Gjest AnonymBruker Skrevet 11. mai 2010 #1 Skrevet 11. mai 2010 Hva er så galt med at barna går på kampsport (som karate, boxing, tae kwondo)? Har hørt om mange som er sterkt i mot det og vil at "barna skal drive med slikt tull". Hva mener dere? Er det noen her som er i mot og i såfall, hvorfor?
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2010 #2 Skrevet 11. mai 2010 Kampsport er flotte idretter om den drives på et seriøst nivå. Dessverre finnes det enkelte useriøse elementer der ute som delvis klarer å ødelegge rykte til noen av disse idrettene. Jeg har en sønn som har drevet på landslagsnivå på juniornivå i flere år nå. Han har f.eks. ALDRI sloss. Han har en utrolig evne til å styre temperamentet sitt samtidig som han er ekstremt dyktig til å trekke seg bort fra konflikter. Han har ved feiltagelser "fått seg en på trynet" noen ganger på skolen, men de som har gjort det har vært raske til å be om unskyldning eller løpe som bare f... Han begynte med kampsport fordi han er veldig allergisk og måtte drive med en inneidrett. Tilfeldighetene gjorde at det ble kampsport. De fleste kampsport grener gir en veldig god grovmotorikk. I tillegg gir det hurtighet, spennst og styrke, og selv om det ikke er like god Basic trening som f.eks. turn gir det mye av den samme treningen men i litt mindre doser. Ulempen med en del kampsport grener er at det blir mye terping. Dermed er det en god del som faller fra etter noen få måneder. Det vil for mange også være nødvendig med egentrening for å trene kondisjon avhengig av hvilket novå en ønsker å ligge på. Dette var kansje ikke et godt innlegg MOT kampsport slik du etterlyste, men da har du i det minste fått et innlegg for også
Gjest sardintroll Skrevet 11. mai 2010 #3 Skrevet 11. mai 2010 Jeg driver selv med boksing, og elsker det, har drevet med det siden jeg var 12. Men det betyr ikke at jeg da går rundt og bokser løs på andre utenfor ringen fordi jeg synes det er kult, eller noe. Dessuten har vi faktisk regler å følge.
Hedda-78 Skrevet 11. mai 2010 #4 Skrevet 11. mai 2010 Jeg synes kampsport er en helt ok idrett, så lenge barna selv skjønner at de ikke er der for å lære å sloss. Men så vidt jeg vet fra tae kwon do, så er en del av opplæringen i idretten å innprente en del leveregler og moral, som respekt for alle som er eldre enn deg og respekt for regelen om å ikke bruke kampsporten utenom selvforsvar. Det er ikke dumme leveregler å ta med seg!
Kråkesaks Skrevet 11. mai 2010 #5 Skrevet 11. mai 2010 Det er vel fordi folk ser på det som voldelig, og fordi de ikke vet at det er klare regler og fokus på moral. Jeg hørte forøvrig at kampsortsenteret her jeg bor ble nedlagt fordi styret sloss. Om det er oppe og går igjen nå vet jeg ikke.
LetThemEatCake Skrevet 11. mai 2010 #6 Skrevet 11. mai 2010 Det är nog själva tanken bakom kampsporten som de är emot. Kampsport "uppfanns" ju för att komma på dödliga grepp och slag, men idag är det en tränings- och konstform. Jag tror inte att de utövar kampsporter ser det som ett vapen, jag tror att de ser på det som träning. Det är ju faktiskt lite som dans, koreograferat och med uppvisningar. Så länge man inte sätter barnen på karate för att de vill lära sig att slåss så tycker jag att det är en suverän sport! Det krävs mycket fokus och koncentration och kroppen mår bra av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå