Gå til innhold

LunsJ

Alvina

Anbefalte innlegg

Han vil pronto få høre at jeg er alkoholisert og for gammel, jeg har self ikke lagt han på vennelista mi.

Hvilket for hold starter på facebok der man begynner å kjefte og kjegle om øl og fotball...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal ikke kommentere mer, av hensyn til vår felles venn - som - men jeg vet at han begynner å le når han våkner og ser hva vi diskuterer, men jeg har logget av nå.

Hvilket øl er best osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

omg, youtube har forskjellig lydnivåer.

Skal tvinge meg selv til å legge meg og lese en ny roman, jeg har lest den før, det er en av Knut Faldbakkens romaner som ikke er så romantiske som de andre (han er en mester i fortellerkunst), denne jeg skal lese omhandler menn og deres atypiske rolle, hvordan man inntar roller...

Er sjokkert men må prøve å gjøre som normalt, legge meg, lese osv.

Jeg skal ta en liten drink til, og så rett i seng.

Jeg skal ta en liten drink og sende en melding til moderator, slett meg, slett meg.

Men jeg nekter.

Når han lyger, nekter jeg også.

Jeg hater løgn mer enn pulver faktisk men de to går hånd i hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stått opp, har ikke klart å lese mer enn halve første siden i boka, sovet og våknet og marerittaktige drømmer der afire har vært tilstede i samtlige. I alle drømmene pirker han på enhver bevegelse jeg gjør, alle valg jeg foretar.

Jeg er rasende, hvorfor måtte dette skje? Han gjør det slutt, jeg blir ikke kjeftesmelle og så ber han meg hjem og gir meg bank. Han er helt skrudd.

Telefonen har ringt, en venninne og to kamerater, men jeg har ikke giddet svare, har bare sendt melding til venninne - at jeg ringer henne etterpå, hun er den eneste jeg har fortalt til hva som hendte i går.

Men jeg møtte noen og så at de reagerte på hvorfor jeg kom tilbake og så på øynene mine at noe har skjedd. Jeg sa ingenting, så at han ene med en gang så at noe har skjedd, heldigvis spurte han ikke. Jeg sier sjelden noe om andre, og føler meg i en lojalitetskonflikt overfor Afire, jeg er klar over det. Men jeg er ikke kjent for å sladre

Menn sladrer mer enn meg i alle fall.

Sett meg ned på en pub og kan bli så irritert, der sitter det mange menn og de høres ut som et fullkomment hylekor, ruset på alk og pulver og name it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte en kamerat som ringte i sted, han kommer en tur, han må ha hørt rykter (min paranoide tankegang nå) og han kjenner afire og har alltid vært skeptisk til forholdet, hvis han ikke har med seg valium trenger han ikke komme i det hele tatt, alk har jeg selv og er drittlei av å drikke.

Men har han ikke med seg noe jeg kan sove på trenger han ikke komme.

Det høres ut som jeg er kynisk og brutal, men fantomet er hard mot de harde, eller hvor leste jeg det...

Rykter, noen har sikkert sett hva som hendte på fortauet og rykter er som ildebrann... eller.

Men han er ikke noe jeg kan stole på, nå fikk jeg en sms, han har øl...

Joda, det har jeg også.

Jeg gidder ikke. Slår av telefonen snart.

Men må ringe par andre som har ringt. Bare for å fortelle at jeg er fyllesjuk og ... sier ikke alt til alle. Er redd noen kan bli sinna om jeg forteller om det som skjedde i går.

Da tenker jeg på mine mannlige venner (jeg klarer å holde de på avstand, jeg gidder ikke ødelegge vennskap for et knull eller flere)

Det er flere som har ringt, jeg har tlf på lydløs, men hva skal jeg si egentlig...

Mine venner gir ikke piller bort hvis det ikke er krise, og er det krise. Jeg tror ikke det er krise, og blir det krise får jeg tak i.

.........

Fikk sms, skal jeg ikke komme da?

Nei, jeg er for sliten og fyllesjuk, skal lage meg en joint, vi prates, klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir sprø, fandens forventningspress, er det noe jeg hater er det press.

Men vet og klargjør meg selv for å være takknemlig, de ringer meg for helvete og viser at de bryr seg om meg...

Skulle tro halve verden var synsk, er helt uvanlig at jeg får så mange anrop på tlf på en søndag.

http://www.youtube.com/watch?v=i2IvCVKqJNc

Endret av Alvina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ta to telefoner, har min på lydløs, har vært for sliten til å svare og tenker ikke å fortelle hvordan det går og hva som har skjedd, har bare sagt det til en venninne. Hun har også ringt men vi har mailet på facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kastet opp, ringte venninne og hun spurte er du kvalm eller, hun hørte at jeg begynte å svelge, som en hikkelyd. Jeg la på, sa at ja, og rakk ikke løpe på badet, kastet opp på kjøkkenet som er litt nærmere.

Sa før jeg la på, at vi prates senere.

Hun spurte om Afire kom hjem til meg i går kveld, nei er du gal sa jeg og ble brått kvalm.

Og jeg pleier ikke kaste opp når jeg er fyllesjuk, dessuten drakk jeg mindre og mindre i går, en drink i natt, en halvåpnet pils fra ettermiddagen som aldri ble drukket.

Må jeg virkelig ringe også en av mine aller beste venner, hva skal jeg si. Bare si at jeg har et magevirus og om vi heller ikke kan prate i morn.

Føles ut som jeg kommer til å svime av. Det MÅ være nerver, har ingen annen forklaring. Det er ikke hverdagskost det som har skjedd, man blir aldri vant til vold, det blir bare verre hvis man blir utsatt flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg gjort unna telefoner for i dag, verdens korteste samtaler, sa bare at jeg ikke er i form, vi prates.

Har satt på mat, men er kvalm.

Og nå ringer telefonen igjen, men jeg tar ikke den.

Jeg nekter å være tilgjengelig, kastet opp i vasken osv.

Og self har jeg ikke kontaktet afire. Jeg gidder ikke, jeg tør ikke, jeg gir fanden.

http://www.youtube.com/watch?v=i2IvCVKqJNc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spist litt, formen er bedre. Tittet innom facebok og hadde fått en kommentar (en koselig en) fra vennen til han som vi okkuperte tråden til i går kveld, snek meg inn på hans profil, han er selvsagt gift og har barn, så det på profilbildet. :)

Krangle og diskutere om øl og fotball ja.

Er trett, ser noen har ringt og sendt sms til meg, men har ikke giddet røre telefonen.

Jeg gidder ikke være tilgjengelig 24/7 .

Og det er ikke noe viktig som hender i dag.

Det er litt tidlig å legge seg, men er kjempetrett. Til uka skal jeg finne på noe smart, afire er glemt, har ikke tenkt så mye, klarer ikke forholde meg til all galskapen.

Har tatt meg en timeout, enn så lenge.

Følelsen av at jeg burde sende han enten en bekymringsmelding eller en frekk, gikk raskt over. Jeg driter loddrett i alt nå, det vil si i menn som slår.

Følelsen av at han kan slå meg igjen er også tilstede, selvsagt. Jeg holder meg lavt i terrenget.

Forbannet være blind eller planlagt vold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lengter etter senga, er glad jeg ikke ble med en venninne på stranda i dag. Hun dro heller ikke. Det ble jo et riktig fint vær etterhvert.

Men vi skal kanskje dra i morn.

Er trett, men å legge seg halv åtte er den mest idiotiske tida, for sent til en ettermiddagshvil og for tidlig å håpe på at man ikke skal våkne midt på natten.

...........

Telefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må smile, har fått par fire ungdommer på vennelista mi etter sommerferien på face. Det betyr at jeg må være yberst forsiktig med hva jeg skriver der, men jeg skriver aldri noe personlig. Ingen fare.

Er trett, har tatt det rolig i dag. Pratet i telefonen med ei venninne nå, hun føler seg deppa, har ikke vært utenfor døra i dag, det har ikke jeg heller.

Vi avtalte å ringes i morn og kanskje finne på noe som kan heve humøret. Jeg sa at jeg ikke lover noe, jeg har faktisk kastet opp og er ikke i form, er bedre men vet ikke hva som skjer, får jeg sove godt i natt er jeg klar for å fronte det meste igjen.

Gidder ikke skrive stort mer på dagboka her, det skjer jo ingenting spennende, heldigvis.

http://www.youtube.com/watch?v=wWZxGXLGIJM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har heldigvis sovet i formiddag, våknet grytidlig /inatt og ble liggende med angst og toskete bekymringstanker.

Leste og ble liggende å tenke, men klarte å skru av tankesurret og sovnet.

En venninne har forsøkt ringe meg i dag og jeg ringte henne nå, der bare en time siden jeg dro meg ut av senga.

Hun kommer innom en tur og tar med en pakke knekkebrød m.m.(har omtrent ikke mat i hus nå, har blitt for sløvt), jeg har ærlig talt ikke lyst å gå utenfor døra i dag. Ville gått ut, men glad jeg slipper.

Og vet grunnen, klarte faktisk sove ved å tenke på hvor sinna jeg er på Afire etter det som skjedde. Det er faktisk jeg som har grunn til å være sinna nå. Klarte også å "måle det", sammenligne med ting som har vært mye verre, dødsfall og sykdom - det gjorde at jeg fikk en høy grad av dødsangst, samtidig som jeg lå og ønsket jeg skulle dø selv. (ikke selvmordstanker, bare et ønske om å sovne og aldri våkne mer)

Skal bort om par dager, bare en dagstur, men blir godt å komme seg vekk.

Må ta en rask dusj, føler meg som en druknet katt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Afire ringte i går kveld, spurte om jeg kom bort en tur, men jeg var for trett og - dessuten - vet ikke helt hva dette er for noe. Men har gransket kroppen i speilet og har ingen synlige tegn på vold, han sparket - javisst, men han er ganske sprek og traff bare på "millimeteren" hver gang, når han tok kvelertak slapp han raskt, når han slo etter meg sneiet han bare. Lekte han eller var det jeg som rygget unna i tide? Jeg ble i alle fall redd og sa til han i går at om han hadde vært litt mer full, kunne han ha truffet hardt /siktet feil.

Jeg liker ikke den form for lek.

Vi har lekesloss, men da er vi to om det og ikke noe overraskelsesangrep. Liker ikke å lekesloss heller, mange ganger har det vært like før vi har klart å skade hverandre, brekke en finger eller forstue et håndledd...

Putekrig er det eneste som går.

Joda, jeg er vel ganske barnslig.

Vært hos legen denne uka, alle prøvene er greie, unntatt en - men den er ikke urovekkende. Vil ikke skrive hva det gjelder, er for avslørende. Handler om noe jeg kan gjøre noe med selv uten for store grep.

Afire forsikret meg i telefonen i går kveld at han ikke hadde noen andre, at jeg måtte slutte å tro det osv. Jeg hadde ikke spurt han, han la opp til den samtalen selv. Og påstod at jeg hadde bedt han gå lørdag morgen når vi våknet, det betyr at han ikke husker hva han sa natt til lørdag.

Jeg blir sprø av menn som drikker slik at de ikke husker etterpå. Da må de drikke litt mindre. Men mange later vel som de ikke husker. Og er ikke det ...besynderlig - å late som man ikke husker, da sier man samtidig at man ikke tåler å drikke?

Lett for meg å si, jeg tåler utrolig mye (for mye) og husker alltid, noe har jeg glemt i farta når jeg våkner, men minner andre meg på det neste dag, så husker jeg da det. Deler av en samtale kan ha gått meg hus forbi hvis vi er flere tilstede, men det er fordi jeg ofte sitter i egne tanker.

En annen ting er hvis det er litt mye alk og så røyking - da husker ikke jeg heller alle deler av en samtale, hver kommentar. Men da vil jeg også gjerne sitte i egne tanker.

Men mulig det kalles en meget selektiv hukommelse.

Har duppet en time nå på formiddagen, måtte opp tidlig.

Har ikke røyket noe denne uka, har tenkt å roe ned på det. Har hasj, også den lille flisen jeg tok av Afire lørdag - den kan han få tilbake, under tvil. (han har ikke oppdaget det, det er nok et bevis på at han hadde drukket for mye)

Det har fristet, men blir litt skremt når jeg lengter etter en joint daglig, også i går kveld. Sikkert også senere i dag. Når jeg føler at jeg bør ha det for å roe meg ned, farge verden i et annet skjær, når jeg blir rastløs og stresset hvis jeg er uten...(uten mulighet til å velge om jeg skal lage en joint eller ikke)

Psykisk avhengighet. Har røykt for mye i de siste tre årene, nesten daglig. Men har røykt i tredve år, med lange perioder uten - opptil ett år. Merkelig at man plutselig midt i førtiårene kan bli psykisk avhengig (kanskje fordi jeg liker det og fordi jeg føler at jeg er gammel nok til å bestemme, og når barna har flyttet ut osv)...og når jeg oppdaget hvordan det virket på smerter, vil jeg aldri avstå helt fra å røyke.

Heldigvis har jeg ikke smerter hver dag, og mot smerter røyker jeg bare på natta når det blir uutholdelig, for å få sove. Altså ingen rus i det hele tatt.

Og igjen har jeg prestert å betale noen regninger to ganger, det er nesten som å få en julegave, slippe å betale den neste og få tilbakebetalt osv. Vet ikke hvorfor, men har ikke full oversikt og betaler alt jeg tror jeg ikke har betalt...

Men har dårlig råd denne måneden likevel. Sommeren har tært litt på pengebingen, som egentlig er den minste sparebøssen som finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig hjemme igjen, sent på kveld, det som kan bli et lite besøk hos hvem som helst som jeg kjenner, kan føre til at jeg ikke vet hvor jeg bor til sist. Og at jeg mister "lysta" på å dra hjem og være alene. Måtte fronte angsten, det var ikke det å komme hjem jeg var redd for, noe helt annet, måtte tenke logisk hos en kamerat nå i kveld siden angsten holdt meg unna, først nullstille meg, så logikk og tenke over ting. Som kun er angst. Tenkte i stillhet, heldigvis fikk sjansen til det, siden kameraten min var /er så syk nå. Ringte en felles venninne og hun mente at det bare er klager, men jeg har k jent han i mange år og aldri sett han ...sånn.

Har vært hos en venninne, hos venner (ikke overnattet der) og hos Afire og sovet når han gikk på jobb. Og hos en venninne og i dag...

Er litt sliten, det var godt å lande her, har tatt en egen debriefing, kjeftet i tlf på Afire for en time siden siden han har ringt meg hele kveld og er drita full. Men han skal komme, sa han, uten at jeg spurte, forklarte at jeg har hatt en helt jævlig ettermiddag og kveld med en venn som nekter å dra til sykehus selv om...

Det er vanskelig å fortelle her uten å røpe andre, men jeg kjeftet og når jeg bruker stemmen er jeg ikke lydløs, Jeg sa i telefonen til Afire:

Glem hva jeg sa.

Jeg husker det, vil ikke gjengi det, for vil ikke at hele Oslo by skal kjenne meg igjen.

Tror ikke han kommer. Kjenner jeg han rett var han for full til det, han ville bare vite hvor JEG er.

En venninne begynte å le igår, for Afire kontaktet meg, og jeg leste opp smsen og ...det gikk par sms ... så sa jeg til henne at han kommer til å foreslå at han møter meg der og der.

Og det stemte, det tok ett minutt. Hun begynte å le og sa at hun gir opp snart. Jeg kunne sovet der i natt igjen, men følte at alenetid er viktig.

Har selvsagt ikke fortalt til Afire at jeg tok en liten bit av hasjen hans, jeg røkte den på han i går. Sa ingenting, da kan han bruke det mot meg.

Hun lurte på om jeg hadde fortalt det i dag, nei sa jeg, jeg venter til jeg har litt og gir han litt av mitt, når det har gått en tid, da kanskje...under tvil jeg forteller det.

........

Skal prøve ringe han og høre hvor han er, han ville ikke si det, men ville vite hvor jeg er... først sa han at han var der og der.

Tror ikke en loddrett en på at han kommer hjem til meg i natt. Han har alltid holdt avtaler, men er han i stand til å gå helt hit...er han i stand til å huske, er han i stand til i det hele tatt.

Jeg har fadern blitt så lei av fyll og - menn som drikker. Det finnes ikke noen det er MER SYND PÅ.

Er lei av å fly som en sykepleier frem og tilbake og ha dårlig samvittighet, noen ringer jeg daglig for å høre hvordan det går.

Er lei av å låne bort penger, jeg ikke har. Er lei...

.............

Afire sa han kommer i løpet av et kvarter. Han er drita, vet ikke om jeg har mat, joda, i fryseren, men har ikke brød... bare ferdiglaget middag. (fra bunnen)

Men han har spist, vet ikke, jeg har spist selvsagt, både et knekkebrød til frokost sju i dag og thai-middag, tok også litt (en liten bit, en skje) av maten jeg handlet til en som var syk.

Når han blir frisk igjen skal jeg være nådeløs. Det var jeg også i dag, å drikke brennvin, også i din alder, gitt. Høy sigarføring, høy og mørk i går og liten pygmé i dag.

Jeg har vært der, så kan kjefte uten å problemer, jeg sa; husker du ikke den tida der vi bare tok og roet med en øl eller to og tok en joint?

Har du glemt det?

http://www.youtube.com/watch?v=KUmZp8pR1uc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner jeg Afire, kjenner jeg han.

Nå hører jeg på gamle Patti Smith, ikke så høyt at naboene klager, har litt antenner. Har bestemt meg for å ...

Det kan jeg ikke skrive om, men ... det var en god bestemmelse.

Handler om drikkemønster og alkohol, har sett for mye av elendighet.

.....

Lå helt ødelagt mandag og tenkte over ting, det hender jeg ransaker rus. Og mitt eget bruk.

Vil ikke skrive mer om det.

Men ingen er hellige kuer eller fritatt fra noe, å bli bevisst er det avgjørende.

Jeg driter i om jeg drikker, men jeg holder meg til par øl og kanskje en to joint.

Fortalte til en venninne at jeg ofte fikk noia etter at en jeg var sammen med begynte å kjefte på meg når vi satt på verandaen, hadde sprettet opp hver vår øl og det var sol og sommer, røkte og delte en joint, og da fikk jeg Møkka.

Jeg som pleide å spille dart med venner hjemme hos en nabo og lunke på en flaske-øl i flere timer.

...

Men jeg gjorde det likevel. Nå er jeg kommer over det - det er 20 år siden. Og jeg vil bare tenke godt nå.

Jeg fortalte at det skjedde en endring, og at jeg er for gammel til å bry meg nevneverdig om hva andre mener og hva de sladrer om.

Patti smith gjør meg sentimental.

http://www.youtube.com/watch?v=M_ciiCyxOJA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal, har tenkt å kutte ut internet, og bare gjøre mine saker på nett når jeg er hjemme. Da får jeg jobbet.

Internet er et tidssluk.

Har gjort det før, det gikk bra. Men, da må jeg få ha noen hemmeligheter og full tillit hele veien. Og ingen menn jeg har vært sammen med har godtatt annet enn sin egen tro på sin egen pikk.

Roger W og S. Oconner:

http://www.youtube.com/watch?v=gZ2tluarzZs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milde moses, han kommer, sitter i en taxi nå, jeg vet ikke helt nå, men oppfattet at han kommer til å sovne straks han kommer inn døra, greit for meg, men ...

uten alle disse kommer snart, hadde jeg sovnet for et kvarter siden, kanskje. Tror ikke det, etter det som hendte i dag, det fikk meg til å hate verden. Faktisk. Men bare for et brøkdels sekund.

Nå håper jeg faktisk ikke at han kommer i det hele tatt, begynner å føle at jeg har fått nok og har en roman av knut faldbakken som jeg faktisk har lest snart halvparten av, uten å ha vært hjemme på par, tre dager.

Hos en venninne har jeg en annen bok jeg leser, har bokmerke der også. Jeg leser i alle fall, det vil gå bra. Er så uendelig lei alt nå, har røyket to jointer, kanskje lage en til, men er redd for at Afire vekker meg og bryter freden

I dag har jeg også hørt, fra en kanskje altfor syk... venn, at du Alvina er så tøff, at ... (underforstått at han trygt kan dø)???

At jeg blir alene, alle er døde...?

Joda, sa jeg, dette har du vært gjennom før, det går bra.

...har og får angst men er ekspert til å fronte den, bare jeg får tenkt meg om. Det er verre å miste venner og å se dem så sjuke, å sitte der og ...ikke helt vite hva man skal gjøre, handlet i alle fall riktig mat, jeg spurte, hva vil du ha, du må jo spise.

...Han tenkte, egg sa jeg?, ...nei, tenkte litt til, og jeg gikk og kjøpte en boks vesterålens fiskeboller til han, åpnet boksen og hentet en gaffel.

Han hadde smerter. Men nektet. Men la også igjen noen vitaminpiller.

sutrer han som vanlig, er det vanlig spørsmålet, roper han ulv...

Nei, denne gangen var det alvor, jeg lovte å stikke innom i morn. Har ringt han hver dag siste dagene, siden han har vært syk. I dag var jeg der og ble sittende , kranglet med han om hva vi skulle se på tv, jeg er typen som aldri ser tv, og han ser på. ...

Han våknet, og glodde på meg, virket som jeg hadde flyttet inn og ...men så ble han sliten igjen...

Det ... men han ringte meg når jeg var på vei hjem, han ringer meg faktisk daglig, vi er som søstre og brødre. Derfor var det ufattlig tungt å se han så nedkjørt, så jeg kjeftet og sa hva jeg mente, men så an formen og sa hvordan jeg hadde fattet grep, og hva jeg ... ang alkohol. Aldri før tolv sa han, jeg sa at jeg er så flink at jeg drøyer dagens første pils til halv to.

Denne sommeren har det vært mye drikking.

Er ekspert på å nullstille meg, ikke alltid, men vet at angst går over.

Nå lager jeg meg en liten og driter i resten. Afire er en liten puddel i dag.

http://www.youtube.com/watch?v=_bDW-YQZVLw

Endret av Alvina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kom ikke. Har laget meg en og lytter på musikk, driter i han faktisk.

Verden er for enorm til å bry seg om bagateller, menn - de kommer og de går. Noen er ekle, andre er ok. Nesten alle mine kamerater er /har vært betatt av meg, men jeg har satt grensen DER. Kjedelige meg. Jeg kan ikke være andre enn meg selv.

http://www.youtube.com/watch?v=iGaF4tKUl0o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...