Gå til innhold

Vil jeg gå ned med dette kostholdet?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vil gjerne gå ned rundt 10 kg, og lurer på om dere tror jeg vil klare det med dette kostholdet. Kommer også til å trene minst 4 ganger i uka, variere mellom jogging, spinning, step og styrke. Går også turer innimellom og rører litt på meg gjennom dagen. :)

Frokost: Omelett av ett egg og en eggehvite + en skinkebit

lunch: 2 knekkebrød med magert kjøttpålegg og agurk

mellommåltid: 1 knekkebrød med samme pålegg som over

middag: varierer veldig (under 500 kcal)

etter trening: 1 skyr

I helgene kommer jeg nok til å skeie ut litt, og kanskje drikke litt en av dagene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg synes dette høres litt lite ut.

hva er en skyr?

pass hvertfall på å få i deg krbo og proteiner etter trening.

du kan også ta et kveldsmåltid, så du holder forbrenningen opp også etter middags tid.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Skyr er en slags proteinrik youghurt med lite kalorier. Perfekt etter trening synes jeg, inneholder karbohydrater også :)

Noen ganger trener jeg ganske sent, og da blir skyr kveldsmåltidet. Orker ikke enda et måltid etter det. Men de dagene jeg trener tidligere kan jeg jo få det til. Du er sikker på at det ikke vil sabotere slankingen å spise rett før man legger seg?

Drikker også mye vann i løpet av dagen, og ikke noe annet.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hmm.. Jeg ville nok ikke hatt omelett til frokost (synes også du burde bruke to egg, om ikke plommer i allefall en ekstra hvite), hva med å sette den til lunsj og knekkebrød til frokost?

Også trenger du litt mer fett med mindre du har masse av det i middagen. Nøtter, tran. Og frukt.

Gjest Coarvi
Skrevet

Altfor lite mat! Skal du leve på en kalorifattig middag, 3 knekkebrød og to egg til dagen (ja, og en skinkebit da)??? Mye mulig du vil gå ned i vekt, men det vil IKKE være på en bra måte og kroppen din kommer IKKE til å sette pris på det. Kutt ut all treninga, så kaaanskje du kan leve på dette, men virker altfor lite likevel.

Hjelpes...

Skrevet

Skyr er en slags proteinrik youghurt med lite kalorier. Perfekt etter trening synes jeg, inneholder karbohydrater også :)

Noen ganger trener jeg ganske sent, og da blir skyr kveldsmåltidet. Orker ikke enda et måltid etter det. Men de dagene jeg trener tidligere kan jeg jo få det til. Du er sikker på at det ikke vil sabotere slankingen å spise rett før man legger seg?

Drikker også mye vann i løpet av dagen, og ikke noe annet.

okay. nei så lenge du ikke tar noe fylt med fett til kvelds går det helt fint, når man sover går forbrenningen ned derfor trenger man en skikkelig frokost for å få den i gjen hvis du slutter å spise i 5 tiden lar du forbrenningen gå ned i hvert fall 15 timer. det er ikke bra. hvis du spiser noe før du legger deg har kroppen ned å jobbe med men du sover (du sover sannsynligvis bedre også)

Skrevet

Dette er ikke mer enn 1000 kcal om dagen, noe som antagelig er alt for lite. Ironisk nok vil det være vanskelig å gå ned i vekt om man spiser for lite, fordi kroppen tviholder på det lille den får.

På denne nettsiden kan du regne ut din BMR (Basic Metabolic Rate), et ca-tall på hvor mange kalorier du ville forbrent om du lå i senga hele dagen uten å bevege deg. Så kan du regne ut hvor stort kaloribehov du har ut fra aktivitetsnivå på denne siden. Tallet du da får er hvor mange kalorier du må spise for å ha en stabil vekt. Hvis du øker aktivitetsnivået eller senker kaloriinntaket, vil du gå ned i vekt. Hvor pålitelig denne siden er vet jeg ikke (hvis noen synes dette skurrer, kan dere kanskje korrigere?), men den anbefaler ihvertfall å redusere kaloriinntak med minst 500 kalorier, men å ikke ligge mer enn 1000 under behovet ditt.

Jeg ville nok økt porsjonene, også synes jeg du spiser for lite frukt og grønt.

Skrevet

Dette er som over nevnt altfor lite mat, du bør ihvertfall ikke gå under 1500 kalorier(synes dette i grunn er lite også) dagene uten aktivitet og ca 1700-1800 de dagene du trener.

Her har du dagsmenyer for 1500 kalorier og 2000 kalorier, så vet du ca hvor mye mat/drikke du ihvertfall bør få i deg til daglig;

1500 Kalorier:

http://www.melk.no/artikkel.aspx?artid=10626

2000 Kalorier:

http://www.melk.no/artikkel.aspx?mnu1id=9035&mnu2id=9037&mnu3id=9040&artid=10465

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...