Gå til innhold

PETA

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hva synes dere om PETA? Er det en terrororganisasjon? Er de farlige?

Videoannonse
Annonse
Gjest brutal_mann
Skrevet

Enhver organisasjon som ikke eier respekt for menneskeliv er farlige.

Skrevet

Misliker PETA. Og jeg er både vegetarianer og opptatt av dyrerettigheter :P syns de oppfører seg rett ut respektløst i mange sammenhenger, og de angriper jo stort sett ALT dyrehold, gjerne uten grunnlag for det de sier. Hvert år hyler de jo f.eks ut om Iditarod og hvor fælt det er for hundene. Hallo, de er skapt for å løpe :roll: Klart det finnes noen hundekjørere der ute som kunne tatt bedre vare på bikkjene sine, men snakk om å skjære alle over en kam! Har også sett dårlig omtale av vegetarianere - kun VEGANERE er ekte dyreelskere, må vite! Jada, der i gården er det visst alt eller ingenting.

Noe bra har de forsåvidt gjort da, husker jeg leste for en del år siden at de hadde samlet inn gamle pelskåper og sendt de til hjemløse osv :)

Men generelt sett holder jeg meg unna.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mistet litt respekten for PETA etter b.la. annet utsagn fra visepresidenten.

PETA promoterer vegetariank og vegansk kost og er sterke motstandere av medisinsk forskning på dyr. Visepresidenten har diabetes og tar derfor insulin (som er uvunnet fra svin).

Dette forsvarer hun med at det er greit at hun gjør dette (går i mot egne prinsipper) fordi det veies opp av at hun også kjemper for dyr. Hyklerisk.

Moral: Har man diabetes, så må man kjempe for dyrenes rettigheter før man får (livsviktig) behandling?

Skrevet

Jeg måtte le da jeg så ett eller annet program på tv for lenge siden, der en fisker fra Lofoten eller noe sånt hadde med ei PETA-dame i båten. Hun hylgrein for de stakkars fiskene og fiskeren (røslig kar med skjegg, som har fisket hele livet) blir helt perpleks og aner ikke hvordan han skal forholde seg til vesenet.

Jeg har lite til overs for fundamentalister generelt, og jeg anser PETA for fundamentalister.

Skrevet

Jeg har lite til overs for fundamentalister generelt, og jeg anser PETA for fundamentalister.

Helt enig. PETA er fanatiske. De raider f.eks. pelsdyrfarmer og slipper ut dyrene, som ikke har en sjanse i helvete til å klare seg i områdene de slippes løs i. Det eneste de oppnår er døde dyr og ruinerte næringer, men siden "prinsipper" er viktigere for dem enn dyrenes ve og vel, så spiller det ingen rolle. Nei, da har jeg mer respekt for organisasjoner som jobber politisk for å styrke lover og rettigheter og håndhevelsen av disse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...