Alvina Skrevet 4. mai 2013 Forfatter #961 Del Skrevet 4. mai 2013 Slapp dag. Har vært i butikken, hadde mer på spillekortet enn forventet. Ikke mye, men noen kroner heldigvis. Bruker ikke sjekke om jeg har vunnet i lotto eller i ekstra. Fikk melding av Afire, han var også sliten og skulle bare være hjemme. Holdt på å bli syk og kaste opp på butikken, panteautomatens dip-duppelyder fikk magen til å reagere, det var kø og jeg holdt på å gå derfra, men det ordnet seg. Etter bare ti minutter... Ble glad i går kveld når Afire ringte, vi pratet i nesten en halv time og det er sjelden vi prater mer enn høyst ti minutter i telefon... Det jeg skrev i går, selvfølgelig lot jeg ikke som jeg fikk orgasme på kjøkkenet, og jeg er heller ikke betatt av han jeg ikke har møtt på fire år. Han er veldig grei og lett å samtale med, mer er det ikke. Kameraten min ble sur på meg for noen år siden når jeg dro med han (de kjente ikke hverandre). Men er blitt venner. Kameraten min er ganske spesiell og ingen får dra med seg fremmede - damer er visst et unntak og silikon-vally ble veldig populær og ble tatt godt i mot, virket det som, men hun er en oppegående og pen dame og virker sympatisk. Jeg må lage noe mat. Har spist et knekkebrød og et ostesmørbrød. Har lyst på fisk, men vet ikke om jeg er våken lenge nok - til fisken tiner. Pratet med min mor i telefonen og hun visste at jeg var ute i går...vet hvem som har sladret - møtte tilfeldigvis min søster som alltid har hatt for vane å sette andre (meg blant annet) i gapestokken for noen må jo være dårligere enn henne. Håpløst, har vært sånn siden vi var barn. I ett tilfelle betrodde jeg meg til henne, det var i 2004. Fortalte at jeg hadde møtt en venn som hadde gitt meg gode råd - over nettet (ikke en datingside), vi pratet mest om politikk og i mer filosofisk retning. Siden jeg gikk fra en mann konkluderte hun med at jeg hadde gått bak ryggen til min eks FORDI jeg hadde funnet en elsker på internet. Wtf. Jeg møtte internet-vennen min - men vi var aldri kjærester, bare møttes noen ganger ute for å prate. Men selvsagt - det kunne oppstått romantikk, men da stemplet hun meg som en som er så desperat at jeg midt i et samlivsbrudd - finner meg en mann på nettet. Men samme det. Sitter her med en kopp te, blir en alene-hjemmekveld, kanskje se på tv eller lese. Savner Afire, men hvis han er like bakfull og sliten som jeg er, er det litt godt å være alene også. Håper formen er bedre i morn, har lyst å ta en tur i marka hvis været er bra. Går gjerne alene, liker å rusle i egne tanker. Kanskje ta med kameraet, hvis formen er bedre - men det må den være, siden jeg tar det rolig i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 4. mai 2013 Forfatter #962 Del Skrevet 4. mai 2013 Ramlet litt ut, var på facebook. Ikke ofte jeg er der, men landstedet til min venninne som døde tidlig i vinter er lagt ut for salg nå. Det burde jeg visst og har hatt på følelsen av at mannen hennes ikke vil være der - uten henne. Det var så rart og så trist å se bilder av eiendommen nå, jeg har vært der flere ganger. Tenker på henne hver dag og har ikke gått riktig opp for meg at hun er død. Noen ganger er faceboka en plage, begynte å gråte. Ble litt "i sjokk" når jeg så det og måtte se på bildene fra landstedet...hun elsket å være der, også alene av og til. Livet er ... hva skal man si. Vil ikke tenke på det nå. Har tatt opp laks, skal lage en enkel rett og ta tidlig kveld. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 7. mai 2013 Forfatter #963 Del Skrevet 7. mai 2013 Sovet lenge. Til ti over åtte. Sitter med en kopp te og planlegger dagen. Vet ikke hvilken ende jeg skal begynne i, men må ta til meg et råd jeg fikk for noen år siden: Det er bare å begynne og ikke tenke på alt som bør gjøres... Startet i går, men ble lei. Det var en start, får fortsette. Har lyst å komme meg ut i sola, men kan vente til jeg har fått unna par ting. Skjer lite og ingenting p.t. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 7. mai 2013 Forfatter #964 Del Skrevet 7. mai 2013 Men i løpet av noen timer hender det likevel noe... har tre avtaler i dag, jobb i morn, jobb på fredag, osv. Hvis ikke telefonen var blitt oppfunnet ville jeg hatt et renere hus... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 8. mai 2013 Forfatter #965 Del Skrevet 8. mai 2013 Har weed, afire klarte å få meg bort fra en avtale, spilte og var sur fordi jeg ikke kom med det samme det passet han å dukke opp på en pub i en annen bydel. Resten sier seg selv. Jeg møtte han, han var full og satt og strøk på en eks når jeg kom på et utested. Hun så på meg og ristet på hodet. Han sølte øl, og ble nektet servering. Søndag kom han når han visste at jeg og Silikon-vally satt og pratet og overtok hele samtalen... Jeg ble sinna. Han gikk, ville være alene. Jeg gikk også, en annen kamerat kom. Når jeg kom hjem, ringte Afire og ville at jeg skulle komme til han. Men jeg sa, er for trett nå. Jeg har skrevet om dette på papir, så vil ikke og har ikke behov for noen dagbok der jeg skal utlevere alt. I går endte det. Men har aldri fått mer spam fra han enn nå...har aldri blitt spammet, jo når han vet jeg skal møte venner osv. Da ringer han og lurer på hvor jeg er og når jeg kommer, gjerne mellom 17 og 19. Vil ikke skrive om detaljer... livet er en hard ting å svelge. Vil helst være glad men er ikke det nå. Skal kanskje møte sillykonvally i morn. Afire hilser på 34, men jeg klår ikke 34 på lårene eller holder rundt han. Han får kun en klem hver januar når vi ikke har møttes og vi sier godt nytt år... Det er alt. http://www.youtube.com/watch?v=FhPPJ5dolxU Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 8. mai 2013 Forfatter #966 Del Skrevet 8. mai 2013 Husker denne, når jeg og mine venninner småkranglet om hvem som ville gifte seg med han... Den beste vinner sa jeg bare.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 8. mai 2013 Forfatter #967 Del Skrevet 8. mai 2013 Nå må jeg ut en tur, det regner, men... det betyr bare at jeg ikke kan gå med solbriller. Kjøpe mat, kanskje noen øl, vin kan jeg glemme siden jeg er ute av laget. Kanskje spørre en venninne om hun vil møte meg, men gidder bare nærmeste pub. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 8. mai 2013 Forfatter #968 Del Skrevet 8. mai 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 8. mai 2013 Forfatter #969 Del Skrevet 8. mai 2013 Jeg må være singel. INGEN MANN I DETTE LAND, INGEN ... PRINSESSEN SOM INGEN KAN MÅLBINDE, PRINSESSEN PÅ ERTEN.. OSV mange tror jeg har vært groupie, men det har jeg aldri vært, jeg har vært opptatt av musikk osv. Og backstage er det ikke ... menn rømmer fra sine tilhengere (blondiner). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 8. mai 2013 Forfatter #970 Del Skrevet 8. mai 2013 Alle trudde jeg var sammen med han her: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 8. mai 2013 Forfatter #971 Del Skrevet 8. mai 2013 Det endte ikke sånn og var aldri sånn, var i nærheten... men rus er ikke egnet til å føle... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 8. mai 2013 Forfatter #972 Del Skrevet 8. mai 2013 Jeg likte alle og lå bare med en, men ikke han.... Det ble for sent... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 8. mai 2013 Forfatter #973 Del Skrevet 8. mai 2013 Nå tar jeg taxi... men skal ikke langt. Har jeg råd til bil.. men... alternativet er fryktet. Det blir tidlig kveld, det er en tid for alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 8. mai 2013 Forfatter #974 Del Skrevet 8. mai 2013 Jeg fikk halve turen gratis... kun en bagatell. Han nektet men husket plutselig at han hadde lovet å handle noe til kjerringa hjemme, og slo av tasktameteret. Og jeg da, smilte og sa at jeg ikke kommer fra trygdekontoret, og ikke fra nav eller kemneren. Men ga han en femtilapp når han kjørte meg hjem. Var så redd for å bli våt på håret, ligner mest på Estelle i boka Tirsdagsdamene... selv om jeg ikke har like mye penger. Hun - Estelle vrir alt og kommer med humor, i stedet for å gå på sin fars grav går hun inn for å stelle seg selv, resten vil jeg ikke skrive om, hvis noen vil lese boka. Ser at det er kommet en oppfølger, og at Tirsdagdamene skal bli filmatisert. Men hun som skrev boka er jo regissør og berømt for det. Nå skal jeg lande litt, har tatt opp torsk, men så ufattelig kjedelig å spise en potet, gulrot, løk og skikkelig god fisk - alene. Men kanskje jeg klarer meg uten poteter... fisken er til to kvinner (derfor jeg kjøpte det stykket, men hun ... det er en annen historie) Beklager å skrive det, men jeg er så yr, så ... kosesyk. Tror jeg skal få meg et nyp en gang i fremtiden, men ikke mer afire. Det er bare vissvass. Og han er sjalu, forsøker gjøre meg sjalu med venninner, med ... og reagerer jeg ikke - vel... Har aldri visst hvor jeg har han, han er romantisk en kveld og sier at han alltid tenker på meg og og... Så går det noen dager, og da er jeg en pest og en plage som han ikke stoler på. Nå er tanken min tom. Nå er det kun meg, meg og meg, lille vakre søte og pliktoppfyllende Alvina. Beklageligvis er jeg omgitt av unge menn som svermer for meg, men jeg vet hva de vil ha og... tar det som et kompliment, og hvis du som er er på kg, leser dette, ta det som et kompliment at jeg lyttet til deg for over ti år siden. Du hjalp meg i de sene nattetimer når vi bare sendte mail og jeg ble truet og du sa at nå måtte jeg bestille en flybillett og rømme. Og jeg gjorde det. Vi hadde ikke møttes, men tusen takk. Resten vil jeg ikke skrive om, jo - min søster som jeg fortalte deler av historien til - fikk det til å høres som jeg hadde sjekket opp en på internet på en datingside.... Og stakkar han jeg rømte fra, det var min feil og jeg var ikke... vel bevart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 8. mai 2013 Forfatter #975 Del Skrevet 8. mai 2013 Nå lytter jeg til musikk som får meg til å tro at jeg er ung og rir barbak (uten sal) og kan hoppe i fart på en hest som galopper, men det kunne jeg når jeg var ung. Vi var ofte på en rideskole og hestene gikk på beite på sommeren, jeg fikk også låne par hester etter at jeg ble kjent der. Her er låta: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 8. mai 2013 Forfatter #976 Del Skrevet 8. mai 2013 Pratet i telefonen med en venninne, vi skal møtes i morn. Fikk gress av en kamerat i går, han ville ikke ha penger, røyka og ga til meg... Han ... Men han er for ung. Jeg kan se for meg at jeg kommer til Peter Pan (min sønn) og Tingeling, hans dame og sier at hei, dette er min nye kjæreste, han er riktignok ikke stort mer enn par år eldre enn dere, men ... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 8. mai 2013 Forfatter #977 Del Skrevet 8. mai 2013 afire slo meg... Nå håper jeg det ble en ende. Jeg føler at jeg ikke gidder mer. Og jeg ble så rasende at jeg tok stuens bord, sølte litt øl og ... jeg kunne drept han, å slå... Igjen. Nok er nok. Jeg sier ikke at alt er hans feil... men vennskap er nok for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 9. mai 2013 Forfatter #978 Del Skrevet 9. mai 2013 Afire ringte og var her. Han var ikke helt edru. Han var litt høy sigarføring, men samtidig sa han at ... dette ikke kan gå mer, samtidig eller sekunder etter tok han meg på puppene, kysset meg... og så ble han ... vinden snudde. I to timer. Han ville knulle meg. Det er greit. Men når jeg dro fram gress, mente han at jeg måtte ha i alt for at det skulle virke. Virke sa jeg, dette er ikke bøff. Allerede da ble han mistenksom. Men han får aldri vite hvor jeg fikk det fra. Han la merke til alle detaljer her, mens jeg var på toalettet er jeg sikker på at han løftet på dynene i senga...ikke riktig helt sikker, men det er ingen flekker... tror jeg. Men jeg var så dum, jeg var ærlig. Jeg har ikke fortalt det til noen, men natt til i går... jeg ble ikke voldtatt, men et nei eller fem var ikke til hjelp, døv, frekkheter ingenting, et knuff, nei. Til slutt følte jeg at jeg ga opp, kan henvise til stockholmsyndromet. Jeg sier ikke at jeg ble voldtatt, selvsagt la jeg opp til det, en singel mann som får ligge i samme dobbelseng som meg? Eh... men jeg forstår ikke at ikke et nei respekteres... Og jeg sa at ja, men det har skjedd noe (jeg følte at prinsippet i vårt forhold har vært ærlighet...men jeg angrer nå) Og hvis, damer, jeg hadde hatt helt frivillig sex ville jeg Alvina ALDRI aldri røpet utroskap. Dette var ikke...sammenlignbart. Men Afire mistenkte at 34 hadde vært her, han insinuerte ... grunnen var at han visste at weed ikke er så lett å få ... Og siden det alt var slutt, sa jeg at det stemmer, jeg hadde sex, men 34 har jeg ikke sett på lenge, ikke siden februar eller januar, i alle fall har vi kun sagt hei til hverandre. Afire luktet lunta? Hvordan? Pga at det tilsynelatende ... Nei, tror ikke det. Det var jeg som sa at jeg må si noe, siden du er så kåt og vil rett i seng... jeg har ligget med en natt til i dag. ....føler meg helt empty nå. Når jeg våknet, lå det en mann i den andre enden av senga. Jeg lå og tenkte, stod opp og slo på tven og åpnet en pils. Heldigvis var han fornuftig og gikk, men la igjen en joint. Han er for ung for meg...29 år. Den natten klarte jeg å unngå flere runder, jeg truet med å hente en kniv. Og spurte om han var villig til å sove i samme seng som meg, hvis jeg lå med en kniv under hodeputen, og hva...hva om du i søvne har en hard, og jeg har mareritt? Du har en dyne, ta på deg underbuksen og sov!!!! Jeg vet ikke hva jeg skal mene. Hva skjedde? Et nei? Flere nei... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 9. mai 2013 Forfatter #979 Del Skrevet 9. mai 2013 Noen ganger skulle jeg ønske at jeg skrev en roman, da kunne jeg skrevet at ...det ligger et lik i fryseren, som venter på å bli tint, for å hindre blodsøl... Jeg kommer aldri til å si hvem jeg lå med. Jeg kjenner alle miljøer så ingen kan fotfølge meg. Afire ble sinna. Jeg vet. Burde ikke sagt det. Men 34 ville fått skylda... Afire var overbevist om at 34 hadde vært her. Da sa jeg at det er ingen du kjenner, han er 29 år og han dro ut tiden slik at jeg ikke kunne kaste han ut når klokken tikket mot halv ett. Og han dro av meg klærne, men han ... jeg ble med på leken. Og nå skylder jeg på stockholmsyndromet...ja jeg gjør det. Det føler jeg meg berettiget til. Nei er nei? Eller kan man si ja, kanskje er det bedre å si JAAAAA. Hoppe på menn og skremme de ti mil unna? Vet ikke hva jeg skal tenke. Har ikke ord. Jeg er ikke et offer, men afire er alltid det. Jeg er gul og blå. Et lett offer for en kåt ungfole. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 9. mai 2013 Forfatter #980 Del Skrevet 9. mai 2013 Jeg har skrevet om det som skjedde, der kommer navn frem, men ikke på internet. Og navn? Ikke navnet på noen...men det er det samme. Afire ble rasende. Han har vel fast tilhold her inne på kg da? Her florerer det av dramaqueens. Det er jeg som har grunn til å være forbannet rasende ... et lite nypp med en ...jeg har skrevet noe på papir, der alle tankene ... også tidlig på en morgen, tirsdag kommer frem. Jeg har behov for å prate med afire, men han er alltid full og rølp og osv. Men saken har fått en ny vending, jeg har ligget med en annen. Han får aldri lese det jeg skrev. Det er internt. Men her er en av mine tekster, en del av : ser at jeg har noen lesere her inne på dagboka Lunsj, men regner med at en viss prosentdel er innsatte i norske fengsler. Så skal poste og redigere litt ... prater om weed jeg??? Lille Alvina... Når jeg var 44 ble jeg kjent med en som var 31. Han var fra Nordland. I hvilken sammenheng vi møttes er likegyldig. Men vi fikk god kontakt. Vi var edru, vi møtte hverandre når vi i lunsjen gikk ut og tok en røyk. Vi pratet, vi følte oss... betatt. Jeg visste at han var 31, det er sånt damer prater om. En dag smalt det en bombe: (ikke fra noen av kollegene mine, verken eller) Og uten å gå i detaljer, ble det avslørt at jeg var 44. 31 var vikar, men han unngikk meg når han fikk høre at jeg var en gammel kjerring??? Han så for seg et forhold basert på ... men kjemien stemte, men han så for seg barn, han ville at noen skulle arve familiestedene, firma osv, og lære de litt ekstremsport. Men etter tre fire dager kom han bort til meg i lunsjpausen (vi var aldri alene der, mange som var ute for å trekke frisk luft og) Og da hadde han kommet over sjokket, og ...vi var venner igjen, og bare venner. Sitat slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå