Gå til innhold

Hva er best/verst på en stuevegg?

Stuevegger  

19 stemmer

1. 1. Hva bør vi velge

• smartpanel
      4
    • hvitmalt fiskebensstrie
      7
    • hvitmalt gips
      8

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi skal selge leilighet, og skal gjøre noe med stueveggene før salg. Vi er i tvil hva vi skal velge. (Nå har vi fiskebensstrie.)

Hvis du skulle kjøpe en forholdsvis nyoppusset leilighet, hadde du blitt skremt vekk/unnlatt å kjøpe hvis det var fiskebensstrie? Panel (smartpanel)? Hvitmalte gipsvegger?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vil du vite hva som er best eller værst? Skal jeg stemme på det jeg synes er finest? Eller styggest?

Vanskelig å svare på poll'en din!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

OK? Jeg trodde "Hva bør vi velge" var tydelig nok...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Men det var i alle fall et spørsmål om hva man bør velge for å IKKE skremme bort folk! Man vil jo ofte helst selge fortest mulig. :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere allerede har fiskebenstrie på veggene så hadde jeg ikke giddet å gjøre noe med det før salg. Skulle jeg har gjort noe måtte det ha blitt å male isåfall. Det er vel ikke så mange som velger denne typen strie idag, og jeg ville aldri ha funnet på å velge dette selv - men det hadde ikke skremt meg bort på en visning. Det er en enkel jobb å bytte det ut for kjøper.

Uansett hva dere velger så vil det garantert være mange av potensielle kjøpere som uansett ville ha valgt noe annet. Selv ville jeg f.eks. hatet panelet og hadde dere satt det opp hadde jeg revet det ned, mens andre synes malte gipsvegger er det kjedeligste i verden. Jobben og kostnaden med å endre på dette, hvis dere i utgangspunktet har helt ok vegger som muligens bare trenger et strøk maling, får dere trolig ikke igjen for ved salg.

Fiskebenstrie selv helt akseptabelt ut så sant fargen er lys og nøytral.

(svarer likevel på spørsmålet. Hvis dere virkelig gjøre noe hadde jeg valgt malte gipsplater)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke fan av gipsplater, for det gjør det tungvint å henge opp ting seinere. Må ha spesialskruer og det blir styggere merker enn bare spikerhull i andre typer materialer... det ser overflatisk pent ut, men hadde ikke vært praktisk for mitt bruk i hvert fall. Ville ellers bare malt det dere har i en nøytral farge.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

For meg ville fiskebeinsstrie vært negativt. Panel ville vært et stort pluss.

Skrevet

Jeg hadde definitivt foretrukket panel, men hadde ikke blitt skremt bort av fiskebensstrie.

Gjest Spinell
Skrevet (endret)

Er enig med innlegget kl 14.48 ang. gipsplater. Det er det absolutt verste alternativet for min del. Ekte panel ville vært et pluss, mens smartpanel ville vært litt negativt i en stue. Smartpanel er jo bare en profilert MDF-plate, som ikke kan sammenliknes med heltre. Da vi solgte forrige bolig la vi dette på soverommet for å skjule en stygg tapet. Ville ikke lagt det på stua.

Ville derfor gått for maling av fiskebensstrien.

Endret av Spinell
Gjest SmallTalk
Skrevet

Mal strien. Du kan anta at nye eiere kommer til å pusse opp, og dersom du gjør noe mer ut av det, så er det bare å kaste penger ut ruta. :)

Skrevet (endret)

Jeg foretrekker malte, glatte flater. Hvis det er glassfiberstrie på en eller flere vegger i en bolig jeg vurderer å kjøpe, så gidder jeg faktisk ikke. For det er så dritt å fjerne. Panel er også en vederstyggelighet i min verden.

Men jeg ville ikke gjort noe med fiskebeinsstrien, annet enn å kanskje male den. Det er for mye jobb for det jeg antar blir for lite penger til at det er noe vits.

Endret av Zzyzx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...