Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan man ta solarium to dager på rad også heller smøre seg inn med body lotion 1 time etter man har tatt det? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I stedet for hva da? :klø:

Skrevet

Blir du brent (det skal du selvsagt ikke), så skal du ikke sole deg før det har gått 24 timer - uansett hvor mye bodylotion du har på!

Fuktighetskrem er lurt uansett, siden huden gjerne blir litt tørr.

Skrevet

Sol deg annenhver dag inntil du har oppnådd ønsket resultat :)

Deretter 1-2 ganger i uken for å vedlikeholde fargen.

For å bevare fargen lengst mulig bør du smøre deg etter hver dusj.

Et annet tips for bedre farge: Dusj og skrubb kroppen før du tar sol. Da får du bort gamle og tørre hudrester, og gir mulighet for fin farge på frisk hud :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg er en sånn som er nødt til å starte på 3-4-5 min også øke minimalt for ikke å bli solbrent i solarium. Det går greit å øke gradvis annenhver dag (1-2 min økning hver gang eller annenhver), men jeg oppnår jo ikke optimal farge før etter en stund med den lave intensiteten. Hvor lenge kan man ta sol annenhver dag før det begynner å bli dumt og farlig?

Og hvordan er det med solkrem i solarium? :)

Skrevet (endret)

Er det ikke litt i overkant mye å ta sol annenhver dag, da burde det hvertfall ikke være over lengre tidsperioder.

Jeg tar selv sol, men da i 20 min også vente 4-5 dager (noen ganger lengre) før jeg tar sol igjen.

For det som skjer når du "oversoler" deg, så vil du jo få farge rimelig fort, men den forsvinner også raskt igjen. Det beste er om du tar det jevnlig over tid :wink:

Endret av sophiaM
Skrevet

Er det ikke litt i overkant mye å ta sol annenhver dag, da burde det hvertfall ikke være over lengre tidsperioder.

Jeg tar selv sol, men da i 20 min også vente 4-5 dager (noen ganger lengre) før jeg tar sol igjen.

For det som skjer når du "oversoler" deg, så vil du jo få farge rimelig fort, men den forsvinner også raskt igjen. Det beste er om du tar det jevnlig over tid :wink:

Sånn som jeg soler meg (planlegger å sole meg :P), så får jeg ikke tatt mer enn 5min om gangen de første 4 gangene, og dette er da iløpet av 7-8 dager. Så intensiteten er jo egentlig veldig lav og kan jo kanskje sammenlignes med at du tar 20 min og så venter 4-5 dager :) Men føler likevel et ubehag ved å gjøre det her over lengre tid. Noen innspill på det? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...