Gjest Vilma Skrevet 10. mai 2010 #1 Skrevet 10. mai 2010 Hvordan starter man og driver en nettbutikk, hva trenger man, hvilken forkunnskap osv? Det virker som om hvem som helst kan starte og selge omtrent hva som helst, er det virkelig så enkelt?
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. mai 2010 #2 Skrevet 10. mai 2010 Jeg har ingen personlig erfaring på dette området, men hvis du skal selge hjemmelagde/håndlagde/spesielle ting ting f.eks hadde jeg tatt en kikk her http://epla.no/ der kan du starte din egen butikk ihvertfall. Lykke til!
Gjest Vilma Skrevet 10. mai 2010 #3 Skrevet 10. mai 2010 Tenkte ikke å starte selv nei, bare lurte på hvordan det fungerer
Marabou Skrevet 10. mai 2010 #4 Skrevet 10. mai 2010 Det virker som om hvem som helst kan starte og selge omtrent hva som helst, er det virkelig så enkelt? Jupp. Nettopp derfor er det ikke så enkelt å leve av det.
Egr Skrevet 29. mai 2010 #5 Skrevet 29. mai 2010 Hei. Kom tilfeldig innom her og oppdaget dette spørsmålet. Kanskje jeg kan svare litt på det. Jeg har nemlig selv startet opp en nettbutik, og jeg kan fortelle litt hvordan jeg gjorde det. Jeg meldte meg på et kurs i regi av Inovasjon Norge og Norges Vel. Dette er noe jeg anbefaler sterkt. Der lærte jeg masse Underveis og etterpå lette jeg etter produkter som jeg kunne stå inne for å selge. Dette var veldig mye arbeid, for det var mange, mange flere leverandører enn dem jeg til slutt havnet på som ble kontaktet. Så var det å plukke ut varer fra leverandørene. Jeg har valgt å ta inn litt forkjellig til å begynne med for så å se hva som selger. Så varelageret vil nok forandre seg etterhvert. Til nå hadde jeg selvfølgelig også sørget for at det økonomiske var i orden. For det koster penger! Jeg hadde også funnet en leverandør av nettbutikkløsningen som jeg likte (ikke enkelt) og i samarbeid med dem arbeidet fram et design som jeg likte og ville ha på butikken. Som leverandøren av nettbutikken sa: Det er først når butikken er oppe å gå at arbeidet begynner (jeg syntes det hadde vært mere enn nok arbeid så langt!!): Det å bli kjent slik at kundene finner deg. Reklame er dyrt!!!! Jeg er nå kommet godt i gang og koser meg med det jeg holder på med. Men det har kostet mye energi og tid!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå