Gjest AnonymBruker Skrevet 10. mai 2010 #1 Skrevet 10. mai 2010 Hejsann! Som overskriften sier - hva har du/dere på veggene? Måtte bare understreke at jeg mener dekor/pynt og spør ikke etter om du har tapet, mdf-plater eller panel Hva synes dere er for mye/lite, fint/upassende evt? (Noe blir jo beskrevet som tabber i en annen tråd f.eks.) Selv er jeg redd for å ha for mye på veggene, at det skal bli for voldsomt og rotete, men liker altså at det er noen form for pynt, da jeg synes et rom blir ukoselig og nakent om det er innredet ekstremt minimalistisk i forhold til møbler og interiør. I stua vår er det noen bilder som vi synes er fine, selv om de antagelig finnes i mange andres hjem også, og vi har foreløpig ingen personlige bilder av oss/barna/familien på veggene der. Vi har også et par hengeplanter og vegglysestaker. Har også et vinstativ på en vegg ved spisebordet. Har et par vegglampetter også, som vi begge egentlig er lei av, men vi beholder dem til vi skal pusse opp etterhvert. Da er det mulig vi satser på en annen slags belysning, og slik kutter ut vegglampetter. Prøver også å tilpasse det som henges opp til plassen det henges på, altså ikke et lite bilde på en stor vegg eller omvendt. I kjøkkenet føler jeg at det er "lov" til å ha mer praktiske ting på veggen, som magnettavle og hyller med krydder/oljer og sånt. Her har vi også noen bilder av barna og andre personlige bilder. Har et par små planter også, synes det myker opp og gir liv til rommet. Jeg liker egentlig ikke nips og annet småtteri, samt ting som ikke passer sammen eller rare sammensetninger av farger og materialer i mitt eget hjem, samtidig elsker jeg dette hos min bestemor, da hennes "rare" ting tilsammen utgjør minner fra hennes liv og utgjør en hjemmekoselig atmosfære. Min bestemor bryr seg altså ikke om trender, og har gjerne fremme ting hun er glad i og som er laget av barnebarna, selv om det ikke kan kalles pent eller stilig. Rart at jeg liker hennes ting/hjem, men ikke vil ha det slik hos meg selv. Men sånn er det jo med klær også, at jeg kan synes det ser bra ut på andre, men ikke ville hatt det selv fordi det ikke passer min figur og/eller stil.. Så - hva "pynter" dere med, og hvorfor? Hva vil dere ikke ha? Har dere synspunkt på hva slags dekor/pynt som passer til ulike rom? (Slik som jeg nevner ang. kjøkken f.eks?) Og er det noen som har forslag til stilig pynt som er litt utenom det vanlige som bilder, lysestaker o.l?
Gjest Syringa_Lilac Skrevet 10. mai 2010 #2 Skrevet 10. mai 2010 Vi har ikkje så mye på veggen egentlig, men eg har veldig lyst å kjøpe rammer og henge opp bilder på veggene (av familie og bikkjene våre), lys-holdere og planter fra taket osv :gjeiper: Sambo er litt motvillig siden det da vil bli mange hull i veggene og vi leier bare leiligheten (og leiligheten er egentlig ganske liten så det er ikkje så mye plass heller). Har 3 speil, 5 hyller med lysestaker og telysholdere og planter på, 2 lysestaker med speil bak (eg syns ikkje de er særlig fine men sambo fikk de av sin moder så de vil han ha), veggpynt med 7 telysholdere i og to rammer med noen fine malerier i pluss ein kalender på kjøkkenet og knagger på gangen. Så egentlig ikkje så veldig mye (og da regner eg med alle rommene i leiligheten). Vi liker den litt mørke stilen, svart og mørkebrunt, men i det siste har eg fått et behov for litt meir fargerike ting (så eg har kjøpt inn masse telysholdere som ikkje passer inn i det heile tatt) fordi vi har hatt denne mørke stilen (mørk pynt, mørk sofa, mørke bord, mørke gardiner etc) i 5 år minst. Det blir litt dystert til slutt. Skal prøve å finne ein gylden middelvei hvor mine fargerike småtterier, nips og pynt passer litt bedre inn. Når man ikkje lenger kan se veggen noen steder, da er det for mye. For lite er vel når det ikkje er noe på veggene i det heile tatt.
Gjest Nanette Skrevet 12. mai 2010 #3 Skrevet 12. mai 2010 Jeg har ett stort bilde, et lite bilde, en lyseholder og en hylle med personlige innrammede bilder på. Skal også ha to bittesmå heltre pyntehyller til å ha kubbelys på, noe a la denne: http://yepey.com/images/31601.jpg da har jeg nok av ting på veggene. Det er greit med noen punkter uten noe på også, syns jeg. Blir fort forstyrrende med for mange elementer men også for kaldt uten noe på veggene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå