majan Skrevet 18. september 2003 #1 Del Skrevet 18. september 2003 Heisann, jeg lurte på om noen har noe oppskrifter på mat som lages i leirgryte............ Har en som står og støver ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lenemor Skrevet 19. september 2003 #2 Del Skrevet 19. september 2003 Har en som støver ned jeg også. Har ingen oppskrifter, men har hørt at kylling skal være godt og lettvindt å tilbrede i en sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 19. september 2003 #3 Del Skrevet 19. september 2003 Stek, grønnsaker (sjallottløk, potetbåter, gulrot, purre) og sjy. Blir kjempegodt! Noen linker: Kotletter http://home.online.no/~kirdahle/artikler/o...eirkotelett.htm Lam http://193.216.191.12/peppernet/megaoppskr...v_lammelar.html http://www.matnyttig.no/oppskrifter/tyras_..._leirgryte.html Kylling http://www.matoppskrift.no/sider/link.asp?ID=1548 Elg: http://home.no.net/jghjff/elgsteik2.htm Husk at leirgryten må stå i vann før bruk, ellers kan den sprekke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 19. september 2003 #4 Del Skrevet 19. september 2003 Steik i leirgryte er såååå godt!!! Kjøttet blir så mørt, saftig og godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinden Skrevet 1. oktober 2003 #5 Del Skrevet 1. oktober 2003 Ja, nå har jeg også funnet frem min gryte og laget endel middager i den, har stått i skapet mitt i 16 år og aldri blitt brukt, men jøje meg, så godt og saftig det blir, herlig "saus" av kjøttet legger seg i bunn, magert og herlig mat, idag blir det kyllinggryte. :enig_animasjon: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joan Skrevet 1. oktober 2003 #6 Del Skrevet 1. oktober 2003 Jeg har en sikker vinner :D Enkelt og greit!: Ta en eller to hele kyllinger (kommer an på størrelsen på leirgryta og hvor mange personer som skal serveres) Gni dem inn med krydder som du liker (f.eks tandori krydder) Legg dem i leirgryta og sett i ovnen Stek i 40-50 min ved 190 grader Da blir det nyyydelig saftig og god kylling med supersprøtt skinn!! Server med ris og salat + saus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinden Skrevet 1. oktober 2003 #7 Del Skrevet 1. oktober 2003 Jeg har en sikker vinner :D Dette skal prøves, til og med mor skulle klare dette ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mae Skrevet 1. oktober 2003 #8 Del Skrevet 1. oktober 2003 Ypperlig til gryteretter, stek og gratenger- jeg har flere slike og de brukes ofte, til kylling er den helt vidunderlig. Mae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinden Skrevet 1. oktober 2003 #9 Del Skrevet 1. oktober 2003 Mae! Har du en oppskrift på en god grateng og hvordan du går frem når du bruker leirgryte. På forhånd takk :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mae Skrevet 1. oktober 2003 #10 Del Skrevet 1. oktober 2003 Mae! Har du en oppskrift på en god grateng og hvordan du går frem når du bruker leirgryte. På forhånd takk :D Gratenger kan du jo lage av nesten hva som helst, bruk en hvit saus eller ostesaus som basis og ha i ulike typer kjøtt, makaroni, grønnsaker +++ Husk og smøre gryten litt før du har i maten og ha på litt strøkavring til slutt. Makaronigrateng med ost, skinke og endevie er kjempegodt og krever egentlig ingen oppskrift. Bare vend ingrediensene i sausen. Mae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlaBla Skrevet 2. oktober 2003 #11 Del Skrevet 2. oktober 2003 Husk og smøre gryten litt før du har i maten og ha på litt strøkavring til slutt. Dette hørtes godt og nytt ut, men hva skal jeg smøre med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlaBla Skrevet 2. oktober 2003 #12 Del Skrevet 2. oktober 2003 Jeg har en sikker vinner :D Enkelt og greit!: Ta en eller to hele kyllinger (kommer an på størrelsen på leirgryta og hvor mange personer som skal serveres) Gni dem inn med krydder som du liker (f.eks tandori krydder) Legg dem i leirgryta og sett i ovnen Stek i 40-50 min ved 190 grader Da blir det nyyydelig saftig og god kylling med supersprøtt skinn!! Server med ris og salat + saus Hvor får man tak i Tandorikrydder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mae Skrevet 2. oktober 2003 #13 Del Skrevet 2. oktober 2003 Husk og smøre gryten litt før du har i maten og ha på litt strøkavring til slutt. Hva i all verden er det du holder på med? Mae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlaBla Skrevet 2. oktober 2003 #14 Del Skrevet 2. oktober 2003 Hva i all verden er det du holder på med? Mae Ja skjønner at du ble forvirret. Jeg skulle bare viske ut alt som sto rundt rundt den setningen. Men det ser jeg jo nå at ikke ble noe av. Jeg mente at grateng i leirgryte hørtes godt ut. Men jeg lurte på hva man smører med. Forståelig nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mae Skrevet 2. oktober 2003 #15 Del Skrevet 2. oktober 2003 AH! Nå begynte jeg virkelig å lure på om jeg skulle mobbes i dette Forumet også! :o Okay, vel jeg smører gryten med litt smeltet smør. Bruk en pensel så går det veldig greit. Tandoorikrydder fåes i innvandrerforr. eller en velassortert matbutikk. Mae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. oktober 2003 #16 Del Skrevet 2. oktober 2003 Jeg har kjøpt tandori krydderet mitt på Ultra (aner ikke hvordan det egentilg staves, om det er med èn o èn r eller hva...) Hilsen Joan i. i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinden Skrevet 2. oktober 2003 #17 Del Skrevet 2. oktober 2003 Tror det er med to o'er, men det har ingenting å si, smaken er den samme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 2. oktober 2003 #18 Del Skrevet 2. oktober 2003 Sånn omtrent hvor mye koster en sånn leirgryte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
majan Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter #19 Del Skrevet 2. oktober 2003 Tusen takk for alle gode råd, jeg skal definitivt lage mat i leirgryte fremover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 3. oktober 2003 #20 Del Skrevet 3. oktober 2003 Har tidligere bare hørt negativt om leirgryte... Nå fikk jeg lyst å investere i en slik selv... Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå