Alvina Skrevet 22. mai 2013 Forfatter #1021 Del Skrevet 22. mai 2013 Jeg tror jeg takker ja takk til tilbudet, kjære kusine, bare kom og ... det var jeg som hadde en welchponni og som var ekspert, men å kjøre hester... vet ikke. Men jeg kan jo sitte på selv om det går raskt nå. Fikk sms fra han på 29, han forsto ikke at han satte meg i en gapestokk. Afire? Har prøvd å ringe. Han svarer ikke og skal flytte til et annet land. Javel. Skal slutte å skrive om alt her, alt skriver jeg ikke om. Det er mye jeg unnlater, men... Om jeg svarer 29 nå? Hvorfor skal jeg det? Han TVANG seg på meg. Det er kvalmt. Jeg skal bare spise nå når maten er ferdig og sove ... men skal drømme om å stelle med store gamper, har gjort det før, og er ikke redd hester. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 23. mai 2013 Forfatter #1022 Del Skrevet 23. mai 2013 Sovet urolig. Våknet i natt og lå våken noen timer. Drømte merkelig, f.eks at når en bokserie på tre bøker blir gitt ut er det vanlig å sette ned prisen på bind to. Årsaken i drømmen var at forlaget/bokhandelen vil tjene på dette når siste bok 3 har normal pris selv om bind en ikke blir solgt... Unntaket var A.B. Ragdes trebinds serie. Det er slutt med meg og Afire. Men måten han gjorde det på... en sms! Sammen i over ett år og thats it. Ble rasende, han er voksen (i alder) og kan ikke si det - men feiger ut på en melding. Selvsagt har vi pratet om at det kanskje er best vi går fra hverandre, men for bare noen dager siden var vi "romantiske" igjen, både i ord og fysisk. Møtte han tilfeldigvis i går og han behandlet meg som luft. Morsom skrue. Rent morsomt er det ikke, han behandlet meg ikke som luft, men mer i retning iskald. Jeg tok trikken hjem og fikk en telefon fra en kusine som inviterte meg på besøk i juni. Vi pratet sammen i ti minutter og når jeg skulle gå av trikken satt Afire rett bak meg og hørte hele /halve samtalen. Jeg ringte henne når jeg kom hjem, og skal dra dit. Hun driver innen hestesport, profesjonelt og jeg kan "bli så lenge jeg vil", men jeg blir ikke riktig så lenge, en uke kanskje. I høst møttes vi for første gang på over 25 år og fant tonen med det samme. Det var lett å prate med henne og vi hadde mye å prate om, alle årene som har gått, og om hester...og menn. Hun er lykkelig gift, men har ikke alltid vært det. Jeg satser på å dra dit. Ikke pga hester eller menn men for å holde kontakten og møte deler av hennes familie som også er i slekt med meg. Når hun besøkte meg i høst hadde jeg ikke lyst å møte henne, det var etter nattbadet mitt og jeg var gul og blå og så ut som jeg hadde løpt rett på et piggtrådgjerde. Hun tok det humoristisk og sa at hun gjerne ville tatt bilde av meg, men... Jeg sa at hun kan ta et bilde i profil. Hun valgte å ikke ta bilder. I dag skal jeg ikke bare være hjemme, jeg skal ut. Husarbeid er ikke tilegnet denne dagen. Det jeg trenger er å møte mennesker, ikke en støvsuger og en vaskebøtte. 29 sendte melding i går, jeg svarte selvfølgelig ikke. Det løpet kjørte han selv. Men en ung elsker hadde ikke vært å forakte, siden det ikke ville blitt mer enn vennskap og sex og ingen tvil om en felles fremtid. Men trenger ingen mann nå. Har nok med å fordøye alt som har skjedd. Skal ta alt gradvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 29. mai 2013 Forfatter #1023 Del Skrevet 29. mai 2013 Enden er nådd. Den ble litt katastrofal, men endelig i alle fall. Afire har virket mer og mer merkelig ang når han røyker, paranoide trekk. Men sist helg gjemte han mobiltelefonen sin og nærmest satt på den. Jeg leste en sms. Et nummer som ikke var lagret. Greit. Eller ugreit, jeg gjorde det fordi han tekstet mye til å være mann (han), og tok med seg mobilen til og med på badet. Et nummer han ikke har lagret. I kveld kom han hjem til meg, og ble forsinket, jeg ble litt sånn - det går an å gi beskjed om man er 20 min for sent og ikke har rukket trikken. Ringte han, men da var det opptatt, ringte tre ganger siden det var tvil om jeg egentlig ville sette i gang med varm mat (matlaging) om han ikke kom. Så kom han da, det var opptatt hver gang jeg ringte. Når han kom tikket det inn en sms, og jeg spurte hvem det var, i forbifarten... han kom bort til meg og lot meg lese meldingen: Deilig å høre stemmen din, savner deg. Jeg klikket, men først spurte jeg hvem det var, om det var på den måten at han var engasjert i en annen dame. Han sa at han ikke ville si hvem det var. Jeg kjente igjen telefonnummeret, dvs de siste fem sifrene, hadde ikke memorert nummeret i farta. For hvorfor skulle jeg det, jeg regnet med at han var ærlig. Jeg klikket og kastet mobilen, skoene, jakka hans osv ut i hekken i hagen, som egentlig er et villniss. Det har regnet og jeg unnskyldte meg og sa at jeg kunne gå ut og hente tingene hans. Selvsagt - sjekket jeg telefonnummeret før jeg kom inn igjen - fra en dame som skriver deilig å høre stemmen din, osv. Og det er et hemmelig nummer. Men han påstod sist fredag at han har knullet med en gift dame. ( synes det er kvalmt) Men hvilke gifte damer opererer med hemmlige tlf.numre? Give me a break. Jeg sa også at de som opererer med hem. tlf. nr. er enten prostituerte (ikke de som står for det de gjør) Eller andre grunner som jeg ikke forstår. Jeg ringte henne, hun het Tine eller Tina. Hun visste ikke om meg. Den er grei. Det kan skje. Men Afire har visst om oss begge. Jeg spurte han hvorfor han ikke kunne bare sagt at han hadde falt for en annen dame (jeg aner ikke hvem hun er eller hvor hun bor, men hun var i Oslo sist lørdag, leste det siden jeg snek på Afires siste sms og de hadde avtale lørdagkveld, og søndag kom Afire hit hjem til meg) Hvor kvalmt kan det bli? Lørdag dyttet Afire til meg, og jeg slo meg kraftig og smalt hodet i en kant. Har svak hjernerystelse. Kastet opp når jeg kom hjem og sloknet i noen timer. Han ringte meg litt over halv ti lørdag kveld, var bekymret (for meg), jeg mistenker at han er mest bekymret for at han kan bli anmeldt eller siktet for uaktsom vold... Det har jeg lagt merke til med han. Han er vennligheten selv - når han har gjort noe voldsomt (vold), for å unngå anmeldelse. Mistenker også, at han har fortalt andre at jeg skriver her. Derfor skriver jeg om dette nå. Jeg er ikke rasende, men litt. Har ikke lyst å ta i han engang. Han kan ha hatt en grunn til å gjøre meg sjalu, men hallo, en som heter Tine eller Tina som sender slike sms til han og som han har holdt skjult for meg... Jeg er ikke sinna på henne. Men den feige Afire. For hva ER ÆRLIGHET, ER DET Å STIKKE ANDRE, samtidig som man bruker andre som ikke vet om det? Joda, jeg ble utsatt for noe for noen uker siden, men derfra til å knulle andre. Tror den fyren trenger hjelp. Ikke fra meg. Jeg har gått videre nå. Det er begravelse i morn, en venn, men jeg vil ikke dit. Han var ikke så nær. Skal tenne lys. Hva går det av Afire, jeg mener, hva skjer i hans hode? Hvorfor ikke bare si at han knuller og kanskje har fattet interesse for en annen? DET kaller jeg ærlighet, ikke kun å sakte gni det inn på en måte jeg vil kalle - psykopatisk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 29. mai 2013 Forfatter #1024 Del Skrevet 29. mai 2013 Fan ta han. Jeg gidder ikke mer. Dette er den mest ekle og perverse måten å gi info til en man påstår man er glad i til. Jeg tror ikke han er helt "god". Tror jeg må finne meg en mann som kan gi meg litt trøst i noen uker nå. (en som er singel, gifte eller opptatt menn gidder jeg ikke) Grunnen til at jeg vil gjøre det er fordi jeg drømte at jeg ville være i stand til å satse på et kort natt til mandag, med all skeptisme i bånn. Vet ikke hva jeg gjør. Har lyst å reise, men det skjer ikke i dag eller i morn. Og nå............... Ringte han, for han ville kjøle det litt ned, som han sa. Hallo. Jeg la bare på. Skal slå av lyd på tlf og gå og legge meg, og satse på å våkne med alle sansene åpne. (Jeg følte at det var noe, vanligvis sniker jeg ikke på andres tlf, og gjorde det heller ikke natt til i dag når vi lå i samme seng og jeg stod litt opp for å drikke litt vann og ta en sigarett) Kjøle det ned? Eh. To ting, han er redd for rykter. Han er redd jeg skal anmelde han for dyttet (er litt skadet, og satt to uker tilbake pga det, vurderer å anmelde, politiet var inne i bildet pga vold for noen mnd siden og jeg tror ikke jeg er den første) Men gidder ikke anmelde, saken vil bli henlagt pga bevisets stilling. Og jeg gidder ikke bry meg om den neste han dænger. Må innrømme at jeg la han i bakken når det eksploderte i sted, det begynte på en annen måte, han ringte og sa; har du noe å røge på Eller har du IKKe. Jeg sa hva faen, tror du jeg farer med tull for faen. Han sa, da må du lage den nå. Jeg er der om fem minutter. (grunn til å reagere i seg selv, derfor jeg ringte, men han skravlet i 17 minutter med denne Tina) Det vet jeg jo, jeg sørget for å bli alene med hans tlf i 4 minutter. Jeg forstår ikke mennesker som er falske. Men heldigvis er det mange som er ekte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 29. mai 2013 Forfatter #1025 Del Skrevet 29. mai 2013 Skal legge meg, lese. Jeg driter i svik når svinet ikke kan stå for det. Men man kan kalle alt hva man vil. Skal i alle fall i senga nå, men først spise et ostesmørbrød. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 30. mai 2013 Forfatter #1026 Del Skrevet 30. mai 2013 Afire er den mest kvalme jeg noen gang har møtt. Ser for meg han i filmen Mumien som er så feig og selvrettferdig og egoistisk og slu at han til slutt graver sin egen grav. Den tanken har falt meg tidligere, men bare som en vag sammenligning. Å ikke kunne fortelle at han kjører dobbelt løp er ubegripelig. Fikk sms fra denne Tine eller tina i går kveld der hun skrev at hun ikke er en konkurrent i alle fall, bare en venn. Javel, jeg har ikke sagt at jeg er sinna på henne. Men vet at han møtte henne sist lørdag kl 22. Så det av meldingen jeg leste når Afire nærmest satt på telefonen sin. Dagen etter kom han til meg og rett i min seng. Denne uka har han hjulpet meg å handle siden jeg falt og slo meg hjemme hos han, invitert meg på middag - men når han har røykt er han paranoid, viser i alle fall store trekk på det. Husker ikke hva han sa og endrer mening neste minutt. Det er så mange tegn. En tanke falt meg, burde jeg sende sms til Tine og fortelle at han kan være voldsom og slå og true og viser paranoide trekk. Vet ikke, kan hende jeg gjør det selv om de kun er "venner" iflg henne. Vi har jo også vært venner i perioder iflg. Afire, likevel har han slått. En gang med enden på en paraply som nesten traff øyet. En annen gang ... jeg vil ikke huske alt. Skal ringe en venninne når det er anstendig å ringe, nå er det litt for tidlig. Afire ringte i går kveld etter at han var gått hjem. Da ville han roe ned situasjonen. Like etter at jeg la på røret fikk jeg en sms: Dra til h. Giddet ikke svare. Når jeg eksploderte og kastet sko, klær og tlf hans ut i villnisset planla jeg ikke å gjøre det fordi jeg ville hente tingene igjen og dermed få tilgang til hans mobil og hennes nummer. Men det var en smart ting å gjøre siden det regnet og var vått og man må gå par hundre meter for å komme til "hagen" min. Jeg ringte henne fra min mobil på vei tilbake, men hun svarte ikke. Da ringte jeg fra Afires mobil og sa bare hvem jeg var og at "Afire sover" - han sov jo ikke - men ventet på tingene sine. Jeg tok ikke klærne, sko og mobilen hans inn her, for var redd han skulle klikke - men la de i oppgangen slik at han kunne gå og finne de selv. Jeg ringte han og spurte om han fant sakene sine, det hadde han, og han stod utenfor døra mi og hadde ikke gått. Jeg slapp han inn, og vi pratet litt - dvs jeg sa at han kunne SAGT at han møter en annen jevnlig, istedet for å vise meg meldingen: Deilig å høre stemmen din (osv). Han mente han bare var ærlig. Jeg sa han var psyk og ba han gå. ...Dette høres ut som noe jeg har diktet opp - men dette har jeg ikke funnet på, noen røverhistorier har jeg diktet litt på her inne på dagboka, men faen ikke dette. Ikke i min villeste fantasi kunne jeg forutsett å få lov til å lese hvor deilig han er ... på mobilen hans. Jeg spurte bare hvem det var, og han kom bort med telefonen og ba meg lese selv. Og jeg kjente igjen tlf.nummeret fra sist helg. Det hele virker absurd. Og det er jo faktisk det. Vurderte å slette dagboka og nicket mitt i dag tidlig, men har ikke bestemt meg. Han påstod for noen dager siden (og da var han edru) at han aldri har lest her. Neivel? For han spurte ikke bare hvorfor jeg kaller han Afire, og Silikon-Vally visste han også at jeg omtaler en dame som her inne. Men også andre ting. Denne dagboka kan ha drevet han til vanvidd. Men han påstår jo at han ikke har lest her. Og slik vrir han på ting vi har snakket om tidligere. Og jeg er (nesten) sikker på at han i bedugget tilstand har fortalt en kamerat om denne Lunsj-dagboka, i og med at en felles venninne hintet litt - jeg lot selvsagt som ingenting. (pokerfjes dvs - ikke et kaldt blikk, men uten å røpe noe) Jeg burde ikke lagt han i bakken MEN vet at når jeg får overtaket og i tillegg er rasende og bruker overraskelsesmomentet, da skal det mye til for at en mann klarer å takle meg uten å måtte drepe meg. Jeg tok politigrep på han... han kunne sikkert gjort motstand og det gjorde han. Hadde jeg hatt våpen ville jeg kanskje skutt han der og da. Ikke fordi han har møtt en annen, men måten han kunngjorde det på ville gitt meg "god" grunn. Han fikk overtaket, men det skjedde ikke mer - og alle klærne - sko - mobilen osv lå jo ute i bakhagen. Føler at han voldtok hodet mitt. Noe så respektløst har jeg aldri opplevd. De fleste har en viss dømmekraft. Enten holder man kjeft, eller man setter seg ned og tar en alvorlig prat om tingenes tilstand. Og å lese her inne i måneder uten å si at han leser her...når han tror på alt jeg faktisk har skrevet? Hvilken tåpe gjør sånt? En annen ting. For noen mnd siden kom en jeg ikke kjenner bort til meg utenfor en pub og spurte om Afire var ok mot meg. Jeg sa; ja visst, som jeg husker er han vel det... Har fått flere hint. Men vil ikke gå i detaljer, er redd for å røpe mine kilder. Vet at jeg vil finne ut hvem denne tine eller tina er, om jeg vil. Det så jeg på Afire. Og han kan ikke innbille seg at jeg ikke vil fortelle noen om dette som skjedde i går. Han truet med å få meg eliminert. Det kan han gjerne få lov til, enda en grunn til å anmelde han - det er drapstrusler. Verre enn blind vold. Vet ikke hva jeg gjør videre, må fordøye det først. Men skal ringe en venninne og en kamerat og lufte tankene, liker ikke bruke andre som søppelbøtte, men noen ganger er det faktisk lov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 30. mai 2013 Forfatter #1027 Del Skrevet 30. mai 2013 Får besøk av en venninne og i kveld er jeg bedt på et møte (ikke noe føleri, men mer en konferanse ). Men vet ikke, skal ta en dusj og sette på vaskemaskinen og se hva jeg føler for i kveld. Sannsynligheten er kanskje litt stor for at jeg møter en eller annen mann som er interessert i "omtrent det samme som meg" og at jeg klarer surre meg bort - ikke i kveld - men på sikt. Hvorfor ikke. Men føler ikke for det. Men...på sikt, en mulighet. Og å treffe nye mennesker byr alltid på noe nytt. Selv om jeg ikke føler for å være for sosial i dag - men hvorfor bare sitte hjemme. Sitte hjemme og gruble over fortid og menn som ikke fortjener en tanke. Fikk sms fra Afire nå, han har smerter etter at jeg la han i bakken. Que? Han gikk da fint hjem i går, men da var han bedugget. Anbefalte han å ringe legevakta eller lage profil på vinmonopolet - da kan han få inntil 99 flasker levert på sin dør med fast leveranse om han ønsker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 30. mai 2013 Forfatter #1028 Del Skrevet 30. mai 2013 Har sett for mye action på tv, lest for mye teori om kampsport og drevet med det tidligere. Ikke aktivt, kun som lek. Håper ikke jeg skadet Afire, han skrev på sms at han nesten ikke kan gå... Har ikke lyst å ringe han, men kanskje jeg bør gjøre det? Likevel vil han ikke lytte og dra på legevakta (vet det, han er jo MANN MÅ VITE). Det jeg vet er at i sinne får man uante krefter, så er usikker på om jeg skadet han fysisk... Faen. Håper han bare forsøker å lage dårlig samvittighet på meg nå. Det kan han glemme, jeg står for det jeg gjør. Men satt kneet i ryggen hans og kan ha truffet en nyre. Og kan ikke si at jeg liker å skade andre. Det er alvorlig. ......... Ringte han, han var ikke så skadet, skulle ut og handle, kun oppmerksomhetsyk og klagende. Som jeg mistenkte. ...... I en fair kamp ville han vunnet, jeg er fysisk underlegen. Han er mykere enn meg, har reaksjonsevne og har større muskelmasse, mer styrke og er høyere enn meg. Men pluss på raseri vedr. meg og litt kunnskap om kampteknikk og overraskelsesmoment, da kan jeg ha en sjanse til å "vinne". Legg også på en faktor - jeg har svak hjernerystelse etter "fallet" sist helg og reagerer abnormalt. Og legg på (ikke sjalusimoment, men løgnfaktor fra hans side) - da vinner jeg. Legg også på faren for å få kjønnsykdommer - legg på. Vet nøyaktig hvordan jeg kan drepe et menneske ved hjelp av et slag, vet hvordan jeg kan lamme en person i noen sekunder. Har tenkt å melde meg på selvforsvarskurs og drive aktivt med det, jeg trenger å få utløp for sinne nå. Og hvis noen får lyst til å gi bruke fysisk vold overfor meg og min kropp - skal jeg kjempe til jeg dør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 30. mai 2013 Forfatter #1029 Del Skrevet 30. mai 2013 Men det var en lettelse å høre at han ikke har så mye smerter at han ikke kan gå. Jeg ba han ringe en kamerat eller denne tina hvis han trengte hjelp siden legevakt - selvsagt - var unødvendig jmfr han. Jeg sa at så lenge det ikke kommer blod i urinen er vel kanskje nyrene uskadet. (faktisk vet jeg ikke om jeg traff feil - å skade andre alvorlig er ikke min lidenskap og ingen vinn-vinn-situasjon) Har ikke vært i dusjen, får snart besøk. Skal ringe og høre når, hvis jeg ikke rekker det kan jeg dusje mens hun er her. Da kan hun låne pcen og surre på faceboka. Men ang å ty til vold. Hvorfor klikket jeg? Fordi han ville at jeg skulle klikke? Han kunne slettet alle sms fra denne tina og anropslogg. Men - han mente - han var jo bare ærlig. Fysj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 30. mai 2013 Forfatter #1030 Del Skrevet 30. mai 2013 Har sendt sms til denne tina og spurt hva som har skjedd, at jeg ikke er sint på henne, men vil vite hvilke løgner Afire har servert meg. ...selv om jeg vet det. Men for meg er SANNHETEN mer virkelig enn løgner. Men sannheten og den såkalte ærligheten fikk jeg servert på et fat i går kveld. Advarte også tina om at han har vært voldelig, selv i perioder når vi kun har vært venner, at politiet har vært i bildet - ikke kun ang meg men også andre damer han har slamret. Jeg driter en lang dass i hva hun tenker nå, men jeg gidder ikke å holde hemmelighetene for meg selv. Jeg har anbefalt han å gå på sinnemestringskurs. Neida, han er jo såååå snill, det er meg det er noe galt med... Han har aldri slått noooen, selv om han ble siktet for voldtekt, drapstrusler - ja alt hva jeg ikke får høre når tiden går... Jeg kan ikke annet enn å synes synd på denne mannen, faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 30. mai 2013 Forfatter #1031 Del Skrevet 30. mai 2013 Hvem har en råtten sjel? For de som tror på slikt. men mener - når jeg ble femten år ble jeg sammen med en på atten, han var ærlig - han visste ikke om han var kommet over eksen sin (som også var 15). Det hendte jeg kjeftet på han, men han var ærlig. Jeg tok henne fatt etter at vi hadde vært sammen i et halvt år og sa at du faen ikke må drive å kysse han utenfor nachpiel. Jeg sa det mens hele gjengen hørte på. Vi ble venninner senere, i attenårsalderen. Ikke nære venninner, men gode nok til at hun kunne finne på å kjøre meg hjem etter et party dagen derpå. Med et smil og prat om vær og vind. Det hele var hans ansvar. Vi endte ikke opp med han noen av oss. Jeg dro videre ut i verden og hun fikk seg jobb innen finansmiljøet, mens han endte i en forlatt dal - lykkelig eller ulykkelig gift, volvo, enebolig, barn og hage, men tror det går bra med han. Hører ikke annet. Og da er det vel bra. Har intet nag til han. Vi var unge. ............ Nå fikk jeg sms fra tina, hun beklager og vil bare avslutte det hele, hun er ingen trussel for meg. Jeg svarte at hun kan slappe av, jeg har ingen grunn til å være sinna på henne siden jeg ikke vet hvem hun er... ... Det jeg er redd for... er mest skremmende av alt, men da vil jeg ikke gå videre med det, for det kan skade andre. Hvis mistanken som Afire i uvitende fyllskap plantet i meg, at han har ligget med en gift dame, da tror jeg at jeg vet hvem... og det vil skade en hel familie. Men skjult nummer? Ja, kanskje, hvis det er en utspekulert måte å drive hor på bak både mannens og andres rygg, vil det vel gå? ...særlig siden ekteparet har full frihet til å reise på egne turer og være borte fra hverandre noen dager. Det demrer, men... Da er det i så fall ikke noe jeg vil sladre om videre. Jeg gidder ikke være kilden til noe som kan bli skilsmisse og - fordi de har barn. Man kan også dra saken videre, siden jeg virker så lite frigid - men dette går over støvelskaft og er ikke noe jeg drømmer om, ikke i min reneste fantasi engang. ......... Nå ringte venninnen, hun kommer snart, og vil gjerne låne pcen mens jeg er i dusjen. Skal huske å logge av, vet at hun ikke vet at jeg skriver her og nicket mitt. I alle fall er hun for smart til å bry seg om det. ............ Men jeg skal ... vet ikke om hvordan jeg skal spørre om noen vet hvem tine(a) er, uten å avsløre at det er noe galt. For hva om jeg har rett. Jeg klarer å spørre -. men ikke i dag, det må bli et litt tilfeldig spørsmål. Vil jeg vite? Egentlig ikke. Men det virker som om dama har fått kalde føtter. Og da - er hun mulig den jeg tror, som jeg aldri har møtt, en småbarnsmor som er gift og som angrer nå... Tror jeg har sett for mye på engelsk krim... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 30. mai 2013 Forfatter #1032 Del Skrevet 30. mai 2013 Jeg kan se på film, krim til.eks (eller dokumentar) og vite hvem morderen er før det blir avslørt... det er fordi jeg er vant til å skrive og lese bøker, og kan se for meg et handlingsforløp. Mest av alt er jeg trist nå. Sinna nytter det ikke å være og det forsvant, som dugg for solen. Nesten. Afires unnfallenhet og løgner gjør meg mer sinna enn kvalm. Men hvem er Afire? Si det si det. En dag denne uka sa jeg til han tidlig en morgen, at jeg skulle likt å vite hvem han EGENTLIG er... Det sier vel alt. Men det skal gå lenge til jeg ser Mumien igjen. Har fått en treningsvenninne, men - jeg må bli kvitt snev av hjernerystelse, vi var innom mitt senter i går, bare for å titte og (jeg viste henne rundt) - på unge menn, sa jeg til henne (lavt) og hun rødmet og vi begynte å le. Men jeg er sjenert - kan ikke noe for det, likevel er jeg meg selv og kan gå uten boardingkort på fly - glir gjennom passkontrollen, noen har sagt at jeg bør ramme inn boardingkortet - det skal jo være umulig - et stort glipp på sikkerhetsrutinene. Vet ikke hvordan jeg klarte det, gjorde det ikke med vilje, men gikk i mine tanker og var vel omtrent den siste som skulle ombord på flyet og de som jobbet der stod og skravlet. Vel vel, tenkte jeg, da går jeg bare videre. Men på flyet telte de passasjerene, og jeg måtte oppgi navn og status. Er det du som heter Alvina? Ja? Hva? hæ? HØ? Hvorfor det? Liksom... Du har ikke sjekket inn.... Oi, åh, neivel, ja jeg heter Alvina xxxxxxxxxx. Ok. Da er det i orden. Den usynlige turist, det var en brist i sikkerhetskontrollen, men tror ikke jeg så farlig ut, men følte meg litt som mr. Bean in Usa. Flyet ble forsinket når de måtte sjekke, men jeg gjorde det ikke bevisst. En annen gang ble et fly forsinket pga meg og ... men det er en annen historie. En annen gang i utlandet, hadde han jeg dro sammen med, tatt vare på også mitt pass. Når flyet skulle gå for landing sa han at jeg måtte finne frem passet mitt. Jeg rotet i veska men fant det ikke. Å fan sa han, da har du glemt det hjemme?!!! Sint undertone Glemt? Det har jeg vel ikke. Men kanskje mistet det Det visste jeg ikke Jeg ble agg og sa at han hadde tatt vare på begge passene. Nei, det hadde han ikke. Enden på visa (hele flyet hørte samtalen) var at jeg glefset og sa at neivel, da får jeg vel møte dette landet og må ringe og få et fly tilbake i morgen tidlig, det var og blir mitt møte med et ukjent land - å sove på en flyplass og returnere. Men jeg gled gjennom sikkerhetskontrollen, uten pass. Når vi så kom til hotellet, måtte vi vise pass. Da dro han de ut fra sin bag. Mitt pass også. ' Dette er noe han ikke vil at jeg skal fortelle til noen, for han lurte meg. (med vilje for å ødelegge min selvtillit?) Jeg var forberedt på å sove under et tre og dra tilbake til norge neste dag. (jeg var ung og uerfaren) ...men har mange opplevelser, de mest utrolige. Mest fra bøkenes verden. Det er trist, men jeg føler meg gammel, dog ikke satt, men føler jeg har levd et liv som ikke andre har (det er og har ikke vært kun misunnelsesverdig) - en kamerat sa til meg, at du - du er vel klar over at du har levd noe nesten ingen vil oppleve (da bodde jeg i en bil og det eneste jeg trengte var diesel) Webasto hadde jeg ikke installert, slik at når det ble høst og kuldegrader pådro jeg meg en tilnærmet lungebetennelse. Da måtte jeg gi opp og leie et hus. Var i et område der jeg hadde planlagt å leie, men måtte oppsøke nav for jeg var syk, og fikk tilbud om en hytte. Dro så til den hytten på en camp og der var det ikke ok. Sædflekker på madrassene, spy og hårdotter i dusjen osv. Jeg dro tilbake og sa at dette ikke kan gå, jeg takler det ikke. Ok, da fikk jeg en annen henvisning og fikk en hytte med både tv, minikjøk og en fin strand. Ikke fordi jeg har noe i mot narkomane, men observerte også at det første stedet var et reir for kriminelle og rus... legger merke til slike detaljer som hvor mange innbrudd det har vært de siste dagene... Er evig takknemlig overfor han jeg møtte via det som er nav i dag, fordi han forstod. Egentlig ble loven endret til å ... at man ikke kan oppsøke øyeblikkelig hjelp når man ikke tilhører kommunen, men... å bo i en bil og bli kraftig syk, han så det på meg, feberen satt til og med i øynene, han jobbet egentlig innenfor lar, men pga sykdom fikk jeg han. Det var bra. Han sa at han gjorde et vedtak som ikke var i følge den nye loven. Men jeg var syk, rød og feber på over 39. Å bo i bil igjen? Nei, tror ikke det, jeg har gjort det. Men det var en befrielse å bare kjøre hvor man ville, tanke opp, kjøpe noe mat, lærte meg også å pakke inn middag i folie og sette det under/ved manifolerein på bilen, da var det bare å kjøre minst 1,5 time og nyte et godt måltid. Helst bør det være ferdigstekt som f.eks. hamburgere eller fiskekaker. Grønnsaker går bra. Å tine reker på den måten anbefaler jeg ikke derimot, de havner i motorommet. ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 30. mai 2013 Forfatter #1033 Del Skrevet 30. mai 2013 Tok meg bare en tlf for å vite navnet på denne tina turner og hvem hun er. Afire husker jo ikke at han legger ut spor hele veien som jeg kan lukte, en gift dame. Og nå vil hun ikke ... hun vil bare glemme, det hele er avsluttet, skrev hun i dag tidlig - siden jeg har avslørt dette (visste ikke hvem hun var - men verden er ikke stor). Jeg skal ikke si noe. Men har lagt merke til (det er afires beste kamerat, eller en av de beste og nærmeste), hans kone. De har barn. Det jeg har lagt merke til er at han ... jeg tror han vet det, han har sett så annerledes på meg, så trist noen ganger... og han er mer en humorist. Skal jeg si det til han? Jeg vet det ikke. Jeg vet knapt, en liten telefonsamtale nå hvor jeg la inn et uskyldig spørsmål blant mange andre, røpet hennes navn. .......... Uten å røpe utroskap eller hvilke opplysninger jeg letet etter. Fikk sms fra Afire nå, har du gått fra vettet. Ja, det er mulig. Jeg har ikke svart, men kan jeg såre en hel familie - kan jeg. Vet ikke. Det er kvalmt, så kvalmt at jeg ikke har ord. ..... Nå prøver han å ringe meg (afire), Nå ringer det på døra, så jeg logger av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 30. mai 2013 Forfatter #1034 Del Skrevet 30. mai 2013 Hatt besøk, hun ville at jeg skulle bli med ut en jeg vil ikke. Nå begynte det å regne igjen, har vært i dusjen. Hva jeg har gjort videre, har sendt en fordekt meld til hennes mann (afires bestevenn, trolig....) Men har sett det på han, han vet det, han vet det. Var vanskelig å tyde, men han har sett så ... trist ut når han har sett meg de siste ukene, til vanlig er han i godt humør. Han har visst, jeg har ikke visst det. Han har hatt det blikket; hva laver du med... De har barn. Afire er en ...judas. solesikkert. Jeg gidder ikke mer med han. Dette er det groveste jeg har vært med på å oppleve av utroskap. Jeg har bedt ektemaken hennes finne hennes skjulte simkort. (ja har sett for mye på ms marple på nrk) Men han visste dette før meg. Han har sett trist ut i uker nå, og sitter gjerne alene. Det er ikke han. Venninnen min som var her nå sa at ... det kan jo bety at det har vært slutt lenge? Eh, joda, men å satse rett på sin beste venns kone mens de bor sammen, og har småbarn og knulle henne samtidig som meg... Jeg ringte bare en sladderhøne, en felles venn og fikk lett vite de få opplysningene jeg manglet, og som jeg hadde mistanke om. Jeg røpet ikke et ord, bare stilte et tilfeldig spørsmål i forbifarten.. Og ja. Nå rygger hun helt, hun vil ikke mer, fikk sms fra henne. : Men det var et feilgrep, jeg vil ikke fortsette mer, jeg er ingen trussel for deg. Skrev hun. ........... Hun har rett, hun er ingen trussel for meg, det er jeg som er en trussel for hennes perfekte fasade. ........ Jeg tilgir et sidesprang, eller kan gjøre det, avhengig av omstendighetene rundt, men dette synes jeg er uangripelig, jeg føler meg i sjokk, En gang opplevde jeg det, en bestevenninne tok kjæresten min fra meg, ikke kun en ons, men løy om det. Jeg takler ikke slikt. Ærlighet. Det hadde ikke gjort så mye om hun hadde prøvd en natt med han, men å overta han. Det hele gjør meg helt, frustrert. Og selvfølgelig har jeg kuttet henne ut. Jeg forsøkte når de fikk barn, men hun reagerte med å mistro meg og mistenke at jeg og den typen hun hadde tatt fra meg, at vi skulle knulle mens hun ammet... Tror jeg bør ta meg par valium nå og ringe noen og tigge de om å komme på døra mi og la meg krite hasj eller røyke litt på meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 30. mai 2013 Forfatter #1035 Del Skrevet 30. mai 2013 Jeg VET at Afires venn vet dette, og visste eller hadde mistanke om det før jeg fikk dette plantet i går i trynet. Men vet jeg det... Jeg vil ikke lage bråk, ga bare par hint, men han (hva skal jeg kalle han) Bråk sendte jo self meld tilbake og skrev at han ville ... etter par meld med spørsmålstegn etter at jeg hadde skrevet at han burde sjekke om hans kone hadde et skjult simkort med hemmelig nummer. Deretter skrev han bare - at han ville ta min mobil og kaste den på vannet. ............ Fan hvor vanskelig dette ble. Jeg trodde det var åpne linjer, så er det bare løgn og bedrageri og umettelig sexbehov - noen tenner jo kun om de er utro visst? ... Da klarer jeg meg uten menn. En ons kan tilgis, en gang i tiåret, men å gå så bak ryggen til og med med sin beste kamerat? ..................... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 30. mai 2013 Forfatter #1036 Del Skrevet 30. mai 2013 Jeg blir hjemme i dag, har røyket en kvart joint og føler ikke for å smile. Lytter på musikk, til naboenens store forargelse. Er deppa, dette ... trodde jeg ikke. I dag, er i dag. I morn, skal jeg ringe og bestille en ferie. Der skal jeg sitte i sommervarmen under store eiketrær og skrive håndskrevet dagbøker, notater, gule lapper, og rett ved siden av skal det være en elv der jeg kan dyppe tærne når jeg mener det er for varmt til og med i skyggen. Ja dette ble for kvalmt, hadde jeg visst enden på denne historien ville jeg ikke skrevet og jeg tror jeg skal kun skrive om hvor mye eller lite jeg har trenet, hva jeg har spist osv og hvilken bok jeg leser... Det føles ut som noen har dødd... (jeg vet, det var den tilliten som sank i rask fart og som aldri vil komme til overflaten igjen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 30. mai 2013 Forfatter #1037 Del Skrevet 30. mai 2013 Jeg vet ikke, alt føles uvirkelig, men nekter fortsatt å se på meg som en naiv dame. Når man ser hva afire og tina har gjort bak alles rygg, kan man ikke akkurat se på seg selv som tapere. Jeg fant det ut, men magefølelsen og at jeg har en elefanthukommelse hjelper på. Har den egenskapen at jeg kan mye matematisk, husker tall, vet instinktivt på sekundet hva klokken er (minuttet), og legger merke til detajler, dvs fotografisk hukommelse. Det nytter ikke - jeg kan være full og bedugget, jeg husker og kan memorere om jeg vil. Ang klokkeslett kan jeg programmere meg selv til å våkne før den jævla vekkerklokka begynner å kime. ET minutt før. Det samme vet jeg andre kan. Samme hvem. Ang memorere kan jeg legge merke til om noen har flyttet en fyrstikk siden sist jeg var tilstede. Hvis den er blitt flyttet på da. Jeg ville duget som en god etterforsker, har teft og magefølelse og en hukommelse som ville satt meg som en apekatt i en forskningsklinikk - men jeg kan slette som alle kan. Dette er selvsagt ikke meg, bare noe jeg har lest om. Denne sommeren skal jeg for det første, besøke min kusine og ... under tvil lære meg å kjøre hest. Og så skal jeg lese. Jeg skal lære meg grunnleggende spansk. Ved siden av skal jeg gjøre det beste ut av hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 30. mai 2013 Forfatter #1038 Del Skrevet 30. mai 2013 Det skal jeg, og jeg skal ta vare på mine venner. Så langt jeg kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 30. mai 2013 Forfatter #1039 Del Skrevet 30. mai 2013 Super litt, men tar det rolig, skal få besøk snart, synd at hele byen er rundt i begravelser mens afire later som om jeg er gal og at jeg og tinas ektemann tar feil... Tja. Og ang voldsepisodene, jeg vurderer sterkt å anmelde de nå, siden politiet har vært i bildet før - også kikket med lykt i nesa på meg for å se om jeg løy selv om gulvet var fylt med neseblod. ... De kjørte meg i alle fall hjem, så slapp jeg å ta taxi. Men jeg er jo singel, dette er ikke min sak i det hele tatt mer. Det... jeg angrer litt på er at jeg ikke hadde en kniv slik at jeg kunne drept afire skjært av han pikken som han vifter med OG latt han ha den i handa uten rot Pga han har slått meg og truet meg så mange ganger, men ... det er jo meg det må være noe galt med... tror jeg er glad i pikk så det ville jeg ikke gjort. Men kan man få sjokk?... Og denne historien er vanskelig, men den er enkel 1. Han knuller meg og er voldelig 2. Han inkluderer meg og er snill 3. Han knuller bestekameratens kone 4. Han ringer meg i dag og sier han har vondt i ryggen 5. Jeg vet ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 30. mai 2013 Forfatter #1040 Del Skrevet 30. mai 2013 Rowan At og Kate: http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=0QeyRIyBJy4&feature=fvwp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå