Gå til innhold

"reservert betaling utland" - VISA vs BANK

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var i sverige og handlet litt i går fikk jeg flere ganger spm i kassen : bank eller visa. Jeg spurte hva som lønnet seg og fikk denne forklaringen:

Ved visa får du den beste kursen, ved bank får du butikkens kurs som er noe dårligere. Dermed lønnet det seg best med VISA. Sjekker idag kontoen min og ser at noen steder hvor jeg betalte 1900 kroner i kassen, står det "reservert betaling utland" 1600 kroner (blanke faktisk!!!tilfeldig?) Mens andre steder igjen står det nøyaktig samme sum som jeg fikk oppgitt i svenske kroner- her har det altså ikke blitt endringer. Hva kommer dette av?

Vil det bli endringer underveis eller er dette den endelige summen? Hvorfor har det da ikke i noen tilfeller endret seg? Og det står enda som reservert.....Hm...Det mangler også noen transaksjoner som jeg husker jeg gjennomførte, men som ikke står der.

hilsen en som ikke helt forstår dette..

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg er ikke helt sikker på alt du spør om, men jeg har kjøpt ting på nettet og betalt med mastercard, og da har de først reservert en sum, og et par dager senere har de trukket pengene, gjerne med et par kroner forskjell fra den reserverte summen. Jeg antar det er samme greia med visa (men er enklere å oppdage på mastercard, på den andre kontoen min går det jo alskens summer ut hele tida ;) )

Det hender det tar noen dager før alle transaksjonene vises, så resten av kjøpene blir nok trukket snart de og :)

Endret av mias

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...