Gå til innhold

LunsJ

Alvina

Anbefalte innlegg

Hei Alvina

Må bare innrømme at det har vært litt spennende, noen ganger litt leit, og andre ganger igjen har det vært morsomt å være "flue på veggen" i dagboken din. Men må understreke at jeg hele tiden har heiet på deg og ønsket deg alt godt, uansett hva du har funnet på av snodige sprell. :fnise:

Jeg har bare lyst til å si at det er trist at du må slette denne dagboka. Jeg har ikke skrevet noe her (kanskje en gang?), men det er fordi jeg har hatt en følelse av at du ikke var så interessert i å motta kommentarer.

Så når du sletter denne boka nå, har jeg bare lyst til å ønske deg alt godt og at du tar de rette valg framover, slik at du får det godt og blir en lykkelig kvinne med ro i kropp og sinn.

Det er noe ved deg som jeg liker og som facinerer meg. :hug:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk Aldrisur. :)

Du har rett, jeg rømte på en måte inn på dagboka fordi ingen kan komme med "mer eller mindre sure kommentarer" - i sin tid. Fikk mye kjeft ute på forumet når jeg stakk nesa frem, og råd og tips om at på en dagbok kan man skrive hva man vil (vel det viste seg, at det kan man kanskje ikke gjøre...) :fnise:

Jeg har ikke bedt moderator slette denne, men sperre inntil videre.

Blir jeg singel igjen åpner jeg den, men ikke på en ukes varsel, så det beste er at jeg kopier det jeg vil lagre, og sletter hele greia.

Vanskelige valg, (men har ikke noe annet valg, han har ikke presset meg, dette var jo ikke vanskelig å forstå for meg heller) det mest irriterende er at en mann er årsaken, (sorry menn)... men han er unnskyldt siden han tilfeldigvis oppdaget nicket mitt, og ... kanskje ville jeg også lest alt han skrev om han hadde vært bruker her og det var i en motsatt setning, jeg ville ikke blitt beroliget i alle fall...

Men det er bare en bagatell, en dagbok... som ikke refererer til sannhet, som jeg hele tiden har visst ble lest av andre, det i seg selv har gjort at jeg har plusset på og trukket fra. En venninne av meg vet at jeg kan gjøre det... og hun begynte å le og sa Du Alvina, men hun kjenner meg.

Må på kjøkkenet, har satt på mat, både jeg og Afire har kjøpt inn den samme middagen i dag, og jeg glemte igjen, mat hjemme hos han, følte at jeg hadde glemt noe, og manglet en pose med matvarer, men det er ikke noe jeg er i akutt krise for.

Har mest lyst å krype inntil han i kveld også, det vet han, men det får vente, nå er mat og søvn mer viktig, og å få vasket litt klær.

Kanskje jeg får litt abstinenser når jeg ikke kan skrive mer dagbok, men da får jeg finne andre områder å utagere på, og har vært internet-avhengig før, så dette ser jeg på som et lite problem.

Hadde trengt en armkrok, men er jo en selvstendig kvinne innerst inne. Vurderer å slette hele denne greia. Har skrevet så mye tull og tøys her, og det er ikke morsomt når det blir oppdaget... hva det enn måtte bety.

Skal prate med Afire, og ikke mer gjennom en dagbok på kg. Dette ble surrealistisk...

Men vi har jo pratet om dette, heldigvis.

Endret av Alvina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Er singel igjen.

Derfor åpnet jeg opp denne her.

Men skal bytte nick om jeg bliver for ekstremt kåt.

For ... finner jeg en ny mann, vil jeg sikkert være så distre at han finner frem til kg... når jeg må løpe og kjøpe øl eller noe til han.

Jeg er kåt, men han har en dame og da holder jeg klørne inne.

Min beste venninne er død, svineinfluensa. Helt koko loco.

Kom fra en ferie og fikk vite det, og afire er iskald.

Men så, hva laver du det til, da har han bevist at han ikke er i stand til å¨elske.

noen.

Må sove, skal til et oppdrag i morgen. Traff noen venner og hadde det moro, han ene ble så full og kåt at jeg kastet han ut av taxi og ba han gå inn sin egen dør.

Jeg hater hele verden nå, egentlig ikke, men hvem er så frekk at de daua ....

Er enda i sjokk, og mannen hennes søker lise hos meg, jeg har ingeting å si mer, er fullstendig i sjokk selv.

Der er en dag i morra og, hååper jeg da.

Skal prøve være klippefast ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny dag. Forstod ikke noe når klokka ringte nå. Er trett, men få unna par ting før jeg evt. sover i ettermiddag. Traff Afire i går på den lokale puben, det oste kulde av hele mannen (hvis jeg kan kalle han en mann...pga oppførselen).

Gikk videre til en annen pub og traff par kamerater, ringte en som var blakk og spanderte par øl på han. Han har dame og den er grei, jeg driver ikke med andres mennn - selv om han er dritsexy og vi har god kjemi. Han virker heller ikke som typen som surrer med andre, men han er en jeg kan prate med. Og så kåt er jeg ikke at jeg må ha sex med alle jeg liker.

Skal våkne litt og så ta en bil til legen og deretter på "kontoret". Merker jeg er fyllesjuk, men det får gå sin gang.

Gruer meg til legetimen selv om legen er grei. Å komme dit med blåmerker er ikke noe jeg foretrekker, men får fortelle hva som har skjedd.

Traff også en jeg møtte under ferien, syntes jeg så han der, men var usikker på om det var han - men han bekreftet det i går (traff han på pub nr. 2).

Og, måtte kaste en type ut av taxien, han var så innstilt på at han skulle hjem til meg og sove her, men hva skal jeg med menn som er fulle og som tror de er noe straks de har drukket...

Og det er fytti kaldt i Oslo, vet ikke om jeg orker kollektivtransport eller om jeg bare tar en bil. Er ikke avklimatisert etter ferien...

Skal prøve ringe en kamerat og høre om han jobber i dag eller kan kjøre meg.

Er ikke våken, har en huskelapp jeg må ta med til doktoren så gidder ikke bekymre meg. Men hun vil ikke like at jeg er blå i ansiktet.

Skal spørre om jeg kan få noe å sove på, det er helt "krise" for tiden.

Har parkert Afire, tror ikke jeg gidder mer. Kamerater har sagt at de kan ta han for seg, men det har jeg nektet de å gjøre. Men vet ikke om de bare skryter og er eplekjekke. Samme det, de får ikke lov.

Vold kan ikke løses med vold. Men de er så forbannet når kvinner blir slått, håper jeg har stemmerett og at de har lyttet til mine ord.

Jeg er glad i Afire, men skal plassere og arkivere han i arkivskapet der jeg har eksene mine.

Fikk handlet mat i går, men glemte å spise. Noen peanøtter ble det på pub. Trenger gå ned i vekt, men kanskje ikke på denne måten.

Skal også innom min mor, hun har vært syk (hjertet). Egentlig vil jeg ikke ut døra, det er så pokkers kaldt selv med ullklær.

Makter ikke ta innover meg alt som har skjedd, men med tiden vil det hjelpe å ta et step ad gangen. Noen støtte har jeg ikke fått av Afire og det sier jo sitt. Hvor kald han er, hvor mye omtanke han ikke har...

Trist for meg at min ene kamerat har fått dame, men han er søt likevel. Han er åtte år yngre enn meg, og de to andre kameratene visste ikke at jeg kjente han. Vi skulle høre om han hadde noe å røyke på, det hadde han ikke. Og de ble stor i øynene når jeg fikk kontakt med han og han kom etter at jeg sendt melding til han. Jeg visste at han ikke hadde voksenrøyk, men han har alltid gjort meg glad, kunne vært lett å forelske seg i han, men siden han har dame, og er flink å være trofast, er vi som alltid bare venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte en kamerat og han kan kanskje kjøre meg, avhengig av hvor han er etterpå. Men han lovet å ringe tilbake.

Nå er jeg så sinna på verden.

det hjelper ikke noen.

Er så trett, men om par timer er jeg hos legen. Det blir gøy, med blåmerket i ansiktet.

Kunne jeg bare sovet en time til. Er stuptrett.

For en "mann" afire er. Når min beste venninne dør, blir han iskald. Det er ikke en mann, men rene skjære guttevalp....

En mann ville stilt opp.

Joda, har fått par ti sure meldinger. Kun kritikk.

Flink bikkje. ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå forstår jeg lite. Afire er iskald. Det sier vel alt.

En kjæreste skal vel helst holde rundt deg når man mister en av sine kjære. Eller er jeg på feil spor og er bortskjemt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brev på stuebordet til Afire som han kanskje leser når han våkner og kanskje tør lese:

26. jan. 2013

Du trur visst ikke jeg kan tenke i det hele tatt. Hva er vitsen med å fritte meg ut ang. timen min hos psykolog i går.

Det må virkelig være herlig å være /føle seg helt fri for feil.

Forstår at du spurte, men du tok det opp flere og gjentatte ganger.

Jeg drar hjem, må hvile hodet litt. Og - å våkne til bannord, fordi jeg i søvne røkka til meg dyna fordi jeg frøs... du har jo kun en dyne, nå hater jeg hele verden... med noen unntak.

Er glad i deg, men ha en kjæreste som skal passe på meg og som truer med å gå fra meg RUNDT neste sving, er kanskje mer enn jeg takler nå. Vet ikke, trenger tenke i enerom, så drar hjem.

Ble rasende når jeg våknet, i går kveld både drakk og røyket vi og når jeg er animert - krangler jeg sjelden, siden det kan utsettes til neste dag når man er nyktre. Men våknet opp og var ikke ferdig med alt han sa, truer med å gå fra meg hvis ikke ... osv. Jeg sa at Rom ikke ble bygget på en dag. Og vet heller ikke om jeg takler andres forventninger. I dag tidlig når han kjeftet på meg pga. dyna, lå jeg litt under et ullpledd på den andre siden av senga og sa : Faen, jeg er drittlei, alle tror de skal ha en del av livet mitt. Møkkafolk som er kommet rett opp fra myra...

Alle spør, hva sa psykologen, hva sa du... men når jeg prøvde slappe av, og han gjentok temaet flere ganger. Da blir jeg introvert, noe jeg til vanlig ikke er. Tror jeg. Siden det er vanskelig å være objektiv ang seg selv er jeg ikke sikker, men vet jeg trenger mye tid til å tenke, noe andre ikke gjør. De har andre måter å gjøre ting på.

Nå er jeg sinna så jeg skriver ikke mer nå.

Han har definert oss som kjærester, men nå begynner virkelig det å gnage meg at han skal ha full kontroll, og vite alt jeg gjør og hva jeg tenker og sier.

Tankene mine får du aldri...

Vet jeg er sinna og kanskje urettferdig, forstår at han spurte, men så mange ganger. Og han burde vite at jeg har tenkt alle de tankene han har tenkt - at hvis alkohol forblir et problem - velger jeg også singelivet. To blinde kan ikke følge hverandre over veien.

Man må helst ha hver sin førerhund i alle fall.

Endret av Alvina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykologen spurte hvorfor jeg forsvarer menn som slår. Jeg sa; jeg vet ikke... (vi pratet om fortid)

Men har en teori, som også er forsket på, og det er at om man har gått gjennom det tidligere og godtatt en voldelig mann (eller kvinne), eller har vokst opp i et hjem der far slo mor, vil man godta mer - for å forsvare og beskytte de som slo som man var /er glade i.

Hvis ikke, vil man føle at man har sviktet de man en gang stolte på, og kanskje stoler på også i dag.

Man står i en lojalitetskonflikt.

Men det hjelper ikke meg å ha lest en forskningsrapport. Likevel, kan jeg kanskje forstå mer en vakker dag. Og gi andre gode råd som de ikke vil lytte til anyway, siden de kanskje står midt i det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så trett at jeg ikke gidder røyke en joint engang, men kansje jeg lager en når jeg har landet litt her hjemme. Har hatt et snev av influensa eller noe dritt siden torsdag nå, feber, hodepine, mageknip og dobble up av alt.

I dag vekket Afire meg, med ståpikk, selv om jeg sa nei og nnnn... i halvsøvne, lot han meg ikke sove, mente jeg må stå opp siden kl. var ellve.

Særlig smart siden jeg har sovet så lite de siste dagene. Det ble ikke noe på han i senga, men etter tre timer på sofaen knullet vi par tre fire fem ganger.

Bare to ganger.

Det hjalp mot hodepinen. Der og da, men ... og han forstod ikke hvorfor jeg ikke blir hos han til i morn, men jeg trenger å sove (og kanskje å ha tid til å sitte i egne tanker som jeg er så vant til)

Men nå er vi kjærester, dvs definerte, etter ferien. Har kameraet han med meg hjem og skal laste bildene fra turen på pcen.

Ser man bildene skulle man tru jeg var en fotomodell, han har tatt bilder av meg i de mest sinnsvake situasjoner. Jeg har bedt han slette, men han nektet og jeg er så sporty at jeg takler bilder av meg selv uten en proff fotograf tilstede.

Det som irriterer meg er at det går rykter om at han ligger rundt. Jeg har bedt han være ærlig, men rykter... de ryktene som har versert om meg og mitt sexliv er jo ikke sannheten, alt man ikke kan vite.

Han har lovet å være ærlig, vi pratet om det i går og i dag tidlig.

Jeg sa at jeg ikke takler bli såret på den måten og om han forelsker seg i en annen må han si fra og ikke spille dobbelt.

Likevel er jeg usikker, hvorfor går ryktene, og fra flere forskjellige kilder (menn).

...Jeg vet ikke men det er mange som har lyst at jeg skal være singel slik at de kan få en liten runde med meg i senga.

Kvalmt. Vil ikke tenke mer på det.

Var hos min mor i går og fortalte om ferien, hun begynte også å le - så mange rare situasjoner og opplevelser.

Nå sover afire (mac gyver), skal ringe og be han komme og holde rundt meg, ikke i dag, men når jeg våkner igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går jeg og legger meg, har ikke følt meg i form siden torsdag og det er IKKE fyllesjuke eller abstinenser. Jeg kjenner kroppen min og er erfaren med både f.sjuke og andre abstinenser.

Afire ville at jeg skulle bli hos han til i morn, men jeg har behov for å være hjemme også, vaske tøy, sove uten å bli forstyrret, gråte i enerom, tenke mine egne tanker.

Men jeg savner han, det er soleklart. Men er det noe, ringer vi og vi ses vel når formen min er bedre. Men merkelig å sove uten han. Likevel har det en fordel, ingen vekker meg med morrabrødet sitt midt på natten og ingen ...

Ingen holder rundt meg, men i livet - jeg er ikke avhengig av å bo sammen med noen, likevel har jeg lyst mange ganger, bare flytte inn der, leie ut min egen bolig, leke husmor helt til vi ... kanskje begynner å krangle, uten retur og med oppsigelselstid.

Men jeg vet at jeg måtte hjem, men er ikke i form, varm og feber, vondt i magen og kun vil sove.

Men fikk omsider til å lage mat, satt på feil kokeplate (induksjonskomfyr), det tok sin tid og jeg døde nesten av sult.

Skal legge meg, er uvant uten han, men det er bare en tlf. samtale unna og femten min. å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min er så sur at jeg ikke har laget meg en liten joint engang, det sier sitt. For fyllesjuk er jeg ikke, og har ikke klart å få i meg mer enn en øl i løpet av fem timer. Senga next.

Vann og en bok og to dyner, to hodeputer.

Er så ufattelig at min venninne er død, har drømt natt til fredag, om henne, så har begynt å komme over sjokket og bearbeidelsen har påbegynt. Men likevel er livet urettferdig.

Endret av Alvina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er såret, han tok pulver, koka i går - sa han, men måten han sa det på indikerte at ...

Driver du med sådant, Alvina? (fikk på følelsen med en gang at han sjekket meg, og magefølelsen sa det senere på kvelden også og den bruker ikke slå feil, men samtidig fikk jeg andre forutanelser)

Virker ikke som han likte at jeg meldte meg inn på treningsenter for ikke mer enn par tre dager siden. Skal dit å teste det ut med en venninne) Hvis han er seriøs og innbiller seg at han elsker /t meg, vel, det har jeg ingen formening om, jeg er ikke han.

Men jeg ned i vekt noen kilo og veltrent, blir jo en pikk-magnet da.

Men det tror jeg ikke, og jeg kan avvise menn og trenger ikke flørte selv om jeg kan le og få andre til å le. Er han dum.

Han har såret meg så jævlig nå,lure på om han er en feig en.

KLANDRET MEG OGSÅ FOR KLAGE FRA NABOER.

Jeg tror jeg dåner

snart

Men skal stole klippefast på hva jeg gjør fremover. Kanskje alle ryktene jeg har hørt ad han er sanne?

Da ... ja hva så, blir jeg litt ... ikke stum, men vil vel ikke stole på noen menn med det første.

Det er like greit, da kan jeg selge meg og seksuelle tjenester av høy kvalitet, kunden bestemmer, og skaffe meg to faste kunder og ikke bruke gummi men forlange legeattest, minske gjelda, samtidig som jeg kan legge opp penger.

det er bare det at jeg ikke er typen til å gjøre det. Hvis jeg ikke er sulten og det er jeg ikke.

Krangelen i kveld begynte med at jeg hadde hentet en kasse fra boden, og viste han en kasse med fluebindingsutstyr... som jeg har arvet for noen år siden.

Han trodde visst det var leketøy og kom bort i en trådsnelle og dro i tråden

for meg var det helligbrøde.

Han lo, full av cokain kanskje.

Tror jeg gir han opp, har fått så mange advarsler, men er blind.

Savner hun som døde, vi var som søstre.

Makter ikke være mer enn ett minutt på f.boka etter det.

For hun var en ... av de som stod meg nær.

Selv om vi ikke skravlet på f.bok.

ER så forbannet, dåner som en flue straks mensen er ferdig i morgen.

Omtrent.

Han leker katt og mus leken med meg, og den har jeg sett før.

Det går en tid så er alt

over

Men livet må gå videre.

Pluss at mange prater skitt om meg til han også. Tror ikke et øyelokk på at han tok coka, han ville kun teste hvor jeg står og provosere frem en ende.

Så dum er jeg ikke. Og samme det.

Men alle fine ord.

Hykler og full, drita med ombestemmingsrettigheter.

Må legge meg på horisontal. Han blåser ofte av maten jeg lager.

ET bortskjemt SVIN.

Akkurat nå mener jeg det.

http://www.youtube.com/watch?v=Q7jeb_D08XA&feature=endscreen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg driter bare i det, men skal ikke skrive mer om det. Han følger med her inne, og da er poenget borte med å skrive her.

Men hvilken drittsekk. Ord når han er full og animert, for deretter å drikke seg drita og osv. Hva han har inntatt driter jeg en fullstendig skitt i, det er oppførselen som har indikert at han kun er en drittsekk som lyger så det renner for å fremkalle en provokasjon.

Samme det.

Jeg kan legge andre planer. Det er trist, men livet er jo en lek.

Vil tilbake til status quo.

Det vil si, sove, begynne og starte og restarte igjen. Er vant til det.

Ikke mitt første forhold.

Løfter og pene ord som blir sagt dagen før de blir brutt er verre enn seksuell utroskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går rykter om så mye.

Og jeg klarer ikke stole mer på han.

Da går jeg videre.

Alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han virker så FROM, hellige en...

Men tror han sliter selv jeg.

Og når jeg har begynt i terapi fordi jeg drikker litt for mye p.t., setter det jo også han i søkelyset, fordi det automatisk blir sånn, i et ekteskap vil helst den som drikker mer enn normalen eller innenfor føle seg i et søkelys og må også se på seg selv og ... det er vanskelig.

Tror jeg bare selger kåken min og flytter til et annet land. Er lei og vet hvor jeg skal flytte, flytter alene men kan besøke venninner og få meg nye venner der.

Har funnet min plass i sola. Men må bruke par tre uker før jeg bestemmer meg.

Eller par fire mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legen min har rett, h:n har fattet at jeg har nok igjen rotet meg vekk i bortivekkistan med en ny mann som ruser seg.

Men som igjen, vet jeg ikke helt. Jeg ble sinna og han var sliten, og det var kanskje kun en tabbe at ... han ikke forstod. Men.. da ble han ekstra sinna når jeg sa at er du klar over hva du driver med nå? Dette koster tjue tusen, i denne kassen også dro jeg opp fuglevinger, haler, haler med pels osv. )alt pakket i plastposer)

Ja det er sikkert kvalmt, for noen, men det er slik vi får mat på og jeg kunne en gang lage fluer. For lakse og ørretfiske.

Men må man bruke briller, tja - det går vel det også.

Hadde tenkt å gi det bort, kanskje til helgen. Siden jeg må betale en optiker for å se...

Men forstår at han reagerte og kanskje fikk sjokk, først trodde han det var et syskrin, så var det fuglevinger i alle farger, innpakket, haler med litt mer og ... alt man bruker til fluebinding, egentlig, helt kompakt.

Han gikk fordi jeg ble rasende og klikka og ... min feil, fordi han trodde det var et vanlig syskrin.

Det jeg ville vise han var et fotoalbum, men men.

Tenk hvor høy musikk jeg har lyst å spille nå.

Men jeg skal lese videre og det gjør jeg med to dyner alene og to tre puter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får besøk om litt. En kamerat som tok feil bærepose i går, med mine hansker i osv. Så han kommer innom med tingene.

Afire begynte å spille høy musikk her, sent på kvelden i går og han VET at jeg fikk klage fra styret i sommer. Det var egentlig da det hele startet. Når jeg skrudde ned lyden. Han har fått en klage selv, men skylder mest på meg (selv om det er han som bruker spille høyt sent og tidlig)

Er så drittlei av å få skylda. Joda, det er min feil at jeg har hylt midt på natta når han har skremt meg når jeg har kommet ut fra badet hans...før jeg lærte at han gjerne står bak noe og dukker frem i mørket.

Vi har kranglet, men kun en gang midt på natta - det var i romjula.

Og å leke med coke - hvis han har gjort det - hvorfor sa han det da til MEG?

Kun for å provosere. Eller fordi han har lest her inne der jeg skrev at jeg hadde tatt cokain i sommer og teste meg (om jeg bruker det. Det er 20 år siden jeg testet det par ganger og det var ikke noe for meg).

Han var så dritings den kvelden at han brukte hele trappa for å komme seg opp i 4. etasje.

Jeg var ikke sinna der og da, siden jeg ikke bråker med fulle folk.

Og ikke dagen derpå, siden jeg ikke pleier å plage noen som er fyllesjuke. Mekket par ostesmørbrød til lunsj og tok det helt piano.

Men det kokte i hodet mitt mange ganger og det ble verre etter par dager. Uten at jeg sa noe. Ikke fordi jeg dømmer andre, men fordi han kunne latt være å si noe og fordi jeg fikk en mistanke om at han skulle fremprovosere en krangel.

NOk om det.

Får besøk om par minutter så logger av. Han kan gjerne sitte her og skravle par timer, men jeg er trett og skal ta det helt rolig i dag. Men jeg har ikke problem med å be folk gå hvis de blir sittende for lenge. Afire sier at jeg ikke er sjenert.

Mulig jeg ikke er det da...

Endret av Alvina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var koselig å skravle par timer. Og siden kassa med fluebinderutstyr lå på bordet, åpnet jeg den. Og han kan binde fluer, og anbefalte meg å kjøpe Fluerbindeboka. Jeg har bundet fluer før, men det er snart 30 år siden. Han ble forbauset og sa at jeg er den første han har besøkt som har alt av utstyr, mulig jeg må kjøpe mer tråd etterhvert da, men.

Men også mulig jeg gir alt bort til et av barna mine som jeg mistenker vil ha glede av å binde fluer som en ren avkobling midt i studiene. Jeg var på ferie og glemte kjøpe gaver til alle, men kjøpte til damene deres. Typisk meg i blant, men menn liker jo ikke smykker...

Og på taxfree, vil alle forstå at jeg ikke smugler alkohol og at kvota knapt rakk til meg selv. Sjokolade får man kjøpt på Rema og ingen av de røyker. Og å komme med dill dall og nips og - det gidder jeg ikke.

Kunne sikkert funnet noe, men tida gikk og den gikk raskt.

Ferien var en av de beste jeg har opplevd.

Har så lyst å flytte - til et land der det er omtrent gratis å leve og der det er en helt annen atmosfære og alt går rolig for seg, ingen er fulle, maten er god, det er sol og sommer året rundt.

Og jeg har muligheten til å gjøre det.

En venninne har lyst å bli og har også muligheten - men hun er bundet av forpliktelser, kanskje i 20 år til, selv om jeg har forsøkt å si til henne at hun må delegere ansvaret.

Men jeg er en sådan fugl, som kanskje trives best alene. Og ikke vil binde meg til noe.

Det er kanskje på tide å lære seg å fly

Høsten er faretruende nær

Selv om jeg har en helse av stål. Leververdiene mine er normale selv om jeg har drukket som en svamp i snart 30 år. En tid hadde jeg problemer med blodtrykk og kolestrol, og legene dyttet på meg resepter, men jeg tok ikke, lot bare som intet og tok i mot resepten. Og stolte på at kroppen ordner opp.

Og det normaliserte seg uten at jeg løftet en finger, uten å forandre livstil.

Litt endret jeg, leste meg frem til hva som er gunstig å spise. Og å drikke av te og frukt.

Men jeg røyker og hoster litt for mye. Tegn på at jeg må slutte å røyke eller minimalisere det kraftig.

Vil helst ikke ende med kols, har jobbet på en lunge-avd. engang for hundre år siden - og har venner som har utviklet kols.

Likevel slutter de ikke røyke.

Selv om de hoster til de pjuker.

Har lovet meg selv at jeg skal redusere ved å røyke på terrassen, med ett unntak - når jeg har besøk.

Og nå blir det vår snart. Været er nydelig, har lyst å trø en tur i marka, bare sette meg ned og nyte stillheten. (har et eget sted der ingen kommer, de bare kun går forbi og alt er fred og ro)

Jeg har lyst å leve

Men også lyst å dø

Men har vent meg til tanke

at døden kommer når den kommer

Ingen vet noe om morgendagen eller neste sekund

....................

Afire tok med seg røyken, selv om han lovet at jeg skulle få litt (han fikk 0,73332 g av meg for noen dager siden)

Det siste jeg hadde, men jeg visste at jeg ikke kom til å røyke på noen dager.

Men jeg kan ordne meg selv om jeg får lyst på røyk.

Akkurat nå elsker jeg å være hjemme hos meg selv, se ut på skogen og fuglene, ekorn, lyset.

Flaggspetten pleier komme på besøk når jeg har jordbær.

Gruer meg til i morn, men bestemmer meg i morgen - vil ikke ødelegge denne stunden.

Meg og Afire.

Vet ikke. Han er snill som dagen er lang, men har andre sider og.

Og jeg passer kanskje ikke i et forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...