leirbål Skrevet 11. mai 2010 #1 Skrevet 11. mai 2010 Vi er helt nybegynnere når det gjelder utenlandsreiser, og vi trenger gode råd og tips. Vi ønsker oss en ferie til en billig penge. (Både flybiletten og oppholdet må være billig.) Vi er to voksne og en tenåring, og vil være borte en uke eller to. Vi drømmer om en variert ferie hvor vi kan oppleve noe anderledes. Muligheten for å være i aktivitet er viktig. Kultur og historie er interressant. Jeg kommer til å være gravid, så det er greit at det ikke er alt for langt unna, og med mulighet for å skaffe rent drikkevann ol. Vi lurer litt på Tsjekkia, Polen ol. Er det noen som har noen gode forslag og råd? Vi er takknemlige for alt.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. mai 2010 #2 Skrevet 11. mai 2010 Dere hunne jo prøve husbytte om dere har mulighet til det? Da sparer dere store summer på overnatting og dere har mange hus i hele verden å velge mellom. http://www.homeexchange.com/
Gjest navnelapp Skrevet 11. mai 2010 #3 Skrevet 11. mai 2010 Kjempegodt forslag! Eg skriv om det her: http://altgodt.wordpress.com/2009/07/22/om-a-bytte-hus/ Det beste er å bytte med nokon som har barn/ungdommar på nokolunde same alder, då har ein bøker, filmar (iallfall viss dei har ting på engelsk) og ein kan byttelåne syklar osv.. Vi bytta med ein familie i Kathmandu som hadde 2600 (!!) filmar, vi hadde kino kvar kveld.
leirbål Skrevet 11. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 11. mai 2010 Kjempegodt forslag! Eg skriv om det her: http://altgodt.wordpress.com/2009/07/22/om-a-bytte-hus/ Det beste er å bytte med nokon som har barn/ungdommar på nokolunde same alder, då har ein bøker, filmar (iallfall viss dei har ting på engelsk) og ein kan byttelåne syklar osv.. Vi bytta med ein familie i Kathmandu som hadde 2600 (!!) filmar, vi hadde kino kvar kveld. Det høres både spennende og skummelt ut. Er dere ikke redde for at de skal ødelegge og kanskje stjele ting imens dere er borte?
Gjest navnelapp Skrevet 11. mai 2010 #5 Skrevet 11. mai 2010 (endret) Neida, dei du byttar med er heilt vanlige folk, bortsett frå at dei tilhøyrer den rause 1/3-delen av folk på jorda. ;-) Det kostar 8-900 kr. å bli med, det held dei useriøse borte. I tillegg mailar ein fram og tilbake i lengre tid før ein byttar, og eg føler verkeleg at eg kjenner dei vi byttar med når vi drar avgarde. Dersom folk rotar og grisar vil dei bli kasta ut av organisasjonen. Vi har fått knust eit raudvinsglas på 12 bytte. Viss du søker på boligbytte på bloggen min finn du mykje info. Filmen The Holiday er også ein god intro. (Bortsett frå at Jude Law til dags dato ikkje har dukka opp.) Endret 11. mai 2010 av Alt godt
Mermaid Blues Skrevet 12. mai 2010 #6 Skrevet 12. mai 2010 Min gravide bestevenninne var i Praha for noen måneder siden, og hun synes det var veldig trygt og greit - eneste baksiden var at hun ikke kunne smake tsjekkisk øl som jo er legendarisk Praha er en av mine favorittbyer selv, det er masse å finne på og veldig billig. Polen er om mulig kanskje enda rimeligere, husker da jeg var der for to år siden at det nesten var vanskelig å bruke opp kontantene jeg hadde tatt ut (sjekka ikke prisnivå på ting først og tok bare ut 2000NOK i zloty). Jeg likte veldig godt Szczecin, som er en "liten" by helt nord i Polen på grensa til Tyskland. Veldig hyggelig, lite sjanse for å støte på naboen, og lett å ta en dagstur til Berlin med tog Norwegian flyr billig til både Szczecin og Praha, samt også Krakow, Wroclaw (uttales Wrocvav) og Warszawa, og rimelig overnatting er null problem i de byene der. Sjekk gjerne finn.no for en prissammenligning på hotell. God ferie
Anglofil Skrevet 13. mai 2010 #7 Skrevet 13. mai 2010 Anbefaler Bulgaria, var i Sozopol i 2008. Helt fantastisk, og ikke minst billig. Betalte 3000 kr pr pers med hotell og fly for én uke. Hadde problemer med å bruke opp de 3000 kr jeg hadde til mat og lommepenger. Mvh Yvonne
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. mai 2010 #8 Skrevet 14. mai 2010 Jeg gjorde et søk for deg på expedia Det er inkludert både fly og hotell. Jeg har vært i Praha og det er en flott by med masse kultur og spennende ting å se på! Billig er det også, både å leve der og å reise dit.
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. mai 2010 #9 Skrevet 14. mai 2010 Hmmm, noe skjedde med søket mitt men jeg fant hvertfall fly + hotell for dere alle tre i to uker for ca 3000 kr pr. person! Hvis dere bor i oslo da.
leirbål Skrevet 15. mai 2010 Forfatter #10 Skrevet 15. mai 2010 Er Expedia et lurt sted å søke etter billige flybiletter/ hotell? Og finnes det andre også?
desert_rose Skrevet 15. mai 2010 #11 Skrevet 15. mai 2010 Er Expedia et lurt sted å søke etter billige flybiletter/ hotell? Og finnes det andre også? Restplasser på Solfaktor kan du få veldig billig, men da må man ha is i magen å vente til det nærmer seg avreise. Greit å holde seg oppdatert på lavpriskalenderen, da ser man hvilke reisemål det går i. Lykke til og god tur
Mermaid Blues Skrevet 16. mai 2010 #12 Skrevet 16. mai 2010 Er Expedia et lurt sted å søke etter billige flybiletter/ hotell? Og finnes det andre også? Min erfaring er at finn.no og momondo.no er de beste søkene, siden de søker gjennom alle tilbydere, dette betyr at du får opp de samme resultatene som på expedia+ørten andre Momondo.no har lavpriskalender på flybilletter, mens hotellsøket er litt mer tungvindt - foretrekker finn.no for hotellsøk.
Gjesten Skrevet 16. mai 2010 #13 Skrevet 16. mai 2010 Jeg har ikke vært der selv, men Jurmala like utenfor Riga virker for meg som et perfekt reisemål. Nydelige strender og hotell (eventuelt med spa) til en billig penge, også er det bare en kort buss/taxitur fra spennende Riga Jeg gjorde bare et kjapt søk (orker ikke mer akkurat nå) men her er noen sider hvor dere kan finne billig hotell: http://www.hostelworld.com/findabed.php/ChosenCity.Jurmala/ChosenCountry.Latvia http://www.expedia.no/Jurmala-Riga-Hoteller.0-n6057753-0.Reise-Guide-Filter-Hoteller Norwegian her flybilletter både frem og tilbake fra Riga til 300 kr - stort billigere blir det vel ikke? Anbefaler deg å sjekke det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå