Gå til innhold

LunsJ

Alvina

Anbefalte innlegg

Mat. Mat... Noen ganger hjelper det ikke om jeg er sulten, jeg glemmer å spise.

--------

Huff, har vært på faceboka, og det minte meg på hva som skjedde for ti år siden, det er andre gangen i dag jeg har tårer i øynene, gråter ikke, tårene bare faller. Det er ... lenge siden, livet har gått videre, men er ufattelig. Kan aldri forstå.

Den eneste trøsten som finnes, er takknemlighet for å ha fått lære å kjenne mennesker som var så unike, som ga så mye av seg selv...

For uten dem, hva ville livet vært da, egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har skravlet i tlf i over en halv time nå med en kamerat, og jeg foreslo en fisketur i marka, han var helt med på den, han spurte om det fremdeles er hull i gjerdet der, nei, sa jeg, det er flere hull i gjerdet der enn ett, men alle er loddet, det er hele veien...

Men fiske en kveld? sa jeg.

Nei, sa han, ikke faen, det er jo ikke lov å fiske der og bøtene vil bli skyhøye.

Men, sa jeg, og foreslo hva vi kunne gjøre hvis vokterne kom,

Han begynte å le, men nektet.

Det er så typisk oss, sitte og prate om fisking i telefonen. Vi er som søsken, kan prate om alt.

Han foreslo et annet sted og jeg var enig. Vi drar dit, enten blir vi tre eller fire og det er ikke ulovlig fiske.

Med ulovlig fiske mener jeg ikke miljøkriminalitet. Jeg fortalte han hva jeg har hørt, men det vil jeg ikke skrive om her, det hadde ikke han hørt, men han tror meg. Vi kan gjerne fiske, og jeg sa vi må være tre, to som passer på og roper etter en hund som aldri kommer (signal), og si at miniatyr-dachsen hans smatt under gjerdet.

Og at det hullet i gjerdet, det var der, men hvor er bikkja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er bare første september og vi skal fiske andre steder og jeg vil helst ikke ha bøter.

Men hadde ikke fått bot, sa for litt over ett år tilbake til par kamerater at blir jeg tatt der, da kler jeg meg naken, raskt, svømmer over bukta og har et ferdig klippet hull i gjerdet der, med tørre klær gjemt osv, og at nr 1, er jeg naken, vil den eldre skogvokteren ha alvorlige problemer med å få tak i meg.

Nr. 2. Jeg hadde selvsagt tatt med meg fiskestanga.

Nummer tre vil jeg ikke prate om, det er litt for kaldt på nettene til å sette på svøm.

.............

Men jeg kommer ikke til å fiske der, når jeg pratet med kameraten nå i tlf, sa jeg at å fiske er avslappende, det blir bare stress å passe seg for å bli tatt og risikere bøter.

Pluss at de også tar fiskeutstyret. Beslaglegger, og med loven i hånd.

Jeg har aldri blitt tatt for tjuvfiske, har aldri drevet stort med det heller, har vel hendt at jeg ikke har hatt fiskekort osv, men ikke verre.

......

Hvordan få i seg mat, har fått i meg ett egg. Et kokt egg. Og ble stappmett.

Burde gått ned noen kilo nå, det er ikke det, det er rett og slett at matlysten er helt fraværende og har vært det i hele dag.

.....

Vet ikke hvilke spiseforstyrrelser jeg har, tror jeg har alle sett bort fra bulimi. Men egentlig har jeg ikke spiseforstyrrelser, bare et snev.

http://www.youtube.com/watch?v=YzwTEq6S8as

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk i meg mat, noen ganger er den eneste måten jeg kan gjøre det på - bare gå ut på kjøkkenet og begynne å lage en eller annen rett.

Og fikk i meg vitaminer, og alt er ok. Har laget meg en joint, og har faktisk ikke tenke gjøre husarbeid eller noe nå, det er søndag...

Har laget meg en drink, skal legge meg tidlig i kveld, har også laget en ferdig joint.

Har hørt at noen har sagt at jeg burde jobbet som "komiker". Mulig jeg skal det...

http://www.youtube.com/watch?v=X3dTSk1U21k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det blir en endring i høst, vet ikke hva, men vet jeg, vil jeg ikke skrive om det på kg.

Jeg føler meg ofte ensom, alene, ensomheten... men det går over, og det er bare noe som rammer meg, hardt i blant, har mange venner og venninner. Og noen er nære, og avstand endrer aldri noe, vennskap er alt.

Jeg har ikke så mange, alle jeg kjenner kaller jeg ikke venner selv om vi alltid har det morsomt sammen, men jeg kjenner mange - og da blir det feil.

Er redd for å miste, men har også fått to nye venninner i løpet av det siste året. I januar døde en venninne som var som en søster for meg, vi var søstre og vi var enige om det. Det var urokkelig.

Trodde aldri jeg skulle få nye venninner - jeg er over 45 år. Men det ville jeg ikke trodd når jeg var 22 heller. Men det fikk jeg. Og jeg trodde aldri jeg ville få god kontakt igjen med min beste ungdomsvenninne, siden jeg røyka hasj og hun var ... borgelig... Men jeg endret syn på det og er venninner med alle gamle skolevenninner også, noen er nære, andre er det bare så hyggelig å møte og latteren sitter lett. :)

Vet ikke hvorfor, men noen ganger skjer bare ting. Men jeg har bestemt meg, for at jeg alltid skal være flink til å invitere til sammenkomster, ta regien, og ikke bare sitte og vente på at andre gjør det. Og da kommer man i kontakt med nye mennesker.

Med å ta regien, mener jeg ikke enevelde, jeg er helt for samarbeid, teamwork og brainstorming.

Det vil si at jeg foretrekker å jobbe backstage.

http://www.youtube.com/watch?v=JlK1H2_aBh8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LIvet er ... uforståelig.

Tror det var min første bevisste tanke, da var jeg omtrent 2,5 år, eller knapt tre. Jeg tenkte, det var vinter og jeg gikk i varme klær og tittet på alle husene, så røyken sive ut av pipene på taket, og tenkte - på alle jeg kjente i gata, tenkte - hva om jeg hadde blitt født inn i den familien, eller den familien, hvorfor er jeg født, og hadde jeg da måttet gå med en rød lue på hodet og blitt kalt blinkelyset?

Vet ikke hvorfor jeg tenkte det, men jeg var alltid sånn per fire år, og er vel det fremdeles på mange måter.

Heldigvis. Men det er slitsomt, jeg er ikke anonym, alle vet hvem jeg er eller har hørt om meg, ikke alle men verden er liten.

Men jeg er glad hver gang jeg har anledning til å gå med solbriller, og det gjør jeg når jeg vil og hvor jeg vil. Konvensjoner driter jeg en lang marsj i .

Dere kg-damer skulle sett meg i sommer, jeg og en venninne skulle ta båt ut til en øy i Oslofjorden. Og rakk ikke siste avgang. Der stod vi med konjakken til kameraten, jeg ringte og sa : slapp av, vi tar ferga til den øya, eller så går vi til aker brygge, og der haiker vi videre med en eller annen skipper.

Han sa; FAn, nå ble jeg irritert.

Det gikk bra, vi fikk haik. Betalte bare to hundre for overfarten. Til drivstoff og takk for bryderiet.

Venninna mi mente vi skulle haike fra aker brygge, jeg ringte en venn som er taxisjåfør og han var stresset og sa at det sikkert ville gå bra.

Men jeg sa, vi tar ferga nærmere målet, og så går vi av på xxxxxxxx og får vi ikke haik med en båt, tar vi ferga tilbake.

eh, damer her på kg, det er første gangen jeg har haiket med en båt, men er veldig løsningsorientert når man støter på et konkret problem. Og problemet var konjakken vi hadde lovet å kjøpe til kameraten vår.

Det hele er egentlig en morsom historie.

http://www.youtube.com/watch?v=QoGDmODUSM4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg var ung, var en drøm å bare dra, en ryggsekk var nok, jeg stolte på at jeg ville møte problemer men at det alltid ville være snille mennesker som hjalp meg. Ikke økonomisk, men hvis jeg forestilte meg alene i et fremmed land så jeg for meg at det alltid ville være noen tilstede som dukket opp som var snille.

Tilbød meg en båt over en elv, eller et måltid, pekte ut veien, fortalte meg hvor jeg kunne finne en jobb for å spare til å dra videre. Jeg skulle reise jorda rundt før jeg ble for gammel.

Det var ikke lett å være barn, å begynne på skolen, å se andre bli mobbet. Også på ungdomskolen. Jeg var likevel en som gikk rett på sak, sa Anne, bli med meg og ikke bry deg om de andre.

Mobbingen opphørte helt til jeg flyttet og byttet skole.

Tror ikke jeg var så tøff, visste bare at jeg var en som hadde eldre venninner og venner, og det var status å kjenne de som var tre år eldre osv. Og da

hadde jeg høy status

Men jeg ga ikke bare blanke i henne på barneskolen, vi tok følge hver dag til skolen, og ble venninner. Nå bor hun i et annet land, jobber som xxxxxxx og er god for mange milioner i årslønn. Og jeg er glad hun har vist verden at hun faktisk er smartere enn alle som mobbet henne fordi hun kom fra en bygd.

Jeg ble bare kvalm, da var jeg ni år og hun ble mobbet pga feil klær osv. Snakket ikke samme dialekt osv.

Og jeg ville valgt henne fremfor den jentegjengen som ville ha meg med inn i klubben. Jeg så på dem som tanketomme, jålete og guttegærne.

http://www.youtube.com/watch?v=7RkWs6P2IwE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå spiller jeg ikke. Vet ikke hva som har skjedd, men har merket - har merket det før, at jeg har forandret meg. Personligheten, eller det er feil å si, men har endret hva jeg tenker og ... det skjer ofte, hvert tiende, femte eller sjuende år.

men vet ikke hva som skjer. Jovisst, jeg kommer til å kysse han jeg skal møte til middag, og han flørtet med blikket hele kvelden sist vi møttes. Vi har kjent hverandre i over hundre år.

Men antagelig er det bare det at han ser på meg som en lillesøster eller noe (han er fem år yngre enn meg). Og jeg tror han ble lettet fordi jeg så så frisk ut, smilet mitt, men han så på meg med ... kjærlighet.

Og vemodighet, vi har mistet mange felles venner og venninner bare siden desember i fjor.

Det vil ikke bli ramaskrik om vi blir kjærester, jo alle vil prate om det med det samme, men ... frykter likevel at alle vil fortsette med sladder.

Men hva da, jeg bryr meg ikke om sladder. Det beviser bare at jeg ikke er en grå mus som går i ett med tapetet på veggen dekket med koreapanel.

Sladder, han har hørt alt som er å høre, ryktene som går om meg. Og som har fulgt meg siden jeg var en ung jente. Før jeg begynte med bind.

Før jeg var klar.

Vet at man stikker ut nesa og enten blir hatet eller elsket.

and wtf

Skulle gjerne satt på en spilleliste nå, men må ta hensyn til naboene.

Sånne jomfruer som meg, skal finne frem en støvete bok jeg har lest før.

http://www.youtube.com/watch?v=Va0vs1fhhNI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må være rar, som ikke bryr meg om hvem som leser her, hvem som vet hvem jeg er, ikke engang afire.

Mener at jeg ikke bryr meg om andres meninger, jeg startet denne dagboka og det jeg skriver er pyntet på.

Vet ikke om jeg er klar for en ny kjæreste, tror nok ikke det.

Men livet er for kort, til å sitte i ro.

Mae West skrev og ble sitert:

Jeg vet ikke hva jeg mener om kjærlighet ved første blikk, men det sparer mye bortkastet tid.

Jeg er ikke helt der, men forstår hva hun mener.

.................

Det jeg trenger nå, jeg vet, og jeg skal begynne å jobbe igjen. Men det blir hardt, vil ikke gå i detaljer.

Nå er det heldigvis så sent på kvelden at jeg kan sove til det blir tidlig, skal mekke meg et knekkebrød og lese og sovne som et dovendyr.

Det har skjedd mye, ja, men jeg makter ikke ta alt innover på en gang, og hvem skal jeg liksom stå til ansvar for, bare glemme å ha dårlig samvittighet, men føler på en tristhet, det gjør vel alle i blant.

http://www.youtube.com/watch?v=QoGDmODUSM4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og har ingen intensjoner om å lage pannekakerøre og stå på kjøkkenet nå, men pannekaker hadde vært nydelig, med fløte i røren, skal lage det men ikke i kveld.

Pga at har akkurat vasket håret og det vil stinke kjøkkken og os av meg hvis jeg beveger meg til komfyren nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det stille her, har slått av tlf og har funnet to bøker jeg kanskje skal lese, senga next station.

Maten jeg laget var ok, kjedelig, måtte hive på litt pesto, men kjedelig.

Men det var mat.

Byggris med et rått egg i, smør, pesto og par skiver ost.

*Det blir å lese i kveld, har skrudd av tlf for timer siden og ikke vært på facboka siden i dag tidlig.

Er mest på f.b for å gratulere de som har bursdag, i dag var det ingen.

Maten var ok, men klarte ikke spise alt, tygge byggris og med et rått egg i midten, noe ost og pesto.

Ikke noe sjekketriks i alle fall. Men sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe spesielt som har skjedd, vært på jobb par dager, vært hos psykologen (som jeg heldigvis føler jeg har god kjemi med, og som føler tar ting seriøst, som også er en som er pådriver og "trigger" meg. H^n spurte om jeg trodde jeg tålte det enten den første eller den andre timen, jeg sa ja, synes det er best, men så merket jeg at det ble for mye, for ensrettet - sa det til fastlegen, at jeg har andre problemer enn bare ett... føler nå at vi jobber veldig i nåtid når jeg har noe konkret i forhold til angst, og - går ikke i detaljer, samtidig som jeg får noe å tenke på - som jeg selvsagt har tenkt på før, men kanskje ikke så direkte...)

Følte meg "trygg i rommet" fra første stund med psykologen - kjemien var der med en gang. (viktig, men vet at man ofte kan føle seg usikker og phuf, lukket - de første gangene, heller er det ikke lett å prate om alt på en time, så jeg velger ofte å ta opp konkrete problemer der og da, men nå føler jeg meg litt kartlagt, he he - så regner med at ting jeg har tatt opp før, vil komme på banen igjen, kanskje, kanskje ikke.

Nok om det.

For de som lurer går jeg der fordi jeg drikker for ofte, og pga angst, pstd og som en del i et ledd i å ikke gå i samme spor. Men har ikke sagt at jeg røyker hasj. Mulig jeg skal nevne det, men vet ikke helt, psykologen har ikke spurt.

Eller kanskje første timen, men den husker jeg ikke for mye av, gruet meg og var ikke mye avslappet, men fortalte kanskje at jeg røyker av og til... samme det. Tror ikke jeg nevnte det, for da ville spørsmål rundt det dukket opp.

Nå har jeg ikke røkt siden helga. Har, men har ikke røkt.

Men nå har jeg tatt par trekk av en joint, en time siden, skulle til byen for å xxxxxx xxxxxxx, men så endret heldigvis planene seg, så jeg ryddet litt her hjemme istedet.

Nå ser det så ryddig ut her at jeg ikke trenger rydde før det eksploderer i rot igjen, men må få et bedre system på alle papirene.

(og resten av kaoset, jeg har rett og slett for mange ting, eller for lite system)

Og jeg er lite hjemme, - var lite hjemme, to kjærester (ekser) i løpet av under 2,5 år, det er rekord... og nå har det vært sommer, pluss pluss.

Får besøk om par timer. En jeg ikke har sett på lenge som skal sove over før flyet går videre i morn.

...derfor kanskje jeg har ryddet i all hast... før jeg sprettet opp en kald pils.

Ettermiddags og kveldsola skinner rett inn i stua og må vaske vinduer osv også, men alt til sin tid.

Nå ble jeg stein, jeg elsker det. Høre på musikk. Men, til dere som leser, det er ikke alle som tåler det, og særlig unge mennesker kan ha lett for å tøye egne grenser. Å tøye egner grenser for langt, kan føre til noia, angst, og grensepsykoser, og i verste fall - inngang til miljøer man burde holde seg langt unna.

Derfor er jeg for legalisering, få det på apotek eller på polet. Rene varer.

Lurer litt på hvordan mange ansatte på vinmonopolet ville reagert på å ta i mot penger for hasj, men de har gode vilkår og arbeidskontrakter og det er sjelden det er ledig jobb å søke på. De har gode pensjonsordninger, og en trygg arbeidsplass, vel - inntil videre i alle fall.

Var og ga par forhåndstemmer i går. Stemte nei til ol.

...........

Nå er jeg lei av å skrive her inne, for denne gang. Det skjer ingenting p.t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemme igjen. Herlig.

Merkelig også.

Men det er fordi ... noe jeg ikke vil skrive om... det er fordi, glem det.

Fordi det er høst, og sommeren er over. kanskje...

Pratet med han som har fått rykter ang. hiv.

Jeg spurte rett ut, fortalte hvilke rykter som er i omløp, sa at jeg nekter å si hvem som sa det til meg, og han avkreftet det, og jeg tror han.

Jeg sa at jeg faen ikke vet hvilken skittstøvel som har startet ryktene, han sa i 75 prosent av alle tilfellene er ikke rykter ikke til å stole på.

Jeg sa, jeg mener det er over nitti prosent av tilfellene.

Han var enig.

Nå har jeg sendt sms til afire og avkreftet ryktene, men for noen dager siden fikk jeg en tanke i hodet som bare slo ned, rett ned i hodet på meg.

At det kan være afire som har startet ryktene...

Men hvem får jeg aldri vite, og jeg vet hva rykter er. Det meste er oppkok og spindelvev i hodet på de som farer med sladder. Er klar over at i noen få tilfeller kan rykter oppstå om noen sier en setning, han eller hun har kanskje hiv siden, og så sier en idiot til en annen, det går rykter om at han eller hun har hiv pga at jeg hørte det osv.

Ba afire gi beskjeden videre til Tina og be henne slutte å bruke så mye av toalettrullene hans - hans Lambi - på snørr og tårer.

Møtte han i sted, på trikken. Kom inn der med ei venninne, og vi satte oss, men jeg sa til henne, jeg går bak og prater litt med han.

Han er glatt. Han får det til å se ut som det er jeg som er hysterisk. Hysteria - livmor.

Og jeg er nesten sikker på at det er han som har spredt de ryktene, fordi han som fortalte om han som har hiv til meg, sa noen dager senere - at han var usikker - det er vel bare rykter.

Nå har jeg besøk, men jeg kommer til å knulle med 34, kanskje i natt, ikke i natt, ei venninne ligger i senga - og - men hun får late som hun ikke merker noe. Eller ta seg en imovane eller noe.

34 er pen, vi kom samtidig og det er sjelden vare. meget sjelden vare.

Men har lest et sted på nett at kvinner ofte kommer når de har en vakker mann i senga.

Og jeg gidder aldri kløne, sier ikke at ikke afire er vakker, men faller også for styggpene menn.

Det som teller for meg er glimtet i øynene, humoren, samspillet, men - er jo singel igjen.

Nå sitter jeg her med et glass konjakk - braastad. En joint, og en øl.

34 ja, selvsagt har jeg lyst på han. Men hva om han lyver ang hiv? Men ingen lyver om noe så alvorlig.

Og 34 er intelligent, han er lett å samtale og er dyp når han har åpnet seg for meg.

....hvorfor er jeg så direkte, hvorfor ikke, tror alle ville vært det.

Var også litt feig, men han spurte ikke - og gjorde det klinkende klart, at jeg ikke vil si hvem som har sagt det - og sånt forstår han.

Men helt ærlig vil jeg ikke ha han innenfor døra, han driver med dop og jeg vil ikke ha den noiaen hans her. Eller noia, nedturene hans. Han har fått låne senga, han har vært helt ute og kjøre og på full avtenning. Vi er venner først og fremst, men synes han surrer for mye. Men han har sagt at han er så drittlei av å ruse seg, men jeg kan ikke gjøre noe. Vi har pratet om alt.

Vi har pepret sammen, tatt kokain sammen, røkt sammen flere ganger, fordi - jeg holder meg langt unna pulver. Men vet ikke hva han driver på med, har aldri spurt. (og som politiet vet, sier ikke menn stort til oss damer, og vi damer spør aldri om noe stort, og politiet vet også - det har jeg sagt til dem - at et av de minst likestilte i Norge, det er par der mannen driver med noe gærnt, og dette vet dere, det er blitt forsket på, disse damene er hensatt tilbake til 50-tallet) Politiet nikket bare og var visst enig.

Det minner meg på at jeg må spise noe, har mat, kjøpte gresk salat og et kjøttstykke på Ica tidligere i dag.

Det irriterer meg at venninna mi sover her, for litt stod hun opp, jeg tenkte kanskje hun stod opp pga at jeg spiller musikk (lavt), men jeg driter i det. Det vil si at det gjør ingenting at hun sover her, sett bort fra at jeg er merkelig kåt, og om 34 kommer etterpå, må jeg avvise han.

Og det er like bra.

Tror ikke jeg og 34 har en fremtid sammen.

Hvorfor vi kan prate om alt? vet ikke. Men han sa at jeg er det mest steine mennesket han har sett i hele sitt liv. Det er par år siden og jeg var eplekjekk og sa at jeg har... byens beste hasj. Det var på et grillparty, og gutta bestemte seg for å røyke meg i bakken.

Det endte med at de ikke klarte det, jeg satt i flere timer på samme stol i hagen, husker at det gikk minst 14 jointer og at jeg fikk servert alt. Ble sittende. Husket godt hva jeg hadde sagt.

I løpet av cirka fire timer hadde jeg drukket to øl og enda ikke vært på do. Jeg satt, staND BY.

Til slutt ble det bare meg og 34 igjen og jeg sa at det kanskje er på tide å rusle hjem, og reiste meg opp og holdt på å falle i hagedammen, i fontenen og han måtte holde meg under armen og støtte meg og følge meg hjem... sånn begynte det.

Da hadde vi pratet sammen i fire timer.

Og han lo av meg og smilte og sa at han aldri har vært borti lignende, jeg var desidert den mest skeve personen han hadde møtt i hele sitt liv. Det sa han når han fulgte meg hjem.

Og så kysset han meg, og kysset meg og kysset meg, og ....

.... vet jeg er jævla eplekjekk, men hvorfor ikke, men å sitte i ro i fire fem timer og røyke fire i timen fordi alle ville se hvor mye jeg tålte av røg... vet ikke, men det gikk bra så lenge jeg satt.

Resultatet, som bare 34 så (heldigvis), var at jeg svimlet og brukte hele fortauet og hele gata og gikk i sikksakk. Til fare for bilister og for meg selv.

Vi pratet også mye om livet, om rus, om mange ting, og vi forstod hverandre.

Han satte seg ned ved siden av meg og vi ble sittende, pratet og pratet - og ble venner.

http://www.youtube.com/watch?v=OWkpBQ92p_g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spist middag, og delt en halv flaske vin med venninna som ikke fikk sove.

Hører på musikk. Det er intet nytt fra østfronten.

Noen ganger har både jeg og venner og venninner problemer, og det er jævla fuckings vanskelig å stille opp for alle.

Byttehandel, Hausmania.

Noen ganger kan jeg bli sliten, men avreagerer med å prate om det,noen ganger skyter jeg under beltestedet, men det gjør andre også.

Nå skulle jeg gjerne ....

Fuck the all.

Nå har jeg et problem, en venninne får ikke sove og er på vippen til ... og jeg gidder ikke leke psykepleier i hele natt, hva gjør man da mon tro? Jeg ringer 112 hvis ikke det går over.

Fanden.

Men jeg tror det går bra.

Det er bare dette med at jeg trenger alenetid, samtidig som - det er ikke noe jeg kan skrive om her.

Men over til noe annet.

..............

Tror jeg skal ta meg et knekkebrød før jeg kryper under dyna.

.............

Har lyst på hund, men kan og vil ikke ha i en blokk, må ha hage da og helst være minst to om ansvaret.

Er litt redd kamphunder, dvs var det pga alt som stod i media, men nå er jeg vant til å lese disse forhistoriske rasene, og vet hvordan jeg skal opptre for å se om det er trygt eller ikke. De elsker å bli klødd bak øret, massert på nakken, få vann i skåla eller drikke av hånda. Er imponert, og kjefter og bruker munn mot eiere som ikke tar hensyn til båndtvang - eller lar en bikkje som kan fly på små gneldrete hannhunder av mindre rase - men samtidig tror jeg ikke at en ---- vet ikke.

Men for min del er jeg aldri redd. Møter jeg en hund setter jeg meg ned på kne, hilser alltid på eieren først og prater litt, setter meg på kne, gir venstre arm slapp strukket frem med håndflata åpen.

Da kommer hunden og lukter, straks den har luktet og er avslappet (jeg er godkjent), klør jeg litt og aldri en godbit.

Viktig å prate med eieren først, det viser at vi er de dominante.

.................

Nok om alt. Er fedd up.

Logger av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hører på pink floyd, og har atter overnattingsgjester, denne gang en mann og en hund.

Problemet nå er at han ikke sovner, han prater hull i hue på meg, også etter denne dagen jeg har hatt. Går ikke i detaljer, men tungt og tøft, har ikke debrifet helt enda.

Jeg var dum som ga han en konjakk, men ... og jeg laget middag, kveldsmat heter det vel, og jeg har ikke klart å få i meg en bit.

Det irriterer meg, bikkja hans er roligheten selv, men han er bedugget og jeg gidder ikke høre mer på enetalene.

Bikkja hans har valgt meg, jeg er liksom den som er kulest, jeg må smile litt, hehe, hunder, de forsøker å finne den sterkeste lederen, og den som har tilgang til kjøleskap og mat og vann. Fulle menn er ikke noe.

Og hunden har valgt meg, før jeg ga den mat, den ligger trofast ved siden av kontorstolen.

Det er ikke romantikk på gang, og bikkja liker meg fordi jeg elsker hunder og ...

men jeg blir jo ikke sammen med en mann fordi han har en kjempeklok og ok hund på fjorten år. 'det sier meg at han er snill, men resten er en gåte.

Er ikke betatt, bare en venn. Og bikkja digger meg fordi den forstår at jeg bor her, og jeg ga den en fiskekake og litt rått kjøtt.

Den tigget litt, men når jeg hentet frem tabasco og hadde i mitt matfat, da giddet den ikke tigge mer og eieren sa at den måtte gå og legge seg.

Bare meg igjen da, det har vært en dag jeg ikke vil skrive om.

Og igjen, for ordens skyld må jeg få presisere at jeg må ligge i samme seng som en mann, i min seng, jeg har ikke sofa. Det bekymrer meg ikke, men er redd og bekymret pga noe helt annet, men siden jeg sitter her med en konjakk skal jeg drite i å tenke så jævla mye mer i kveld.

Har også to dyner, tre hodeputer og det er god plass i min seng.

Sliter folk, kan de få ligge over en natt.

Det er bare bagateller.

Det som skjedd i dag, vil jeg ikke skrive om. Men det minnet om en gang, en gang, det er heller ikke noe jeg vil skrive om.

Dere kg-damer lurer vel på hvem som ligger i min seng i natt. Han er ikke for gammel, men har ølmage.

Så det så.

http://www.youtube.com/watch?v=SaO0b-DvJU8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg kunne være anonym og skrive om denne dagen.

Noe kan jeg skrive

Dritt, dritt dritt faen helvete, dritt, tårer, frustrasjon, dritt, fuck fuck faens liv.

Det er alt jeg vil skrive om denne dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skrive om det, men siden bl.a afire vet hvem jeg er irl, vil jeg ikke utlevere andre.

Men det jeg kan si er at det går bra og at det var en rett avgjøelse, hadde ikke andre valg.

Og det handler ikke om menn eller kjæresteri, men telfonen har ikke stått stille i dag.

Det går bra, jeg skal krype under dyna om ti minutter og sove og ta tak i morgendagen når jeg er uthvilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sliten, litt fyllesjuk men har ringt land og strand og får hjelp til det jeg skal hjelpe en venninne med i dag.

Egentlig, sånn helt ærlig og egentlig, burde jeg sovet noen timer. Jeg er sliten. Kameraten som sov over gikk for litt siden, sammen med bikkja. Han har dame, det skjedde ingenting av seksuell karakter. Han trengte kun en seng for en natt.

Jeg savner bikkja, mobbet han litt og sa at hunden din kan bli her hos meg, men ikke du. Han smilte og forstod at jeg tullet. Jeg overtar ikke andres hunder og denne er så sosialisert at den nesten er overklok. Eieren har hatt den med inn på sykehus her i byen, de har sagt at det er forbudt med hunder her - da sa han at dette er en førerhund. Og bikkja oppfører seg som om hun er det. :)

Må ta en rask dusj og ut døra, har noen timers jobb foran meg i dag. Håper andre også blir med, kanskje de gjør det, bare for det sosiale.

Nå ringte en venninne. Alt vel så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...