Gå til innhold

Jeg strøyk

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Jeg strøyk på oppkjøringa i dag! Faen!

Måtte bare få ut litt frustrasjon, har ikke sagt det til noen jeg kjenner, blir så mye snakk om det, og da går det dårlig neste gang også .. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går så bra, de fleste (har jeg inntrykk av) stryker på første forsøk. Øv deg mere hjemme, og prøv å puste rolig for å stresse deg ned før neste gang. Lykke til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Åh, den situasjonen husker jeg så godt!

Jeg var så skuffet og sint på meg selv da det skjedde med meg, men det gikk bra neste gang! Tok en ekstra "roe seg ned og forberede seg"-kjøretime like før neste oppkjøring, og det hjalp :) Lykke til neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Takk :) Det som er så kjipt er at jeg eegentlig ikke følte at jeg var helt klar, men stolte på kjørelæreren som jeg tror oppriktig mente at jeg var klar.

Jeg strøyk på usikkerhet og småfeil som tilsammen ble for mye, så det er ikke noe nerver som ødela heller.. får øve og øve til neste gang.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26

Måtte bare få ut litt frustrasjon, har ikke sagt det til noen jeg kjenner, blir så mye snakk om det, og da går det dårlig neste gang også .. :(

Jeg vet hvordan det føles. Strøyk første gang jeg også. Men du klarer det helt sikkert neste gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går så bra så, vi som stryker 1.gang, blir garrantert beste sjåførene!!! Har iallefall jeg stor tro på :gjeiper:

Ta deg ei time el to til, luk vekk feila du hadde nå, så går det helt strålende neste gang.

Lykke til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke den første, og heller ikke den siste som kommer til å stryke. Det skjer...

Jeg personlig har aldri kjørt så dårlig i mitt liv som da jeg kjørte opp, men jeg besto heldigvis. Var ganske veldig ekstremt avhengig av å få lappen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjipt :(

Kjør så mye du kan i tiden frem mot ny oppkjøring, og kanskje du kan prøve å tenke litt på at det sikkert er en grunn til at kjørelæreren mener du er klar? Han får tross alt betalt mer dersom du tar flere timer, så tviler på at han ville bestilt oppkjøring dersom han virkelig ikke trodde du var klar! Du sier det ikke var nerver, men var det ting du ikke kunne som gjorde at du gjorde så mange småfeil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nødt til å være en festbrems for alle de andre her som mener de fleste stryker første gangen... En sensor har ikke interesse av å stryke flest mulig. Sensoren vurderer hele kjøreturen og stryker du er du rett og slett ikke god nok. Det er svært enkelt å få lappen i Norge - tren mer og kjør opp når du føler deg klar, ikke når kjørelæreren mener det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Så utrolig kjipt :(

Kjør så mye du kan i tiden frem mot ny oppkjøring, og kanskje du kan prøve å tenke litt på at det sikkert er en grunn til at kjørelæreren mener du er klar? Han får tross alt betalt mer dersom du tar flere timer, så tviler på at han ville bestilt oppkjøring dersom han virkelig ikke trodde du var klar! Du sier det ikke var nerver, men var det ting du ikke kunne som gjorde at du gjorde så mange småfeil?

Ja, feks. drar jeg med meg rattet litt når jeg skal se meg om. Dette gjør jeg ikke når jeg kjører med lærern, så det var kanskje litt nerver alikevel når jeg tenker meg om..

Og ja, jeg tror nok det er en grunn til at han mener jeg er klar, vi får prøve en gang til :) Det kjipeste er å vente en måned :/

Jeg er nødt til å være en festbrems for alle de andre her som mener de fleste stryker første gangen... En sensor har ikke interesse av å stryke flest mulig. Sensoren vurderer hele kjøreturen og stryker du er du rett og slett ikke god nok. Det er svært enkelt å få lappen i Norge - tren mer og kjør opp når du føler deg klar, ikke når kjørelæreren mener det.

Selv om mange stryker den første gangen, trenger jo ikke folk mene at sensor gjør det med vilje/uten De fleste som stryker første gangen, er nok ikke gode nok som du sier, og blir bedre til førerprøve nr. 2. Jeg respekterer sensors avgjørelse, og vet at han kan bedømme mye bedre enn meg på hvordan jeg er bak rattet.

Det er bare kjipt at jeg ikke sto - det er alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke nødvendigvis en dårlig sjåfør selv om du strøk. Det må du iallefall ikke fortelle deg selv. Små tilfeldigheter kan spille inn på oppkjøringsdagen - trafikk, uforutsette hendelser, dagsform osv. Man kan kjøre helt etter boka, men allikevel stryke. Og omvendt.

Jeg stod selv om jeg kjørte 70 km/t i en 50-sone (det var en glipp fra min side), men jeg kjørte med selvsikkerhet og trygt resten av veien, til og med der jeg svingte av feil (som jeg klarte å gjøre to ganger :ler:). Det viktigste er at jeg tok alt med ro og jeg stod for valgene jeg tok, selv om jeg innerst inne ville stoppe bilen og gi fra meg nøklene, så sensor kunne kjøre meg hjem. Det handler om hvordan sensor føler seg mens vedkommende sitter på med deg. Kan jeg spørre hvordan du følte at det gikk mens du kjørte? Følte du at du ikke var klar, slik du følte før du satt deg i bilen?

Se det positive i at du strøk - selv om det er vanskelig. Neste gang vet du hva de ser etter, du har sjansen til å rette opp dine feil. Sensor fortalte deg garantert alle småfeil du gjorde. Nå som du vet hva du trenger å øve på, ikke gi opp, kjør enda mer! Lykke til neste gang! :)

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Du er ikke nødvendigvis en dårlig sjåfør selv om du strøk. Det må du iallefall ikke fortelle deg selv. Små tilfeldigheter kan spille inn på oppkjøringsdagen - trafikk, uforutsette hendelser, dagsform osv. Man kan kjøre helt etter boka, men allikevel stryke. Og omvendt.

Jeg stod selv om jeg kjørte 70 km/t i en 50-sone (det var en glipp fra min side), men jeg kjørte med selvsikkerhet og trygt resten av veien, til og med der jeg svingte av feil (som jeg klarte å gjøre to ganger :ler:). Det viktigste er at jeg tok alt med ro og jeg stod for valgene jeg tok, selv om jeg innerst inne ville stoppe bilen og gi fra meg nøklene, så sensor kunne kjøre meg hjem. Det handler om hvordan sensor føler seg mens vedkommende sitter på med deg. Kan jeg spørre hvordan du følte at det gikk mens du kjørte? Følte du at du ikke var klar, slik du følte før du satt deg i bilen?

Se det positive i at du strøk - selv om det er vanskelig. Neste gang vet du hva de ser etter, du har sjansen til å rette opp dine feil. Sensor fortalte deg garantert alle småfeil du gjorde. Nå som du vet hva du trenger å øve på, ikke gi opp, kjør enda mer! Lykke til neste gang! :)

Jeg følte det gikk greit jeg.. helt til sensor etterpå begynte å ramse opp feil hehe, da så jeg jo ting jeg hadde gjort feil men ikke hadde tenkt på mens det skjedde. Jeg var veldig bevisst på å ikke dvele over ting jeg kanskje gjorde feil mens jeg kjørte, da gjør man jo gjerne enda en feil fordi man tenker over forrige feil. Takk, blir litt kjøring de neste 4 ukene så får vi håpe det går fint neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 3 uker senere...

Strauk fyrste gangen, vart påkøyrd på andre, strauk tredje gangen, og fjerde gangen stod eg :) Har hatt lappen i over 8 år nå og anser meg sjølv for å vere ein sikker sjåfør. Så 1 stryk er da ingenting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Strauk fyrste gangen, vart påkøyrd på andre, strauk tredje gangen, og fjerde gangen stod eg :) Har hatt lappen i over 8 år nå og anser meg sjølv for å vere ein sikker sjåfør. Så 1 stryk er da ingenting ;)

Påkjørt? Fortell! :jepp::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest AnonymBruker

Husker da jeg kjørte opp. Hadde kjøretime rett før oppkjøringa og klarte å gjøre en kjempebommert. Var sikkert litt nerver inne i bildet. Så iallfall ikke en fotgjenger som skulle over veien, og det endte med at jeg måtte bråbremse (var ikke i nærheten av å¨treffe henne, men likevel). Spurte kjørelæreren om jeg hadde strøket hvis dette var oppkjøringen , og det sa han at jeg kanskje ville gjort siden det var en såpass stor feil.

Kjørte opp en halvtimes tid senere, hadde maks uflaks med forholdene. Glatt vei og sol som blendet som bare det. Jeg gjorde heldigvis ingen feil da, så jeg sto :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

strøk 3 ganger. Den 4.gangen fikk lappen uten en eneste feil:)

Har kjørt i 5 år snart.

Lykke til neste gang, TS! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips til neste gang er å vise at du er oppmerksom og har full oversikt. Sjekk speilene ofte, og se etter eventuelle faremomenter i miljøet :) Jeg fikk i alle fall skryt for det på min oppkjøring, og stod heldigvis på første forsøk. Jeg var så utrolig nervøs, og hadde ikke fortalt noen av vennene mine at jeg hadde oppkjøring fordi jeg ikke ville ha oppstyr rundt det, akkurat som du ;)

Lykke til neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påkjørt? Fortell! :jepp::)

Jupp...påkøyrd bakfra i 80 sone. Bilen vår stod stille, bilen bak var det ikkje bremsespor etter...Var glad for at bilen eg køyrte hadde stålbjelker i dørene. Heldigvis gjekk det bra med alle. Legg til ein trailer, ein personbil som stakk av (forårsaka ulykka med ein skummel fobikøyring), politi, og pent oppslag i lokalavisa...så har ein ca. oppkøyringa mi ;) Sov ikkje så godt før den 3. :P

Strauk ikkje, men stod ikkje heller på nummer 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...