Goldfish Skrevet 11. mai 2010 #1 Skrevet 11. mai 2010 Hei Noen som har noen tips for at mineralpudderet og mineralrougen skal sitte bedre? Altså at det holder seg lengre fint? Føler ofte at i løpet av en god del timer så har sminken gått litt vekk.. Lurer også på om det er noe man kan gjøre for å få mineraleyeliner til å sitte bedre på våtkanten? Føler det sklir veldig lett ut! Takknemlig for svar:)
Skylines Skrevet 11. mai 2010 #2 Skrevet 11. mai 2010 Kjøp en fuktspray som setter sminken! Anbefaler Jane Iredale eller Dermalogica sine. Disse kan du bruke under eller over sminken så ofte du ønsker. Det får sminken til å "smelte" inn i huden.
Goldfish Skrevet 12. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 12. mai 2010 Kjøp en fuktspray som setter sminken! Anbefaler Jane Iredale eller Dermalogica sine. Disse kan du bruke under eller over sminken så ofte du ønsker. Det får sminken til å "smelte" inn i huden. Har hørt om noe som heter Mac fix +, tror det er noe av samme greiene. Får jeg kjøpt Jane Iredale eller Dermalogica på butikk her i Norge? Eller må jeg kjøpe på nettet?
Tullemora Skrevet 12. mai 2010 #4 Skrevet 12. mai 2010 Har hørt om noe som heter Mac fix +, tror det er noe av samme greiene. Får jeg kjøpt Jane Iredale eller Dermalogica på butikk her i Norge? Eller må jeg kjøpe på nettet? Dermalogica får du kjøpt i de fleste hudpleiesalonger/spa. Jane I. vet jeg ikke, men finnes på flere nettbutikker. Dermalogica og JI anbefales å kjøpe på utenlandske nettbutikker, det er en del rimeligere enn her hjemme.
mari4ever Skrevet 13. mai 2010 #5 Skrevet 13. mai 2010 Hei Noen som har noen tips for at mineralpudderet og mineralrougen skal sitte bedre? Altså at det holder seg lengre fint? Føler ofte at i løpet av en god del timer så har sminken gått litt vekk.. Lurer også på om det er noe man kan gjøre for å få mineraleyeliner til å sitte bedre på våtkanten? Føler det sklir veldig lett ut! Takknemlig for svar:) hvorfor ikke kjøpe en primer? denne påfører du etter dagkremen din og før så lar du den trekke inn i ca 5 min før du påfører mineral sminken:) det finnes mange alternativer:) skjekk ut beauty brigde og prettyskin4less. I.d har primere og glo minerals Prettyskin4less Beautybrigde
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. mai 2010 #6 Skrevet 13. mai 2010 Jeg ville også anbefalt primer, den fra smashbox eller Bodyography. Primeren er det som får makeupen til å sitte bedre. Den mac fix+ spray er sterk overvurdert, etter min mening, og de som tror at den inneholder noe spesielt for å få makeup til å sitte bedre, de har bare ikke lest innholdsfortegnelse. Den består storsett av vann, glyserin og agurk ekstrakt, og det er lett å lage hjemme selv noe veldig liknende. Bare se videoene til enkore på youtube, hun forklarer hvordan. Et annet alternativ er å helle rosa tonic-vann fra Nivea (som er mye billigere) over på en spray-flaske, og bruke denne. Den har mye av de samme ingrediensene. Finnes også sånn fuktighetsspray fra clinique. Det de gjør er å gi fukt, og få ansiktet til å se mindre pudrete ut, og få de små ansiktshårene til å legge seg flate, sånn at de ikke er så synlige.
Goldfish Skrevet 14. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 14. mai 2010 Hmm.. okei kanskje jeg burde prøve en primer da! Men fås det bare kjøpt på nettet eller? Selger de sånt i Vitabutikker for eksempel?
Auri Skrevet 14. mai 2010 #8 Skrevet 14. mai 2010 Hvilken mineralsminke bruker du? Blir litt skremt av at du spør etter om primer kan kjøpes på Vita kjenner jeg... Om du bruker Loreal mineralsminke så kan du aldri få godt resultat uansett hvor mange dyre og bra fuktsprayer du kjøper.
Kirby Skrevet 14. mai 2010 #10 Skrevet 14. mai 2010 De har vel GOSH sin primer på Vita. Den ville jeg unngått om jeg var deg, jeg fikk cystekviser av den (og arr for å minne meg på det). Bodyography sin er fin, koster ca. 150 på feelunique.
Gjest Serena Skrevet 15. mai 2010 #11 Skrevet 15. mai 2010 Hmm.. okei kanskje jeg burde prøve en primer da! Men fås det bare kjøpt på nettet eller? Selger de sånt i Vitabutikker for eksempel? Hvis du bruker mineralpudder fordi du syns det er sunnere for huden og deretter kliner på vita stæsj, er det ikke noe vits å bruke mineralsminke.
Goldfish Skrevet 15. mai 2010 Forfatter #12 Skrevet 15. mai 2010 (endret) Bruker helst everyday minerals, av og til ID. Mente jo om de hadde de merkene dere anbefalte på feks Vita, eller cubus eller noe sånt, eller om jeg måtte kjøpe på nettet.. Hehe Har ingen planer om å klæsje på noe "Vita-drit" dersom det ikke er bra for huden! Endret 15. mai 2010 av Goldfish
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. mai 2010 #13 Skrevet 16. mai 2010 Lancome har en veldig bra primer. Jeg sverger til den. Sminken holder seg flott hele dagen (og kvelden).
Gjest redstar Skrevet 16. mai 2010 #14 Skrevet 16. mai 2010 Jeg bruker The Body Shops`s sin Skin primer matte it(base) før jeg påfører fondationen og evnt øyenskyggen, hjelper veldig synes jeg
Gjest Heidila Skrevet 16. mai 2010 #15 Skrevet 16. mai 2010 Kanskje mineralsinken fra L'oreal ikke er bra nok? Da hjelper det ikke med dyre primere:) Prøv Glo minerals sin GloPressed base som er et kompakt mineralfoundation.Jeg er veldig fornøyd med den Som foundationprimer kan du bruke Clarins instant smooth perfecting touch.Den får du kjøpt på bl.a Esthetique Den er min favoritt og inneholder ikke silikon. Du trenger ikke å tenke på at primer skal trekke seg inn i huden,den skal ligge som en hinne utenpå huden for å gi en silkemuk overflate. Du kan godt påføre foundation med en gang etter du har påført primeren:)
Goldfish Skrevet 27. mai 2010 Forfatter #16 Skrevet 27. mai 2010 Jeg ville også anbefalt primer, den fra smashbox eller Bodyography. Primeren er det som får makeupen til å sitte bedre. Da har jeg bestilt Bodyopraphy Green Primer! Blir spennede å prøve, håper den funker!:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå