKE setter særlig pris på :-)

Hadde han bare respektert meg i begynnelsen hadde ikke dette vært noe problem!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...