Gjest AnonymBruker Skrevet 12. mai 2010 #1 Skrevet 12. mai 2010 Hei Samboer og jeg har vært på en ukes tur med hele slekta og venner av oss har vært innom de to kattene våre hver dag. Han eldstemann er litt sær og er egentlig ikke en katt som trenger noe særlig nærhet , men følger alltid med oss rundt i huset uansett hvor vi er for å være sosial så vi føler jo at han vil være sammen med oss. Nå når vi kom hjem har han mye flass nedover ryggen og over rompa. Jeg har kammet og gredd ham, og det kan være fint, men f.eks et par timer seinere er det flass igjen. Kan dette bare være tørr hud? Mangler han noe i kostholdet sitt? De får tørrfor, sjelden våtfor, og ikke ofte kattemelk. (og ALDRI kumelk). Jeg har lest at noen katter trenger fiskeolje for å smøre pelsen.Vil legge til at dette er to innekatter som bor i et stort hus, så sjansen for å få lus og midd er kanskje mindre, og vi gir de behandling for slikt ca 3 ganger i året uansett.. Vi tenkte vi ser det an noen dager før vi kontakter dyrlege, men ... Kan det være han stresser siden vi har vært borte?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå