Gjest AnonymBruker Skrevet 10. mai 2010 #1 Skrevet 10. mai 2010 Hei. Har dere noen anbefaling om noen slags solkrem som gjør en fortere og mer brun? Noe "tanning creme" e.l. Må legge til at jeg er gravid, så ikke noe skadelig!
^^Belle^^ Skrevet 10. mai 2010 #2 Skrevet 10. mai 2010 Jeg bruker sololje. Noe à la dette. Men det er jo kjempelite solfaktor i den da, så man må jo selvsagt se an huden og om den faktisk klarer seg med så lite. Et annet tips er å bruke en after sun som forsterker brunfargen. Piz buin har en: tan intensifier. Denne er kjempegod og jeg merker stor forskjell.
Pinkyh Skrevet 10. mai 2010 #3 Skrevet 10. mai 2010 Du må sjekke ut om du kan spise det når du er gravid, men betakaroten hjelper deg å bli brunere. Må spise litt før man starter soling, og underveis i solingen. Enten ta kosttilskudd eller spise masse gulrøtter eller cantaloupe-melon.
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. mai 2010 #4 Skrevet 10. mai 2010 Belle: Har kommet sololje med faktor 20 fra l'oreal nå
^^Belle^^ Skrevet 10. mai 2010 #5 Skrevet 10. mai 2010 Belle: Har kommet sololje med faktor 20 fra l'oreal nå Ooooh, den vil jeg ha. Jeg kan bruke solfaktor 4-6 på bein, armer og mage, mens jeg trenger sikkert 15-20 i ansikt og på bryst.
Gjest Idzi-bidzi Skrevet 10. mai 2010 #6 Skrevet 10. mai 2010 A vitamin (Betakaroten) skal faktisk gjøre deg brunere, etter mange år som deltidsansatt i helsekost har jeg hvertfall skjønt at det er noe man kan gjøre! Men man bør ta det i ca en mnd før man skal til syden, det er også bra for hudens motstand mot sol, så man ikke blir så lett brent! MEN HUSK SOLKREM! =)
Vill&Vakker Skrevet 10. mai 2010 #7 Skrevet 10. mai 2010 Man skal ikke ta betakaroten når man er gravid..
Charlie28 Skrevet 10. mai 2010 #8 Skrevet 10. mai 2010 (endret) Man skal ikke ta betakaroten når man er gravid.. Å? Der røyk mitt svar :gjeiper: Er det ikke bare sånn vanlig stoff som finnes i gulerøtter då? Bare i større doser?Uff alt en ikke kan spise når en er gravid Upraktiskt :gjeiper: Endret 10. mai 2010 av Charlie28
Gjest Gaby Skrevet 10. mai 2010 #9 Skrevet 10. mai 2010 Man blir jo ikke brun av betakaroten, men gul. Det har ingen innvirkning på hudcellene, i følge denne artikkelen. Dessuten bør gravide være forsiktig i sola, ettersom det er mye lettere å få ujevn pigmentering spesielt i ansiktet når man er gravid.
Djungelvrål Skrevet 10. mai 2010 #10 Skrevet 10. mai 2010 ja man blir svakt gul. det beskytter mot sol og gjør samtidig at en ser litt brunere ut. Ikke noe magi ved det.
Gjest Gaby Skrevet 10. mai 2010 #11 Skrevet 10. mai 2010 Betakaroten beskytter mot sol? Nei. Solkrem beskytter mot sol.
Djungelvrål Skrevet 10. mai 2010 #12 Skrevet 10. mai 2010 Kjenner folk som har pleid å få soleksem som har unngått det fordi de har brukt betakaroten. Man må jo self. smøre seg med faktor uansett.
gladidag Skrevet 11. mai 2010 #13 Skrevet 11. mai 2010 Vær forsiktig i solen når du er gravid, spesielt ansikt. Jeg var ikke flnk nok i mitt første svangerskap, og fikk store pigmentflekker i ansiktet, spesielt i pannen og overleppa. Nå er de synlige hele tiden og veeeldig synlige når eg har vært i solen. Har prøvd å bruke anti pigmentflekk solkrem , men hjalp ikke:( ppiller kan og gi pigmentflekker.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. mai 2010 #14 Skrevet 11. mai 2010 Vet om at jeg ikke kan ta betakaroten ja :/. Men jeg lurer på om det er like stor sjans for å få pigmentflekker gjennom hele svangerskapet? Jeg er bare 5 uker enda og tar solarium av og til, får ingen flekker av det hvertfall.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. mai 2010 #15 Skrevet 11. mai 2010 http://www.babyverden.no/Tema/Temakategorier/Er-det-farlig/Sol-og--under-graviditeten/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå