Gå til innhold

Ekstremt såre, sprukne, tørre lepper

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Leppene mine er helt ødelagte, og trenger nødhjelp. Leppepomaden på tube fra Decleor jeg har fungerer ikke. Hva med essential balm, er det bedre?

Husker at jeg pleide å få god hjelp av Savex, men den er jo full av mineraloljer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruk 8 hr cream fra Elisabeth Arden. Funker superbra. Blistex krem (på sånn liten tube) funker også.

Men om du har skikkelig tørre lepper så ville jeg faktisk prøvd å slutte med leppepomade/-krem. Jeg klarte det endelig, gikk et par uker med sprukne lepper, men til slutt så klarer leppene å balansere seg selv. Da brukte jeg bare å smøre leppene med ansiktskrem om morgenen når jeg smurte resten av ansiktet, og så gikk det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som fungerer på meg er Weleda Everon (den får du på helsekostbutikkene til rett over 80,- Eller billigere på eBay).

Tuben fra Decleor fungerer heller ikke på meg! Kunne liksågodt hatt på meg Lypsyl som de selger i dagligvaren!

Endret av Jade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaselin är räddaren i nöden! Jag plågas av både narig hud och blödande läppar på vintern och då kan jag inte gå utanför dörren utan vanligt hederligt vaselin i handväskan. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Och mineraloljor gör ingenting på läpparna. Man ska inte ha det på huden för att det täpper till porerna, men du får ju inga kvisor på läpparna. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde det samme problemet i vinter! EOS leppebalsam kombinert med å skrubbe leppene forsiktig hver dag hjalp meg. Det er de runde kulene som selges overalt. De er litt harde med en gang men de myker opp etterhvert. Påfør hyppig ! Nå har den fast plass på nattbordet og jeg kan nå bruke all verdens uttørkende leppestifter på dagtid uten problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Eg brukar Lip Treatment frå Kanebo, den kostar det kvite ut av auget, men varer i over eit år, og har gitt meg "nye" lepper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har oppdaget at det eneste som virker for meg er noe vaselin-basert. Jeg elsker min boks med vaseline rosy lips - funker mye bedre enn alt annet (for meg :gjeiper: )

Endret av Ella_Grey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaselin/mineraloljer isolerer fukttapet fra leppene, jeg bruker det som kuldebeskyttelse om vinteren. Har du prøvd en fuktgivende maske til leppene? Et lite tips: hvis du finner noe som fungerer for deg, fortsett å bruk det. Så gå tilbake til Savex, du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Mentholatum er kriseløysinga mi. Ta på om kvelden før du legg deg. På meg funkar det kjempebra kva gong det er krise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Kan det være at du drikker for lite vann? Jeg får alltid tørr hud og sprukne lepper hvis jeg ikke drikker nok. Dessuten er jeg enig med det som sies ellers her, at leppebalsam ikke er noe bra, de kan gjøre leppene dine avhengige. Prøv å slutte med å smøre inn leppene dine og gi dem heller vaselin litt av og til - og drikk mere (???)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mentholatum er kriseløysinga mi. Ta på om kvelden før du legg deg. På meg funkar det kjempebra kva gong det er krise.

Den bruker jeg også, og den er veldig god! :jepp:

Fås på apoteket, koster ikke all verden heller :)

Jeg er fæl til å dra av skinnet på leppene, har jeg en sprekk så bare river jeg av skinnet.. :ler:

Men denne leppepomaden fikser leppene! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...