Gjest AnonymBruker Skrevet 10. mai 2010 #1 Skrevet 10. mai 2010 er det noe som i hovedsak er mest vanlig i Norge? Leser jo stadig om barn ned i 10-årsalderen som roper etter voksne, elver som bråker i klassen, noen verre andre så klart. Elevene gjør mere som de vil i dag. Husker da jeg gikk i 10-ende klasse for noen år siden så var det jo 50% "bråkmakere" sikkert. Skulking, frekk mot lærerene og bare bråk og uro i klassen. Har egentlig en følelse av at slik oppførsel hadde aldri blitt akseptert i andre land, eller? Nå har ei søster på 10 og i dag så hadde noen jenter dratt ned trusa hennes forran guttene. Mamma ringte til den ene jentas foreldre og ble rett og slett bedt om å slutte å dikte opp historier. Hun kontaktet da skola så de skal ha møte i morgen da. Men hva slags foreldre reagerer sånn? Nå har jeg hørt diverse ting om de jentene og de er jo ikke akkurat noen engler for å si det sånn og gjør nøyaktig slik de vil. Og foreldrene er visst likedan og har en "mine unger gjør ikke noe galt"-holdning. Er dette en konseklvens av curlingforeldre? Og er curlingforeldre et norsk fenomen, eller skjer det i alle land i dagens samfunn? Og hva er grunnen til det?
Gjest fireflies Skrevet 11. mai 2010 #2 Skrevet 11. mai 2010 Mamma ringte til den ene jentas foreldre og ble rett og slett bedt om å slutte å dikte opp historier. Kjenner til den der. Dessverre er det slik at alt for mange foreldre har problemer med å tenke seg at sine egne unger har gjort noe galt, det er alltid alle andre.
estrella Skrevet 11. mai 2010 #3 Skrevet 11. mai 2010 Mange foreldre tror ikke at gullungen deres kan være slem mot andre. Jeg ble mobbet av samme gruppe personer gjennom ti skoleår, foreldrene påstod at det var jeg som overdrev og som yppet til bråk Den dagen en får barn bør en være klar til å kunne håndtere slike ting. Når en får vite at barnet kanskje er det som mobber eller gjør slemme ting bør en virkelig ikke avfeie det. Men samtidig, jeg tror ikke at verden var såå mye bedre "i gamle dager" som en stadig vekk hører, men oppførselen hos både barn og voksne har blitt mer brutal de siste årene. Det er ikke sjeldent at man hører om en person som ble banket opp ute på gata uten noen spesiell grunn. Barna tar etter de voksne. Så hvis en skal rette pekefingeren mot barna bør en ta en grundig titt på seg selv som rollemodell. selvselv som rollemodel
Gjest Caylee Skrevet 11. mai 2010 #4 Skrevet 11. mai 2010 Overskriften "Dagen oppførsel blant unge" reagere jeg på. Voksne setter alle unge under en kam. Foreksempel hvis noen voksne er frekke på t-banen skal jeg da sette alle voksne under en kam? og si "Voksne nå til dags"? Jeg blir rett og slett sur. Ja, det er mange ufatterlig frekke ungdommer med så absolutt ikke alle. Og alle klager over at klassene er så bråkete for tia. Har dere sett vår klasse? Kanskje dere burde se der først da? Vi er kjempe stille, en gang kom en politi mann i klasserommet for han skulle snakke om dop osv og han spurte om det var prøve. Og det var det ikke. Vi har streng disiplin, bråker vi får vi anmerkning. Så plis ikke ta alle under en kam.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå