Alvina Skrevet 31. januar 2013 Forfatter #621 Del Skrevet 31. januar 2013 Og der forsvant den rolige stunden, tlf ringte men jeg tok den ikke, har ikke lyst å skravle om været nå. Er rent ego og spiller litt musikk. ... og for å sette pekefingeren på plass han som var her nå er ikke og vil aldri bli et kjæreste-emne ikke for meg Han er en kamerat og jeg kan sette menn på plass. Dvs om de viser interesse utover vennskap. Da er det opp til dem om de vil pleie vennskap eller dra seg unna. På den måten er jeg beintøff. Jeg går aldri rundt grøten. Tore på sporet Tore på rumpesporet Tore på gråten ............... Er forvirret. Forstår ingenting, men kanskje alle ryktene om Afire faktisk er sanne. Ja, hva da? Det er kanskje han som trenger psykolog og ikke meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 31. januar 2013 Forfatter #622 Del Skrevet 31. januar 2013 Er sinna. Men det er sunt å være rasende. ... Selv om jeg ikke er sinna på noen, kun på omstendighetene. Og her fant jeg denne, som jeg ikke letet etter: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 31. januar 2013 Forfatter #623 Del Skrevet 31. januar 2013 Har en ide som jeg ikke vil dele. Det er ikke min ide, mange (noen) driver i bransjen men jeg vet jeg kan bli dyktig og etterspurt. En bi-inntekt. Kan gjerne jobbe på gulvet, men har lyst å gjøre mer... noe kreativt. Den gangen jeg jobbet på et vaskeri, var jeg desto mer kreativ. Mens vaskemaskinene gikk, løste jeg kryssord, leste eller skrev noe. Drømmejobb. Selve jobben var ren rutine, men ellers var det bra og hadde ok kollegaer. Afire spurte meg om jeg noen gang har fått sparken. Nei, det har jeg ikke tvert i mot har jeg aldri takket ja til tilbud om fast stilling Nå er jeg sint, jeg gir han min siste rev fordi han ikke hadde lyst å gå ut døra den dagen, og hva får jeg tilbake Skal minne han på hva som er rett og galt, Hvis jeg gidder. Men det gidder jeg. Hadde jeg noe å røyke på nå, ville jeg sovet i fjorten timer eller tjue. Men jeg gidder ikke melde han, mr. Iskald. Noe var også min feil i går, fordi... jeg ble så rasende fordi han beskyldte meg for ... noe jeg ikke vil skrive om her, og han gjorde en liten "tabbe" og ble flau og gikk i selvforsvar. Sa til han som var innom her i sted, når han fortalte en historie om en eks av han, at hva er vitsen med å krangle med fulle folk, og vitsen med å kjefte når de er skjelven dagen derpå - det medfører jo kun at de går i selvforsvar. Har vært en ung dame en gang jeg, og har tatt noen tankerunder med meg selv. Men det jeg ikke forstår er at jeg som to ganger har gått i par år helt uten sex, uten en ons - klarer å forelske meg gang på gang. Vet ikke hvor lang tid det vil ta nå, tenker ikke - kan bli betatt, men i min alder er det bare vraksgods igjen. Alle de andre har dame, rekkehus og volvo. Vennskap er skinnhellig, så knuller heller ikke (eller prøver forføre) kamerater selv om det kan være en gnist noen ganger. Er betatt av mange. Det er vel naturlig, selv om jeg er en kvinne og ikke en mann? Men enten er de opptatt, har dame - eller er homser, eller kamerater og innen vennekretsen. Vennekretsen, men ja. Det kan skape baluba om man trår over en grense. Det kan bli rart hvis man gjør det slutt og har en periode med isfront. Isfront går over Men i mellomtiden Er så trett, tror jeg skal sove par timer, sovnet når sola stod opp og våknet av melding av han som tok feil handlenett i går kveld. Men har lyst å planlegge å reise (flytte). Ferien ga mersmak. Begravelse om ikke lenge, forstår ikke at det tar flere uker og over en mnd snart, men kan ikke vite om de skal obdusere eller om hun donerte sine indre organer til forskning for en sak. Det ville være typisk henne. Vi trenger ikke ta med blomster, men jeg er ikke typen som leser opp dikt høyt... tja, jeg er jo det men. Vet hva jeg skal gjøre, be alle donere penger til en sak hun engasjerte seg i, og ...omg. Makter ikke tenkte på det nå. Fikk tlf fra en felles venninne i går, som har skjult nr og som sjelden er på f.boka. Hadde sendt henne en melding på f.b for over en uke siden, prøvde å ringe også - men hun har byttet nr pga en psykopat-eks, og hun gråt i telefonen. Men hun er syk og vet ikke om hun kan komme i begravelsen. Vil ikke tenke på det nå. Det er så trist. Helt ufattelig trist. Skal prøve ringe noen venner og spørre om de har noe å røyke på. Afire gidder jeg ikke, ikke nå. Han lot kameraet sitt bli igjen her. Hvorfor? Fordi da har han en grunn til å plage meg mer?` Har satt det i et skap. Han får hente det selv eller sende budbil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 31. januar 2013 Forfatter #624 Del Skrevet 31. januar 2013 Hum, jeg er i skikkelig forhandlingsmodus nå. Det er den dummeste krangelen jeg har vært med på, men stort sett er alle krangler bunnet i .. noe. Fikk en sms av AFire nå. Han gråter fordi han glemte kamera her. ? Var han så full? tror han glemte det med vilje jeg, men er ikke et orakel Og noen ganger gidder jeg ikke tenke Ikke over andres hensikter og skjulte agenda Skjult agenda kan f.eks. være å ikke ville innrømme for seg selv f.eks sjalusi Men misunnelse er verre. Par kamerater satt og pratet en gang, en av de var jeg sammen med, det er lenge siden, men de pratet om sjalusi og misunnelse og var enige om at sjalusi og misunnelse var det samme. Samme ulla. Jeg lyttet som jeg ofte gjør Men brøt inn og sa; dere tar feil. Sjalusi og misunnelse kan ligne men det er slett ikke det samme. Joda, mente de begge Nei, fordi sa jeg - fordi Sjalusi henger med følelser og man kan gjøre noe med sin egen sjalusi og det henger gjerne sammen med lav selvtillit og dårlig selvfølelse, mens misunnelse minner mest om en medfødt eller tidlig skapt egenskap og er vanskelig å gjøre noe med, siden man gjerne ikke er bevisst på sitt eget problem og vil benekte det. Sjalusi er redsel for å miste en man er glad i til noen andre (parforhold), mens misunnelse er å ønske alt det andre har. Da ble de stumme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 31. januar 2013 Forfatter #625 Del Skrevet 31. januar 2013 Er satt i sjakk matt, men har enda tid til å finne ut hvordan jeg skal gjøre det, med en hest, et tårn og en løper... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 31. januar 2013 Forfatter #626 Del Skrevet 31. januar 2013 Skal ringe en venn, som kanskje kan ordne noe å røyke på. Men blir ikke lenge, tror jeg, sofaen hans er mildt sagt elendig å sove på og å krype under dyna hans vil ikke bidra til annet enn null søvn. Hvor ble det av kjærligheten, er det kun vennskap og familie som teller etter at man passerte 30 år`? Eller etter at man ble fratatt møyen som sekstenåring. ? Er drittlei av alt. Kvalmt gjort av han. Men vi er kanskje for forskjellige. Muligheten er temmelig stor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 31. januar 2013 Forfatter #627 Del Skrevet 31. januar 2013 Har bestemt meg for å be mod. stenge denne dagboka, men hater å gjøre det. Ler av mye jeg selv har skrevet her inne, og Afire kan slutte å snike under skjørtekantene mine. Det er ikke mitt ansvar. Det er hans. Han leste her i 7-8 mnd før jeg ble klar over det. Stakkars han, tror jeg hadde klikket i vinkel, men tror jeg hadde sagt fra etter kort tid. Det gjorde ikke han. For alt jeg vet har han vært og installert overvåkningsutstyr her, og hacket pcen min, og ... Men så langt kan ingen gå. Skal begynne skrive igjen, det skal bli litt scine fiction denne gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 31. januar 2013 Forfatter #628 Del Skrevet 31. januar 2013 Ord. Betyr ingenting. Ærlighet. Betyr ingenting. Pule med andre. Betyr ingenting. Ærbarhet, not. Stolthet er ALT. hvem vinner Ubs, askepott mistet skoen Men se, der kom prinsen ridende ............. Har sluttet å tro mer på forholdet. Det har skjedd for mye. Og alt er visst min feil. Mr. perfekt med eller uten truse på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 31. januar 2013 Forfatter #629 Del Skrevet 31. januar 2013 Han har også sagt at det går rykter om meg, nye rykter, at jeg er nektet på et utested (jeg er ikke det iflg andre og ikke av alle), og sånn driver han på. Ryktene nå går ut på at jeg er en som alltid er for full. Og iflg han er det min feil. At han har fått klage på bråk. Og at han må passe seg for meg siden jeg alltid lager kaos. (joda, jeg kan gli gjennom sikkerhetskontrollen uten å vise boarding-kort, og etterpå blir flyet en halv time forsinket fordi må finne ut av det Han har bemerket at; Du Alvina, blir lagt merke til overalt hvor du er. Ikke pga utseendet, men fordi jeg er distre... Mrs. Bean in Usa...omtrent Men det oppstår alltid situasjoner, ikke alltid, men ofte - hvis jeg er på et sted jeg ikke har vært tidligere. Som får andre til å smile. Det hender jeg er full, men driver ikke med krangel og har jeg fått for mye iflg. de som står bak en disk, da går jeg bare hjem. Skal kanskje møte Afire etterpå, men skal si at jeg har vært og stampet kameraet, og gi han en fiktiv kvittering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 31. januar 2013 Forfatter #630 Del Skrevet 31. januar 2013 Tiden får vise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 31. januar 2013 Forfatter #631 Del Skrevet 31. januar 2013 Denne er fantastisk: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 31. januar 2013 Forfatter #632 Del Skrevet 31. januar 2013 Hm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 31. januar 2013 Forfatter #633 Del Skrevet 31. januar 2013 Er kåt på en som hjalp meg og som jobber innen data, men han har samboer og felles barn. Men, det er lov å vite at han liker meg - som en venn. http://www.youtube.com/watch?v=o1QBKkjYm3o&feature=endscreen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 31. januar 2013 Forfatter #634 Del Skrevet 31. januar 2013 Fatter ikke at han gidder melde meg når han ikke bryr seg. For hva er det? Hvis jeg ikke bryr meg om en mann (eks) gir jeg klar beskjed. Og finito. Han leker kanskje katt og mus med meg, og uten at jeg har sett det har han faktisk gjort det hele tiden, denne dagboken han har endevendt f.eks. Nå er min tillit forsvunnet ut i luften og da er det over. Det vil ta lang tid, og ikke en uke, kanskje et år. Eller tre. Men vi har kun vært sammen ett års tid, og å investere mer, når det også går rykter ang han. Mange rykter. Som også omhandler nåtid (høsten). Hva vil jeg. Helst vil jeg at alt skal være bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 31. januar 2013 Forfatter #635 Del Skrevet 31. januar 2013 Ambivalente vortesvin. Nå prøver han å få meg i garnet igjen, fordi... det aner jeg ikke. Men livet er for kort til å la være å leves (denne dagboka burde blitt sperret for alle under 13 år) Jeg har en egenskap, og det er at jeg aldri kan være sinna så lenge. En pluss og et halvt trekvart minus. Men om han vil tråkke meg ned i søla, han vet at jeg har venner og bare kan gå og få det jeg vil av rus. Selv uten penger. Men nå handler det ikke om kroner, jeg har det jeg trenger. Men skal prate og si at jeg vet - at han blir satt i søkelyset, overfor seg selv og at jeg har oppdaget at han takler det rimelig dårlig. For hans rusbruk blir også satt i midten og han må se seg selv. Det holder ikke å si at han er lei av å drikke sin daglige øl etter jobb. Det er mulig vi må skilles. Å leke husmor og flytte sammen har aldri vært et mål, for noen av oss. Nå har jeg spilt litt høy musikk, ikke så høyt at jeg ikke hørte naboen dunke i veggen, og skrudde ned lyden. De har småbarn. Drittsekk. Men jeg er uendelig glad i han. Og vi har et fantastisk sexliv og har kjemi. Resten skorter det på. Mulig vi er for forskjellige. Og nå begynte den naboen jeg trodde dundret i veggen å skru på en drill, er det rart man kan få noia Jeg har aldri noia, har lært å oppføre meg og er en dame. Det hender jeg føler meg pisse stein, men da vet jeg hva det er. Riktig rett og korrekt er jeg aldri, men vet hvordan jeg skal opptre i alle miljøer. Klassebevisst selv om jeg kommer fra sæmre kår. Livet var ikke alltid lett for generasjonen som vokste opp før inflasjonen ga de gratis bopel. De vant, alle som overlevde 2. verdenskrig. Det er jo bra, men de spiste opp alt... industrien og kapitalismen vant. Når rødstrømpene rev av seg det røde håret og kastet bher - ble det brukt mot Nå må alle jobbe Mens man før i en familie klarte seg på en inntekt. Jeg vet ikke jeg. Skal innom Afire, har også fått tlf fra en venninne, men det er surt ute og har ikke lyst å gå så langt. Afire sendte melding til meg. Nå er mensen over, så mulig vi knuller og sier farvel, adios amigo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 31. januar 2013 Forfatter #636 Del Skrevet 31. januar 2013 Han kan gjerne lese her, tror han vet at jeg ikke vil ha sex med han fra mai. Det vil jeg ikke, ikke ha innenfor døren - han ruser seg og brer seg ut, og sist gang han var var han abstinent og truet med en knyttet neve fordi - oppdaget jeg - han - det var razzia overalt. Synes synd i han, ga han en nyttårsklem i begynnelsen av januar. Men innenfor Min dør, nei. Jeg vil ikke bli blandet inn i et illegalt miljø. Pulver. Det dreper ungdommer. Jeg hater pulver Hater det Ble kjent med en dame når hun var 17. Jeg var 23. Hun var ren da, men hadde vært på heroin tidligere. Siden hun var 14. Det gikk bra noen år, men hun sprakk Og døde. Overdose. To uker etter satte kjæresten hennes overdose. Men hva som er hva, ofte i miljøer vet ikke engang Kripos hva som er hva, men de ser om det er drap pga måten nåla er satt på. Hvordan jeg vet det? Tja, det vet jeg sannelig ikke, men noe får man høre selv om man er døv og lukker igjen ørene. Særlig når man snart er femti år. Det er noen år til, men er godt forberedt. Mange overdoser der de heroin-avhengige blir funnet hjemme, er rene drap - pga tysting og fare for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 31. januar 2013 Forfatter #637 Del Skrevet 31. januar 2013 Naboene bruker faktisk bare banke i veggen når jeg spiller den samme lp-en gjentatte ganger. Men de kan ikke klage nå. Jeg har ikke det anlegget jeg hadde som kunne få lysekroner til å dirre, bilder til å falle ned. Det var tragisk å selge det... men heldigvis likte jeg de som kjøpte - det var en forsterker som jeg kunne fått opp i pris. Telefonen stod ikke i ro og alle skule by mer. Men jeg likte det kjæresteparet som kom og skulle se, og vi satt og pratet i flere timer rundt bordet, og de spurte om også stolene var til salgs. Min pappa var også der, og jeg sa Ja de er til salgs Jeg skal flytte og Elektrokompaniet... som var unikt. Men jeg gråt (tårene falt) når mannen hennes prøvde lyden, hadde også mer enn en forsterker og ga alt tli dem. De trudde jeg tullet, men jeg sa - jeg vet dere vil sette pris på dette og eller enten gi det videre. Jeg solgte alt, hageredskaper, motorsagen ga jeg bort siden en kollega hjalp meg, traktoren alt. For hva skulle jeg med det? Oslo next og forever. Men afire vil vi skal dra til et land jeg ikke har vært i tidligere, jeg har sagt mitt, jeg vet hvilke land jeg vil bo i. Har også sagt at du var på en rundreise for 30 år siden, trur du ikke verden har endret seg etter det? Vet hva han tenker, han følger litt med på utviklingen, men jeg blir ikke med, i alle fall ikke for par uker, har flyskrekk d lux. Vi skal møtes i kveld, men vet ikke veien videre. Kan bli stivnet til is jeg og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 31. januar 2013 Forfatter #638 Del Skrevet 31. januar 2013 Det verste av alt... er at jeg innbiller meg at jeg elsker Afire. Mulig jeg kun er glad i han og blir forført i senga. http://www.youtube.com/watch?v=8BWZ14eC4Js&feature=endscreen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 31. januar 2013 Forfatter #639 Del Skrevet 31. januar 2013 Vet ikke om jeg rekker samme trikk. Men er bare en kilometer å gå. Lytt på denne: Denne er gullegod. http://www.youtube.com/watch?v=_AP55Z7LLE8&feature=endscreen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 31. januar 2013 Forfatter #640 Del Skrevet 31. januar 2013 Jeg elsker han og er villig til å se gjennom fingerne, men vet ikke om det kan fungere i praksis... Skal prate med han, og spørre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå