Gjest AnonymBruker Skrevet 11. mai 2010 #1 Skrevet 11. mai 2010 Jeg er en jente som vanligvis ikke blir sjalu. Men i det siste har jeg slitt veldig med sjalusien... Det startet med at jeg skulle hente min kjære på jobb og en kvinnelig kollega av han (som ikke vet at vi er sammen) sto åpenlyst og flørtet med han. Jeg spurte han etterpå (i en munter tone) om hun ofte flørter, og da begynte han bare å le. Han mente at hun absolutt ikke flørtet og at jeg bare er sykelig sjalu. SYns dette var litt rart for det var ingen tvil om hva hun drev med, vet at man kan smile osv uten å mene noe med det, men det var skikkelig flørting. En annen gang jeg skulle hente han på jobben sto han og snakket om familien med en kollega som jeg ikke hadde sett før. Også kommenterte jeg senere at jeg syns det var hyggelig at han hadde en såpass god tone med en ny kollega. Da fortalte han at de kjente hverandre litt fra før. Ved flere anledninger har jeg fått en følelse av at det har vært noe mer enn at de "kjente hverandre litt fra før", og jeg spurte kjærsten min. Da svarte han at joda, de hadde vært sammen en lengre periode rett før han og jeg ble sammen. Kjærsten min er en ganske tullete fyr som liker å lage litt sprell innimellom, og det kan bare være moro syns nå jeg. Men jeg merker jeg blir helt gal når han forteller om hvordan han tuller med disse to kvinnelige kollegaene (ingen andre han jobber med som han forteller om). Han forteller om hvordan han klyper de i baken, eller "barneskole-flørting", hive vann på hverandre, dulte borti osv. Jeg vet at dette er sånt jeg egentlig ikke burde bry meg om, og vanligvis hadde jeg aldri brydd meg. Men jeg irriterer meg sånn over at kjærsten min forteller meg alt dette (når jeg har sakt at jeg egentlig ikke er så interesert), og at han alltid gleder seg til å gå på jobb/eller er kjempe bli når han kommer hjem de dagene han jobber sammen med en av disse kollegaene. Det plager meg også at han mener jeg er sykelig sjalu. Noe jeg absolutt ikke mener. Jeg føler sjalusien virkelig satte inn etter at jeg fant ut at han og hun ene hadde vært et par (bryr meg ikke så mye med at han jobber med en x, mer det at han ikke sa noe før jeg dro det ut. Dette ble langt og lite oversiktelig, men klarer ikke å skrive noe bedre. Håper noen har noen tips til hvordan jeg kan prate med han. Jeg vile ikke ha en "jeg vet best- dette gjør DU feil" samtale. Men en konstruktiv samtale hvor jeg kan prøve å forklare hvordan jeg opplever situasjonen. Helst med et resultat at han forstår, og roer ned med kollegaene på jobb.
Gjest MikeWaters Skrevet 11. mai 2010 #2 Skrevet 11. mai 2010 Hvis han avfeier alle dine ønsker om kommunikasjon rundt det du opplever som et problem, så er det jo ikke lett. Utifra det du skriver kan jeg ikke si at du har vært sykelig sjalu, sjalu er jo noe de fleste av oss blir fra tid til annen, og det må jo være lov å ønske å snakke om det.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. mai 2010 #3 Skrevet 11. mai 2010 Ja, og de gangene jeg tidligere har vært sjalu har jeg synes at det har vært positivt på den måten at jeg merker en slags bekreftelse på at jeg vil fortsatt ha kjærsten min. Og mine Xer har også tatt det på den måten. Blir ganske frustrert i denne situasjonen nå.
Gjest MikeWaters Skrevet 11. mai 2010 #4 Skrevet 11. mai 2010 Ja, og de gangene jeg tidligere har vært sjalu har jeg synes at det har vært positivt på den måten at jeg merker en slags bekreftelse på at jeg vil fortsatt ha kjærsten min. Og mine Xer har også tatt det på den måten. Blir ganske frustrert i denne situasjonen nå. Sjalusi er ikke noe big deal, det må det være rom for i et forhold. Sykelig sjalusi er værre............. Husk, han er ingen tankeleser
¤Pernille¤ Skrevet 11. mai 2010 #5 Skrevet 11. mai 2010 Tror du må si veldig tydelig ifra om at dette er noe dere er helt nødt til å snakke om, og at du ikke vil at han skal avbryte deg eller avfeie deg før du har fått sakt hva du føler og tenker. Han skjønner kanskje ikke hvordan du føler det! Forklar ham så at du stoler på ham, men at du ikke liker at ting ikke har kommet helt konkret og riktig frem, og at du vil han skal forklare alt som det er uten å holde ting tilbake.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. mai 2010 #6 Skrevet 11. mai 2010 Jeg har prøvd!!! Han er veldig flink til å si det kkurat som han mener, men så får han ikke med seg hva jeg prøver å si (enten fordi han ikke gidder å høre etter, eller så ser han samtalen som ferdig og går). Jeg kommer etter og prøver å be han om å sette seg igjen men det er helt umulig å ha en seriøs samtale med han.... Vet ikke om dette er noe fordi at han har adhd og add.... Men jeg merker at denne sjalusien virkelig plager meg. Har aldri opplevd det på denne måten før. De få gangene jeg tidligere har opplevd at sjalusien kan begynne å bli plagsom har jeg sakt i fra og da har mannen tydelig snudd om. Men hvorfor kan ikke kjærsten min nå forstå dette?
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. mai 2010 #7 Skrevet 11. mai 2010 Føler også at han på en måte "mobber" meg for at jeg er "sykelig sjalu"...
¤Pernille¤ Skrevet 11. mai 2010 #8 Skrevet 11. mai 2010 Uff Jeg hadde en eks (som jeg er 99,99 % sikker på at var utro fremdeles) som jeg skulle låne mobilen til, og da oppdaget litt avslørende meldinger fra hans eks. Han nektet selvsagt alt, og sa omtrent det samme som din kjæreste (mener ikke å si at kjæresten din er utro!), og ville ikke høre. Ble slutt etter hvert, og han ble sammen med eksen like etterpå... Det eneste som virker av og til er å virkelig fysisk ta tak i dem og si "nå er du nødt til å høre på meg!"
¤Pernille¤ Skrevet 11. mai 2010 #9 Skrevet 11. mai 2010 Føler også at han på en måte "mobber" meg for at jeg er "sykelig sjalu"... Akkurat det samme gjorde min eks... Han lo av meg, og fikk meg til å virke som idioten, som at jeg hadde all grunn til å være sjalu, da hun var helt anderledes -- samtidig som det var latterlig av meg :klø:
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. mai 2010 #10 Skrevet 11. mai 2010 Jeg tror egentlig ikke at han er utro fordi han er såpass motstander av det. Selvom man kan jo aldri være sikker. Det er vel egentlig ikke det som plager meg, men mer det at han ikke viser noe interesse for hvordan jeg opplever situasjonen. Synes også det er irriterende at hvis jeg får en melding så henger han over skuldern på meg for å se hvem og hva, mens når han får meldinger så går han 5 meter unna for å lese og skrive.... Beklager at dette ble en skikkelig klage-tråd..
Amore Skrevet 11. mai 2010 #11 Skrevet 11. mai 2010 Jeg synes at hvis noe lukter råttent så er det sikkert det også. Jeg vet jo ikke detaljene i forholdet deres, fullt mulig jeg tar feil. Jeg hadde en venninne som hadde alle tegnene på utroskap, men hun ville ikke godta det fordi hun elsket han for høyt til å innse det (og kanskje var blitt kuet av han), dessverre. Det Jeg ville ha gjort er å slå tilbake med samme mynt og se om han liker det, og hvis han ikke liker det så må han også slutte med det for at jeg skal slutte med det. :slår: Lykke til uansett, håper alt ordner seg for deg.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. mai 2010 #12 Skrevet 11. mai 2010 Smart knep Amore, tenker å gi det et forsøk ettersom vanlig kommunikasjon ikke går an.
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2010 #13 Skrevet 11. mai 2010 Hvorfor i alle dager syns han det er greit å klype kollegaene sine i rumpa? Han er da ikke singel lengre. Dessuten synes jeg han burde være ekstra forsiktig med det når den ene faktisk er eksen hans!Jeg hadde blitt fly forbanna hvis min gjorde slikt. Mangel på respekt rett og slett.
Filur Skrevet 11. mai 2010 #14 Skrevet 11. mai 2010 Jeg har prøvd!!! Han er veldig flink til å si det kkurat som han mener, men så får han ikke med seg hva jeg prøver å si (enten fordi han ikke gidder å høre etter, eller så ser han samtalen som ferdig og går). Jeg kommer etter og prøver å be han om å sette seg igjen men det er helt umulig å ha en seriøs samtale med han.... Vet ikke om dette er noe fordi at han har adhd og add.... Men jeg merker at denne sjalusien virkelig plager meg. Har aldri opplevd det på denne måten før. De få gangene jeg tidligere har opplevd at sjalusien kan begynne å bli plagsom har jeg sakt i fra og da har mannen tydelig snudd om. Men hvorfor kan ikke kjærsten min nå forstå dette? Det kan være noe der. Min har adhd, og er også en slik tullete fyr. Noe som for det meste er gøy, men jeg sliter litt med kommunikasjonen oss imellom, spesielt når det kommer til mine behov. Hvordan er han når han drikker? Min har veldig høy toleransegrense, så etter 4-5 øl blir an bare roligere og mer motagelig. Tragisk nok er det da jeg når igjennom til han. Verdt et forsøk..?
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. mai 2010 #15 Skrevet 12. mai 2010 Nei, jeg nekter å ha noe å gjøre med kjærsten min når han drikker alkohol. En øl eller et glass vin går greit, men hvis han drikker mer enn det så blir han sinna, aggressiv, frekk, ekkel og egentlig direkte motbydelig. Når han drikker blir han helt motsatt av slik han egentlig er. Hentet han på jobb igjen i går og da sto hun Xen og strøyk han over ryggen, kjente det stakk skikkelig til i hjertet da. Og da vi kom hjem etter middag slo jeg av TVen hans og sa vi måtte prate. Jeg prøvde å forklare hvordan og hvorfor, men føler ikke at jeg kom noen vei. Fikk kommentarer som "så da er du sjalu på dama i kassa på rimi fordi hun smiler og sier hei og hade og da"..... Lurer på om det er jeg som er ekstremt dårlig til å kommunisere (har aldri hatt noen problemer med det tidligere) eller om det er han som er dårlig på å lytte.
Gjest MikeWaters Skrevet 12. mai 2010 #16 Skrevet 12. mai 2010 Nei, jeg nekter å ha noe å gjøre med kjærsten min når han drikker alkohol. En øl eller et glass vin går greit, men hvis han drikker mer enn det så blir han sinna, aggressiv, frekk, ekkel og egentlig direkte motbydelig. Når han drikker blir han helt motsatt av slik han egentlig er. Hentet han på jobb igjen i går og da sto hun Xen og strøyk han over ryggen, kjente det stakk skikkelig til i hjertet da. Og da vi kom hjem etter middag slo jeg av TVen hans og sa vi måtte prate. Jeg prøvde å forklare hvordan og hvorfor, men føler ikke at jeg kom noen vei. Fikk kommentarer som "så da er du sjalu på dama i kassa på rimi fordi hun smiler og sier hei og hade og da"..... Lurer på om det er jeg som er ekstremt dårlig til å kommunisere (har aldri hatt noen problemer med det tidligere) eller om det er han som er dårlig på å lytte. Og du er i dette forholdet fordi?
Daiquiry Skrevet 12. mai 2010 #17 Skrevet 12. mai 2010 Jeg må si meg enig med Mike her...dette hadde jeg ikke tolerert i det hele tatt. Det er respektløst og barnslig. Du fortjener bedre
¤Pernille¤ Skrevet 12. mai 2010 #18 Skrevet 12. mai 2010 Jeg er også enig. Dette blir for barnslig, synes det virker som om han skal forsvare seg med å få deg til å virke dum... Er jo ikke sikkert han har vært utro, men han forstår kanskje at at har gjort noe dumt nå, så vil han ikke innrømme det.
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2010 #19 Skrevet 12. mai 2010 For en respektløs idiot. Lar du ham behandle deg slik videre så ender du som nevrotisk vrak med null selvtillit og null selvrespekt. Er han virkelig verdt det?
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. mai 2010 #20 Skrevet 12. mai 2010 Forholdet vårt er egentlig veldig godt. Selvom det fremstilles negativt her. Det er et forhold jeg ønsker å fortsette i. Jeg ønsket heller tips til hvordan jeg skulle nærme meg temaet på en konstruktiv måte og hvordan jeg kan prate med han om det .Det er jo tydelig at jeg gjør noe feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå