Hinata Skrevet 11. mai 2010 #1 Del Skrevet 11. mai 2010 Jeg har lurt litt på om det er forskjellig sirenelyd på de ulike utrykningskjøretøyene, dvs brann, politi og ambulanse. Syns jeg husker å ha hørt om det i barndommen, men kan ikke erindre å ha lagt noe merke til det i den senere tid. Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemy8808 Skrevet 11. mai 2010 #2 Del Skrevet 11. mai 2010 Jeg tenker det samme som deg - da vi var små så kranglet vi alltid om hvilken bil som kom nå, så det var ulik lyd da. Men man har skiftet bilfarger og lignende minst en gang etter jeg var liten så... (jeg er 22). Idag aner jeg ikke. Ikke at det er så mange "ulebiler" å høre på her i byen heller, så jeg har rett og slett kommet helt utav det uansett! Bodde rett med ei gate med mye ulykker før - da hørte vi klart forskjell på første som kom (ambulanse) og neste (sansynligvis brannbil, noen ganger politi) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Twinklestar* Skrevet 11. mai 2010 #3 Del Skrevet 11. mai 2010 ja de har forskjellig lyd. den er ikke veldig forskjellig, men viss du hører de etter hverandre så hører du forskjellen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai #4 Del Skrevet 31. mai hadde en ambulanse bak meg i dag. Den hadde jo to forskjellige sirenelyder. Den skiftet fra den ene lyden til den andre. Hva betyr det egentlig igjen? Anonymkode: b3041...53d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai #5 Del Skrevet 31. mai Politiet sine nye politibiler har hvertfall en annen lyd enn andre utrykningskjøretøy, og enn "eldre" politibiler. De har en mer skrikende sirenelyd. Anonymkode: 1e063...d98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå