Gjest AnonymBruker Skrevet 11. mai 2010 #1 Del Skrevet 11. mai 2010 Hei! Første gang jeg lager koteletter.. :gjeiper: , noen som kan fortelle meg hvor lenge de skal steke i ovnen og på hvilken temperatur. Har fått med meg at det beste er såkalt langtidssteking. På forhånd takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. mai 2010 #2 Del Skrevet 11. mai 2010 Jeg pleier å panere kotelettene lett (2-3 ss hvetemel, salt, pepper og gjerne en knype allehånde i en brødpose, vender én og én kotelett nedi slik at den blir dekket av et tynt, tynt lag mel), freser dem raskt i smør i en glohet stekepanne. Legg over i ovnspanne, har gjerne litt vann i bunnen (starter med 1/2- dl, litt avhengig av hvor mange koteletter du lager. De skal ikke drukne i vann, bare ha litt i bunnen) Stekes i ovn ved 100 gr, minst én time gjerne mer. Følg med på dem, de skal ikke bli altfor brune eller tørke for mye inn. Fyll gjerne på med mer vann når det fordamper. Du kan også slå varmen ned og la de bruke lenger tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå