Gå til innhold

HVA trener du, og HVORFOR?

Treningform og ønket resultat  

37 stemmer

1. 1. Hva trener du og hvorfor?

• Alt for å gå ned i vekt
      3
    • Alt for å holde meg i form
      13
    • Styrke for å bygge muskler
      3
    • Utholdenhetstrening for å holde meg i form
      5
    • Styrketrening for å stramme opp
      5
    • Diverse alternativt for gøy (yoga, dans, forball m.m.)
      0
    • Hastetrening for å tørre gå i bikini
      0
    • Fitness for å forme kroppen slik jeg vil ha den
      5
    • Yoga el Pilates for å finne roen i meg selv
      0
    • Yoga el pilates for å bli smidigere
      0
    • Trener det jeg føler for og har ikke noe mål med treningen
      2
    • Hater å trene men må gjøre det pga presset rundt kropp og sunnhet
      1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg studerer helsefag, og er veldig interessert i hva folk trener og hvorfor.

Da det er veldig mye fokus på trening og det henger sammen med sosial status i dag, ville det vært interessant å se om det var slik i praksis.

Trener du fordi du liker det og synes det gir deg energi?

Trener du fordi du "Må" i dagens samfunn, for å kunne vise deg på stranda til sommeren uten å være flau?

Eller gjør du det fordi du er opptatt av helse og sunnhet?

osv...

:trene:

Videoannonse
Annonse
Gjest sardintroll
Skrevet

Jeg trener fordi jeg rett og slett synes det er dødsdeilig å kjenne svetten renne og hjerte pumpe, og her går det som oftest i styrketrening for å holde meg stram og fin, når jeg ikke bokser. :)

Skrevet

Jeg trener styrke fordi det er gøy å løfte skrot, det føles deilig (rett etter man er ferdig med sett). Og fordi jeg synes muskler ser bra ut og at fysisk styrke er flott.

Jeg trener kondisjon mest pga. en jobb hvor god kondisjon og styrke er forutsetning :)

Skrevet