Gå til innhold

LunsJ

Alvina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Atter en dag, våknet i natt, leste og sovnet igjen et sted på formiddagen, er ikke lenge siden jeg stod opp.

Føler mest for å bare legge meg igjen, har skravlet i tlf, undersøkt noe for en venninne som er på hytta, tider osv. og pratet med en venn.

Har lite mat i hus, ikke brød osv, men satte erter i vann i går - da blir det ertesuppe med grønnsaker og røyket viltkjøtt i dag igjen for jeg tror ikke jeg gidder gå på butikken bare for å kjøpe mat. I går fikk jeg nesten ikke puste, gikk langs en trafikkert gate på vei til en kamerat og måtte stoppe flere ganger. Det er ikke normalt.

Er lei av å forholde meg til Afire og meg, det er så frem og tilbake, jeg makter ikke mer. Det blir for slitsomt og jeg har nok med meg selv og egne problemer nå.

Skal vaske klær, rydde litt og bare være hjemme.

Men skal på landstedet igjen om par dager, og har bestemt meg for å bli der til det kommer litt mer normalt vær igjen. Der kan jeg i alle fall bade og kjenner mange der - det er i grunnen ok å være der, lite fest og fyll - mange har barn og det er bare koselig siden ... jeg er litt barnslig og leken selv og har lett for å få kontakt med unger.

Barnslig og leken, det betyr ikke at jeg ikke kan være myndig og bestemt når det gjelder.

Fikk spørsmål om jeg ikke drar utover dit i dag, men jeg gidder ikke, må gjøre noe hjemme også. En venninne kjeder seg og vil at jeg skal komme, men sendte sms og sa at det er like lett for henne å komme på besøk til meg som det er for meg å dra helt dit nå.

Og jeg må få vasket tøy. Huset ser heller ikke ut og må rydde, må vaske bad osv.

Alt jeg må, men det er greit så lenge jeg ikke stresser. Har funnet ut at i dag blir jeg bare hjemme.

Er sulten, har knekkebrød og skal lage den berømte suppa selv om suppe ikke er sommermat når det er varmt. Varmen gjør at jeg blir satt ut, selv om det ikke er så ille akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget par liter suppe og nå skal resten fryses ned. Har fått gjort en del i dag, og det er langt mindre rot her selv om tørketrommelen streiket og det henger klær rundt overalt.

Det blir hyttetur til helga. Jeg gidder ikke denne Oslo-asfalt-varmen mer - må ut i morgen, må kjøpe litt mat osv.

Har vært trett i hele dag men klarte i alle fall å gjøre det mer koselig her, var klær slengt ut overalt - mye rot. Papirer, aviser m.m.

Rakk ikke å vaske badet, men skal ta det i morn. Nå skal jeg legge meg ned i rent sengtøy og lese.

Er litt stolt over meg selv, jeg la meg ikke ned i dag, men har shinet hele kåken bortsett fra badet - det får vente til i morn.

Og mulig jeg drar på hytta i morn kveld, vet ikke, men tror jeg blir hjemme til torsdag.

Det var et prosjekt å begynne her i heimen, men det gikk seg til. Kjøkkenet var ok, i den forstand at det ikke var mye oppvask.

Skal legge meg og lese nå. Har lengtet etter å legge meg siden jeg stod opp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det bare tiden som viser når jeg går lei av ertesuppe selv om det er kjøtt og grønnsaker i den. Varmen gjør meg lat og suppa er god og lite krydret så smaker aldri helt det samme, bare pepre og salte litt til, men ertesuppe for fjerde dag på rad...til frokost, lunsj, middag og nattmat (i alle fall to ganger daglig)

Har handlet inn mat i dag og tror neppe jeg tar mer enn en liten tallerken nå og heller lager et ostesmørbrød eller noe senere. Fortalte det til en kamerat og han sa at det er i alle fall sunn mat, joda, jeg vet jo det men...

Må ikke overdrive slik at det går flere år før jeg lager det igjen.

Nå begynte det å blåse, endelig. Jeg vet at det kommer det andre kaller drittvær. Og det først jeg skal gjøre da er å kjøpe en iskrem. Strømutgiftene daler sier noe, men ikke hjemme hos meg, her går vifta på fullt dagen lang.

Blir så dorsk og lat i varmen, er ikke rart jeg bare varmer opp suppe og lar det bli med det, men tipper jeg lager et eller to ostesmørbrød i kveld før jeg legger meg, er litt lei av suppe selv om den er god.

Klage på været, jeg gjør det, tåler varme lite, ukonsentrert og trett. Men nå kan jeg bare slappe av, har handlet inn det jeg trenger, hadde to meter toalettpapir igjen, hvis jeg ikke var tom for dopapir ville jeg ikke gått ut i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at kvoten min er nådd, men nå har jeg jo handlet inn annen mat, ertesuppe meg her og der, til nattmat, lunsj og middag... brødskalken (den siste tok jeg i dag som tilbehør til suppa) er noe man gleder seg til.

Har enda flere ladninger i fryseren, men vil ikke tenke på det nå. Når jeg satte suppa på varmen nå fikk jeg åndenød av lukta, men tipper jeg villle gledet meg til den om jeg var ...eh, var sulten eller noe. Spiste den før jeg dro også i sted, klart jeg er lei av ertesuppe.

Synd (og flott) den er både sunn og god, men vil aldri spise det - venter til slutten av august. Dette har vært et rent latmannsverk av meg, å ikke gidde gå i butikken, glemme å handle inn mat og toalettpapir, om det ikke hadde vært for at jeg manglet dopapir, ville jeg spist suppe nå og vært takknemlig, eller jeg vet ikke hvor takknemlig jeg ville være egentlig...

http://www.youtube.com/watch?v=9GNhdQRbXhc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.youtube.com/watch?v=HtiSaF_oqP4

Musikk er alt, å bo i en by - da er det ekstra viktig for ingen eller de færreste hører vindens sus.

Men, bor man landlig blir man enten lei traktorer eller av måkeskrik, og kanskje også en båt

som ikke hadde seil på. LIvet er kort, og hvorfor skal man gjemme seg?

Jeg er veldig sjenert jeg er det.

Foretrekker å betrakte meg som sjenert istedet for å lage meg til en som har diagnose angst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannheten er at jeg er sjenert, men ingen tror meg. Jo, de som har kjent meg i mange år.

Men er det ikke merkelig, for jeg er kanskje en utadvendt person med angst, som også er sjenert?

Eller er det å være sjenert å være høflig?

Det er irriterende at man lett kan bli stemplet, når man er sjenert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg selger hele kåken og reiser mens jeg fremdeles er ung, så kan de som vil bare bli her og jobbe og glede seg til vinterstorm.

Men samtidig er jeg for sjenert til å bevege meg alene ut i verden...

Endret av Alvina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ertesuppe oppskrift:

En pakke tørkede gule erter. Legges i vann kvelden før, bytt vann på morgenen, la det stå i vann til ettermiddagen eller når du er klar for å lage mat.

Ha i en halv løk samtidig med ertene, når vannet begynner å koke.

Bacon (ca 80 gram eller mer), hakk den mens den enda er frossen. Ha det i med det samme for å unngå synlig fett)

Vent med salt.

Litt saltet eller, både og, tørket kjøtt, bør legges i vann, men hvis ikke, legg det i straks vannet koker og ha det i små biter. Pølser og annet kjøtt går også bra.

Gulrot, to eller tre, økologiske (de er søtere), trenger ikke skrelle, bare vaskes. Sellerirot (bare en brødskive stor)

To eller tre små poteter (kan unngås).

Kålrot, paprika og andre grønnsaker etter ønske.

Denne kan ingen mislykkes med. Sunt godt og billig.

Student-mat.

Kokes par timer, ha i grønnsakene de siste tjue minuttene.

Endret av Alvina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og tar fotbad. Har avtalt at jeg enten drar tidlig i kveld eller tidlig i morn. "Ungene vil gjerne møte deg og jeg kjeder meg litt" er meldingen jeg får. Jaha...det er jo bra at ungene liker meg da. Jeg liker også ungene og synes det er kjempemorsomt å bade sammen med de.

Ser ut som det kan bli tordenvær, men det gleder jeg meg til.

Vet ikke om jeg drar i kveld, men skal pakke ferdig.

Denne måneden har jeg ikke mye penger å forbruke, må ta det pent og tenke før jeg ender opp med knekkebrød og ertesuppe (suppa jeg spiste nå de siste dagene var ikke fordi jeg mangler penger, men fordi jeg ikke orket gå og handle)

Har vondt i skulderen, må komme meg ut, bare lese, sløve og sitte foran pcen er jeg lei av nå. Sover best hjemme men er slitsomt å late seg alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er det avtalt, jeg drar i kveld. Må ta en rask dusj og så er jeg startklar. Gleder meg virkelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur da Alvina! :goodbye: Får håpe været holder seg fint, selv om det ikke trenger å være såååå varmt som det er nå!

Kos deg og pass godt på deg selv. :klem1:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydusjet, har pakket nesten alt, og er startklar om noen minutter. Men hvem ringer meg akkurat når jeg kommer ut av dusjen?

Afire.

Skulle tro han er synsk. Han er i alle fall ikke og leser her nå for han har en gammel mobil han knapt ikke kan motta mms på.

Men har lagt merke til at hver gang jeg skal finne på noe, da ringer han.

Han er tilgitt for det, vet ikke hvorfor det skjer så ofte.

Kanskje fordi jeg sjelden finner på noe, eller fordi det er noe jeg gjør med jevne opphold.

Vet ikke.

Nå er det varmt ute, burde utsatt turen litt, er allerede svett etter dusjen, men tenker jeg er nødt til å være startklar. Det første jeg skal gjøre er å ta et langt bad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God tur da Alvina! :goodbye: Får håpe været holder seg fint, selv om det ikke trenger å være såååå varmt som det er nå!

Kos deg og pass godt på deg selv. :klem1:

Takk takk. :) Det går bra, nå er det andre der tilstede som jeg kjenner, så føler meg ikke utrygg. Hadde ikke følt meg utrygg alene heller, har husket å låse i det siste. Skal bli godt å komme dit, men håper det skyer over og kommer litt regn. Er knusktørt overalt.

Det er for varmt ja, derfor jeg har snudd nesten dag til natt i det siste. God klem til deg og. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tør jeg nesten ikke skrive, er kommet hjem, afire kommer selvsagt løpende etter meg.

Jeg sitter naken, men skal ta på en trøye før han ringer på.

Sitter på en eller to saker som jeg har gitt videre, men som må vente til alle kommer fra ferie, kan ikke nevne det engang, men... jeg sier ingenting.

Bombe, det er ingen bomber, alle vet det, det vil si de som vet det. Og jeg har lekket...

Jeg kastet alle klærne straks jeg kom hjem for noen minutter siden, og afire???

Han ringte meg, og skal komme syklende, men jeg tror ikke han gjør det. Gjør han det er han dum, hørte han var full og animert.

Men nå skal jeg faktisk spørre han om vi er oss, om vi er sammen, om jeg skal gjøre mitt beste også, ellers har jeg jo bare drevet og tullet som en singel dame...

Og det har ikke passet, eller...

Jeg er solbrent, smurte meg inn, men badet, også begynte det å blåse osv, fikk låne krem av en barndomsvenn som er homse (og som har hiv, hvis det er ...viktig, men afire ble sjalu og mistenksom, eller...

Nå har jeg lekket to opplysninger til politikere som er på ferie, men jeg er ikke sikker på om jeg må lekke det til andre partier og, men regner med at jeg gjør det hvis ikke det blir blåst opp i august, september, to saker.

Har hatt det bra, men kommer i prat med alle og ingen.

Begynner å mistenke at min mor er enten både senil eller ...ond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ryddet, afire kom i går kveld og kommer snart igjen.

Jeg spurte han, men husker ikke svaret. Spurte han ang forholdet vårt, det er visst ekslusivt og han tenker alltid på meg...

Jeg trenger ikke spørre han, vet det, selv om han både drikker og røyker gir han meg skylda fordi han har drukket mer enn normalen etter at han møtte meg...

Sunt bondekost-hold-forhold. Når man ikke kan prate sammen...når kommunikasjonen svikter og han hinter (jeg er dame, men jeg tar ikke hint, vil ha fakta på bordet)

Men nå har jeg altså ryddet, tatt en dusj og vasket håret og snart kommer han, da skal vi lage frokost /lunsj. Han får lage maten, men tenker han har kjøpt noe som er enkelt å få til.

Ertesuppe frister ikke særlig til frokost, han hadde med sørlandschips i går, potetgull, og jeg hadde glemt å spise, hadde spist litt vannmelon og selvfølgelig måtte han si; var det ikke det jeg visste.

Var det ikke det jeg visste, man skulle tro han var min pårørende eller psykiateren min, heldigvis er han ikke det.

Nå ringer det snart på døra igjen, jeg er så trett, hadde null timer søvn natt til i går, og i dag tidlig vekket afire meg, men han lot meg våkne sakte, men jeg glefset ikke så det gikk i grunnen veldig bra.

Men fremdeles ... jeg vet ikke, noen avklaring på forholdet? Jeg sa til han i natt at om jeg ville hatt en drøm om å gifte meg, da hadde jeg vel vært gift og fraskilt osv, ikke sant?

Jeg tror han tok den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på besøk før jeg kom hjem, på veien, hos en barndomsvenn og tok en øl der (han hadde kjøpt en sixpack til meg - som afire også var med på å drikke opp når jeg kom hjem, i dag tidlig ble det nesten krangel om hvem som skulle gå i butikken, om noen skulle, men jeg har i alle fall sykkelen hans her som gissel.

Stor trøst, han fikk med seg visakortet mitt, men vet jeg kan stole på han på den måten.

Men hva skal jeg med en herresykkel?

Jeg har gitt den navn, kaller den Olje-Lyn, fortalte afire i natt om når jeg ønsket meg hest og ikke hadde, da var jeg seks sju år, og jeg lekte alltid at sykkelen var hesten min, ga tankeklem til sykkelen når (les hesten) måtte i stallen i bakhagen...

Nå savner jeg afire, jeg skal prøve å være snill, men har lett å gå i selvforsvar. Selvsagt vet jeg hva som er problemet, jeg er rimelig spesiell og sær og litt som både prinsessa på erten og hun som ingen kan målbinde, tornerose som sov i hundre år har jeg ikke kjent meg igjen i...og tror neppe noen menn kan falle på tanken på å sammenligne meg med en som bare sover.

Jeg er lei, i natt måtte jeg ta en valium, vi røyka litt og ett og et halvt døgn søvnløs fikk tankekjøret mitt til å nesten gjøre meg gal, da sov afire. Jeg måtte bare ta en pille, var redd jeg skulle klikke, alkohol og uten søvn, det er liksom drømmen her i livet.

Han vekket meg som vanlig, tidlig, men han lot meg våkne sakte.

Når han drar skal jeg sove, helt til ... dvs så lenge jeg har lyst. Men igjen prøver han å gjøre meg sjalu, eller er jeg bare sjalu? Han ... jeg sa i natt at jeg ikke gidder å knulle, altså møte han på den måten mer om sjalusi skal være en faktor.

Han spurte flere ganger (usikker?) om jeg hadde hatt sex siden mai, med andre.

Nei, sa jeg.

Og det er faktisk fakta, jeg sa også at vi begge i fjor lå med andre, men hvis ikke det er nybegynnerfasen og aldri går over, da vet ikke jeg.

Da gidder jeg ikke mer.

Kan tilgi sidesprang, siden jeg ikke har vært perfekt selv, men gjentagelser er jeg lei av.

Da er jeg heller singel. Nå venter jeg på han, og kan ikke spille høy musikk fordi dørklokka er så ymse og han tok ikke med seg nøklene.

Jeg venter ikke på den måten at jeg tror han må komme løpende, men han kan ikke drikke opp ølene mine og tro at jeg skal sitte her og ... dusje hele tiden, vel, jeg kan se meg i speilet, er faktisk mer brun enn han, i alle fall... han mobber meg pga at jeg er ekstra brun der sandalene osv, men det er jo fordi jeg går så mye og sjelden ligger i sola...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...