Gå til innhold

Svigermor vasker brudekjole

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå sitter jeg med litt sommerfugler i magen, svigermor har akkurat hentet brudekjolen min for å vaske den (i maskin - Omo - 30 grader - i dynetrekk) slik at den er ren til bryllupsfest.

Jeg tror og håper det går bra, men allikevel er jeg smånervøs.....tenk om den blir ødelagt!

Kryss gjerne noen fingre for meg i kveld, jenter :wink:

Videoannonse
Annonse
Gjest Miracl3 ikke logget
Skrevet

Da jeg kjøpte min kjole i dag sa de at de annbefalte meg å vaske den i maskin på finvask. Rens kunne ødlegge perlene og den andre pynten.

Så jeg regner med at det går bra med kjolen din :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vasket min i dynetrekk, finvask 30° med Milo, og kjolen ble som ny. :D

Skrevet

IKKE vask kjolen i maskinen hvis det er chiffon på den(personlig erfaring:oops:)

Skrevet

Det er ikke chiffon, men et chiffonlignende lag ytterst.

Hele kjolen er i polyester, chiffon er vel laget av bomull eller noe sånt? Eller er jeg helt på bærtur nå?

Skrevet

chiffon er vanligvis silke, men det finnes vel varianter av bomull også. Silke går da veldig fint på Milo?

Skrevet

Fatter ikke at dere tør ta sjansen på vaskemaskin.... :o

Jeg hadde vært nødt til å ta fire valium for å holde ut gjennom hele vaskerunden...

Men jeg hører jo at det som regel går bra, da.....

Så nå er jeg spent, åssen gikk det Pusekatt?? Du skal jo bruke kjolen din et par ganger til, så da er det jo viktig at den er like pen....??

*venter*

Gjest Anonymous
Skrevet

Wow!! Kjolen din var helt nyyyyyydelig!!!!!

Det går helt sikkert bra i maskinen,men jeg krysser fingrene likevel jeg, for å være på :wink: den sikre siden

Mvh Liv

Skrevet
Fatter ikke at dere tør ta sjansen på vaskemaskin.... :o

Jeg hadde vært nødt til å ta fire valium for å holde ut gjennom hele vaskerunden...

*

:ler: Samme her!

Det var forøvrig en av de vakreste kjolene jeg noen gang har sett.

Skrevet

Den kjolen var jo bare helt nydelig...Sånn vil jeg også ha!!

Men jeg har kjøpt kjole..

Håper vasken går bra!

Skrevet

Så koselig at dere liker kjolen min så godt!

Selv falt jeg pladask ved første øyekast.

Jeg har gode nyheter og dårlige nyheter ang vask:

Den gode nyheten er at kjolen tålte vaskemaskin kjempefint, og er like fin (finvask - 30 grader - Omo)! Den dårlige nyheten er at den er nesten like skitten fremdeles. Men snille svigermor gir ikke opp, og skal forsøke å vaske på nytt med BioTex flekkfjerner og eventuelt nylonvask. Hvis ikke det hjelper heller, får jeg bare bruke kjolen som den er. Det er jo bare nederst på kanten av skjørtet og på undersiden av slepet at den er skitten, og folk skal jo ikke se der uansett.

Tusen takk for alle kryssede fingre, jeg tror nok det hjalp!

Og snille, snille mannen min beroliget meg med i går kveld at hvis skjørtet på kjolen skulle bli ødelagt, skulle vi sporenstreks ut og handle masse stoff, og så skulle han sy nytt skjørt til meg...... :D

Jeg holder dere uansett oppdatgert om videre utvikling i vaskesaken :wink:

Skrevet

Og snille, snille mannen min beroliget meg med i går kveld at hvis skjørtet på kjolen skulle bli ødelagt, skulle vi sporenstreks ut og handle masse stoff, og så skulle han sy nytt skjørt til meg...... :D  

Så søøøøt!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg gnudde på Zalo på nederste kanten og fikk bort den svarte randen med det.

Lykke til i alle fall!!!

Skrevet

HURRA!!!!!!!!!!!!!!!!

Pratet med svigermor nå, og hun hadde gnidd inn kanten på kjolen med BioTex Flekkfjerner, og så vasket i maskin, og kjolen er nå som ny! Helt ren og fin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tips er herved overbragt :D

Skrevet

Kjolen din var akkurat slik jeg kunne tenkt meg selv. Helt perfekt.

Skal du ha hansker? Slør? Eller beholden den enkel?

Gjest JULIBRUD-04
Skrevet

Eh....JEg er sikkert helt på jordet her, men har ikke du nettopp giftet deg da? Eller har jeg gått glipp av noe her? skal du gifte deg på nytt? :oops:

Skrevet

Pusekatt og Knight giftet seg i det store utland, nemlig Amerika.

Nå skal de ha bryllupsfest, og hva er mer naturlig enn å ha på seg brudekjolen sin...?? :blunke:

Gjest JULIBRUD-04
Skrevet

OJ! :o

Føle seg som verdens vakreste 2 ganger!!

Heldiggrisen! :D

Når skal dette skje da?

Skrevet

Ikke nok med det, de skal ha egen vennefest også, så Pusekatt får bruke kjolen sin tre ganger.......

Born under a lucky star.....

Gjest Anonymous
Skrevet
Skal du ha hansker? Slør? Eller beholden den enkel?

Hun er gift. Se på linken hennes fra bryllupet, så ser du hvordan hun var!!

Nydelig!! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...