Gå til innhold

Nøytrale babyklær

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg synes det er så morsomt å strikke, men har for øyeblikket ingen bekjente som skal ha barn. Jeg ønsker jo barn selv om noen år, så jeg tenkte jeg skulle strikke opp et slags "basis"-lager uavhengig av kjønn slik at barnet mitt har gode ullklær i fremtiden.

Så..

Hvilke farger synes dere er "kjønnsnøytrale"? Kan grønn være kjønnsnøytralt? Hvis ja, hvilke nyanser? (Jeg tenker at mint-grønt er ganske nøytralt, mens mørkegrønn blir litt guttete). Ellers så har vi jo diverse gråtoner, samt beige og natur.. Forslag?

Tenker uansett å strikke ett jenteantrekk og ett gutteantrekk i tillegg, da det alltids finnes venninner/søsken som får barn med tiden.

Eeeeelsker å strikke :jepp:

Videoannonse
Annonse
Gjest pysepusen
Skrevet

Når jeg skal strikke nøytralt pleier jeg for det meste lage hvitt, offwhite, beige, brun, grønn, turkis. Har også laget en del med striper i regnbuens farger, for det kan jo alle ha :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Grønt er nydelig! Mintgrønt er jeg personlig ikke så glad i, men jeg ville ikke nølt med å kle en eventuell framtidig datter i grønt. Er enig i pysepusens liste. Og orange er fint og nøytralt.

hilsen en som liker litt knæsje farger :)

Skrevet

Gult, grønt og rødt synes jeg er ganske nøytrale farger.

Rosa og lilla er vel typisk jentefarger.

Blått er som regel guttete, men noen varianter, f.eks. mot turkis el.l. er vel mer nøytrale.

Ellers går det jo an å lage striper i flere farger, da blir det ihvertfall nøytralt.

Gjest Nebula
Skrevet

Har en del i hvitt/beige, grønt, grått og brunt som jeg regner som kjønnsnøytralt. Frøkna her har en del knæsjlysegrønne klær... Har også ull i beige, grått og brunt, kombinerer det med rosa lue eller evt rosa smokk hvis jeg har behovet for å få det mer feminint.

Ellers er det kjekt å strikke ullteppe også, jeg har hatt veldig glede av de jeg har strikket. Nå bruker jeg feks kun saueskinn og et godt tykt ullteppe som kan legges dobbelt i vogna...

Skrevet (endret)

BLått kan være nøytralt om det er en sterkere turkisaktig farge, grønt i alle nyanser (spesielt tåkegrønt/mosegrønt, flaskegrønt og olivengrønt), orange, rød, gult, beige, brunt, hvitt, grått... Personlig synes jeg også at lilla kan være kjønnsnøytralt, om man velger en kraftig lillafarge med blåskjær.

Endret av Ashelia
Skrevet (endret)

Jeg syns igrunn alt bortsett fra rosa er nøytralt. Lilla er litt i grenseland, kommer an på nyansen. Lys blått er nydelig til jenter. Ellers syns jeg fasongen forteller mer om strikkeplagg er jentete eller guttete.

Tips til nøytralt strikkesett: ]Hansemanns hentesett fra Nøstebarn. Syns de fargene der er nøytrale, men man kan jo variere litt selv, f.eks erstatte det blå med en annen farge.

Svigermor strikket dette hentesettet i krem og brunt da vi ventet sønnen vår, setter var ferdig lenge før vi visste kjønn, og kunne passe både gutt og jente.

Endret av Umuriel
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg liker off-hvite og duse grønnfarger - olivengrønt.

Skrevet

Syntes at utenom rosa, og kanskje typisk baby blå, kan alt brukes til begge kjønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...