Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe meg en makrolinse til mitt kamera, Canon EOS 400D. Har du noe konkrete tips? Så litt på en tamron 80 ett eller annet.

Jeg skal bruke til å ta nærbilder av blomster, insekter og en del portretter :jepp:

Videoannonse
Annonse
Gjest Agurkolat
Skrevet

Veit ikkje korleis du skal få brukt berre ei linse på kameraet ditt, men da er sikkert eit objektiv du ser etter? ;)

Kva prisklasse tenker du? Finnes hauger med makroobjektiv på markedet, berre pass på at du kjøper ei som er 1:1, sånn at da faktisk er ekte makro.

Sigma har vel ein 150mm, og ein 105mm, noko som er greit til alle dei tre tinga du ynskjer og ta bilete av. Synes da er kjekt med tele når ein skal ta bilete av f.eks insekter, så slepp me at dei flyr vekk :)

Skrevet

Veit ikkje korleis du skal få brukt berre ei linse på kameraet ditt, men da er sikkert eit objektiv du ser etter? ;)

Kva prisklasse tenker du? Finnes hauger med makroobjektiv på markedet, berre pass på at du kjøper ei som er 1:1, sånn at da faktisk er ekte makro.

Sigma har vel ein 150mm, og ein 105mm, noko som er greit til alle dei tre tinga du ynskjer og ta bilete av. Synes da er kjekt med tele når ein skal ta bilete av f.eks insekter, så slepp me at dei flyr vekk :)

Jeg tenker vel en prisklasse rundt 2000-4000 kr. Ja, det er jo selvfølgelig et objektiv jeg ser etter! :) Jeg har en fra tamron som er sånn blanding av makro, tele. Men makroen på den er dritt, får ikke frem noe somhelst spesielle detaljer. Det er det jeg ser etter :)

Gjest Agurkolat
Skrevet

Da vil jo Sigma 105mm passa greit i din prisklasse :)http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=11871

ellers så har jo Canon ein 100mm, viss du går opp ein halv tusing :)http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=10477 Synes det er betre og kjøpa orginalt enn Sigma, Tokina, Tamron og sånn :) Men, da beste er jo og ta seg ein tur innom FotoVideo og prøva objektivene, viss du har moglegheit til da!

Skrevet

Jeg tenker at jeg går for Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM. Var det denne du mente? :)

Gjest Agurkolat
Skrevet

Ja, var den eg tenkte på :) Har lite peiling på Canon, og veit ikkje korleis den har komme ut av testar, kanskje du bør lesa litt på?

Lykke til!

Skrevet

Gleder meg som en gal. :popcorn: Den er bestilt og venter den i posten i løpet av neste uke! Dette blir gøy! :nigo:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Sigma 105mm 2,8 er genial og kjempebra! Bruker den både til portrett og makro, kjempefin bokeh på den også, vel verdt prisen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...