Prestekrage Skrevet 10. mai 2010 #1 Skrevet 10. mai 2010 Som tittelen sa... Salmer,hvilke er fine??? Jeg er ikke spesielt religiøs, og jeg vet salmer innholder det kristne budskap, men kunne tenkt meg noe uten veldig mye gud og jesus,halleluja og alt det. Noen tips?
Frk. Belle Skrevet 11. mai 2010 #2 Skrevet 11. mai 2010 Her er to forslag: "Å leva det er å elska" "Idas song" (den fra Emil i lønneberget, er visst egentlig ikke en salme men vet at den brukes likevel) Søk dem opp på Youtube for å høre:)
hegejenta30 Skrevet 11. mai 2010 #3 Skrevet 11. mai 2010 Fant et par sider med god oversikt over egnede salmer. Mange veldig kristne men var også et par som skiller seg ut. http://www.sangmannen.no/SalmerVielse.htm "Nå er det morgen" og "Å leva det er å elska" er jo kjempefine. Er selv ikke spes kristen og ville definitivt valgt disse om vi skulle hatt salmesang i kirka. Vi gifter oss mest sannsynlig utendørs på svaberg så blir nok ikke noe synging der...
LindaM Skrevet 11. mai 2010 #4 Skrevet 11. mai 2010 Vi skal ha "Kjærlighet fra Gud" og "Alltid freidig". Pene salmer som er lette å synge. Jeg synes at "Å leva det er å elske" er litt tung å synge. Nydelig tekst, men detter alltid ut av melodien..
silverdoe Skrevet 11. mai 2010 #5 Skrevet 11. mai 2010 Vi hadde "Jeg vil gi deg, O Herre, min lovsang", "Kjærlighet fra Gud" og "Guds godhet sang i sinnet". Sistnevnte har veldig fin tekst, syns eg
Kirby Skrevet 11. mai 2010 #6 Skrevet 11. mai 2010 Helt enig med silverdoe, "Gods godhet" er kjempefin!
Manuela Skrevet 13. mai 2010 #7 Skrevet 13. mai 2010 Her er to forslag: "Å leva det er å elska" "Idas song" (den fra Emil i lønneberget, er visst egentlig ikke en salme men vet at den brukes likevel) Søk dem opp på Youtube for å høre:) Å! Idas sang er et supert tips! Takk:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå