Alvina Skrevet 2. februar 2013 Forfatter #661 Del Skrevet 2. februar 2013 Skal ut døra nå, handle litt mat - og tilbehør. Høres godt ut med lutefisk, ,men han kan være treg og da har jeg nok lagt meg om han blir for sen (en barndomsvenn). Fikk i meg frokost nå, lavkarbobrød med makrell i tomat. Det må vel hjelpe litt på formen, glemmer ofte å spise. Hender jeg husker det midt på natten om jeg ikke får sove. Bruker ha et enormt sterkt behov for knekkebrød hvis jeg har spist for lite. Det er jo ikke det mest usunne heller, så. Gruer meg til alt, er trett. Med tre timers søvn i gjennomsnitt over tre uker, det sier sitt. Afire er kald, men han har sitt liv og jeg har mitt. Tror han er en type som liker å plage damer, det har jeg hørt rykter om, både fra damer og fra menn. Men jeg tror jo aldri på rykter - ikke klippefast. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 2. februar 2013 Forfatter #662 Del Skrevet 2. februar 2013 Får besøk om ikke lenge. Kom nettopp hjem, men gidder han ikke lage lutefisk, koker jeg kun par egg eller lager meg en pastarett. det er ikke Afire, men en barndomsvenn. Har en følelse av at han er genuint interessert meg, men jeg er ikke der. Jeg blir kvalm ... savner Afire nå, men han er iskald. Men kameraten som kommer nå er en jeg kan prate med, både om min drikking, om depresjoner, om angst - og også om å reise til andre verdensdeler. Og jeg kan sette skapet på plass. Han er glad i meg og jeg er glad i han, men jeg gidder ikke røre videre. Det respekterer han, håper jeg, men han vet at jeg har bøtter og spann med røg i lomma, og han begynner å slite med trygdepengene sine. Men mat blir det - svidde av en tusenlapp i dag også. Mat og litt øl. Det er dessuten ikke forskjell på menn og kvinner, jeg er litt bifil - og om en lesbe kom på besøk - ville det være stor forskjell - sett bort fra menns fantasi om trekant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 2. februar 2013 Forfatter #663 Del Skrevet 2. februar 2013 Men har et ubesvart anrop - igjen, og mulig han og kameraten hans har snudd bilen siden de ikke fikk kontakt med meg, hørte ikke tlf. Samme det, en natt med søvn er det jeg trenger, røyke litt i stillhet og ro. ..er utrolig trett. Og mange drita fulle nordmenn på den puben jeg var innom, det er jo lørdag må vite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 2. februar 2013 Forfatter #664 Del Skrevet 2. februar 2013 (endret) http://www.youtube.com/watch?v=7zWg5m_Pt-U Endret 2. februar 2013 av Alvina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 2. februar 2013 Forfatter #665 Del Skrevet 2. februar 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 2. februar 2013 Forfatter #666 Del Skrevet 2. februar 2013 (endret) Tysk band, utrolig. Endret 2. februar 2013 av Alvina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 2. februar 2013 Forfatter #667 Del Skrevet 2. februar 2013 Middagen blir vel frokost, han er full. Dette er en sjelden greie... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 3. februar 2013 Forfatter #668 Del Skrevet 3. februar 2013 Var koselig i går kveld, og jeg og en venninne har tenkt å dra han med oss til Spania. ...ikke afire, men en kamerat Han har sagt at han er betatt av meg, men jeg setter grenser og er soleklar, men vi er venner så det går bra...bare jeg ikke opptrer som en luremus uten å vite det. Men han er femten år eldre enn meg, har sine særheter, men/ og er klar i topplokket og vi prater om alt, alt - vi har vært venner i ett eller par tiår Han er også en av de som har hørt rykter om meg, men han forsvarer meg til the bitter end, etter at han ble kjent med meg - og det tok en tid, år... Jeg er glad i han, men kun som en venn. Har vært soleklar på det hele veien, og nå har jeg sagt at han faen ikke må benytte seg av at jeg har kjærlighetsorg, at jeg kommer til å kanskje være uten sex i par års tid fremover. I natt ringte en ...ung herremann, han fra mai, 34. (som er 31, har googlet han) Grunnen til at han har løyet på alderen og plusset på er fordi jeg har sønner som snart blir 30, dvs tanken på at mr 34 ikke bare gikk i barnehagen når jeg selv var småbarnsmor,... Jeg er glad. Men 34 ringte meg i natt, fra et nummer jeg ikke har lagret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 3. februar 2013 Forfatter #669 Del Skrevet 3. februar 2013 Har ikke behov for sex. 34 kan sjarmere til og med meg, men hva faen. Midt i førti årene og riskikere clamydia... Dessuten pratet jeg med en ung dame, hun er gravid sa hun Spurte ikke hvem som er barnefaren, men det er vel enten afire eller 34. Det sa hun ikke. Jeg bryr meg heller ikke. Tror ikke det er afire, men tviler ikke om 34 må ta gentest om noen mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 3. februar 2013 Forfatter #670 Del Skrevet 3. februar 2013 Vakkert http://www.youtube.com/watch?v=S-mHglW7Bp8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 3. februar 2013 Forfatter #671 Del Skrevet 3. februar 2013 Fy flate. Menn kan jeg omtrent plukke fra øverste hylle, men jeg vil ikke ha flere pulevenner nå, ikke på par års tid http://www.youtube.com/watch?v=iUiTQvT0W_0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 3. februar 2013 Forfatter #672 Del Skrevet 3. februar 2013 Er deppa, en kamerat kom innom med en flaske vin, men hadde ikke tid til te, han og samboeren skulle på en tur til .... og Er så rart og så merkelig, men jeg forsøker å overleve og jeg er en knalltøft type, selv om jeg er den som pleier å ofre meg og hjelpe andre. Ïkke fordi jeg er snill - å være snill kan være ego - mange venter noe tilbake og er man ikke bevissst er det lett ramle litt i fella. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 3. februar 2013 Forfatter #673 Del Skrevet 3. februar 2013 Gikk nesten i bakken og la meg ned, heldigvis tok gjestene hintet - par kamerater - det var ikke noe hint, men jeg trenger å sove. Men holder meg våken par timer til før jeg må innta horisontalen igjen. Holder på med en mil høy oppvask nå, middagen i går ble bra, helt nydelig med stevia i grønnertestuingen osv. Er glad jeg er alene nå, ingen av de som var her er kjæresteemner, men han ene er betatt av meg, det har han selv sagt - men jeg har sagt at han er voksen nok til å tåle mitt svar, jeg har ikke annet syn på han enn rent vennskapelig. Skal se på tv, holder på med både den gedigne oppvasken og har tatt opp middag til i dag. Blir alene hjemme, går ingen steder, han ene ordnet par flasker vin i dag, en innmari god chianti og en litt mindre god riesling (men ikke av de verste jeg har smakt). Er ikke i stand til å tenke på afire nå, selv om det streifer tankene. Er trist, men det går vel over det også. Og at venninnen min døde - overspeiler alt. Har IKKE lyst å gå i begravelsen hennes, det vil bli helt...jævlig. Afire sa at han blir med, men det er jo glemt nå, og etter par timer fra hans side. Men jeg har bedt en kamerat bli med for å være en stabilisator. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 3. februar 2013 Forfatter #674 Del Skrevet 3. februar 2013 Oppvasken er lenger enn en mil høy, men er snart i mål. Måtte ut med søpla og, fiskerester og vaske fiskesøl av gulvet (la bare en våt hånduk over i går kveld), Er deppa, men har mye å være glad og takknemlig for også. Vet ikke hva jeg gjør om 34 ringer meg i kveld, men tror ikke han ringer. Men vil ikke - og har ikke behov for en ung manns interesse akkurat nå. Skal mekke meg en joint og ta livet med ro. Lage en liten kyllingrett og lage litt te. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 4. februar 2013 Forfatter #675 Del Skrevet 4. februar 2013 La meg tidlig og har sovet nesten tolv timer. Ser ut av vinduet, det sner tett og vinterlig. Har lyst å bare være hjemme i dag, men vet ikke om jeg makter å være inne en hel dag, så går vel ut en tur litt senere. Besøker kanskje en venninne. Hvis jeg får idigheten over meg, må i alle fall på butikken og handle litt. Menn (dvs. tilfeldig sex /ons) gidder jeg ikke. Det tilhørte 20-årene. Trenger ro i tankerekkene akkurat nå og vil ikke oppnå det via en eller annen tilfeldig sex. Tvert imot, vil bare bli verre. Sex er ikke så viktig, kjenner meg selv - kan gå par år uten noen form for intimitet. Lager en type mental sperre /brannmur rundt meg selv. Mest for å beskytte meg, ikke fordi jeg har noe personlig i mot menn eller sex, generelt. Han ene som var innom en liten tur i går, går til polikllinisk behandlig pga at han var avhengig av pulver. Kona satte hardt mot hardt. Og det ser ut til å gå bra med han. Han prøver å unngå i størst mulig grad miljøer som kan trigge lysten til rus, og det i seg selv er ikke bare enkelt. Hører ikke mer fra Afire. Kommer til å unngå puber jeg vet han frekventerer, gidder ikke treffes offentlig når det virker som det er isfront. Får bare fortsette videre med de planene jeg har. Selv om alt virker litt vanskelig nå, kjenner ikke på noen drivkraft eller positiv energi. Får ta et steg ad gangen. Er drittlei det meste p.t. Men vet det hjelper komme seg ut døra, skal ringe ei venninne og høre om det passer stikke innom en tur litt senere. Og passer det ikke, kan jeg ringe noen andre. Hun sliter litt nå, har rotet seg bort i en eks - eksen sier forholdet til den nye samboeren hans kun er platonisk... de har barn sammen. Jeg har pratet med henne, og hun er klar på at hun ikke vil fortsette, men hun er i en sårbar fase og eksen er typen som vil ha i pose og sekk...drittsekk - men lite jeg kan gjøre hvis hun ikke selv begynner å tenke. ...Men hun sier hun har bestemt seg for å kutte han. Hvis ikke er jeg fristet til å råde henne til å kontakte hans samboer, men jeg er ikke så glad i å gi andre helt konkrete råd som kanskje blir feil og som kan ødelegge en barnefamilie. Ikke vet jeg nok heller, de har hatt sex en gang, sier hun - selv om de møtes "jevnlig". En gang kan alltid tilgis og parkeres i en skuff, det er verre med et langvarig forhold bak en annens rygg. Er fremdeles trett, mulig et snev av depressivitet som er på besøk. Ikke merkelig, brudd er ikke lett, mange tanker og masse grublerier. Er lei - har lyst å flytte til et sydligere land, men helst ikke alene. Og kommer ikke til å selge leiligheten. "Mange" har lyst til å gjøre det samme, men det er vel kanskje kun en dagdrøm vekk fra virkeligheten her og nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 9. februar 2013 Forfatter #676 Del Skrevet 9. februar 2013 Denne uka har vært fantastisk bra. Begynt å trene igjen, besøkt barna mine, besøkt min mor to ganger, gått turer - og i dag var jeg og Afire på skitur sammen i marka, med termos med kakao og te og matpakke og selvsagt - kvikklunsj. Skal ta en tur i morn også. Er hjemme en tur nå, men skal til Afire og lage wok etterpå. Jeg prøver virkelig å jobbe med meg selv og gjøre positive ting og vet fra tidligere at jeg blir glad og får energi av å gjøre det. Har planer til uka også, men tar ikke så store steg av gangen. Både psykologen og legen har rådet meg til å ikke gape over for mye før jeg har innført par nye vaner, som å begynne å trene igjen f.eks. Men jeg har lyst å slutte å røyke (sigaretter, hasj røyker jeg ikke så ofte), - men det vet jeg ikke vil passe helt nå. Er mye å tenke på, men jeg har hoppet før - er ikke typen som kryper inn i en ny ting /situasjon. Har også et prosjekt (freelancer) som jeg har lyst å fullføre. Det er nesten ferdig. Bare litt flisespikking igjen. Men konsulenten /makkeren min har rådet meg til å levere det som det er siden det har dratt ut og få dennes meninger og råd. Skal ta en dyne med til Afire. Han sa at jeg snik-innflytter hos han. Nei, sa jeg, du får dyna - den er din når jeg tar den med, jeg har for mange dyner og et par i boden som aldri blir brukt. (Han har to boder og sier det er rot og overfylt i alle, han har kanskje en ekstra dyne der - men er lei av å fryse eller stjele hans dyne i senga slik at han fryser) Må også gripe tak i par eiendomsaker, i alle fall den ene. Har ikke lyst å selge siden ... det vil jeg ikke skrive om - men det er nesten som å selge en gullgruve, det genererer penger å selge her og nå. Skal prate med barna mine og høre hva de mener. Det finnes muligheter som genererer flere penger over tid og alle vil samtidig kunne bruke eiendommene par uker på sommeren. Men da må noen investere om par, tre, fire års tid og per i dag har jeg ikke økonomi til det. Men de må få studere ferdig først, men skal lufte det for dem og høre hva de mener om mine planer for stedet (stedene). Det har vært en ufattelig tøff tid, men i det siste har jeg tatt en runde med meg selv og tenkt mye og vet at jeg kan få til det meste bare jeg setter i gang. Må fly ut døra snart, først ringe min mor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 9. februar 2013 #677 Del Skrevet 9. februar 2013 Fikk bare lyst til å sende deg en skikkelig godklem for kvelden Alvina. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 15. februar 2013 Forfatter #678 Del Skrevet 15. februar 2013 Takk Aldrisur. Alltid hyggelig når du sniker litt her inne. Er litt fyllesjuk. Ble litt vel mange øl i går kveld, var hos en kamerat og en venninne kom også dit. Ble sent, kameraten drakk ikke men vi to mimret om gamle dager og det var morsomt, og ringte min mor siden det ble sent og spurte om jeg kunne sove over hos henne og det var greit. Har tatt en kopp te og skal komme meg hjem etterhvert. Afire sendte en sms, at i dag er det hans tur. Hans tur til hva? Hevn eller sende sms kl to på natta? Han hører uansett ikke sms siden han har en lav lyd og tlf ligger på stuebordet når han sover. Skal han gjøre seg vanskelig, kostbar? Det gidder jeg bare ikke. Vi er ikke i barnehagen, ikke på det nivået - i alle fall er ikke jeg det. Men vi prates vel senere i dag. I alle fall skal jeg hjem, ta en dusj og ta livet mest mulig med ro. Skulle til lege i dag, men de ringte fra kontoret og legen er sykemeldt. Så fikk ny time. Vært hos Afire siden mandag for 1,5 uke siden. Onsdag sa han at han trengte par dager for seg selv. Det er greit, det følte jeg - jeg kan gå hjem (er hjemme hver dag, dusjer og osv), men har sovet over hos han og laget felles middag osv. Og jeg trenger også alenetid, og har satt meg inn i hans situasjon - mens jeg er fri til å gå hjem når jeg vil, og ikke motsatt - kan det bli for tett. Men i dag er det min tur, skrev han på sms. Hans tur til hva???? Jeg dro ut for å ordne litt å røyke på og det ble flere øl enn planlagt, men jeg skulle ikke hjem til han i går. Hans tur til å drikke øl? Til å sende sms midt på natta (kl 02). ??? Til hva? Hans tur til hva? Kaste grøt? Jeg har ikke vært frekk mot han, vi har ikke kranglet. Prøvde ringe han men han svarte ikke, var vel i dusjen eller er småsur. Så det på han i går, når han oppdaget at jeg var på vei til en kompis. Jeg sa at han kunne bli med om han ville, men det ville han ikke. Jeg spurte om han ville komme hjem til meg etterpå så kunne jeg lage en viltgryte, evt også ta par pils, men det ville han ikke. Umulig å forstå seg på menn....noen ganger. Men det ordner seg vel, håper jeg. Skal i begravelse til uka. Gleder meg ikke. Det er ufattelig trist. Mer vil jeg ikke skrive om det. Det er så mange som har dødd bare siden desember. Og de mest snille jeg kjenner. Glad jeg fikk sove over hos mamma så slapp jeg ta taxi hjem. Det ble sent. Sitter med en kopp te og skal ta hjemveien snart. Men forstår meg ikke på Afire. Hevnlysten? Hevn for hva? For at jeg er selvstendig og ordner mine greier selv - eller fordi jeg drakk noen øl i går? Utrolig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 15. februar 2013 Forfatter #679 Del Skrevet 15. februar 2013 Formen er litt i sirup, er tung i hodet. Ellers ok form. Men skal ta buss og trikk og rett hjem, dusj og dingle på nettet og kanskje en høneblund. Det som plager meg nå er Afires "holdning". Jeg forstår ingenting.... ingenting nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 15. februar 2013 Forfatter #680 Del Skrevet 15. februar 2013 Hvis han skal spille og lage drama av det i går, at jeg tok noen øl (han har forøvrig drukket mer enn meg de siste par ukene) - da vet jeg ikke veien videre. Jeg haaater drama. Det er bånn i bøtta og barnslig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå