Gå til innhold

LunsJ

Alvina

Anbefalte innlegg

Vet ikke hvor veien går videre. Prøver å glemme Afire. Ikke lett.

Han gir meg skylda for alt. I går kveld var jeg passe animert og han truet meg. Gikk og la meg i en fart og turte nesten ikke stå opp for å gå på toalettet før jeg hørte at han snorket på sofaen.

Gikk i dag tidlig, først hjem - var et stress, hadde en avtale med en kamerat og så taxi til timen hos legen og rett hjem igjen. Har sovet par timer, våknet tre i natt og ble liggende å gruble.

Vi pratet ikke sammen i dag tidlig. Han glemmer at han selv kan skravle hull i hodet på meg når han er animert. Truer jeg han da? Nei. Blir jeg lettere irritert? Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var godt å sove par timer nå. Kunne sovet et døgn tror jeg, men kan ikke snu døgnet helt. De siste ukene har søvn vært mangelvare. 3-5 timer per natt. Og gjett hvem som vekker meg da...

Selv om han har lovet at jeg kan sove til 12 (mens han ikke husker hva han har sagt kvelden før eller later som han har glemt det), vekker han meg straks jeg holder på å sovne den neste morgen (e). Han VEIT jævla godt at jeg er i manko på søvn.

Respektløst.

Han tror at jeg sovner bare jeg legger hodet på puta, som han gjør. Men jeg er ikke han og å prøve å forklare, virker fånyttes.

Men godt å sove nå. Skal ringe en kamerat og dra dit en tur.

Afire mente i dag tidlig at jeg måtte levere kameraet til han. Jeg sa at han kunne hente det selv.

Sa også at jeg faen ikke skal ødelegge det, det ligger trygt i et skap - og hvis du tror at jeg er som deg, den gangen du kastet mobilen min og den ble knust? Tror du jeg er like barnslig?

....på seg selv kjenner man kanskje andre?

Og hans drikkemønster holder heller ikke mål. Prøvde å forklare at det også er vanskelig for han når jeg må endre vaner - for det første kjenner han ikke den siden av meg. For det andre vil det føre til at kanskje han også må ta en liten titt på sine vaner /uvaner.

I mange parforhold forsøker partneren ubevisst å hindre den andre i å endre mønster, det er en kjensgjerning. Den andre føler på angst og frykt siden ens eget drikkemønster også blir satt fokus på, av en selv.

Jeg vet verken ut eller inn. Skal ut døra snart. Selv om jeg kunne tenkt meg å sove i ett år. Men jeg er ikke en som kan gå i dvale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt sent i går, og gikk en tid før jeg fikk sove når jeg kom hjem. Lagde nattmat, og måtte "lande litt".

Men var kjempekoselig å møte venner og venninner, var ikke på pub men tok par øl hos en kamerat.

Han er en av de som forsvarer meg ang. alle ryktene som har flydd i mange år. For alle ryktene er ikke sanne. Det kan han ikke vite, men vi har pratet sammen og jeg foretrekker å være ærlig. Noe er sant, men under halvparten, eller under fem prosent.

Han ringte nå, bare for å høre hvordan det går.

Det går vel rimelig ok, men han vet at jeg sliter for tiden, også i forhold til brudd med Afire. (de kjenner hverandre ikke)

Viste noen bilder fra ferien og fortalte historier fra turen og det vekket latter. Hjertelig latter. :)

Mulig jeg trør en tur bort til han senere i dag. Han er ikke kjæreste-emne for meg, vi har kjent hverandre i mange år og det er kun vennskap, i alle fall fra min side. Det har jeg fortalt han for par år siden når han viste romantisk interesse. Han har tatt det pent, og vet hvor jeg står.

Og å røre med menn nå, hvem enn det er - gidder jeg ikke. (Når det er rett etter et brudd blir jeg bare uvel ved tanken. Kanskje ikke uvel ved selve tanken, men vet hvordan det kjennes etterpå - sex - og våkne opp til et kuppelhue dagen derpå med tanker om at man er en drittsekk...

Har gjort det i et tidligere forhold så vet hvordan det påvirker psyken min.

Pratet alvor med ei venninne i går kveld. Hun hadde tatt pepper. Men løy så det rant av henne og benektet det. Men håper det jeg sa ikke prellet helt av. Kranglet ikke og moraliserte ikke, men sa at jeg blir bekymret om dette er noe hun driver med for ofte. Da ga hun meg en klem, to klemmer. Tre klemmer. Tror hun ble glad for at jeg var direkte.

Det nytter ikke lyge for meg i lengda. Og leke at jeg er dum og blind og at hun er verdensmester på det drittpulveret.

Var hekta på amf når jeg var nitten.

Klarte å kutte det ut pga en jobb jeg hadde i et annet sted i landet. Men takket nei til fast stilling og dro til Oslo igjen, fordi en venn som hadde startet et firma spurte om jeg kunne dra til Oslo og finne en leilighet til han. Tenkte; du vet faen ikke hva du spør om.

Jeg var livredd for å sprekke på pepper igjen.

Men det sa jeg ikke og det gikk bra. Bodde hos noen venninner og sammen med ei fastet vi noen dager. Renset kroppen, men sprakk på gatekjøkkenmat. Det vil si, snop kjøpt på nærmeste bensinstasjon.

Etter tre dager var det som en rus, ble veldig i godt humør, og i alle fall jeg la merke til alle detaljer - hvor enn jeg gikk eller der jeg var.

Vi drakk ikke kun vann, men økologiske grønnsaksdrikker, tomatjuice, rødbetersaft osv. Økologisk grønnsaksbuljong. Og te uten coffein og kun en ts honning. Vi drakk ikke men spiste drikkene med skje. Det hjalp fordi da følte vi at vi hadde spist, på en måte.

Vi forberedte kroppen ved å spise omtrent det man kaller sonde-kost i par dager, men vi sprakk. Hun klarte kaste opp dritten vi hadde kjøpt på bensinstasjonen, det gjorde ikke jeg - men det gikk bra. Vi var unge og hadde helse. Og dagen etter skulle vi på en rockekonsert - og å ta par pils under en faste er ikke noe særlig smart.

Afire sendte meg sms i går kveld - ang kameraet hans som ligger her hos meg. Jeg skrev tilbake at jeg ikke er hjemme- og at jeg ikke drar hans kamera med meg ut på "byen". Ba han slappe av. Han får det jo tilbake, og han kan komme og hente det hvis det haster.

Skrev at jeg er hjemme om par timer, da var kl 19. Men da skrev han at da sover han. Det haglet inn meldinger fra han en stund, at vi har det godt sammen bare jeg ikke drikker. (hva faen da med hans nesevise holdning og hans inntak av alkohol?)

Vel. Vet ikke helt - men - vil ikke tenke mer på det.

Skal i dusjen, vaske håret og så får jeg se om jeg gidder dra på besøk til en kamerat (han kaller alle oss venninner for jentene sine)

Men tror ikke jeg gidder dra dit, det krever trikk, buss og røyker jeg der, er det fare for å falle i søvn. Eller må ta taxi, og så god er ikke økonomien min p.t.

Jeg sa at han kan komme hit i stedet, men han vet at Afire kanskje dukker opp pga det canon-apparatet, så han vil ikke komme på besøk i dag. Sjalusidrama er ikke ønsket, og jeg vil også få nerver, bare ved tanken. Så mye styr har jeg ikke lyst på i dag.

Skal ut etterpå og kjøpe en sixpack - lavkarbo - og hjem igjen, ta meg en røyk og legge beina på bordet og lytte til litt musikk. Eller se på tv om det er noe som fenger.

Sovnet ikke før over tre i natt, merker jeg har behov for å sove mer, men kan heller legge meg tidlig i kveld. Det er en dag i morgen og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med en dusj. Må ut døra og kjøpe par øl og knekkebrød og grønnsaker.

Noen ganger BURDE man ha en mann som kunne avlastet litt. Men klarer det selv, er bare så trett. Frisk luft pleier å hjelpe. Kanskje ta en øl på en pub som ligger klint inntil matbutikken.

Når jeg var i dusjen husket jeg at et søskenbarn har ringt meg i dag tidlig ca 8. Tlf var på lydløs. Må vel ringe han, mulig det har skjedd noe, faren hans er ikke frisk... Eller så har han drukket til langt på morgenen og bare ville prate... han er i fast jobb og har full kontroll på alk. En av kameratene hans liker meg (har ikke sett kameraten på fire, fem år), men har ikke lyst på en flørt akkurat i disse dager. OG, jeg har aldri hatt sex med kameraten.

Og akkurat nå er det ingen som kan sjarmere meg i senk.

Knekkebrød, telys, egg, øl, en ostebit, smør.

Det er min handleliste i dag.

Hadde vært virkelig bra om Afire hadde kjøpt det til meg, mot at jeg gir han kameraet som jeg har "kidnappet" (selvfølgelig betaler jeg for mat og øl)

Ønskedrøm, men jeg kan ikke spørre om noe så dumt. Og jeg har ikke stjelt hans kamera, jeg lånte det for å laste inn bildene fra ferien inn på pcen, og sist han var her og gikk - lå det på spisebordet og han glemte ta det med seg.

Men har behov for å være alene i dag, tror jeg.

Samme hvem som spør.

Dette livet kjennes ensomt i blant, men vi er mange som sliter. Jeg er heldig som har venner og venninner jeg kan prate med. Det er noen dager jeg ikke hører et pip fra noen, men slik er det vel for alle.

Ser at jeg ikke rekker vinmonopolet, må føne håret da og det gidder jeg ikke.

Afire vil nekte å komme med øl og mat. Han vil føle seg tråkket på om jeg spør om det.

Men jeg er en selvstendig kvinne og et fritt menneske og klarer å gå ut om par timer. Det har jeg også faktisk godt av.

Er bare så trett. Fikk par valium av en kamerat i går, og en ga jeg bort til en annen kamerat som også sliter med søvn p.t. Vennetjenester er aldri forgjeves. Neste gang jeg står i beit for noe, kan jeg spørre, om ikke av de samme personene, men karmaloven er visst på den måten. Jeg forventer ikke noe av andre. Det er lov å si nei om det ikke passer.

En venn som døde for ikke så lenge siden fikk alltid valium av meg når jeg hadde. Han spurte alltid hva det koster, men jeg sa slapp av - jeg er ikke i den bransjen, du kan spandere en øl på meg på puben en dag istedet hvis jeg har lite penger.

Men nå bør jeg ringe søskenbarnet mitt. Hvis han ikke sover nå da. Han jobber skift (sykepleier), så han har ingen døgnrytme som en som jobber 9-16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må også ringe bærta som hadde tatt pepper i går, men venter noen timer. Nedtur på amf er faen ikke noe å trakte etter og ikke noe jeg unner noen. Tipper hun er litt uggen i dag.

Og jeg blir bekymret, og litt - en tanke forbannet. Men det hjelper ikke med kritikk. Ruser man seg, har man gjerne en sterk indre kritiker selv.

Endret av Alvina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte søskenbarnet mitt og han ville bare prate litt. Han har tidligere sagt at jeg må ikke ringe på søndagskveld eller mandager... for da svarer han aldri på tlf. Og derfor ringte han meg i dag tidlig, for å konkretisere...med ironi.

Han fikk meg til å le. Fortalte at jeg har meldt meg inn på et treningsenter (igjen), og han sa at han har en bok her som jeg kan få låne....hahaha, den boka er det jo jeg som har skrevet og fikk antatt. I forrige årtusen en gang.

Det gikk bra med faren hans.

Han kalte meg for that spanish women. Lol.

Jeg er glad i han og han er også en av min eks beste kamerater (han jeg var sammen med i 11 år)

Nå føler jeg på en stor takknemlighet.

Føler meg ofte ensom, men vet jeg har venner. Men nå skal jeg slappe av hjemme, sett bort fra at jeg må en liten tur på Meny.

Prøver ikke tenke på Afire, for vet ikke. Vet at vi kanskje trenger litt distanse fra hverandre. Han må også få rom til å tenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han (søskenbarnet) kommenterte;

Hvordan går det an å ha dobbelsidig lungebetennelse?

Ang når jeg fortalte at en venninne er død og at...

Men han får meg alltid til å le. Jeg sa at ... det vet jeg sannelig ikke.... men mulig jeg ordla meg feil (igjen) siden jeg ikke er så dreven på engelsk ang sykdommer - som mannen hennes brukte som språkform når jeg fikk beskjeden)

Det er noe jeg ikke vil tenke på. Begravelsen blir tøff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er trist og .. at hun døde, men .... gruer meg til begravelsen. Har lyst å dytte i meg en bøtte med tabletter den dagen. Men gjør ikke det, tårer er legalt.

Vil alltid savne henne, forstår egentlig ikke at hun er død. Å gå innom f.boka nå ... er slik at jeg bare stenger vinduet med engang. Hun er der ikke mer. Og ... resten vil jeg ikke tenke på.

Traff en eks i går, han som er alkoholiker de lux, på et konditori - så han satt der med kamerater og ga han de 400 kronene jeg hadde lånt av han for noen uker siden. Han har millioner i banken og i aksjer, men hva så - prinsippet er det samme. Han vil ha meg tilbake, men jeg vil ikke. En kamerat kjørte oss - ikke hjem til han - det vil si - han dro hjem, men jeg skulle til samme bydel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger forstår jeg ikke noe.

Jeg savner henne, hun dømte ingen. Gråter nå, men det ene overskygger det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal hoppe på hesten igjen. Ikke bokstavelig, men har aldri hatt sansen for å gi opp.

Deler mye svensk-topper her nå, men ... har bodd i Sverige også da jeg var ung.

Har mest lyst å dytte en valium i munnen og sove.

Men vet jeg våkner. Litt kuldegrader som peker nese til meg, det er supert. Men har lyst å reise til et varmere land, og skal det, men må legge opp litt penger først.

Her kommer en artist som alle har sett på "barnetv" på nrk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner Afire. Men ... livet er ikke alltid det man håper på. Og savnet vil kanskje gå over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke lyst å gå ut døra. Har sendt en sms til en kamerat og et ærlig spørsmål bare, om han har tid og anledning til å komme hjem til meg med en pakke knekkebrød og en sixpack.

Han tar det ikke personlig, vi er kun venner, og han har dame. Får vel et ja eller nei svar, han pleier å være veldig ærlig.

Og smiler ofte når han ser meg. Men han vet jeg er sammen med Afire, og han har også en sjalu dame. Og drama er ikke hans stil.

Det er lov å spørre, svarer han ikke er vel dama hjemme hos han, men han vil ikke at det skal oppstå rykter. Av hensyn til våre kjærester som sliter med litt sånn sjalusi. Vet ikke om Afire sliter i det hele tatt, men tar ikke sjansen. Og pleier vi for mye omgang, vil rykter oppstå.

Må vel gå i butikken selv.

Er litt selskapsyk, skal ringe en homse, en god venn og spørre om han kommer hit en tur og slår av par timer i godt selskap.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal pudre nesa og gå innom butikken og ta en øl på en pub der jeg vet det sitter folk jeg kjenner (ikke kjenner, men som jeg har pratet med før og som er ok)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat kommer kanskje innom etterpå, med lutefisk som han skal lage her. Spurte meg om jeg har folie og langpanne. Klart jeg har det.

Han ringte, men først skulle han innom en kamerat som har kreft. Jeg sa at jeg først må på butikken og at jeg er nervete, fyllesjuk.

Er ikke redd for å fortelle de jeg kjenner hvordan jeg har det. Men tigget han ikke om mat. Han har "hjemmelaget" lutefisk av ypperste kvalitet.

Da må jeg føye til mandelpotet på lista, i tilfelle men har poteter i kjøleskapet, men må sjekke at de ikke har blitt bløte og at de kan brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel også føye til bacon og grønnertestuing kanskje, selv om han sikkert tar det med... Har erter men for sent å legge de i bløt nå.

Vet han kommer. Men han må respektere at jeg ikke vil ha sex, rett etter alt som har skjedd.

Men han respekterer damer, han er en eks av en felles venninne. Det er noen år siden og hun vil ikke reagere om det hadde skjedd noe, men jeg bare ikke interessert i han på den måten.

Er han heldig kan han bruke dildoen på meg. Men usj, nå skriver jeg bare tull her.

Det er litt dumt at han er interessert i meg, men jeg har sagt i fra - vennskap. Går aldri rundt grøten og har sett for noen år siden at vi ikke vil passe sammen som kjærester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...