Gjest AnonymBruker Skrevet 10. mai 2010 #1 Skrevet 10. mai 2010 Hei, jeg hørte nettopp fra en jente at hun ble full av 2-3 cider. Hun fortalte at hun hadde drukket 3 cider to ganger og omtrent begge gangene kunne hun såvidt huske noe, og hun ble skikkelig full! Ble helt satt ut jeg. Jeg kjenner ingen, eller har faktisk aldri hørt om å tåle så lite! Er dette mulig? Eller må vedkommende "fake" seg full? Jeg er en tynn jente og blir ikke full før ca. 6-7 cider eller mer. (P.S denne jenta har en normal BMI og er 20 år) Hva tror dere?
Kråkesaks Skrevet 10. mai 2010 #2 Skrevet 10. mai 2010 Hvis hun ikke er vant til å drikke så skal vel det gå an?
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. mai 2010 #3 Skrevet 10. mai 2010 Hvor beruset man blir av alkohol varierer med dagsformen. Dessuten kan det hende hun syns hun ble skikkelig beruset, mens du kanskje ikke hadde opplevd samme graden av beruselse som så mye?
Thorn Skrevet 10. mai 2010 #4 Skrevet 10. mai 2010 Det kommer vel også en del an på stemningen? For min del kan jeg godt bli 'brisen' på to-tre cider om stemningen er knall, om stemningen er heller laber skal det ganske så mye til før jeg føler meg påvirket. Ellers vil jeg si jeg er skeptisk til at man kan bli ordentlig full på to-tre cider. Brisen ja, full, nei.
LetThemEatCake Skrevet 10. mai 2010 #5 Skrevet 10. mai 2010 Jag blir full på EN cider! Jag kan ju dricka mer än så, men jag blir ändå full och lite vinglig på en cider. :gjeiper: Jag är billig i drift kan man väl säga och jag spenderar sällan mer än 200 kronor på en utekväll.
LetThemEatCake Skrevet 10. mai 2010 #6 Skrevet 10. mai 2010 Definitionen av full är ju olika också. Men när jag säger full så menar jag berusad och inte så full att man inte kan prata ordentligt eller stå upp. Fast det krävs visserligen inte mycket för att jag ska hamna där heller, haha!
aluminium Skrevet 11. mai 2010 #7 Skrevet 11. mai 2010 Jeg har sett en kompis av meg bli full i løpet av den første 0,5-0,6-literen, og sovne i løpet av den andre. Han hadde aldri smakt alkohol før og veide neppe stort mer enn 55-60 kg. Folk reagerer ulikt, og det er nok ikke usannsynlig nei...
Gjest Whitelines Skrevet 11. mai 2010 #8 Skrevet 11. mai 2010 (endret) Jeg kan kjenne effekten etter én øl, men blir som regel ikke full før etter 7... Har mye med dagsform som noen allerede har nevnt, men litt gener óg? Jeg merker at jeg begynner å slurve med ordene etter 1-2 øl selv om jeg bare er veldig mildt brisen, noe jeg har arvet etter min far. Å få "blackout" etter 3 cider har jeg aldri vært borti at noen har (selv drakk jeg 16 før jeg til slutt ikke klarte å huske noe dagen derpå), men min venninne (som er ganske tynn og liten og 21 år) blir ganske så fnisete og rød i kinnene etter 2 cider mem drikker hun mer enn det har hun en tendens til å glemme visse detaljer dagen derpå. Kommer an på personen, men jeg tror ikke egentlig det bare går på hvor vant man er til alkohol fra før av. Noen er bare billige i drift, og jeg er en av dem. Synes ikke det er så gale, sparer jo penger Endret 11. mai 2010 av Whitelines
Fandenivoldsk Skrevet 11. mai 2010 #9 Skrevet 11. mai 2010 Kommer jo an på mye. Dagsform, hvor mye man har spist, hva kroppen tåler osv Selv er jeg ganske lita, og trenger ikke så mye alkohol før jeg merker det. Har havna på skikkelig rølpefylla og spydd til de grader etter 3 rusbrus, men det tror jeg var en kombo av alkoholen og rent sukkersjokk Men blackout etter tre cider.. vel. Kanskje hvis man ikke er vant til alkohol, men det hørtes litt voldsomt ut
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. mai 2010 #10 Skrevet 11. mai 2010 Kommer jo an på mye. Dagsform, hvor mye man har spist, hva kroppen tåler osv Selv er jeg ganske lita, og trenger ikke så mye alkohol før jeg merker det. Har havna på skikkelig rølpefylla og spydd til de grader etter 3 rusbrus, men det tror jeg var en kombo av alkoholen og rent sukkersjokk Men blackout etter tre cider.. vel. Kanskje hvis man ikke er vant til alkohol, men det hørtes litt voldsomt ut TS her Ja det synes jeg også. Ble helt sjokkert jeg ! 2-3 cider ble vi "fulle" av når vi var 15, ikke 20. Jeg misstenker at hun kanskje tror hun er full når hun kjenner seg litt brisen? Dette er en jente jeg har fått veldig god kontakt med, skal faktisk være med henne på fest en dag for første gang. Lurer på hvordan dette her går! (Og jeg som missliker dem som spytter i glasset) :gjeiper:
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. mai 2010 #11 Skrevet 11. mai 2010 Folk tåler jo forskjellige mengder, og det er tross alt ikke alle som begynner å drikke når de er 15 heller. Noen reagerer veldig sterkt på alkohol pga ulike genetiske faktorer, og kan bli fulle eller dårlige etter veldig små mengder. Jeg synes også det høres uvanlig ut å være så full at man glemmer ting etter 2-3 cider, men det kan vel skje, og jeg hadde ikke brydd meg mer med det. Synes også det er viktig at man lar folk drikke i det tempoet/de mengdene (evt la være å drikke) som de ønsker selv, å skjenke eller presse folk fordi de "burde" gjøre sånn eller slik, kan være veldig ubehagelig for alle parter... har f eks en bekjent som er morsom og sosial når han drikker, men når det blir for mye, spesielt sprit, virker han "våken bevisstløs", svarer i hytt og pine og kan sovne hvor som helst og være umulig å vekke. Andre blir veldig dårlige eller aggressive.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå