Gå til innhold

LunsJ

Alvina

Anbefalte innlegg

Pratet med en venninne i en time i tlf nå, ble varm i øret, men var koselig, er en stund siden vi har hatt tid og anledning til å prate mer enn korte samtaler med (andre tilstede). Og, pratet ikke kun om menn, men om de dyrene hun har, og om andre ting.

Nå er jeg trett, så det blir seng. Kjedelig, men det er en ny dag i morgen.

I kveld skriver jeg på fanskapens autobluss. Men tvilsomt at noen ringer om de vet om røyk. Vet hva som har skjedd rundt om, eller det vet jeg ikke, men hører rykter.

Har hørt rykter om at en som er beryktet slapp ut (ikke en venn av meg, men jeg vet hvem det er), og ble regnet som en tyster av en jeg pratet med, jeg sa; det tviler jeg på, det ryktet han har tilsier vel mest at han får en dom, og ikke er tyster?!!! Politiet vet at han aldri sprekker, hva er da vitsen med å sette han i varetekt. Vil ikke det være å kaste bort ressurser, siden han likevel får en dom, eller er han en tyster? Vet ikke helt hva saken dreier seg om, men jeg har gått gjennom "dokumenter" før...så regner med at han har tilstått hvis han ble tatt for noe.

Tilstått, det vil si at han aldri røper eller tyster. Fan. Og hvem er tystere og sniker og snoker? Man kan lure, litt. Men tvilsomt at han slapp ut fra varetekt pga beslaget (jeg aner ikke hva og hvor mye, men hørte at det var litt), men jeg er kjapp i tankegangen, og konkluderer med at det blir en sak, og at han kanskje må sone fordi saken er løst.

Jeg har ikke noe med miljøet å gjøre, men kjenner så mange så får høre rykter om når noen er blitt tauet inn, og tatt med noe. Når man har bodd i denne byen siden hippietiden og slottsparken, er det alltid noe man får vite som ikke er så interessant, og jeg vet ingenting. Har meldt meg ut fra hippiebevegelsen og punktiden for mange år siden.

Rykter... men hva sier det om de som sprer rykter? Alt? Ingenting?

Bryr meg ikke nå. Og jeg vet ingenting, annet enn at noen er blitt tatt, men sluppet ut igjen.

Fan, jeg driter i om politiet kommer til meg, men jeg har ikke noe å skjule, hadde jeg hatt en femgrammer til medisink bruk her, ville jeg heller ikke hatt noe å skjule, hadde bare sett dumt på konstablene og spurt om de ikke kunne finne seg noen andre å plage.

Eplekjekke meg, ja.

Men jeg vet ingenting. Vet bare at det har vært aksjoner fra politiets kant som gjør at det er tomt for tiden. (Det neste som skjer er vel at det kommer mye syntetisk dritt på markedet, som er rettet mot ungdom)

Og politiet vet at jeg ikke blander meg mer inn i verdensmesterens verden /menns verden. (menn liker ikke det, og det er greit)

afire har vært sint, fordi jeg kjenner "alle" hel - og halvkriminelle, hva så? De om har overlevd siden slottsparken, soleklart jeg vet hvem noen av de er. De fleste er vindrikkende, har volvo, rekkehus, to barn, kone, garasje, og jobb.

Men nå skal jeg sove.

Endret av Alvina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg sagt godnatt for denne gang. På facebook. (det har jeg ikke gjort, er lei av mange statusoppdateringer, men forstår at noen har et behov... pratet med en venninne nå som ofte er på boka, og siden jeg er der mer sjelden, spurte jeg henne hvem har gitt meg en venneforespørsel, som kun har fire felles venner, og du er en av dem? Jeg sa navnet, hun rygget bakover, men hun søkte og det var faktisk en venn)

Har fremdeles lyst å røyke, lysten kom tilbake, men ... det går over.

Nå er det snart på tide med nattmat, men er ikke sulten, har mensen, og har spist god middag i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En søvnløs natt, ble liggende å gruble, leste, sov litt, våknet, grublet, leste og sov litt i dag tidlig.

Har ingen planer for i ettermiddag, men frokost /lunsj, en dusj og komme meg ut døra, det er dagens agenda.

Så får veien bli til mens man går, men helst uten for mye av dramatisk karakter. Gidder ikke dra på byen, mulig jeg stikker innom en venninne. Husarbeid gidder jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig oppførsel, og jeg klarer ikke bli vant til den, Afires...

Sendte en sms i går på dagen, ang middag, fikk ikke svar. Men konkluderte jo alt i meldingen jeg skrev at jeg visste han helst ville hjem etter jobben (pratet lissom med meg selv på en måten, men det begynner å gjenta seg, og bli et mønster...)

I dag sendte jeg en melding, ikke noe svar, blant annet om planene i helga, kino osv.

Da gidder jeg faen ikke mer. Humøret hans virker ustabilt, og jeg har ikke maset, vi kranglet ikke når jeg var der sist, og sov over natt til i går. Men han har vært på jobb, likevel, er han blid bruker han å sende en kort melding fra jobben, ofte også uten at jeg har sendt en sms til han.

Hvis han ble sur pga at jeg pratet med 34, og bruker det mot meg - da er håpet gått over til å bli håpløst, eller vettløst.

Gidder ikke byen, skal en tur og ta par øl på en pub rett nedi gata. Burde handlet, får se om jeg rekker alt jeg burde...

Onsdag kveld hadde han røyket, og ikke sikkert at han husker at han ba meg med på kino, tror også par andre skal på samme filmen... Men dette blir verre og verre, har ikke nerver til det, å bli satt på vent!!! Blir bare en furie av det, får rynker jeg aldri har sett før... (satt på spissen, men det kan skje hvis dette utarter seg)

Skal se om jeg ikke finner meg en sexy ung mann og dra han i armen og spørre om han blir med meg hjem, hvis han har noe å røyke på. ...men det gjør jeg ikke, trenger ikke noen på den måten. Men ting kan skje, og jeg kan sørge for at det skjer, raskere enn lucky luke.

Fantomet er snill mot de snille.

Vet da faen hvor snill jeg har lyst å være. Men vet at et nummer bare vil gi meg en bad feeling.

Tenkte, på de maktmidlene man kan bli utsatt for, både på jobb og privat. Usynligjøring er en av disse, kanskje en av de verste. Da har man ikke noe våpen å bruke tilbake, kan ikke gå i dialog, intet. !!!

Kun et middel, og det er å ta avstand fra personen.

Og HVIS afire leser her, som jeg har mistanke om, da vil jeg be han lytte til Otto Jespersen når han bruker pekefingeren... han vil vite hva jeg mener. For det sier mye om hva jeg mener nå. Men gir han en sjanse, ringer han meg i løpet av par timer, er det greit, men tviler på det. Det koster jo ingenting å sende en melding, men mulig han er sliten og - gretten.

Hva skal man egentlig med grinete menn som er over femti år???

Endret av Alvina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir nervøs av dette, får meg til å føle at jeg på en måte stalker stakkars han, og er klamrende, og det er jeg faen ikke. Men usynligjøring ... har jeg aldri opplevd tidligere, har kun lest om det (joda, har opplevd det, men ikke med kjærester, ikke i jobbsammenheng, kun innenfor familie, og da er det langt lettere å banke i bordet og si sin mening, og trekke seg tilbake)

Må se på klokka nå, og kanskje kjøpe en flaske vin før polet stenger (jævla forbannet over stengetidene)

Pratet forresten med en nabo nå, og hun virket kort, bare nikket og sa hei, jeg tok opp at jeg har fått klage og spilt høy musikk, men hun kan nesten ikke norsk og pekte en postkasse og sa at han har klaget. Jeg beklaget, og sa at det ikke skal gjenta seg, det var i sommer, håper jeg. ... bortsett fra når 34 og en kamerat av han var her og ikke var helt nyktre og jeg måtte be de dempe seg.

Men det sa jeg ikke.

Det er en dag i morgen også. Men er lei, hva er vitsen med et forhold der man føler seg usynliggjort?

Er dette meg? Hvor langt er jeg villig til å la meg ete opp...

Ikke stort mer.

Og har han lest her, vil jeg ha en unnskyldning, selv om jeg også hadde blitt nysgjerrig om han hadde en dagbok på kg (han er ikke her i det hele tatt, annet enn som gjest, såpass finner jeg ut via en pc, men å lese uten å si ett ord til meg...)

Pinlig, tragikomiske verdens absolutte helhet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare trist.

Og nå rekker jeg ikke vinmonopolet, men samme det.

Gidder ikke nedverdige meg til å ringe han.

Angrer på at jeg vasket badet hjemme hos han i går.

Angrer på at jeg tok ut søpla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sminket meg (= pudder og leppestift)

Ut av døra. Snart.

Klarer meg uten menn, sex er ikke livet.

Venner er viktigere.

Drømte natt til i dag, at min søster har fått kreft, at min mor er gammel, at ... at osv. Og i drømmen spurte min mor meg, hvordan skal det gå, når du blir helt alene?

Alene sa jeg, jeg har jo barn, og er tante. Og har venner, men noen av de kommer til å dø før meg, kreft, hiv, hvis man ser på statistikken...

Men jeg forstod hva hun mente, og i drømmen kom også faren min og sa... (han døde for litt over to år siden), at jeg må begynne å ta bedre vare på venner og venninner, og pleie forhold til dem, og skape meg en ekstra familie. ... For når man blir alene, blir det tungt, og da er det kanskje umulig å gjøre det.

Savner faren min mer enn, men ... han dukker opp når jeg sover av og til.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar ikke mer kontakt med afire. Merket at jeg begynte å miste respekten, og nå er det snart på tide å få tilbake selvrespekten.

Men går ikke i fella og knuller med andre. Da får jeg bare vondt i magen.

Vennskap får holde. ja, møtte Jokke mange ganger, vi kranglet ikke, men hadde funnet samme krok på et brunt utested, og skulte litt mørkt hver gang vi ville være i fred, men, han var også sta og vi ble vant til hverandre, bare spurte hvordan det går osv. og fortsatte å lese i avisa og nippe til halvliteren, kunne være stille sammen.

Er så lei nå.

Vet jeg treffer folk jeg kjenner når jeg går ut, det må jeg være takknemlig for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig har jeg lyst å være hjemme, så det blir bare to pils, men må handle bl.a vaskepulver. Og treffer jeg en match, kan jeg jo lure han til å bli med hjem, men ryktene går om at jeg er Afires dame. Morsomt. ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... sendte bare en sms, med ordet USYNLIGGJØRING.

Da fikk jeg svar, og han holdt på å gjøre det han han har spurt om jeg kunne hjelpe han med... dvs han nevnte ikke at han hadde spurt meg, men da forstår jeg at noen andre hjelper han, siden han er avhengig av hjelp par timer....

Ikke noe mer. Fiiint...

Nå er jeg i stand til å rappe med meg en mann fra puben, hvis det er en jeg liker. Men vil ikke bruke andre, men kan prate - sex er ikke nødvendig, ikke for meg og griser liker jeg ikke i det hele tatt. De må ha en viss integritet, og kunne lytte. Samtidig er jeg også en god lytter, så det bruker ikke være et problem.

Jeg byttter aldri nick, om afire leser her, får han bli sjokkert. Jeg kan lett plusse på, men kan også trekke fra, og da er det bare den indre gangetabellen som kan løpe løpsk.

Så sint og såret er jeg nå.

Med grunn.

Skal melde meg inn i bokklubben, mener på møteplassen, men jeg trenger ikke melde meg inn noen steder for å få et greit nummer. Hvis jeg vil. Men jeg vil ikke.

Ikke nå. Da føler jeg at jeg bruker et annet menneske for å straffe og det liker jeg ikke... sex skal være en felles glede og ikke et maktmiddel.

Endret av Alvina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auuu, nå fikk jeg en melding, der han skriver, at han fortsatt trenger hjelp mht bikkja, noe vi skal i morn...etter avtalen.

Nå føler jeg at jeg har mistet en hammer på min lilletå...

Han vet jeg ikke er sinna, jeg kan eksplodere, men ... tja. Det er et lite minus rhesus et sted...

...

Og nå ringte han, men var stresset, og jeg sa at vi kunne ringes når han er mindre stresset.

Men går ut døra nå, og går dit vinden fører meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemme igjen for par timer siden, tok bare to øl på puben. Pratet i tlf med afire, og vi skal ringes i morn. Han var litt trett, forstår jo det, når man har jobbet hele uka, mens jeg har det meste av tiden til fri disp for tiden.

Kunne avtalt med en venninne, å dra dit og finne noe å røyke på, men jeg giddet ikke. Så viktig er ikke røyk.

Har stekt fisk, laget middag, og snart skal jeg legge meg og lese. Kjøpte fire øl, har åpnet en, skal kanskje se på tv, men er trett - faktisk. Senga frister mest nå.

Mer vet jeg ikke, og mer vil jeg ikke gruble over, siden det er sent på kvelden. Fighte kan man gjøre når man er våken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... sitter her og venter jeg da... fremdeles. Kunne laget andre planer for i dag /kvelden, men ...

Har vært på butikken. Sendte en sms til han før jeg dro dit ang at han har spurt meg å hjelpe meg bikkja og hans agenda for dagen.

Fikk raskt svar, han holder på med å pusse opp, og hadde vært og kjøpt inn ting til det, skulle handle og det med bikkja ... først etter at han har gjort seg ferdig med alt det andre trenger han hjelp.

Jada, vet jeg er utålmodig nå. Regner med at han ringer om ikke lenge, og "det med" bikkja kan vente til i morn, ingen hast. Det blir neppe noe i kveld, men det vet jeg ikke. Regner med at han har lyst på par pils og kanskje slappe av litt.

Men føler at han har laget for mange avtaler med meg, som han helst ikke vil ha, kanskje jeg er paranoid og grubler for mye, men blir irritert hvis han avlyser alt nå... da har han kastet bort min tid, og jeg kan risikere å bli sittende alene en lørdagskveld. Ikke at det gjør noe, men prinsippet... Kunne tenke meg noe annet i dag.

Men igjen, det er jeg som grubler for mye, men har en uro og en magefølelse som ikke er helt god... nesten på randen til å ringe en venninne eller en kamerat og spørre hva de har tenkt å gjøre i kveld.

Men er ikke på randen. Enda.

Stod opp tidlig i dag, kun pga at jeg har lovet å hjelpe han, hvis ikke ville jeg sovet par timer til. Det som plager meg er at jeg synes jeg går for langt i å stille opp, ikke at jeg mener det er noe problem med en hund, jeg elsker hunder, men at jeg er jeg er tilgjengelig /gjør meg tilgjengelig. Nevrotisk tilgjengelighet...

Men magefølelsen sier at han ikke tør å si at han ikke synes vi skal ha et intimt forhold mer, samtidig vet jeg at han ikke liker tanken på at jeg finner meg en annen "elsker".

Vet ikke hvor mye jeg skal stole på magefølelsen, men hadde ventet litt mer oppmerksomhet fra hans side etter at jeg sov over natt til torsdag. Har bare fått korte sms. Joda, vi pratet i telefonen i går kveld, og greit. Det var jeg som ringte etter å ha tatt to pils på en pub. Der ble det for mye ståk for meg, når de to andre jeg satt ved samme bord som, skulle videre. En venninne ville at jeg skulle bli med og se om vi ikke fikk noe å røge på, men jeg giddet ikke og gikk heller hjem.

Vet han har mye å gjøre. Jobb, pusse opp, og og også videre. Så føler meg som en klagete ei nå, men har ikke klaget til han, bare her inne på dagboka, og det må være tillatt.

Jeg er hysteria på randen nå, for det har ikke gått så mange timer. Men jeg er ikke det. Er bare usikker...

Vet han ringer, og at han må få slappe av først. Ikke stress, det er noe jeg også hater, det er til å bli italiena av, men ...

Skal ringe en venninne, trenger litt input og impulser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte en venninne, hun spurte om jeg kom dit og ... gå ut og ta par øl. Jeg sa at jeg venter litt, så får jeg se.

Afire og meg lever i hver vår verden. Iflg stjernetegnene har vi god kjemi, men ... resten er ikke fullt så bra. Hvis man skal tro på det da, og det gjør jeg ikke. Tror det er noe man har lest om siden man kunne lese og har innbilt seg. Men hva vet jeg.

Så, mulig jeg ringer han snart og hører på hans stemmeleie, og spør hva som er modus operandi.

Blir usikker, korte meldinger, og knapt nok en melding.

Er han sjalu pga 34, og det tviler jeg på. Da har han heller en skjult agenda.

Gidder ikke sitte her i mer enn en time til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette gidder jeg ikke mer, sendte en sms; hva skjer.

Ikke noe svar.(kanskje han sover, men ... joda, da er han unnskyldt)

Men gidder ikke vente på en som også har bedt meg med på div hele helga, og ingenting skjer, annet enn at han er såå opptatt. (forstår at man ikke kan sende pusekosemeld når man har mye å gjøre, men)

Så drar med en venninne og tar oss en øl eller tre. Og røyker

Nå er jeg LEI. Med grunn, det er noen man kan mistenke for å komme rett opp av en myr...

Gir det en sjanse, skal prøve ringe.

....

Ringte han. Han hadde fikset alt selv. Pelsstell, klipping av klør må jeg gjøre siden han ikke har lyst, eller erfaring med det. Jeg er "ekspert" til å klippe klør på hunder, roer de ned og gjør det heller i flere omganger hvis det har vokst for mye.

Spurte hvorfor han har latt meg sitte og vente så mange timer, nei, han trodde jeg forstod det.

Nå er det nok.

Revenka finner seg en ung mann, går ut på byen med venninner og driter i resten for en natt eller flere. Han var litt småfrekk i telefonen, vil ikke si ang hva.

...

Men han ringte nå, og skal lage middag til oss, og resten gjør vi i morn.

Vil egentlig at han skal sove her i natt, bikkja kan også sove her, har utstyr til hunder selv om jeg ikke har hund, både vann og matskål, klippere og alt.

Men regner med at han helst vil sove hjemme, var det sommer og fint vær ville det være lettere å rusle hit etterpå. Det er lenge siden han har sovet her, vet ikke om han har fått fobi siden han kanskje forbinder min seng med alle mine mannlige overnattingsgjester. Vet ikke, men det er litt barnslig...

Men for meg er det nesten det samme, han har ikke så sure naboer som meg og der kan vi spille musikk.

Nå skal jeg spille litt siden det er lov.

Det er naboer (en tror jeg) som har begynt å drive sjikane mot meg, usynlig, men det kommer de aldri langt med. Vil ikke gå i detaljer. Men pga at de irriterer seg bare de hører musikk fra meg.

Lar meg ikke jage eller skremme bort, dette tar jeg opp hvis det fortsetter. Da ender det med at de må flytte eller et forlik.

Men nå må jeg se meg i speilet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vil at vi skal ta med skilsmisse-bikkja hit, når den skal ha kveldsturen sin, men det avhenger av været og nå begynner jeg å bli trett, og hans seng er nesten like bra som min. (min er bedre, den kostet nesten mer enn jeg ville betalt i dag - for en seng)

Ps. Hunden er gammel og det er lenge siden det ble slutt med han og eksen. Jeg var ikke årsaken.

Må ta en telefon til en venninne og avkrefte at jeg blir med henne og par venner.

Og, vet ikke om jeg gidder ta opp om han leser her, det gidder jeg faen ikke, hvis det er et problem får han gøre det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er etisk riktig av meg nå?

Afire har innrømmet uten at jeg har spurt eller maset, at han har lest alt jeg skriver her. Han tok opp temaet selv... da ville jeg ikke prate om det, sa at vent til jeg er litt mer våken...

Det gjør ingenting, om han ikke tar alt jeg skriver bokstavelig.

Par timer etter samtalen gjorde han det slutt, sa at det kanskje er best vi bare er venner siden vi er så ulike.

Ok.

Men likevel har han angret i dag, med ståpikk.

Angre med ståpikk... tja...

Det ble ingen runde

Jeg sa til han i dag tidlig at jeg kommer til å skrive alt om sexlivet mitt og legge ut og plusse og trekke... Han smilte, men ... dette blir vanskelig, for hva skal jeg skrive...

Å svare på andres innlegg er noe helt annet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal legge meg, har sovet par timer, giddet ikke gå på pub.

Vet ikke hva som skjer, pratet med Afire i telefonen, vi er ikke uvenner, men resten vet jeg ikke noe mer om, og vi er veldig forskjellige...

Han angret kanskje, men når han sier at det kanskje er best vi går tilbake til vennskapsnivået, hva skal jeg si - annet enn ja, du har vel rett.

Men i dag var han ... han sa at det har jeg også sagt noen ganger, men DET har jeg ikke sagt, han har lest her i dagboka...

Og er det etisk riktig av meg å skrive mer i denne dagboka LunsJ, eller blir det bare dumt.

Det blir dumt og uetisk.

Hvis jeg ikke bare skriver om morsomme ting, men da blir det kjedelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...