Gå til innhold

Urinveisinfeksjon etter samleie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

har som så mange andre her vært plaget i årevis (menn vet ikke hvor heldige de er...). Det som hjelper for meg (i tillegg til å tisse etter sex) er å drikke vann med eplesidereddik. Før brukte jeg tranebærjuice, men det er både dyrt og masse sukker i (merkes hvis man drikker flere liter på rappen). Nå tar jeg gjerne et glass med vann og litt eddik etter sex, og alltid hvis jeg kjenner at en infeksjon er på vei (de kommer gså hvis jeg drikker for lite, sitter på noe kaldt, har på meg kort jakke når det blåser etc..). Det fungerer, er billig og sundt også sies det...

Tingeling

• 1 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har det samme problemet! Så snart vi er ferdige så må hun på do og tisse, så en tur i dusjen... Har nå funka bra, selv om jeg kunne ønsket vi kunne ligget å kost litt etter også :wink:

Gjest attegløyma (utlogga)
Skrevet

Eg får ikkje antibiotika mot uvi lenger... Hadde det kvar månad i to år. Brukar berre masse tranebærkapslar, max dose under anfall, to kvar dag ellers, tissar sjølvsagt etter samleie. Brukar tynne ullstillongs alle månader med r i. Kondom eller ikkje kondom har aldri hatt noko å sei for meg, det er mine eigne bakteriar som gjer meg sjuk.

No kurerar eg meg sjølv med tranebær og 5- 7 liter vatn på så kort tid som mogleg, og ein kopp vassdrivande te på toppen. Føler meg veldig full av vatn, men det virkar. Når eg etter ca ein time begynner å gå på do, varar det berre omlag to timar med vondt før det stilnar og til slutt tar heilt slutt. Dessverre må eg jo fortsette å gå på do. Har av og til lagt meg på badet til det heile er over. Men ein bør ikkje ha meir sex på nokre dagar... Dessverre :-?

Skrevet

jeg pleier å tisse etterpå, men det henner jeg er så salig sliten at jeg ikke orker :oops: Merker jeg at noe er på vei dirkker jeg MASSE vann og te.. Funker bare vist man tar det med en gang!

Litt ekstra vikit når man er gravid dette med å ta tak i urinveisinfeksjonen raskt da dette kan sette igang fødselen (sies det..)

Gjest Anonymous
Skrevet
Noen som vil ha en "heksekur" mot urinveis infeksjon...?

En gang i timen skal du gjøre følgende:

- Drikke et stort glass vann

- Drikke en stor kopp urtete (viktig at det er urtete)

- Drikke en øl (vanndrivende)

- Spise en lakrisstang (ren lakris - f. eks. de Panda stenger)

Dette skal man gjenta til man har det bedre... :P

Egentlig er det veldig "fornuftig" - man skyller godt igjennom urinveiene, - og lakrisen virker desinfiserende...

Høres lurt ut, og har faktisk ei på jobben som har

sagt akkurat det samme som deg...

MEN! Håper den virker fort da, for og drikke en øl i

timen i X antall dager, kan jo ta på litt :tunge1:

• 9 år senere...
Gjest Lady.In.Heels
Skrevet

Hvorfor lakris?

Jeg er plaget av det samme! Begynte å tisse blod nå, og det svir noe forjævlig!! Heldigvis hadde jeg noen Selexid tabletter liggende i skuffen! :rulle:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri måttet ty til medisiner for UVI, jeg pleier alltid bare å drikke den vekk.

Drikker så mye vann jeg kan ila noen timer, det blir gjerne to-tre liter. Når jeg begynner å tisse fortsetter jeg å fylle på, en halv liter hver gang jeg har tisset. Det hjelper å tygge i seg fire-fem fedd med hvitløk. Det er som mild antibiotika for kroppen.

Anonymous poster hash: 880ca...d65
AnonymBruker
Skrevet

Dere så kanskje ikke at denne tråden er 10 år gammel. Ikke sikkert at lakris-dama er her lengre...

Anonymous poster hash: af735...4e1
Skrevet

Tisse + tranebærkapsler :)

• Liker 1
Gjest Lady.In.Heels
Skrevet

Tisse + tranebærkapsler :)

Men må man bruke tranebær hver dag da? Er ikke det litt dyrt i lengden? :vetikke:

Skrevet

Tiss etter sex, drikk appelsinjuice og grønn te. :-)

Skrevet

Men må man bruke tranebær hver dag da? Er ikke det litt dyrt i lengden? :vetikke:

Jeg tar bare tranebær når jeg kjenner jeg begynner å få uvi. Til vanlig holder det å bare tisse etter sex :)

Skrevet

Hvorfor lakris?

Jeg er plaget av det samme! Begynte å tisse blod nå, og det svir noe forjævlig!! Heldigvis hadde jeg noen Selexid tabletter liggende i skuffen! :rulle:

Spis en haug med tranebær, blir det ikke bedre bør du gå til legen. Jeg har fått nyrebekkenbetennelse to ganger fordi jeg har latt uvi gå for langt. Det er IKKE godt.

Skrevet

Du kan få kjøpt tranebærkapsler på apoteket. Ta en hver dag som forebyggende. Evt 2-3 ganger daglig om du kjenner symptomer.

Gjest Winza
Skrevet

Hvorfor lakris?

Tråden er 10 år gammel

Skrevet

Hvorfor lakris?

Som hun skriver: ''- og lakrisen virker desinfiserende...'' Mulig derfor ;) ?

Gjest Lady.In.Heels
Skrevet

Tråden er 10 år gammel

Ikke vits å starte en ny tråd, når det allerede ligger en her inne :laugh: Spiller ingen rolle hvor gammel den er.

Gjest Winza
Skrevet

Ikke vits å starte en ny tråd, når det allerede ligger en her inne :laugh: Spiller ingen rolle hvor gammel den er.

Ok:)

Hvem er hun på profil bildet ditt? hun virker kjent

Gjest Lady.In.Heels
Skrevet (endret)

Ok:)

Hvem er hun på profil bildet ditt? hun virker kjent

Adriana Lima :wow:

Endret av Lady.In.Heels

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...