Gjest AnonymBruker Skrevet 11. mai 2010 #1 Skrevet 11. mai 2010 Er skyr et godt mellommåltid? Aldri spist det før, så derfor noen spørsmål: -spises det som yoghurt, evt. med müsli eller -brukes det som tilbehør, som feks mager kesam? (tenker spes. da på skyr naturell) -er skyr godt?
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. mai 2010 #2 Skrevet 11. mai 2010 Det er strengt tatt ikke yoghurt, men ost. Jeg liker naturell godt, blander i litt frukt eller bær. De med smak synes jeg er ok, men smaker litt for mye av kunstig søtning.
Jumpforjoy Skrevet 11. mai 2010 #3 Skrevet 11. mai 2010 -er skyr godt? Jeg synes det var pyton, og kommer aldri til å nærme meg en Skyr igjen. Den var veldig tørr, og smakte surt. Var riktignok bringebærvarianten, men vil tippe konsistens og slikt er ganske likt. 1
Gjest Coarvi Skrevet 11. mai 2010 #4 Skrevet 11. mai 2010 Jeg er ikke så glad i skyr med smak (blir for kunstig søtsmak), men skyr naturell er kjempegodt! Elsker å blande det med frosne bær og litt søtning, nam! Eller litt honning og kanel, eller med havregryn. Du kan også lage kake av det, boller, guacamole osv. Inne på http://q-skyr.no/ finner du mange tips, i tillegg er det mange bloggere rundt omkring som har forskjellige tips. Sunt er det også!
Gjest Niema Skrevet 11. mai 2010 #5 Skrevet 11. mai 2010 Den nye skyren med blåbær/vanilje er knallgod!
I.am.me Skrevet 11. mai 2010 #6 Skrevet 11. mai 2010 Jeg syns faktisk den var veldig god. Jeg spiser den bare slik som den er, uten noe annet tillegg. Spiser det som en yoghurt ja
Sequax Skrevet 11. mai 2010 #7 Skrevet 11. mai 2010 Skyr er et melkeprodukt som opprinnelig kommer fra Island. Der finnes den med sukker...og en ekstra herlig variant er rjómaskýr ( rjómi=krem)Du får også herlige smaker ( sjokolade og blåbær...tror faktisk det finnes en med karamell også ) og smaker tusen ganger bedre enn den norske fett -og sukkerløse greia. På Island spises forresten skýren med litt melk på, da den alene har lett for å bli litt "tørr".
Brunhilde Skrevet 12. mai 2010 #8 Skrevet 12. mai 2010 Jeg er glad i Skyr med bringebær/granateple og jeg reagerer ikke på smak av kunstig søtstoff. Syns den er mer mettende en yoghurt, og bruker den som mellommåltid eller kveldsmat.
MarianneE Skrevet 12. mai 2010 #9 Skrevet 12. mai 2010 Jeg spiste Skyr igår, med bringebær og granateple. Synes den er god, men kjenner jeg blir så tørr i munnen av den. Synes ulempen veier mer enn smaken akkurat her...
zuperduper Skrevet 12. mai 2010 #10 Skrevet 12. mai 2010 Jeg syns faktisk den var veldig god. Jeg spiser den bare slik som den er, uten noe annet tillegg. Spiser det som en yoghurt ja Samme her .
stjernekyss Skrevet 12. mai 2010 #11 Skrevet 12. mai 2010 Jeg har spist Skyr en gang og kommer ikke til å gjøre det igjen. Den smakte vondt godteri. Jeg ble riktignok tilfredstillende mett av den, men det veier ikke opp hvor ekkelt og vondt det var.
Sequax Skrevet 12. mai 2010 #12 Skrevet 12. mai 2010 Jeg spiste Skyr igår, med bringebær og granateple. Synes den er god, men kjenner jeg blir så tørr i munnen av den. Synes ulempen veier mer enn smaken akkurat her... Hvis den blir tørr, gjør som islendingene: hell litt melk over!
Gjest Coarvi Skrevet 12. mai 2010 #13 Skrevet 12. mai 2010 Hvis den blir tørr, gjør som islendingene: hell litt melk over! Eller spis Skyr Naturell med tinte bær som du rører i, da blir det ganske "saftig."
Atdetvar Skrevet 12. mai 2010 #14 Skrevet 12. mai 2010 Spiser det ikke fordi det inneholder aspartam.
Stellia Skrevet 12. mai 2010 #15 Skrevet 12. mai 2010 Den nye skyren med blåbær/vanilje er knallgod! Definitivt min favoritt. Mye lettere i konsistensen.
Frk Snasen Skrevet 12. mai 2010 #16 Skrevet 12. mai 2010 (endret) Skyr er kjempe godt. Bedre enn kesam syns jeg. Jeg bruker det som erstatning for youghurt eller rømme, eller som et mellommåltid. Endret 12. mai 2010 av Frk Snasen
Teriyaki Skrevet 12. mai 2010 #17 Skrevet 12. mai 2010 Skyr er kjempe godt. Bedre enn kesam syns jeg. Jeg bruker det som erstatning for youghurt eller rømme, eller som et mellommåltid. Er det godt å bruke skyr i stedet for rømme i sånt som taco eller gryteretter? Jeg spiser kun rømme til "helgemat", så er ikke det at jeg bryr meg så mye når jeg først spiser usunn mat i utgangspunktet, men..
Jitney Skrevet 12. mai 2010 #18 Skrevet 12. mai 2010 synes skyr er kjempegodt! spiser en ca hver dag.. pleier å ha den i fryseren til den har fryst og lar den smelte litt før jeg spiser den. blir som en slags is, naaaam :rødme:
sunnlivsstil Skrevet 13. mai 2010 #19 Skrevet 13. mai 2010 Skjønner ikke hvordan folk kan si at skyr ikke er godt, skyr er utrolig godt! Jeg elsker det, og spiser det hver dag! Første gang jeg smakte det, synes jeg det var litt rart, men nå elsker jeg det. Kunne levd på skyr! Bringebærsmak er best, jordbærsmak er best kald, skogsbær er ok. Naturell er god med frukt og musli Skyr burde spises kald! Også er det ikke fett, sukker, og bare 92 kcal! Hilsen Skyr elsker
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. mai 2010 #20 Skrevet 15. mai 2010 Oh, jeg virkelig ELSKER skyr!! :rødme: Men så er jeg jo en islending og skyr er jo vår "brunost" Jeg kan bekrefte at det er ingen på Island som ville funnet på å spise skyr UTEN melk på, siden det blir altfor mektig. Jeg er ikke så veldig glad i de smakene som finnes her i Norge og synes i likhet med andre at det blir litt for mye aspartamsmak, men det hjelper å ha melk utpå. Jeg liker best ren skyr (naturell), da rører jeg den ut med litt sukker og har melk på (evt melk og fløte hvis det skal være ekstra fint og å skjære opp frukt, bær, banan o.s.v og ha utpå er utrolig godt! Det er også godt å lage smoothie av skyr, da får man en ganske frisk smak og her er en oppskrift på en skyrkake
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå