Bryllupsspira Skrevet 11. mai 2010 #1 Skrevet 11. mai 2010 (endret) Her er tanker jeg har om hva vi skal ha på koldtbordet! Synes du? Andre forslag, tanker?? Varme retter: - gryte - polsk suppe - sodd eller noe annet typisk norsk-- forslag? - pai - varm saus Litt varmt: - karbonader - laks eller ørret - svinesteik i skiver med surkål - kalkun i skiver Ellers: Roastbiff Skinke Røket laks fenalår spekemat ostefat eggerøre Fruktfat Potetsalat waldorfsalat rødbetsalat frisk salat gresk salat tomatsalat med feta og oliven tunfisksalat sylteagurker Remulade smør dressing aspik -- fiskepudding, amerikansblanding, lys Brød, focaccia og loff kjeks flatbrød polske ting, vet ikke helt hva ennå. Må spørre svigermor som er polsk. Noen som kan hjelpe med hvor mye jeg bør beregne av hver ting? Vi er ca 80 gjester! Ikke meningen at alle skal spise alt, men at det skal være endel av hver ting slik det er på bufeet/koldtbord o.l.! Å at det skal være mer enn nok mat alt i alt :D Endret 11. mai 2010 av Bryllupsspira
Gjest NiChia Skrevet 11. mai 2010 #2 Skrevet 11. mai 2010 gresk salat tomatsalat med feta og oliven Disse to er vel strengt tatt det samme?
Bryllupsspira Skrevet 11. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2010 (endret) gresk salat tomatsalat med feta og oliven Disse to er vel strengt tatt det samme? Ops heheh Noen som leser ordentlig ihvertfall Glemte rette på det, kom ikke på navnet først Noen andre tanker??? Endret 11. mai 2010 av Bryllupsspira
DDuck Skrevet 12. mai 2010 #4 Skrevet 12. mai 2010 Vet bare at eggerøre er noe som går mye av, så det bør dere ha en del av
Gjest navnelapp Skrevet 12. mai 2010 #5 Skrevet 12. mai 2010 Her er ei amerikansk side som inneheld utruleg mykje info om porsjonsberekning i store kvanta: http://www.ellenskitchen.com/
Sniktitt Skrevet 12. mai 2010 #6 Skrevet 12. mai 2010 Her var det veldig mye godt, litt for en hver smak:) Det går kanskje ann å lage bacalao isteden for sodd? Bare et forslag. Blir litt mer spesielt kanskje. Er jo litt skrelling og kutting, men dersom sodden skal lages fra bunnen uansett, er det jo en mulighet. Litt mer fisk i utvalget:) Ellers så går det også ann å lage hvitløksmør eller annet kryddersmør. Og kanskje en aioli(hvitløksmajones).
Gjest navnelapp Skrevet 12. mai 2010 #7 Skrevet 12. mai 2010 Generelt vil eg seie at eg syns dette er altfor mange alternativ. Det ser ut som ei liste over alt som ein nokon gong har møtt på på eit koldtbord. Du må ha relativt lite av kvar ting, fordi du har så mange alternativ, og det vert veldig dyrt, og då risikerer du å gå tom for enkelte ting tidleg som er veldig populære (og det er vanskeleg å vite kva som slår an). Dessutan vert det så utruleg mange tilbehør og variantar at det blir uoversiktleg og rotete for gjestane. Eg ville nok ha hatt litt færre alternativ, og sørga for at dei hadde topp kvalitet. Eg var i ein konfirmsjon på søndag, dei hadde brød, aioli, ein stor brie, carpaccio, parmaskinke, kjøttbollar og salat. Creme brulee og sjokolademousse til dessert, nesten dobbelt opp slik at dei som ville ha to fekk det. Det ville nok vere litt minimalistisk til eit bryllup, men ein mellomting ville vere fint og praktisk.
Gjest navnelapp Skrevet 12. mai 2010 #8 Skrevet 12. mai 2010 Viss eg var dokke ville eg heller knytta det heile til det polske, og funne rettar som er felles mellom polsk og norsk kjøkken. Då vil det ha særpreg og skille seg frå alle andre koldtbordbuffetar. Aspic syns eg er kjip fyllmat, syttitalsmat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå