Gå til innhold

HVA trener du, og HVORFOR?

Treningform og ønket resultat  

37 stemmer

1. 1. Hva trener du og hvorfor?

• Alt for å gå ned i vekt
      3
    • Alt for å holde meg i form
      13
    • Styrke for å bygge muskler
      3
    • Utholdenhetstrening for å holde meg i form
      5
    • Styrketrening for å stramme opp
      5
    • Diverse alternativt for gøy (yoga, dans, forball m.m.)
      0
    • Hastetrening for å tørre gå i bikini
      0
    • Fitness for å forme kroppen slik jeg vil ha den
      5
    • Yoga el Pilates for å finne roen i meg selv
      0
    • Yoga el pilates for å bli smidigere
      0
    • Trener det jeg føler for og har ikke noe mål med treningen
      2
    • Hater å trene men må gjøre det pga presset rundt kropp og sunnhet
      1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg studerer helsefag, og er veldig interessert i hva folk trener og hvorfor.

Da det er veldig mye fokus på trening og det henger sammen med sosial status i dag, ville det vært interessant å se om det var slik i praksis.

Trener du fordi du liker det og synes det gir deg energi?

Trener du fordi du "Må" i dagens samfunn, for å kunne vise deg på stranda til sommeren uten å være flau?

Eller gjør du det fordi du er opptatt av helse og sunnhet?

osv...

:trene:

Videoannonse
Annonse
Gjest sardintroll
Skrevet

Jeg trener fordi jeg rett og slett synes det er dødsdeilig å kjenne svetten renne og hjerte pumpe, og her går det som oftest i styrketrening for å holde meg stram og fin, når jeg ikke bokser. :)

Skrevet

Jeg trener styrke fordi det er gøy å løfte skrot, det føles deilig (rett etter man er ferdig med sett). Og fordi jeg synes muskler ser bra ut og at fysisk styrke er flott.

Jeg trener kondisjon mest pga. en jobb hvor god kondisjon og styrke er forutsetning :)

Skrevet

Jeg trener styrke og utholdenhet, 5-6 dager i uka. Trening er en del av hverdagslivet mitt, og en vane.Jeg trener for å holde meg i form, jeg trives best i en kropp som fungerer godt. I tillegg har jeg en tung jobb, og for å forhåpentligvis unngå belastningskader i framtiden må jeg sørge for å holde meg i god form.

Noe som også har blitt mer og mer viktig for meg i de siste årene er at trening i ung og voksen alder kan forebygge en rekke sykdommer og lidelser når man blir eldre, f.eks benskjørhet. Det å sørge for en god porsjon musklemasse gir også bedre funskjonsnivå på "gammeldagan".

I tillegg er det ikke til å komme fra at det ser langt bedre ut med en trent kropp, så ja,jeg trener også for å se bra ut.

Skrevet

Jeg begynte i utgangspunktet å trene fordi jeg ville gå ned noen kilo. Jeg har nå gått ned 6,5 kilo siden sommeren og er blitt ganske slank og muskuløs, så nå trener jeg for å gå ned de siste kiloene og fordi jeg rett og slett ELSKER det. Er helt avhengig og blir trist om jeg ikke får trent 4 dager i uken eller mer. Det er en fantastisk deilig følelse å trene, og at man i tillegg kan forme kroppen slik man vil ha den er jo fantastisk herlig.

Jeg er blitt veldig glad i styrke, det er deilig å merke at man blir sterkere. Jeg jobber med barn så det er en fordel å være litt sterk siden man skal bære litt rundt på dem i løpet av dagen :)

Er en 24 år gammel kvinne.

Skrevet

Med en vofs i hus blir det mye "naturlig" trening i løpet av en uke i form av turer, gjerne flere fjellturer.

Hater egentlig treningsstudioer med innestengt luft, svette mennesker og apparater osv.Elsker frisk luft, så fjellturer er den beste trening for meg.

Skrevet

Jeg jogger tre ganger i uken. Dette gjør jeg fordi jeg vil holde kroppen frisk og slank, og fordi jeg føler meg så utrolig mye bedre. Ingenting er som en god joggetur med høy puls for å klarne tankene.

Skrevet

Jag tränar för kondition, motion av hjärtat och kroppen.

Jag tränar för smidighet.

Jag tränar för styrka och för att undvika skador.

Grunden är för att må bra, och för att ta hand om min kropp både till funktion och utseende.

Jag behöver inte gå ner men jag anser att alla behöver röra på kroppen för att motionera hjärtat och allmänhälsan, och att alla faktiskt behöver använda sina muskler och stärka dem för att undvika skador och slitage.

Skrevet

Jeg trener fordi jeg liker det. Jeg føler at det gir meg energi. Jeg trener både styrke og kondisjon, samt yoga og en del andre veldig fysiske hobbyer.

Jeg ville aldri vært flau på stranda.

Jeg er opptatt av helse og sunnhet.

Jeg synes trening burde vært obligatorisk :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Bedriver ikke noe supertrening, men sykler, går, jogger litt og løfter lette vekter, fordi jeg liker det. :)

Skrevet

Jeg jobber mot å kunne klare å jogge lenge uten pause, etter å ikke ha trent på noen år. Har fått en helsesjekk som sier at jeg virkelig må endre vanene mine, og da er trening sammen med et godt kosthold viktig.

Så, for helsas skyld, og for følelsen man får etter trening.

Skrevet

Trener styrke tre ganger i uken, og det gjør jeg fordi jeg liker å holde kroppen i form. Får masse energi når jeg trener, føler meg bra rett og slett.

Skrevet

Jeg har hund, så det er daglige turer i nærområdet + fjellturer, elsker å gå i fjellet. Svømmer 3 ganger i uka og sykler 3-4 ganger i uka. Svømmer og sykler også fordi jeg synes det er herligt :-) Er litt opptatt av å være sunn og frisk.

Enig med sølvdugg, treningsstudio er ikke noe for meg heller.

Skrevet

Ingen av alternativene, egentlig -

trener primært for helsas skyld, og for å bli sterkere og mer utholdende -- altså for å bli en nyttigere mann som kan yte mer på livets ymse fronter. Estetiske forbedringer er en bivirkning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...