Gå til innhold

LunsJ

Alvina

Anbefalte innlegg

Snart er jeg i stand til å ringe 34 omtrent, mulig jeg bare skal fyre meg en fet og se på tv til jeg sovner.

Menn er problemer og 34 er ... vel opptatt av å feire med russejenter som ikke har råd til å delta i galskapet...

Er irritert, får ikke til å laste ned noe fra youtube og cd-spilleren har gitt opp, samtidig som jeg mangler en duppeditt til bassforsterkeren.

Men kanskje ikke lurt å spille for høyt, likevel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår ikke hvorfor jeg er våken siden jeg var så trett i dag tidlig, men sov godt i natt selv om jeg våknet fire ganger. Sovnet og våknet men drømte mellom hver våken fase og visste at jeg har sovet.

Men nå skorter det litt på søvn her, men har selvsagt satt i gang en middag siden jeg ikke har spist middag, kun lunsj og knekkebrød... Ikke synd i meg, har matvett og er generelt glad i å både lage og spise mat.

Vet ikke om jeg gidder røyke mer, er så pisse stein at jeg snart overgår meg selv. Men slapper helt av, litt mat, eller bare lage og spise det til lunsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bare hjemme i dag. Er godt å slappe av uten noe sosialt å forholde seg til iblant og må tidlig opp i morn. Det er 1. mai. Følte at jeg burde sosialisere meg en smule, men hopper over det i år.

Fikk sms fra Afire. Det går ok med han, så på meldingen at han ikke var helt edru, han var sammen med en kamerat.

Tenker for mye på han...men regner med at det går over og at det bare er i begynnelsen. Håper jeg da. Leste en artikkel om kjærlighetssorg for kanskje et år siden eller cirka, og savnet man føler betyr at man i alle fall har normale følelser... (hvilken trøst men bedre enn ingen trøst)

Men følte meg våryr i sted og den eneste jeg kan tenke meg å ha sex med er han. Enn så lenge, og det haster ikke, mener at jeg ikke vil ut i "den farlige jungelen og bli jaktet på eller jakte" - menn jeg ikke kjenner - eller bare kjenner gullmedalje-siden av...

Savner ikke kun sexen. Vi hadde det fint sammen når vi hadde det bra. Men mye gjorde at vi krasjet. For ofte...og vet ikke om noen par som ikke har kranglet når de ruser seg over gjennomsnittet. Ingen - og jeg kjenner ganske mange eller har hørt om andre opp gjennom årene. Kjenner ikke alle, så noen klarer det vel kanskje, om den ene er lobotomert eller noe, eller er en engel og jeg er ingen engel akkurat.

Tristaba, men. Får starte med å trene mer, komme meg mer ut, gå turer i marka, begynne å være litt singel-ego igjen. Be venninner på kino, utstillinger, ta båten ut til øyene når det blir varmere. Kanskje besøke en venninne. Nå har hun bare en katt som jeg ikke har reagert allergisk på, men vet ikke om jeg tar sjansen - de siste gangene har det endt med kronisk hoste og tendenser til astma selv med allergitabletter.

Men kanskje når det blir sommer og vi kan være ute i hagen det meste av tiden.

Vet ikke hva jeg skal gjøre, kanskje røyke en liten og - senere i dag - ta en tidlig kveld med en bok på sengekanten. Har allerede spist middag, spiste det til lunsj /sen frokost. Middagen laget jeg i natt og smakte bare før jeg la meg og leste.

Egentlig trives jeg ikke med å være alene for lenge (bo alene). Samtidig er det godt, men opplever øyeblikk av rastløshet og tristhet og er vel ganske sosialt anlagt - hvis det ikke blir for mye. Men nå vet jeg ikke hva jeg skal si, har lite lyst å betro meg om mitt forhold til Afire og er veldig tankefull og har lyst å krype inn i skallet og bare være uten for mye å gruble over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken dag, har tatt en dusj og vasket håret og før det tørket jeg litt støv og vasket kopper. Husmor...en riktig geskjeftig hardarbeidende husmor som bor alene. Vel. Når det rent på kjøkkenet, badet, i senga, har vasket tøy og støvsuget, tørket gulv, tørket litt vilkårlig støv, da synes jeg alt er nesten perfekt og gjør som regel ikke mer...

Og må begynne på ny før jeg kan gripe tak i selve utfordringene, å vaske vinduer, avvise fryseren, sortere bøker m.m og m.m.

En venninne har lovet å hjelpe meg, men jeg skal gjøre det. Falt bare litt av lasset, det har skjedd så mye.

Afire ringte. Han kommer innom. Jeg har tatt opp kjøttdeig, men vet ikke hva jeg skal lage, det blir vel til at jeg med manglene i kjøkkenhyllene, lager ... får se, noe vet jeg at jeg kan lage uten at noen vil klage.

Da kan jeg ikke røyke en til. Han vil sikkert ha en joint han også så får vi dele det jeg har da.

Vil vel ikke si at han var psykotisk, men merkelig ja. Men han har alltid vært sær og mulig han pga stress reagerte med noia.

Hva man vet og hva man ikke vet.

Hvis han ikke er her i nitida ringer jeg og sier at vi heller møtes til helga. Jeg må tidlig opp i morn og har ikke lyst å underholde en som kanskje er vel mye animert i forhold til hva jeg er.

Jeg er animert, men kun en joint fordelt over to timer, og fire pils fordelt over flere timer. Er vel heller litt sigen.

Tenkte i sted at jeg bør egentlig bytte nick og slette Lunsj (dagboka), men - han må ikke lese her. Og jeg vil aldri skrive verken frierbrev eller legge ut alt her inne. Alt, = om jeg møter en annen og har en ons.

Men en ons er ikke interessant å skrive om, tror aldri jeg har nevnt en ons her, men så har jeg ikke hatt så mange one night stand de siste årene. 34 ja, men det er lenge siden nå.

Tror jeg har røyket for mye hasj de siste tre årene, merker at jeg har lett for å bli irritabel uten å ha røykt. Skal til psykolog på fredag, kanskje jeg skal nevne det der, men da høres det ut som det er et problem jeg trenger hjelp til. Og det vil jeg ha frabedt.

Har røyka i 30 år pluss, men har hatt lange perioder uten, og ikke så mye og ofte som de siste tre årene. Det plager meg ikke, men nager at jeg har lett for å bli irritabel og vet at man kan bli psykisk involvert i å føle den behagelig roen.

Uff, håper Afire ikke er for animert. Det kan bli slitsomt. Da vil han høre på musikk, danse og prate hull i hodet på meg. Omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så vil han våkne opp i morn tidlig når klokken ringer og jeg må opp og ikke huske hvorfor han var så dum å komme hit siden vi har gjort det slutt...

Men wtf.

Vi kjenner hverandre og tror begge er interessert i å få en rolig ende og ikke en ende fylt med drama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken dag og den er ikke over...

Vil ikke skrive, dagen er ikke endet. Og har møtt så mye i dag at jeg ikke vil dele det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skjer ting og veldig mye som jeg ikke kan skrive om.

En som er ... det har endt seg til det verre.

Etter en ulykke.

Og mer vil jeg ikke skrive her om dette.

Det har også skjedd andre ting, både opp og ned-ting.

Men ...

Jeg velger å lytte på denne nå:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Afire sover, i min seng. Han vekket meg litt over fem... og jeg klarte ikke sove mer. Han vekket meg med å stryke på meg og med en hard mot stumpen min. I søvne.

Jeg stod like godt opp og han sovnet for en time siden. Hadde lyst å hevne meg med å vekke han, men det gjør jeg ikke.

Han mente jeg vekket han... tja... kanskje det.

Skal ta en dusj og vekke han med egg og bacon, te og frisk og opplagt (har kastet opp så er ikke helt i form)

Men nå ER han våken, jeg hører det på måten han snur seg i senga...

Det er greit, da kan han lage frokost mens jeg tar en lang og varm dusj.

I går var en merkelig dag. Vi dro sammen, men røyket i en park og jeg ville bare sitte på en benk mens han ville på en pub. Greit det.

Tror jeg vandret og gikk videre i egne tanker i par timer, og kom i prat med mennesker jeg aldri har møtt. Når man sitter på en benk kommer det jo gjerne andre, noen skal låne en lighter, noen har behov for å prate, Vil ikke skrive detaljert.

Men var en fin reise, hvis jeg skal beskrive. Møtte f.eks. en fra xxxxxxx som er uglesett i Norge... men vi pratet ikke om Norge, men om hans hjemland og situasjonen der.

Møtte også kjærestepar og ... ble litt lettere rørt (og kom i prat fordi jeg begynte å le fordi de spilte et spill)

Og det skjedde mer. Møtte en kamerat og vi slo av en prat. Gikk videre, møtte nærmeste pub og gikk innom. Det var hele klientellet skiftet ut omtrent. Det vil si, mer vil jeg ikke skrive om.

Men alt i alt gikk det bra. Nå vifter Afire med en seddel i trusekanten, så jeg må ta en dusj mens han lager frokost og trekker te.

Og han klager så må logge av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen, og atter en merkelig ... dag.

Silikonvally sendte en melding og vi avtalte å møtes... da var afire her, men han var sliten..og ville hjem.

Så jeg møtte silikon-vally og dro henne med til venner av meg.

Før det, måtte jeg dusje og Afire vekket meg, men han skulle lage mat (egg og bacon) mens jeg dusjet og det var tidlig i dag, men...

Han laget mat ok. Men tok ikke deler av oppvasken, bare laget mer oppvask, og jeg har stått og vasket opp nå, er nettopp kommet hjem og er sliten og... sulten. Og enda en ting, er at ... men det kan jeg ikke skrive om, men par (en?) naboer driver hets mot meg og jeg hørte at de dunket i taket når jeg (afire) ville spille musikk i går.

Vil ikke skrive hva hetsen går ut på. Jeg bryr meg egentlig ikke, blir bare sur og irriterende... *Det er ikke bare pga musikk, men afire ville ikke høre i går kveld, jeg måtte dra ut alle kabler og slå av strømmen, før han lyttet til meg. Jeg sa; vil du lese brevet jeg fikk på naboklage i fjor? Nei.

Det ville han ikke.

Men jeg bryr meg ikke om muslimske estremister som bor her, jeg driter loddrett i deres mening, men en viss grad av hensyn skal man ta? Og det er ikke kun pga høy musikk jeg har fått oppmerksomhet, jeg har frontet en sak. Som kanskje ikke alle liker, som ble advokatmat og ikke min sak mer.

Men saken ble vunnet.

Selvsagt.

Er ikke sur på afire, men...når jeg ikke har fått tatt av meg solbrillene og kommer hjem og må stå med oppvaskhansker... og er så sulten at magen skriker.

Hva har jeg spist i dag, ett egg, to baconbiter, en bit tomat...

Knurr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men... nå har jeg kanskje vasket opp alt, litt igjen. En jerngryte osv.

Visste ikke at det var så mye oppvask men afire har vært her i tre netter og døgn og ...ikke løftet en finger.

DET er irriterende. Når jeg er hjemme der han bor vasker jeg alltid opp - alt.

Selv om jeg også lager mat.

Men han er sær, liker bare... men dette blir for internt.

Mulig han ble paranoid når jeg skulle møte silikon-vally, men hun er ikke en sladrebøtte. Ringte en kamerat og hun og jeg fikk komme, og der var også en jeg ikke har møtt på fire år, en som arvet penger og som gikk på amfetamin for år tilbake, en fra samme "by". .. Og alle falt loddrett på knærne.

Hun og jeg fikk komme... grunnen er at jeg ikke får ta med hvem som helst. Men damer, DAMER. Med pupper? velcome...

Hun røyker ikke hasj, men har gjort det tidligere og .. ristet på hodet av oss. Jeg gikk på kjøkkenet sammen med han som har bodd i et annet land i fire år og lot som jeg fikk orgasme, jeg lukket igjen døra, men alle som kjenner meg vet at jeg kan dramatisere.

Og det ... ville vært ny rekord, orgasme etter to sekunder.

Mer oppvask jeg må ta.

Nå har jeg mistet matlysten og følelsen av hunger.

Hjem med solbrillene på, og rett i oppvasken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på bilder jeg har tatt i går, skyggen av meg selv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

limte og kopierte /klippet feil, savner macen min.

Men denne, ungdomskolen...og nostaligi....:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det noen sekunder igjen, slutt på musikk... men det er fredag og da kan man vel forskyve tiden til 23?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg drittlei av naboer som driver skjult sjikane. Det er fredag, og jeg spiller litt mer musikk. Men skal ikke la noen gjøre meg trist eller bli provosert... selv om jeg ble det når jeg kom hjem i kveld. Vil ikke skrive om det, afire vet det ikke, det har hendt tidligere og jeg gir blaffen. Jeg har også lov å bevege meg, lytte på musikk og de kan ikke klage, de har barn som skriker fra morgen til kveld, når barna er utendørs... Mamma... hyl, vræl...

Det er fredag, jeg bor i Oslo og spiller musikk til 23.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Afire ringte og alt er ok, vi er liksom sammen da, nesten og helt og fullt. Vi pratet i en halv time i telefonen, han ville forsikre meg om at han var hjemme nå og - at han er Min. Haha, hehe. Men jeg ble glad og rolig av å prate med han.

Har lyst spille høyt men tar hensyn til mine gærne naboer. Men må spille en til... Jeg blir provosert - hva de har gjort vil jeg ikke skrive om her, og det bryr jeg meg lite om. Det har skjedd tidligere, derav fikk jeg ikke sjokk.

Har par muslimske naboer som ikke liker vestlig musikk, de liker ikke bob marley, så jeg gir blaffen. Det er på vippen ... hvem skal man stemme på... Siv Jensen er ikke kvalifisert, men det er ingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet som vanlig tidlig, men heldigvis passerte klokken sju.

Stod opp, fyllesjuk og ville ikke ligge og pleie fyllenervene og angst. Blir jeg liggende får jeg høyeste grad av gad - generell angst og bekymrer meg for alt. En eks-svigerfar sa til meg at 90 prosent av alt vi bekymrer oss for aldri skjer. Han er /var tørrlagt alkoholiker og vi satt en tidlig morgen og snakket ved kjøkkenbordet hans, og pratet mye om blant annet alkohol og hva det kan føre med seg... Jeg spurte han hvordan han klarte å slutte å drikke, han er/var kunstner og anerkjent innad i miljøet.

Han sa: Når alkoholen fører til flere problemer enn glede...

Men han sprakk etter noen år. Vet ikke hvordan det går med han, om han lever er han cirka 80 år eller eldre.

Har ikke oversikt over hvor mye (lite) penger jeg har nå. Må på nettbank og overføre fra en annen konto... Har ikke månedskort og snek på trikk og buss i går. Det samme gjorde Silikon-Vally. Vi klarte å gjøre samme tabbe, å sitte i egne tanker på trikken og begge måtte gå nesten en kilometer tilbake for å finne frem til "åstedet" - en pub der vi hadde avtalt å møtes og det gjorde vi hver for oss, helt uavhengig av hverandre.

Det jeg skrev i går - for å gjøre det helt konkret så har jeg ikke noe i mot muslimer (eller kristne), selv om jeg ikke er tilhenger av å tro for mye og dynke andre med sin masse-psykose og gruppetilhørighet.

Afire sa noe i går når han ringte, han hadde møtt Silikon-Vally og hun hadde sett surt på han. Han spurte meg om vi hadde pratet om han. Nei, det hadde vi ikke gjort. Jeg sa bare at vi har hatt problemer men at det er ok nå.

Men når jeg våknet i dag - kom tanken. Hva om en den dama som aldri har møtt SVally før sa noe? Dette er en "venninne" jeg har kuttet ut og hun var hos kameraten min når vi kom. Jeg mistet dem, vi skulle på en pub og ble borte fra hverandre på veien, var innom to puber og så etter dem - Svally ringte men da var jeg alt nesten hjemme - de hadde vært på en kiosk... Og "venninnen" er en slik type som går bak ryggen, sladrer, og er i stand til å lage problemer av en fjær...

For å hevde seg selv har jeg funnet ut, men det er en jeg ikke stoler på mer.

Skal spørre silikon-vally. Jeg advarte henne mot "venninnen".

"venninnen" - har fortalt henne i høst når det var problemer. Men sluttet å si noe om meg og afire mer. Hun var stadig på banen og forsøkte å få info om hvordan det går... og sammenlignet Afire med en eks av henne, og det irriterte meg. Hun sa loddrett: du må gå fra han, han er som en tro kopi av min eks.

Javel? Tro kopi, nå skriver jeg bare kort - det var ikke det hun sa - men jeg ble lei av alle hennes hint og det forholdet hun var i - hun var ikke snill med sin eks.

Uten at jeg vil gå i detaljer om det. Men denne eksen var litt merkelig. Litt over førti, bor hjemme hos sin mor, lever på foreldrene og henne, nekter å oppsøke nav, har råd til motorsykkel osv. Men tror han var post-traumatisert, den jobben han hadde krevde mye og ... mer vil jeg ikke si. Jeg likte han, men det betyr ikke at jeg kjente han.

Men å sammenligne... betyr for meg at hun mener at jeg bør være singel siden hun er det. ???

Vil ikke tenke på det mer, var morsomt i går, sammen med Silikon-vally og ellers også. Men min kamerat, ville sagt nei hvis jeg hadde dratt med meg en mann han ikke har møtt. Kanskje. Han som var der i går som jeg ikke har møtt på fire år, og som jeg forøvrig aldri har verken kysset eller hatt sex med - trakk jeg med meg uten å spørre kameraten min - og da ble han pottesur på meg. Men de ble venner og er det også i dag.

Han jeg ikke har møtt på fire år har bodd i xxxxland og kan ikke dra tilbake pga klimaet og sin helsesituasjon. Nå planlegger han å flytte til et land i Europa.

Nå gruer jeg meg til å sjekke nettbank. Men har noen kroner og ører igjen, håper jeg da... å måtte låne penger av venner gidder jeg ikke i dag.

Skal ikke på pub eller noe, bare ta det rolig, ble litt for mange pils i går.

Har problemer med nettverket, men har åpnet flere vinduer slik at jeg har noe interessant å lese mens "problemet løses". Er litt lei av å leke it-ekspert, og har ikke lyst å ringe og få ekstern hjelp på en tidlig lørdag.

.......

Sjekket saldo og har brukt mer enn planlagt. Men har penger på spillekortet som jeg kan sløse litt med selv om det ikke en fugl betyr sommer, husket å handle smør, men har to sigaretter igjen...

Må leve etter evne nå noen dager. Greit nok. Savner Afire, men er ikke særlig sosial i dag og tipper han også er fyllesjuk. Men han pleier å få meg i godt humør, men i dag er jeg for trett til å sosialiseres...

Endret av Alvina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trett igjen, men må på butikk og kjøpe sigaretter. Klarer ikke bestemme meg for om jeg skal sove en time først, tror jeg tar en liten hvil... Har spist frokost. Det regner, litt dumt - siden jeg ikke kan gå med solbriller...

Fant gamle notater (Afire tvang meg til å få lov å lese der) og det ble rent morsomt... men det minner meg på et prosjekt jeg må eller skal ta opp igjen. Dukket også opp bilder fra jeg var barn, som jeg tittet på i dag, trist, siden et søsken av meg døde i en ulykke... og ... jeg har fortrengt at h*n døde, fordi like etter døde mange andre...

Begynte å gråte.

Sikkert helt normalt.

At venninnen min døde er jeg ikke kommet over. Vil vel aldri gjøre det, men det kom som et sjokk på nyåret. Afire møtte henne aldri, men de har pratet i telefonen... bare en hyggelig samtale, begge har humor. Forstår det ikke, men nå må jeg omgi meg med livets trivialiteter, ut og kjøpe sigaretter, lite lyst - det regner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...