Gå til innhold

LunsJ

Alvina

Anbefalte innlegg

Det er så rart, så merkelig, så rart...den aller siste meldingen... og at min hardføre innbarket hippievenn fra gamle dager fikk tårer i øynene når jeg fortalte han det (jeg forteller han alt, og det gjør også alle hans andre venninner) Det er han jeg må be holde kjeft når han vil fortelle ... gjerne de samme historiene som før, det er tillatt men ikke når man selv er i sjokk, og vi er venner, så det går bra.

Første gang jeg møtte afire etter mange år... ble afire med meg hjem hit til meg og jeg skulle røge en lille, og hadde noen øl, men vi skulle bare røyke, hadde ikke møtt hverandre på... en del år.

Det er en annen historie og han har ledd i ettertid av mitt temperament og mine fadeser. Han ringte jo etter jobb, men mens han var på jobb tok jeg akupuntur og sendte sms til han; nå har jeg fått nåler og satt meg godt ned i en god ørelappstol med teppe over meg og hører på sånn healingmusikk.

Da sendte han denne, at jeg måtte høre på denne mens jeg tok nåler: (og jeg vet ikke, men det er så rart, hvorfor skulle han sende denne, samme dag som...han døde.

http://www.youtube.com/watch?v=n6XHrko28r0&feature=share

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var ikke fans av smokie, men hørte på mye bra musikk. Og kjeglet ofte om hva vi skulle høre på, ble enige om at vi skulle få bestemme hver annen låt, men ofte ga jeg opp og lot det være opp til han. Men sa i fra hvis jeg ble lei av en låt, jeg vil ikke tenke.

Jeg skal ut døra.

http://www.youtube.com/watch?v=vCEyqhaMMww

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ba han gå til legen. Men han ville ikke. Født mann, av den mest sta varianten.

Men nå ... betyr det jo ingenting. Jeg skal komme meg ut av døra, det er vanskelig fordi jeg har røkt en joint og har bare lyst å være her, altså hjemme hos meg selv.

Har trålet gjennom mail og meldinger, og ser at jeg hele tiden har sagt at ... det betyr ingenting, ingen er feilfrie.

Det jeg skriver betyr vel ingenting for andre, men jeg vet hva det innebærte.

Ofte satte han på denne til meg, også i sommer når vi satt ute på hans veranda og han serverte mat, øl, vin og satte på lys...Jeg himlet med øynene og sa, hva er det du innbiller deg, tror du vi skal ha sex bare fordi du har laget en romantisk setting?

Men det ble en bra kveld, og han ... jeg savner han, jeg tror ikke det er sant, vet jeg må reise bort noen uker

Endret av Alvina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livets merkelige tilfeldigheter, les boka av Milan Cundera, tilfeldighetens ...ett eller annet.

Tilfeldighetenes utmerkede mester...

Jeg tror ikke på tilfeldigheter, har aldri hatt en mann jeg ikke har hatt felles venner med fra før.

Men det er meg.

Tilfeldighetenes uholdbare letthet, Milan Cundera.

Les også Parfymen, husker ikke i farta hvem som skrev den. En tjekker, tror jeg.

Men den er grusom... parfymen, er kvalm i visse ... sekvenser, men jeg anbefaler den dog.

Jeg har piller, mot allergi, hundre paracet (får det pga muskelsmerter), og en rekke som vil ta knekken på meg hvis jeg velger å ta dem, men jeg vil ikke.

Jeg vil være glad, jeg er født til å være ... litt glad.

Nå skal jeg ut, det var dumt at jeg røga men da rakk jeg ikke polet. Da blir det bare par øl etterpå. Og har jobb til uka. Men tror likevel jeg skal slå tlf på lydløs nå og sove en time eller to. Er i underskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bare hjemme, gidder ikke gå ut, selv om det er ok å ha et par pils på lager, har litt vodka, men det er bare ...tja, har laget meg en joint og lager lettvint mat. Tenkte å spise usunt.

Jeg fryser og har satt opp varmen, men det er en innvendig kulde og nå vil jeg ikke gå ut, for jeg vil ikke risikere å bli forkjøla. Og jeg frøs i natt, jeg fikk ikke sove, og er på tampen til å brygge på noe så holder meg unna alkohol nå, håper det hjelper og det hjelper i alle fall på en annen måte å la være..mandagen blir ikke en riktig blåmandag da.

Setter på en kopp te og blir hjemme og depper videre over livet. Men skal lese og legge meg tidlig, har sovet sju timer de siste to nettene, kanskje derfor jeg fryser selv om det er varmt her. ... eller kanskje jeg fryser av andre grunner, bøø, den grå skyggen i menneskefigur som fulgte etter meg når jeg gikk i går, men har pratet med en venninne og hun kan ikke sanse noe.

Jeg sa, jeg vet, men det er ingen jeg kjenner. Kanskje sa en kamerat, det er vardøger, nei da sa jeg, det var ikke...

Og det var ingenting. Det var en som var redd, som kanskje er her for alt jeg vet, mulig derfor jeg fryser selv om jeg har fyrt i ovnen, men... mulig. Men, det gjør ingenting, da har jeg en leieboer, og så lenge han eller hun ikke plager meg eller mine gjester eller noen jeg er glad i, er det helt ok.

Det er bedre å ha et humlebol i boden enn et vepsebol, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hører på musikk, drikker te og røyker joint. Har det bra. Ha det gøy på landet dere alle bønder som leser her inne på dagboka i smug. Jeg smyger meg i alle fall aldri rundt... og nå driter jeg i alkohol. Jeg må ikke ha øl for å røyke. Jeg må ikke ha røyk, jo...nikotin enda litt lenger, men kanskje det er bedre å slutte å røyke nikotin og starte i den enden? For er man abstinens på f.eks nikotin og i tillegg fyllesjuk og eller osv, vil det tilsi at nikotinsuget drar med seg den andre...

Dette er det jo forsket på, ikke noe nytt. http://www.youtube.com/watch?v=7YzW1nMB9fk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag for to uker fikk jeg servert hovedretten, laks - egentlig var jeg ikke sulten, men spurte om det var mer laks osv på kjøkkenet. Afire begynte å le og smile til meg og sa at jeg er bortskjemt. Ja, sa jeg, det er faktisk ganske enkelt å skjemme meg bort. Og møtte smilet hans.

Og det er vel lett å skjemme meg bort, det er jo bare å bli en stallhjelp f.eks.

http://www.youtube.com/watch?v=LfGx1Eo1nSY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi elsket hverandre men var begge redde, vi hadde bagasje. Og begge feilet, men vi prøvde på ny og på ny, og vi tilga hverandre.

Det er jeg takknemlig for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte måtte han ha visst at han skulle dø, men han visste det ikke og jeg sørger, nå ser jeg bare sammentreff som self er selvfølgeligheter...

Jeg vil ha en forklaring. Jeg vil ikke at det skal være sant. Jeg vil være sinna, og nå begynner jeg å bli sinna på afire også, det merker jeg, og jeg vet hvilken faser det er i sorg. ...Jeg er sint fordi han nektet å gå til lege, sta... Men jeg er like sta så skal ikke si så mye...http://www.youtube.com/watch?v=FfZxgiZ_P7I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt har jeg sovet, og bare våknet to ganger. Drømte om Afire, at vi var hos han, laget mat... Fant en treningsbukse han lånte av meg en dag vi var i skogen som jeg ikke har vasket og la meg med buksa i armene...

Tatt en dusj og sitter med en kopp te. Var egentlig veldig bra at jeg ikke kjøpte inn drikkevarer i går og formen er ikke verst. Og jeg må endre litt (u)vaner.

Om en time kommer en venninne og kanskje vi tar en øl på en pub, får se om det frister. Senere skal jeg på en middag (ikke party).

For to uker siden var jeg hos Afire, vi spiste frokost, jeg tok et bad, vi laget te, pakket til turen i marka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av logiske grunner bør denne dagboka stenges?

Nei.

Men av moralske?

Nei.

Etiske.

Ja, pga det etiske.

Jeg leter etter ord, og vil ikke skrive mer her inne. Det er umulig.

Omg, I thinked, thats happening that a english "shit" falling in my ears.

Skulle gjerne dele en greie med dere damer, skal forsøke å finne den før jeg kanskje stenger dagboka her. Det blir litt ... for mye greier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Før jeg evt avslutter denne dagboka på kg som jeg kalte LunsJ, pga at det var en ... frihet å skrive og dikte og ikke si noe i det hele tatt...

Jeg kommer ikke til å skrive mer her inne, og med det samme kommer jeg til å si at... vær varsom plakaten, hold nesa di tett inntil deg sjæl.

Begravelser, vil jeg og giddet jeg. Nei. Jeg satte meg i skogen og tenkte, du finner meg bak fjellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles som om ingen forstår meg, sett bort fra par venninner, den ene kommer i begravelsen og har ikke ... glem det, men hun kommer i bil.

Og sa hun skal ta meg i jakke ermet fordi hun har følt på seg at jeg begynner å rygge unna. ...og det følte hun rett

Hun må støtte meg ---- jeg går i marka og setter meg like gjerne ned og eier ingen ære.

http://www.youtube.com/watch?v=4z88U915uq8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Afire hadde en drøm. Han tok etterhvert også meg med i drømmen, det vil si seriøse planer.

Åpne en cafe med losji.

Jeg kan ikke forstå at det skjedde så brått at han døde, men det kan ingen. Ingen.

Jeg vil være alene, blir sliten av for mye prat og preik nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å være alene, den tomheten som rir meg nå ... men også mye glede, jeg er ikke født bak en busk og om jeg var det, ville jeg lært å spinne osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...