Gjest smoothie22 Skrevet 10. mai 2010 #1 Skrevet 10. mai 2010 heisann jeg flytta til samboeren min for 5 mnd siden, ca 2 timers kjøretur fra der jeg bodde. ei jeg har sett på som en av mine næreste veninner ble rar når jeg skulle flytte, var liksom ikke nysjerrig på noen ting runt det, spurte ikke om noe - selv om jeg vet at hun er nysjerrig som person. siste dagen før jeg flytta var jeg sammen med henne, og da hun skulle gå så gikk hun og sa snakkes, jeg bare ? skal tross alt flytte et stykke. hun var en av mine beste veninner, men nå hører jeg aldri noe fra henne. jeg skriver til henne, får svar men så hører jeg ikke mer. initiativet er alltid mitt! jeg var i bursdagen hennes en helg jeg faktisk hadde jobbehelg, og slet med sykdom (jeg gjør mye for og gjøre folk glade). da reiste jeg hjem og tilbake for henne, men hun kommer aldri hit, og sier aldri noe om og komme hit heller. vi har akkuratt flyttet, og det har hun heller ikke spurt noe om, nå fikk jeg beskjed etter at jeg skrev litt sms med henne: åja har dere flyttet nå? selvom jeg VET at hun er på facebook mange ganger daglig og ser statusoppdatteringer! dette vet jeg fordi hun alltid har gjort det, fått med seg alt på den måten. hun spør aldri om noenting, og gir aldri beskjed om noe. da hun og typen gjorde det slutt sa hun ingenting til meg før det var gått 2 uker, selv om jeg hadde villet være der for henne. hvorfor er hun sånn? jeg ser ikke mer vennskap og hente der. har ofret så mye for vennskapet vårt. :(
Gjest smoothie22 Skrevet 10. mai 2010 #2 Skrevet 10. mai 2010 kan legge til at jeg har vært mye syk den siste tiden, hører aldri noe fra henne om dette heller, selv om hun vet det godt. hva er deres erfaringer med sånne folk? er det bare og gi opp?
Gjest Supermimz Skrevet 10. mai 2010 #3 Skrevet 10. mai 2010 Det høres ut som hun er snurt for noe. Er hun misunnelig på deg? Det høres ut som hun liker å leke hard to get, for å få oppmerksomhet. Ikke tenk så mye på det, og hygg deg med dine andre venner i stedet.
Gjest Idzi-bidzi Skrevet 10. mai 2010 #4 Skrevet 10. mai 2010 Tider forandrer seg, man blir eldre og selv om man ønsker å holde fast i det gamle og trygge, er det ikke sikkert nabojenta fra gamledager er vits å satse videre på. Var faktisk en lege som sa dette til meg en gang i tiden, det høres kanskje alternativt ut, men det er sant: Velg vennene dine med omhu, vær med venner som gir deg POSITIV ENERGI! Det er veldig vanskelig (har vært gjennom det selv) Men til syvende og sist er det faktisk ikke vits å bruke tid og energi på folk som ikke gir noe positivt tilbake. Man blir utslitt av å tenke på det
leirbål Skrevet 10. mai 2010 #5 Skrevet 10. mai 2010 Snakk med henne. Si at du føler dere har sklidd litt ifra hverandre i det siste, og om hun også har merket det. Spør om det er noe som plager henne, om du har sagt eller gjort noe galt eller sårende. Er det ikke det kan du jo si at om hun ikke ønsker så tett kontakt, eller har veldig mye å gjøre for tiden, så skjønner du at hun ikke rekker å være med deg så mye. Da får hun en gylden anledning til å trekke seg ifra vennskapet, uten å måtte i det rett ut. Og du får vite hvor du står. Hvis hun fortsetter å vise liten interesse for deg hadde jeg valgt å plassere henne i gruppen bekjente, ikke venner. Det kan være mange grunner til at hun ikke ønsker vennskap med deg. Den vanligste er at dere har vokst ifra hverandre.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 10. mai 2010 #6 Skrevet 10. mai 2010 Tror hun er sinna fordi du har fått deg type, etablert deg (alt på kort tid) og det er uvant. Hun vil at det bare skal være dere to for alltid og er sinna fordi du flytter fra henne! Enkelt, hæ?
Gjest Smoothie22 Skrevet 10. mai 2010 #7 Skrevet 10. mai 2010 Kan godt være at det er så enkelt. Vi flytta sammen etter å ha vært sammen i 6 mnd,men begynte og snakke om det allerede da de var gått et par mnd - fordi vi bodde et stykke fra hverandre og ikke følte vi fikk prøvd et forhold skikkelig me og være sånn på avstand,men samtidig passet vi også godt sammen-og det tror jeg plager henne. Jeg har alltid sagt at jeg aldri kom til og flytte pga en fyr,men det vet man jo ikke før den situasjonen dukker opp-og da valgte jeg og ta et valg istede for g la være-og senere angre! Man leher bare en gang. Hun har ikke så mange venner-og er ikke generelt flink til og engasjere seg i og få flere,jeg tenker om det kan være det som er grunnen-at hun bare ikke er flink til det? Men vi var jo så nære venner:( hun bor hjemme hos foreldrene sine og er singel igjen,kanskje hun faktisk bare er sjalu-uansett en dårlig måte og vise det på..
FrøkenFjong Skrevet 10. mai 2010 #8 Skrevet 10. mai 2010 Jeg er enige med de over som foreslår at hun er misunnelig. Eller kanskje ikke akkurat miunnelig, men rett og slett lei seg? Hun mener det nok ikke vondt, men klarer nok ikke å plassere deg i den "nye" rollen du nå har - god venninne som også er samboer, og at nå er samboeren din din nærmeste. Jeg veit ikke hvor nære dere var før, men hvis venninner er VELDIG nære til hverandre. Snakkes daglig, deler alt, følger hverandre opp, er hverandres "viktigeste", så kan det nesten føles for henne som om hun har mistet en kjæreste, og da føler hun seg kanskje litt gjemt og glemt? Nå sier jo du at du tar kontakt med henne da... Det høres kanskje dumt ut, og jeg skjønner at du synes hun er dum som er uinteressert og ikke tar kontakt. Men hun klarer kanskje ikke å "gi seg selv" til deg i tillegg til at du også har kjæreste? Som jeg går utifra at hun ikke har selv...? Jeg aner ikke jeg altså, har bare vært borti noe selv liknende tidligere, og da kan jenter oppføre seg veldig dumt fordi det er så mye følelser man ikke tør innrømme inne i bildet. Det er jo ikke noe kult å være sjalu. Så jeg holder en knapp på sjalu/lei seg over å ha "mistet" deg, også oppfører hun seg sånn som du blir lei deg av, også har vi det gående... Og hvis dere ikke snakker om dette, så tror jeg nok at dere muligens vokser fra hverandre ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå